LEXUS ES  2018-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus zawsze produkował luksusowe samochody, a model ES nie był wyjątkiem. Oferował komfort, styl, elegancję i miękkość, co zadowalało najbardziej wymagających kierowców.

Kiedy mówię o wymagających, mam na myśli tych, którzy szukali komfortu, ponieważ model ES nie oferował wiele sportowego ducha, a odczucia z jazdy były raczej ograniczone.

ES osiągnął swoją 6. generację w 2018 roku, bazując na modelu Camry.

Model ES miał elektryczny bagażnik, który można było otworzyć tylko kluczykiem, jednak jego zaletą była przestronność, dzięki której można było przewozić sporo rzeczy. Dodatkowo, był wyposażony w torby na zakupy.

Choć ES nie był uważany za szybki samochód, miał pod maską silnik V6 o pojemności 3.5 litra, rozwijający moc 268 koni mechanicznych, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik był niezwykle cichy i wolny od wibracji, a skrzynia biegów działała tak płynnie, że nie czuło się zmiany biegów.

Wnętrze modelu ES można by określić jako luksusowe. Choć nie miał wielu gadżetów, w przeciwieństwie do niemieckich samochodów, czysty wygląd ES oferował funkcje, które doceniłby każdy kierowca.

Koło kierownicy miało przyjemne połączenie drewna i skóry, podobnie jak panele drzwiowe, które były owinięte skórą, z wyjątkiem wykończeń w kolorze fortepianowej czerni. Deska rozdzielcza była pokryta ładnie wyglądającą sztuczną skórą.

Przednie fotele były zarówno wentylowane, jak i podgrzewane, podobnie jak koło kierownicy.

Co było nietypowe, to sposób, w jaki kierowca mógł kontrolować system multimedialny. Model ES miał coś w rodzaju myszki komputerowej, z przyciskiem „enter” po lewej stronie. Na szczęście większość funkcji była także dostępna za pomocą przycisków.

 Po sześciu pokoleniach sukcesów w kategorii średniej wielkości sedanów, nowa, siódma generacja Lexusa ES podąża nową, bardziej ambitną drogą. Od dawna znany z komfortu, wyrafinowania i luksusowego wyposażenia, nowy ES rozwija swoje mocne strony dzięki zupełnie nowej architekturze, która umożliwia bardziej dynamiczny design zewnętrzny oraz jeszcze lepsze osiągi podczas jazdy.

To kolejne wyrażenie kierunku projektowania Lexusa oraz zobowiązania do tworzenia pojazdów, które dostarczają więcej emocji, osobistego związku i pasji, pomagając przynieść wizję marki na przyszłość szerszej publiczności. Tradycyjni nabywcy odkryją, że nowy ES jest bardziej przestronny, cichszy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, podczas gdy nowa generacja klientów zostanie wprowadzona do sedana o wyraźnie podwyższonych osiągach, przodującej technologii bezpieczeństwa i poziomie rzemiosła, rzadko spotykanym w tym segmencie rynku.

Siódma generacja Lexusa ES będzie pierwsza, która trafi na rynki w zachodniej Europie. Podąża za nowym flagowym modelem LS i coupe LC, wprowadzając nowy rozdział w projektowaniu Lexusa, który ma znacznie silniejszy emocjonalny charakter. Przyciągający wzrok styl, możliwy dzięki zastosowaniu zupełnie nowej platformy Global Architecture – K (GA-K), będzie szczególnie atrakcyjny dla klientów w tym regionie, w połączeniu z bardziej angażującym doświadczeniem jazdy i jeszcze wyższymi standardami bezpieczeństwa. Oferta obejmie model ES 300h, który trafi do sprzedaży w grudniu 2018, z napędem na nowym, samonapełniającym się systemie hybrydowym, a także modele benzynowe ES 200, ES 250 i ES 350, które będą dostępne od września 2018.

Lexus osiągnął blisko 75 000 sprzedaży w Europie w 2017 roku, co stanowi jego najwyższy wynik w historii, oznaczający czwarty z rzędu rok wzrostu. Nowy sedan Lexus ES będzie kluczowym modelem w jego ofercie, przyczyniając się do ambicji Lexusa, aby osiągnąć 100 000 sprzedaży nowych samochodów rocznie w Europie do 2020 roku.

Nowe wymiary designu ES

Nowy ES zbudowany jest na zupełnie nowej platformie Global Architecture – K (GA-K), co daje Lexusowi możliwość przekroczenia granic projektowania średniej wielkości luksusowych sedanów. Samochód jest dłuższy (+65 mm), niższy (-5 mm) i szerszy (+45 mm) od swojego poprzednika. Dłuższy rozstaw osi (+50 mm) pozwala na przesunięcie kół bliżej narożników pojazdu, z szerszymi oponami z przodu i z tyłu (+10 i +37 mm). Jego postawa i proporcje odzwierciedlają nowe osiągi i nadają Lexusowi ES wygląd, który przyciąga wzrok, sprawiając, że właściciele i miłośnicy zatrzymują się, by spojrzeć jeszcze raz.

Yasuo Kajino, główny projektant ES, opisuje nowy wygląd samochodu jako „prowokacyjną elegancję”.

„ES zawsze był eleganckim luksusowym sedanem. W tej generacji dodaliśmy odważne elementy designu, które wyzywają tradycyjne oczekiwania nabywców,” powiedział.

Nowa platforma GA-K pozwoliła na obniżenie linii maski, co dało zespołowi Kajino wolność w stworzeniu charakterystycznej sylwetki z wyraźnym nachyleniem w dół, tworząc dynamiczny i płynny kształt. Z przodu, wygląd ES diametralnie różni się w zależności od modelu. Standardowe wersje prezentują eleganckie, pionowe listwy, które promieniują z centralnej części charakterystycznej szczeliny grilla Lexusa, podczas gdy modele F SPORT – po raz pierwszy występujące w ofercie Lexusa ES – przyjmują czarny wzór krzyżowy, który odpowiada wyciętym sekcjom na przednich narożnikach samochodu.

W odróżnieniu od wcześniejszych generacji, design charakteryzuje się szybkim linią dachu, która podkreśla niższą postawę pojazdu i aerodynamiczne kształty. Tył jest czysty i wyraźnie zarysowany, a lampy LED oplatają boczne panele, tworząc ciągłą linię stylu z każdego kąta widzenia. Modele F SPORT mają dodatkowo tylni spojler, oznaczenia i ciemne dolne akcenty, które podkreślają wygląd. Dostępne są trzy różne wzory kół o średnicy 17 i 18 cali dla standardowych modeli ES, podczas gdy wersje F SPORT opierają się na 19-calowych kołach1, które wyglądają podobnie do tych z coupe Lexusa LC.

Paleta 12 kolorów obejmuje nowe odcienie beżu i zieleni. Ice Ecru zaprojektowano, aby naśladować światło odbijające się od świeżego śniegu, podczas gdy Sunlight Green inspirowany jest wodami oceanu w świetle słonecznym. Dwa ekskluzywne kolory – Heat Blue i F White – są dostępne dla modeli F SPORT, uzupełniając ich energetyczny design.

Przyszłość wnętrz Lexusa

Podczas projektowania wyglądu i charakteru wnętrza kabiny ES, zespołem Kajino był ukierunkowany na koncepcję Wnętrza Przyszłości Lexusa, która łączy kierowczo-centryczny kokpit z przestronnym i komfortowym miejscem dla pasażera z przodu. Skupienie kierowcy na drodze z przodu utrzymane jest dzięki umiejscowieniu centralnego wyświetlacza, panelu instrumentów i wyświetlacza holograficznego w zwartym zespole w polu widzenia. Pasażerowie z przodu zyskują natomiast bardziej otwarte, przestronne i relaksujące środowisko.

Będzie to także przestrzeń połączona, z możliwością zamówienia opcjonalnego systemu nawigacji z szeroką gamą usług połączonych. Nawigacja oferuje również 12,3-calowy wyświetlacz multimedialny oraz drugą generację kontrolera Remote Touch; jego rozpoznawanie głosu obejmuje również mobilnego asystenta umożliwiającego bezdotykowe sterowanie smartfonem kierowcy.

Komfort pasażerów tylnych od dawna jest znakiem rozpoznawczym Lexusa ES, a nowy model podtrzymuje tę jakość, mimo bardziej smukłej linii dachu zewnętrznego. Niższy punkt siedzenia oraz starannie skonfigurowane podsufitki zachowują przestronność przy jednoczesnym zapewnieniu dostatecznej przestrzeni na głowę, a dłuższy rozstaw osi zapewnia dużo miejsca na nogi.

Opcje kolorystyczne wnętrza obejmują nową kombinację, która odzwierciedla temat projektowy „prowokacyjnej elegancji”. Opcja Rich Cream łączy kremową tapicerkę z brązową podsufitką, nadając kabinie nowoczesny, ale ciepły wygląd i odczucie. Inne opcje to czarny, Chateau i Topaz Brown.

Aby stworzyć całkowicie inny wygląd wnętrza nowych modeli F SPORT, opracowano nowy rodzaj metalicznych wykończeń kabiny, które są zupełnie inne od tych, które Lexus stosował wcześniej. Inspirowane tradycyjnym japońskim rzemiosłem wytwarzania mieczy, wykończenie Hadori ma faliste wzory, które nadają mu trójwymiarowy wygląd, zmieniający się w zależności od kąta widzenia. Efekt jest subtelny, ale wskazuje na poziom szczegółowości i rzemiosła zainwestowanego w nadanie modelom F SPORT wyjątkowego miejsca w ofercie. Standardowe modele ES nadal będą korzystać z tradycyjnych materiałów, takich jak bambus i drewno Shimamoku, które nadają ES rzemieślniczy wygląd, którego oczekują i doceniają klienci luksusowi.

Nowa era wydajności

Zespół inżynieryjny, kierowany przez głównego inżyniera Yasuhiro Sakakibarę, miał jasno określony cel: zmienić wizerunek Lexusa ES. Oznaczało to przekształcenie sedana, znanego przede wszystkim z komfortu i cichości, w taki, który równie dobrze radzi sobie z prowadzeniem klasy premium i mocą, którą można poczuć i usłyszeć.

Zgodnie z Sakakibarą, ten ES został zbudowany, aby zapewnić zasadniczo wyższy poziom wydajności niż jakikolwiek z jego poprzedników. Powiedział: „Wiedzieliśmy, że ten ES musi być responsywny i łatwy w prowadzeniu, niezależnie od rodzaju drogi. To można osiągnąć tylko dzięki solidnej podstawie.”

Punktem wyjścia była nowa platforma GA-K. To wyjątkowo sztywna, przednionapędowa konstrukcja, która w zakresie sztywności skrętnej konkuruje z platformą GA-L z napędem tylnym, stosowaną w coupe LC oraz sedanie LS. Różne gatunki stali o wysokiej wytrzymałości redukują wagę w porównaniu do wcześniejszych platform, a udoskonalenia, takie jak nowa konstrukcja tylnego zawieszenia wielowahaczowego, elektryczne wspomaganie kierownicy montowane na osi oraz V-wzmocnienie za tylnym siedzeniem, dały inżynierom elastyczność w stroju Lexusa ES z nowo odkrytą precyzją.

Zespół zawieszenia dążył do stworzenia poczucia komfortowej przewidywalności w połączeniu z poczuciem szybkiej reakcji na każde ruch. Yoshiaki Ito, główny kierowca testowy ES, wyjaśnił: „Chcemy, aby każdy rodzaj kierowcy czuł pełną kontrolę, kiedy jest za kierownicą ES. To poziom komfortu, który wykracza poza zwykłe zapewnienie gładkiej jazdy.”

Dla jeszcze wyższych osiągów dynamicznych, modele F SPORT będą dostępne z systemem Adaptive Variable Suspension, podobnym do tego, który występuje w coupe LC. Dodaje to regulowane tłumiki przy każdym kole, z 650 poziomami siły tłumienia, co zapewnia ostateczną kontrolę na każdym nawierzchni drogi. Innym elementem ekskluzywnym dla F SPORT jest tryb Sport+ dla systemu Drive Mode Select, który angażuje najbardziej responsywne ustawienia silnika, skrzyni biegów i zawieszenia. Lexus ES 350 F SPORT ma również system wzmocnienia dźwięku silnika, który dodaje dodatkową warstwę do dźwięku silnika, wzmacniając naturalne rytmy energicznej jazdy.

Czwarta generacja hybrydowego układu napędowego

ES 300h – który będzie uruchomiony w zachodniej i środkowej Europie – jest wyposażony w nowy, czwarty już układ napędowy hybrydowy z samodzielnym ładowaniem, który może dostarczyć wyjątkową efektywność paliwową, responsywne osiągi i minimalne emisje dla średniej wielkości luksusowego sedana. Łączy ultraefektywny 2.5-litrowy silnik benzynowy czterocylindrowy Atkinsona z lżejszym, bardziej kompaktowym i o większej gęstości mocy silnikiem elektrycznym. Całkowita moc systemu wynosi 218 PS/160 kW, a średnie zużycie paliwa wynosi od 4.7 l/100km.

Silnik 2.5-litra jest zupełnie nowy i wprowadza technologię szybkiego spalania, co czyni go jednym z najbardziej efektywnych silników w produkcji pod względem termicznym. Dzięki temu uzyskuje więcej mocy bez zwiększania emisji czy zużycia paliwa. Cechy, które pomagają osiągnąć takie imponujące wyniki, obejmują proste kanały dolotowe, zwiększone kąty zaworów i laserowo utwardzane siedziska zaworów. Zmienno-ciśnieniowa pompa olejowa, wielootworowe wtryskiwacze, VVT-iE na zaworach dolotowych oraz zmienny system chłodzenia również przyczyniają się do imponującego zarządzania ciepłem i spalaniem silnika.

Ogólna zdolność do jazdy została poprawiona dzięki bardziej zaawansowanemu komputerowi sterującemu systemem hybrydowym, który lepiej potrafi naśladować odczucie i dostarczanie mocy standardowemu silnikowi benzynowemu. Nawet akumulator hybrydowy niklowo-metalowo-wodorkowy jest bardziej kompaktowy niż wcześniej, co pozwala na umieszczenie go pod tylnym siedzeniem, nie naruszając przestrzeni bagażowej.

Silniki benzynowe i nowa osiembiegowa automatyczna skrzynia biegów Direct Shift

W Rosji i innych wschodnich rynkach ES będzie dostępny z gamą silników benzynowych.

Lexus ES 350 napędzany jest silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.5 litra, który ma zapewnić dynamiczne przyspieszenie i emocjonujący dźwięk. Ten wyjątkowo gładki silnik korzysta z aktualizacji systemu wtrysku paliwa D4-S i osiąga teraz 250 PS/183 kW momentu obrotowego, co oznacza znaczące zwiększenie osiągów w porównaniu z silnikiem V6 poprzedniej generacji.

Oprócz wzrostu mocy i momentu obrotowego, model ES 350 zyskuje również nową, osiembiegową automatyczną skrzynię biegów Direct Shift. Używa ultra-cienkiego konwertera momentu obrotowego i wielopłytkowego sprzęgła lock-up, aby bardziej efektywnie przekazywać moc na przednie koła. Jest strojona tak, aby zapewniać wyraźne, precyzyjnie zaplanowane zmiany biegów z szybkim reakcjami na pedał. Dzięki szerszej gamie przełożeń, może korzystać z wysokot momentu obrotowego na niskim poziomie dla szybkich startów oraz wydłużonego przełożenia w górnym zakresie optymalnej efektywności.

Model ES 250 będzie dostępny z zupełnie nowym, wysokoefektywnym silnikiem benzynowym o pojemności 2.5 litra i nową, osiembiegową automatyczną skrzynią biegów Direct Shift. Wykonany z lekkiego aluminium, ma długi skok, laserowo utwardzane siedziska zaworów i zaawansowany inteligentny zmienny system czasowania zaworów (VVT-i), aby osiągnąć wysokie spalanie. Ma wysoką ogólną wydajność termiczną wynoszącą 38 procent.

Niezrównane standardy bezpieczeństwa

Siódma generacja Lexusa ES jest dostępna z najnowszym systemem bezpieczeństwa Lexus Safety System + (standardowo we wszystkich modelach w zachodniej Europie, opcjonalnie w rynkach Europy Wschodniej). Ten pakiet aktywnych technologii bezpieczeństwa oferuje nowe możliwości i rozszerza scenariusze jazdy, w których może zapewnić dodatkową ochronę kierowcy i pasażerom oraz pomóc w zapobieganiu wypadkom.

Nowe funkcje obejmują wykrywanie rowerzystów w ciągu dnia, które jest częścią wszechstronnego systemu wczesnego ostrzegania przed kolizjami (PCS). Już zdolny do wykrywania nadjeżdżających pojazdów i pieszych, zdolność systemu PCS do wykrywania rowerzystów dotyczy jednego z najczęstszych scenariuszy wypadków na drodze dzisiaj. PCS został również wzbogacony o możliwość wykrywania pieszych nocą poprzez zwiększenie czułości i zasięgu radarowego.

Innym nowym postępem w zakresie bezpieczeństwa oferowanym w ES jest dwuetapowy adaptacyjny system świateł drogowych (AHS). System ten nie tylko automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe dla kierowcy, jego 24 indywidualne diody LED są zdolne do dostosowywania wzoru światła w celu zapewnienia lepszego oświetlenia, jednocześnie redukując oślepianie nadjeżdżających kierowców.

Najbardziej immersywne doświadczenie dźwiękowe na świecie z Mark Levinson PurePlay

System audio Mark Levinson PurePlay z 17 głośnikami debiutuje w Lexusem ES 2019. Jego architektura jest pierwsza na świecie, stworzona, aby zanurzyć każdą osobę w najsilniejszym, najdokładniejszym i najczystszym doświadczeniu audio.

PurePlay wykorzystuje wiele unikalnych podejść do dostarczenia wyjątkowej wydajności w pojeździe: precyzyjna lokalizacja, światowej klasy projekt i rozmieszczenie głośników oraz niezrównana technologia strojenia i dekompresji. Głośniki są umieszczone na poziomie ramion w całej kabinie, co poprawia akustykę i tworzy tonalną synergię. Te idealnie dopasowane lokalizacje dostarczają spójną barwę tonalną między wszystkimi głośnikami średniotonowymi i wszystkimi głośnikami wysokotonowymi, skutecznie tworząc dwa identyczne sceny dźwiękowe dla pasażerów z przodu i z tyłu. W rezultacie każda osoba otoczona jest dźwiękiem, tworząc doświadczenie słuchowe, które jest spójne w każdym miejscu siedzenia.

Nowy rozdział w historii ES

250 8AT FWD (215 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2449 Cm3
Moc158.1 Kw @ 6400 Rpm
215 Hp @ 6400 Rpm
212 Bhp @ 6400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55R17
Długość195.8 In (4973 Mm)
Szerokość73.5 In (1867 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.4 In (1
Rozstaw osi113 In (2870 Mm)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Emisja CO244 G/Km

350 F Sport 8AT FWD (302 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc222.1 Kw @ 6400 Rpm
302 Hp @ 6400 Rpm
298 Bhp @ 6400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55R17
Długość195.8 In (4973 Mm)
Szerokość73.5 In (1867 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.4 In (1
Rozstaw osi113 In (2870 Mm)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)

350 V6 8AT FWD (248 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc183 Kw @ 6400 Rpm
248.8 Hp @ 6400 Rpm
245 Bhp @ 6400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55R17
Długość195.8 In (4973 Mm)
Szerokość73.5 In (1867 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.4 In (1
Rozstaw osi113 In (2870 Mm)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)

300h eCVT FWD (218 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2487 Cm3
Moc130.9 Kw @ 5700 Rpm
178 Hp @ 5700 Rpm
176 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy163 Lb-Ft @ 3600-5200 Rpm
221 Nm @ 3600-5200 Rpm
Moc silnika elektrycznego88.3 Kw (120 Hp)
Electrical Motor Torque149 Lb-Ft (202 Nm)
Całkowita maksymalna moc160.3 Kw (218 Hp)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy Wolnossący
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika13 Galony (49.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55R17
Długość195.8 In (4973 Mm)
Szerokość73.5 In (1867 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.4 In (1
Rozstaw osi113 In (2870 Mm)
Turning Circle38.7 Ft (11.8 M)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Power PackNickel-Metal Hydride (Nimh)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.