LEXUS ES 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus zaprezentował szóstą generację modelu ES w 2012 roku, a cztery lata później wprowadzono aktualizację tego średniej wielkości sedana.

Opierając się na tej samej platformie Toyota K, co Camry i Avalon, ES starał się zapewnić klientom doświadczenie premium. W wielu aspektach to się udało, oferując nie tylko bardziej komfortowe i luksusowe wnętrze, ale także przyzwoite osiągi.

W zaktualizowanej wersji producent podkreślił motyw grilla w kształcie wrzeciona, który zauważono w innych modelach Lexusa z tamtego okresu. Agresywny wygląd dopełniały kanciaste kształty reflektorów, które zdawały się atakować drogę przed nimi. Dodatkowo, dolne wloty powietrza w zderzaku miały wbudowane światła przeciwmgielne oraz chromowane wykończenia w środku.

Wnętrze luksusowej kabiny było jednym z najlepszych w swojej klasie. Dzięki platformie z napędem na przednie koła połączonej z długim rozstawem osi, producent mógł zapewnić wystarczająco dużo miejsca na nogi dla pięciu pasażerów. Nawet ten siedzący na środku tylnej kanapy miał komfortowe warunki. Deska rozdzielcza oferowała zintegrowany ekran infotainment umieszczony na górze i otoczony materiałami najwyższej jakości. W przypadku zestawu wskaźników Lexus zachował analogowe tarcze, chociaż pojawił się także mały wyświetlacz TFT pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem.

Pod maską Lexus oferował wybór napędów benzynowych lub hybrydowych. Pierwszy był połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, natomiast drugi z eCVT (elektronicznie sterowaną skrzynią biegów o zmiennej przekładni).

Utrzymywanie pozycji lidera w luksusie wymaga nieustannego dążenia. Lexus, po znacznych ulepszeniach modelu ES w 2015 roku, kontynuuje swoją strategię, wprowadzając w 2016 roku nowy wygląd przodu, tyłu i kół oraz nowoczesne technologie związane z bezpieczeństwem, łącznością i multimediami.

Lexus ES 350 jest częścią strategii marki w segmencie luksusowych aut wchodzących na rynek, łącząc komfort najwyższej klasy (w tym 40 cali przestrzeni na nogi na tylnych siedzeniach) z napędem na przednie koła. Lexus ES oferuje mocny i efektywny silnik o mocy 268 KM, 3.5-litrowy V6, połączony z ultra-gładką, sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Obecna generacja Lexusa ES już nosi charakterystyczny grill w kształcie wrzeciona, a w 2016 roku otrzymuje bardziej wyrazisty, odważniejszy, jednolity model, otoczony eleganckim satynowym chromem. Nowe standardowe reflektory LED nadają ES stalowe spojrzenie w nocy. Całkowicie przeprojektowany przód pojazdu umieszcza światła przeciwmgłowe w rogach, aby podkreślić szeroki wygląd.

Lexus ES 2016 zyskuje również bardziej wyrafinowany wygląd z tyłu, z charakterystycznymi światłami tylnymi w kształcie „L” i nowymi prostokątnymi końcówkami wydechu z chromowanymi końcówkami, które wystają z nowego tylniego zderzaka, jak w flagowym modelu LS. Odświeżony design obejmuje nowe opcjonalne 17-calowe felgi aluminiowe i cztery nowe kolory nadwozia.

Hybrydowy Układ Napędowy

Piękno systemu Lexus Hybrid Drive objawia się w jego przejrzystym działaniu. System łączy silnik czterosuwowy 2.5 litra z elektrycznym silnikiem, generując 200 koni mechanicznych. Może działać na silniku elektrycznym lub silniku spalinowym, lub w kombinacji obu, w zależności od sytuacji na drodze. Wskaźnik systemu hybrydowego pokazuje zużycie energii i zachęca do oszczędnego stylu jazdy.

Elektroniczna, bezstopniowa skrzynia biegów jest kolejnym aspektem, który przyczynia się do płynnego zachowania samochodu. Jest tu także duch sportu, a kierowca może dostosować go, wybierając spośród czterech trybów: Normal, Sport, Eco i EV.

Tryb Normal można określić jako „tryb codzienny”. Wybierz go, gdy chcesz idealnie zbalansować osiągi i efektywność, no cóż, w codziennych sytuacjach drogowych.

Przełączenie na tryb Sport zwiększa reakcję na osiągi, którą nie tylko czujesz, ale także widzisz: wybór trybu Sport zmienia podświetlenie zegarów na ognisty czerwony kolor i zastępuje wskaźnik systemu hybrydowego obrotomierzem.

Tryb Eco sprzyja oszczędności paliwa, a w trybie EV, model ES 300h może być prowadzony na krótkich dystansach z ograniczoną prędkością na samym napędzie akumulatorowym.

Model ES 300h ma także doskonałe wyniki w zakresie zużycia paliwa według EPA wynoszące 40 mpg w mieście, 39 mpg na autostradzie oraz 40 mpg łącznie, a także, rzecz jasna, możliwość tankowania na każdej stacji benzynowej.

Nowy System Bezpieczeństwa Lexus Safety System+

Zaczynając od 10 standardowych poduszek powietrznych, Lexus ES 2016 oferuje wzorcowe bezpieczeństwo dzięki swojej solidnej konstrukcji oraz szerokiej gamie technologii wspomagających kierowcę. W 2016 roku nowy dostępny pakiet Lexus Safety System+ łączy w sobie system prekolizyjny (PCS), ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa (LDA) z asystą w kierowaniu, inteligentne światła drogowe (IHB) oraz dynamiczny tempomat radarowy działający przy wysokich prędkościach.

Dynamiczny tempomat radarowy działa przy prędkościach powyżej 25 mph. Śledzi on szybkość pojazdu jadącego przed nim i może dostosować ustawienia prędkości, aby pomóc w utrzymaniu ustalonej odległości. W przypadku, gdy inny pojazd wjedzie lub wyjedzie z pasa lub autostrady, system reaguje poprzez płynne przyspieszenie i kontrolę hamowania.

System PCS może wykrywać pojazdy – a w niektórych warunkach również pieszych – stosując kombinację radaru fal milimetrowych i kamery skierowanej do przodu. System może ostrzec kierowcę o możliwym zderzeniu i, jeśli to konieczne, uruchomić automatyczne hamowanie z asystą hamulca.

Używając kamery do wykrywania widocznych oznaczeń pasa ruchu, system Lane Departure Alert przekazuje dźwiękowe i wizualne powiadomienia oraz wibruje koło kierownicy, jeśli system uzna, że kierowca niezamierzenie zjechał z pasa. Lane Departure Alert, z włączoną asystą w kierowaniu, może pomóc pojazdowi pozostać na środku pasa, płynnie zwiększając moment obrotowy kierownicy, aby pomóc w utrzymaniu kierunku.

Dostępna w Lexusie ES jest również technologia inteligentnych świateł drogowych, która wykrywa światła nadjeżdżających pojazdów oraz światła tylnych pojazdów z przodu, automatycznie dostosowując oświetlenie świateł mijania i drogowych.

I tak, dostępnych jest jeszcze więcej technologii wspomagających kierowcę. Opcjonalny monitor martwego pola (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) pomaga wykrywać pojazdy w martwych polach bocznych i alarmować kierowcę o ruchu poprzecznym z tyłu podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego.

Definicja Luksusu Wejściowego – i Przeciwności

Zawsze dążąc do optymalnego luksusu, Lexus wprowadził liczne ulepszenia w już wygodnym wnętrzu modelu ES 2016. Nowe kolory wnętrza oraz koordynacja kolorystyczna, materiały o miękkim dotyku dodane do konsoli oraz srebrne wykończenia przycisków drzwiowych to szczegóły, które nadają wnętrzu bogatszy wygląd. Nowe wykończenia na rok 2016 obejmują: Linear Dark Mocha, Illustrious Piano Black (zastępuje Piano Black) oraz Bamboo z matowym wykończeniem (zastępuje wykończenie błyszczące).

Nowa kierownica ma sportowy wygląd i umożliwia łatwe widzenie dużego wyświetlacza wieloinformacyjnego, który łączy się z funkcjami multimedialnymi. Nowy uchwyt zmiany biegów z skórzanym pokrowcem nawiązuje do designu dźwigni zmiany biegów w modelu Lexus IS.

Lexus ES 350 kwestionuje „wejściowy” element luksusu, dzięki standardowym, dziesięciostopniowym elektrycznie regulowanym fotelom przednim; automatycznej klimatyzacji; perforowanej tapicerce NuLuxe; elektrycznie otwieranym i przesuwanym dachem; elektrycznie regulowanym lusterkom zewnętrznym z kierunkowskazami oraz podgrzewaniem; zdalnie sterowanemu otwieraniu okien i dachu oraz osobistym ustawieniom Lexusa, pozwalającym na dostosowanie wybranych funkcji elektronicznych.

Pakiety Premium, Luxury i Ultra Luxury proponują rozsądne, zróżnicowane podejście do dodawania opcjonalnych udogodnień. W 2016 roku dwa ostatnie pakiety dodają drewniane wykończenia na konsoli centralnej oraz poprawiony wzór „emboss” na siedzeniach. Opcjonalny panoramiczny dach jest teraz dostępny we wszystkich pakietach.

Najlepsze Połączenia

Smartfony i tablety sprawiły, że uzyskiwanie informacji i rozrywki z jednego źródła stało się normą. Standardowy system audio w modelu Lexus ES 2016 podąża za tym trendem, wzmocnionym przez rozszerzoną rodzinę usług informacyjnych i łączności Lexus Enform na rok 2016.

System Display Audio wyposażony jest w siedmiocalowy ekran i obejmuje HD Radio™, Bluetooth® audio, automatyczny transfer książki telefonicznej, wyświetlacz informacji o pojazdach oraz bezpłatne dane o ruchu i pogodzie dostarczane przez HD Radio. Dzięki funkcji cache nigdy nie musisz przegapić ulubionej audycji radiowej – wystarczy ją wstrzymać przez maksymalnie 15 minut, powiedzmy, kiedy musisz omówić następny cel podróży z pasażerami na tylnych siedzeniach.

Dzięki Lexus Enform Remote (wliczona roczna subskrypcja próbna) klient może zdalnie przeglądać i kontrolować niektóre aspekty pojazdu za pomocą aplikacji mobilnej dla urządzeń iOS i Android. Po zarejestrowaniu aplikacja może zdalnie włączać/wyłączać drzwi, uruchamiać/wyłączać silnik i klimatyzację, lokalizować pojazd, monitorować kierowców gościnnych i wiele więcej.

Lexus Enform Safety Connect jest standardem we wszystkich pojazdach Lexus 2016, z dostępem do centrów reagowania Lexus Enform 24/7/365.

Dzięki Lexus Enform Service Connect, nowemu na 2016 rok, Lexus ES potrafi informować, co potrzebuje i kiedy. Korzystaj z aplikacji mobilnej MyLexusandBeyond (dla urządzeń iOS) lub strony internetowej LexusDrivers.com, aby ustawić przypomnienia o konserwacji i powiadomienia o sprawach serwisowych, w tym na przykład, że kontrolka ostrzegawcza wymaga konserwacji, która poinformuje Ciebie i Twojego dealera o konkretnej, zalecanej przez producenta konserwacji w określonym interwale czasu.

W przypadku opcji nawigacyjnej, ES 350 obejmuje zestaw aplikacji Lexus Enform App Suite, który jest prawdziwym osobistym concierge’em w samochodzie. Użyj aplikacji głosowych, aby przeszukiwać Internet przez Destination Search, rezerwować hotele przez OpenTable®, kupować bilety do kina przez MovieTickets.com™, słuchać radia internetowego (w tym Pandora®, iHeartRadio i Slacker), przeszukiwać recenzje firm na Yelp® oraz sprawdzać lokalizację na Facebook Places™.

Usługi Destynacji Lexus Enform są dostępne z opcjonalnym systemem nawigacyjnym.

Trójka nie jest tłumem na ośmiocalowym ekranie Display Audio, który jest dostępny w wersji z nawigacją: może być podzielony na maksymalnie trzy sekcje, aby jednocześnie pokazywać różne funkcje. Możesz wyświetlać nawigację/mapę, mając jednocześnie okno do audio lub innego systemu. Mówiąc o systemie nawigacyjnym, system Lexusa działa jak prawdziwy współpilot, oferując 3D mapę z widokami z lotu ptaka, przewidywane informacje o ruchu, podgląd objazdów, obliczenia ETA oraz lokalizacje stacji paliw.

Umieszczając liczne kontrolki systemu pojazdu na wyciągnięcie ręki, dostępny drugi pokolenia interfejs dotykowy (RTI) jest najłatwiejszym sposobem dostępu do multimediów w Lexusie ES. Kontroler przypominający mysz komputerową na konsoli centralnej może obsługiwać klimatyzację, system audio, telefon, opcjonalny system nawigacji i inne. Menu wyświetlają się na ekranie Display Audio. W 2016 roku kontroler RTI zyskał nowe, łatwiejsze do użycia przyciski „enter” po obu stronach.

Użytkownicy iPhone® mają jeszcze jedną opcję sterowania – tryb Siri® Eyes Free. Wykonuj połączenia, wybieraj utwory z iTunes®, uzyskuj nawigację z kierunkiem na Apple maps i dużo więcej, po prostu pytając Siri.

Premium Sound, tradycja Lexusa

Niezależnie od tego, czy przeszedłeś na wszystko cyfrowe z iPod® lub smartfonem do muzyki, czy nadal nosisz ze sobą swoją kolekcję CD, standardowy system dźwiękowy Lexus Premium Sound System współpracuje z Tobą. Oferuje możliwość korzystania z odtwarzacza CD w desce rozdzielczej, łączności USB/iPod, strumieniowania audio przez Bluetooth®, HD Radio™ z tagowaniem i zintegrowanym odbiornikiem radia satelitarnego SiriusXM® (z subskrypcją próbnej 90-dniowej).

Ponownie, szczytowa jakość dźwięku w Lexusie ES pochodzi z dostępnego systemu dźwięku Premium Mark Levinson®. Na rok 2016 jest teraz dostępny w każdej wersji opcjonalnej. Zasilany przez 15 głośników o mocy 835 watów, system przekształca samochód w prywatne pomieszczenie do słuchania. Czerpiąc z wysokiej jakości brzmienia w audio domowym, technologia Clari-Fi może poprawić dźwięk skompresowanej cyfrowej muzyki (radio satelitarne, strumieniowanie mobilne, mp3 itp.).

Co nowego w 2016 roku

350 6AT FWD (268 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc199.8 Kw @ 6200 Rpm
271.7 Hp @ 6200 Rpm
268 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4700 Rpm
336 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Ect-I)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55R17
Długość193.3 In (4910 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Pojemność bagażnika15.2 Cuft (430 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3571 Lbs (1620 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4696 Lbs (2130 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

300h eCVT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2494 Cm3
Moc149.1 Kw @ 5700 Rpm
202.8 Hp @ 5700 Rpm
200 Bhp @ 5700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55R17
Długość193.3 In (4910 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Pojemność bagażnika12.1 Cuft (343 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie40 Mpg Us (5.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.