LEXUS GX 2003-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus GX, zbudowany na tej samej platformie co Toyota Land Cruiser Prado, był znacznie lepiej wyposażonym pojazdem, który oferował więcej luksusu niż jego bardziej znany brat.

Po tym, jak Mercedes-Benz wprowadził model ML w 1997 roku, segment luksusowych SUV-ów zaczął się tłoczyć. Toyota nie pozostała obojętna i, będąc jednym z najlepszych producentów pojazdów terenowych na świecie, wykorzystała platformę Land Cruiser/Prado 120 do stworzenia nowego Lexusa, modelu GX.

Dzięki kolorowemu przedniemu zderzakowi i chromowanej osłonie chłodnicy z trzema szczelinami, GX prezentował się okazale na drodze. Jego rozszerzone nadkola i plastikowe elementy po bokach przeniesione zostały z modelu Land Cruiser/Prado. Producent oferował opcję zamontowania progów, które obniżały prześwit, ale ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Wewnątrz, GX oferował miejsce dla maksymalnie siedmiu osób, z dwoma dodatkowymi siedzeniami w bagażniku. Projektanci stworzyli deskę rozdzielczą inspirowaną stylem samochodowym, z zaokrąglonymi liniami oraz centralnym panelem ozdobionym drewnianymi wykończeniami po bokach, na konsoli środkowej i panelach drzwiowych. Lexus zainstalował standardową automatyczną skrzynię biegów w modelu GX470, przesuwając selektor biegów bliżej przedniego, centralnego podłokietnika.

Pod maską, jedyną dostępną jednostką silnikową był silnik V-8 o pojemności 4,7 litra. Toyota połączyła go z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie cztery koła za pomocą przekładni z niskim przełożeniem.

 Lexus GX 470 to średniej wielkości SUV produkowany w zakładzie w Taharze w Japonii, sprzedawany wyłącznie na rynku północnoamerykańskim przez luksusową markę Toyoty – Lexus. Zadebiutował w listopadzie 2002 roku jako model na rok 2003, będąc prawdziwą odpowiedzią Lexusa na BMW X5, Acura MDX, Land Rover LR3 oraz Porsche Cayenne. To amerykańska wersja Toyoty Land Cruiser Prado. Został wprowadzony na rynek w tym samym czasie co Infiniti FX, jego konkurent.

Modele GX 470 z 2005 roku są napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,7 L, z 32 zaworami, czterema wałkami rozrządu, generującym moc 270 hp (201 kW) przy 5 400 obr./min oraz momentem obrotowym wynoszącym 330 ft·lbf (447 N·m) przy 3 400 obr./min. To także największy silnik, jaki kiedykolwiek zainstalowano w Lexusie.

GX 470 ma spawaną stalową karoserię, elektronicznie sterowaną 5-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz system napędu na cztery koła, a wnętrze zapewnia miejsce dla maksymalnie ośmiu pasażerów.

Ten pojazd to kompetentny rywal do poważnego off-roadu, jednocześnie wystarczająco cywilizowany do codziennej jazdy. Średnia cena detaliczna wynosi około 50 000 USD. Zdobył różne nagrody, w tym tytuł 4-Wheeler of the Year przyznawany przez 4X4 Magazine.

470 V8 5AT AWD (235 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4664 Cm3
Moc173 Kw @ 4800 Rpm
235 Hp @ 4800 Rpm
232 Bhp @ 4800 Rpm
Moment obrotowy320 Lb-Ft @ 3400 Rpm
434 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna111.9 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/65 R17
Długość188.2 In (4780 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość74.6 In (1895 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.2 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika49.7 Cuft (1407 L)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna4740.8 Lbs (2150 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5997.6 Lbs (2720 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Emisja CO2373 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.