LEXUS GX 2010-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Możesz pomyśleć, że GX 460 oferował głównie doskonałe możliwości terenowe dzięki swojej konstrukcji opartej na ciężarówkach, ale tutaj tkwił haczyk. Ten średniej wielkości SUV był również świetnym wyborem dla nabywców szukających luksusu.

W 2010 roku wymiary SUV-a nie zmieniły się zbytnio, jednak luksus został poprawiony, a nowe funkcje dodane. Najbardziej zauważalnym wyposażeniem wprowadzonym w tym modelu była technologia Crawl Control, działająca jak tempomat przy niskich prędkościach, co pozwalało kierowcy trzymać nogi z dala od pedałów podczas jazdy po trudnym terenie.

Silnik również został zaktualizowany, oferując o 40 koni mechanicznych więcej niż w poprzednim modelu. Jednostka napędowa to silnik V8 o pojemności 4.6 litra, generujący 301 KM.

Model z 2010 roku oferowany był w dwóch wersjach wyposażeniowych: podstawowej i Premium. Standardowe wyposażenie obejmowało 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane lusterka zewnętrzne, szyberdach, skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowane fotele, składane elektrycznie siedzenia w trzecim rzędzie (niedostępne w poprzednich modelach), automatyczną klimatyzację dwu-strefową, kamerę cofania oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne.

Wersja Premium wzbogacona była o adaptacyjne zawieszenie zmiennej twardości, adaptacyjne reflektory ksenonowe, nową skórzaną tapicerkę, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, klimatyzację dla pasażerów z tyłu oraz dodatkowe chromowane wykończenie.

Pod względem bezpieczeństwa GX 460 był wyposażony w hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, asystenta zjazdu oraz asystenta ruszania pod górę. Opcjonalnie dostępny był system prekolizyjny.

Lexus wprowadził nową, drugą generację luksusowego SUV-a Lexus GX 460 na rok 2010, który jest bardziej wydajny, cichszy oraz bardziej luksusowy niż model Lexus GX 470, który zastępuje. Lexus GX 460 z 2010 roku osiąga te istotne zmiany, a jego 10 standardowych poduszek powietrznych oraz dostępny system Pre-Collision zwiększają bezpieczeństwo.

Umieszczony pomiędzy luksusowym SUV-em LX 570 a modelami RX na bazie nadwozia unibody, Lexus GX 460 łączy średnie rozmiary z komfortem i doskonałym rzemiosłem. Lexus GX 460 ma standardową konfigurację dla siedmiu pasażerów. Ponownie zbudowany z solidną konstrukcją nadwozia na ramie, Lexus GX 460 z 2010 roku jest wyposażony w napęd na cztery koła oraz zaawansowany system zawieszenia Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS), który zapewnia wyjątkowe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie.

Lexus GX 460 z 2010 roku napędzany jest nowym silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra, który jest zarówno bardziej mocny, jak i bardziej efektywny niż zastępowany silnik V8 o pojemności 4,7 litra. Nowy silnik generuje 301 koni mechanicznych i 329 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego, a współpracuje z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z sekwencyjnym przełączaniem. Średnie zużycie paliwa w mieście i na autostradzie poprawiło się o 13 procent, osiągając szacunkowe 17 mpg (w porównaniu do 15 mpg w GX 470 z 2009 roku) – lepiej niż w innych luksusowych SUV-ach z silnikiem V8 i konkurencyjnie w porównaniu do niektórych modeli z silnikiem sześciocylindrowym. Lexus GX 460 ma szacunkowe zużycie paliwa wynoszące 15 mpg w mieście i 20 mpg na autostradzie.

Utrzymując ten sam rozmiar nadwozia co GX 470, model 2010 oferuje bardziej uniwersalne wnętrze. Siedzenie w drugim rzędzie przesuwa się o 4,1 cala do przodu i do tyłu, aby zmaksymalizować przestrzeń dla pasażerów i ładunku. Składane i odchylane siedzenia drugiego rzędu mają także funkcję 60/40 do łatwego dostępu do standardowych, elektrycznie składanych trzeciego rzędu siedzeń. Tylne okno drzwiowe wykorzystuje podnoszoną szybę dla dodatkowej wygody.

Luksus w Lexusie GX 460 z 2010 roku zwiększa jeszcze cichsza kabina, a także nowe standardowe funkcje i opcje. Na przykład, standardowe fotele przednie są podgrzewane i wentylowane. Wśród nowych opcji luksusowych znajdują się skórzane wykończenia semi-anilinowe, podgrzewana kierownica oraz podgrzewane zewnętrzne siedzenia drugiego rzędu. Nowe funkcje multimedialne – zarówno standardowe, jak i opcjonalne – poszerzają wybór rozrywki dla rodziny na pokładzie.

Silnik/Skrzynia Biegów/Napęd/Wydajność

Lexus GX 460 z 2010 roku wykorzystuje nowy silnik V8 o pojemności 4,6 litra. Nowy silnik DOHC z 32 zaworami ma głowicę i blok z aluminium oraz podwójne zmienne sterowanie zaworami (VVT-i), które kontroluje czasowanie i nakładanie zaworów zarówno na wałku dolotowym, jak i wylotowym, aby zoptymalizować moc, efektywność paliwową i emisje. (Poprzedni silnik 4,7 litra miał VVT tylko na wałkach dolotowych.) Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 329 lb-ft przy 3 500 obr/min, w porównaniu do 323 lb-ft przy 3 400 obr/min dla silnika 4,7-litrowego.

Nowy silnik V8 o pojemności 4,6 litra współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie, w porównaniu do pięciobiegowej automatycznej w poprzednim silniku 4,7-litrowym, co przynosi korzyści w zakresie wydajności i oszczędności paliwa. Nowa skrzynia mieści się w tej samej przestrzeni co poprzednia pięciobiegowa i ma wyższy przełożenie najwyższego biegu. Nowy układ napędowy sprawia, że Lexus GX 460 z 2010 roku czuje się bardziej responsywny w codziennej jeździe i jest cichszy niż poprzedni model. Lexus GX 460 zachowuje tę samą maksymalną ładowność wynoszącą 6 500 lb, co model GX 470.

Lexus GX 460 jest standardowo wyposażony w napęd na cztery koła z elektronicznie kontrolowaną skrzynią rozdzielczą i centralnym dyferencjale TORSEN® z czujnikiem momentu obrotowego. Oferuje także niski bieg do jazdy w terenie. Dyferencjał TORSEN rozdziela moc w stosunku 40:60 w większości warunków jazdy i zmienia ten stosunek w zależności od sygnałów z układu kierowniczego i poślizgu kół.

Zdolność do zmiany stosunku na 30:70 podczas manewrów kierowniczych pomaga zwiększyć stabilność pojazdu w zakrętach. Jeśli tylne koła się ślizgają, dyferencjał centralny może zmienić ten stosunek na 50:50, aby pomóc w kontrolowaniu poślizgu. Dyferencjał TORSEN pomaga również uczynić Lexus GX 460 mniej podatnym na poślizg wynikający z nagłych zmian warunków drogowych, takich jak jazda przez kałużę czy po lodzie. Tylny dyferencjał został również wzmocniony na rok 2010.

Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/Opony/Hamulec

Lexus GX 460 z 2010 roku to jeden z niewielu luksusowych SUV-ów premium, które oferują prawdziwe możliwości terenowe. Połączenie tej zdolności z luksusem Lexusa i wydajnością na drodze czyni go jeszcze bardziej wyjątkowym. Lexus zbadał wykorzystanie pojazdu przez obecnych właścicieli i odkrył, że wielu z nich używa swoich modeli GX do przewozu rodziny w tygodniu oraz na wakacje i wyjazdy campingowe w weekendy. Często holują łódź lub sprzęt wodny, a czasami poruszają się w obszarach z nieutwardzonymi i trudnymi trasami.

Podobnie jak poprzedni model GX 470, GX 460 z 2010 roku ma solidną konstrukcję nadwozia na ramie i nie kompromituje wydajności na drodze i w terenie; wytrzymałe podwozie i technologia dynamicznego sterowania zawieszeniem wspierają oba te aspekty.

Dostępne adaptacyjne zawieszenie zmienne (AVS) z trzema trybami: Normalnym, Sportowym i Komfortowym, oraz niezależne zawieszenie przednie zapewniają płynną jazdę po drodze bez kompromisów w zakresie wytrzymałości w terenie. Lexus GX 460 z 2010 roku wyposażony jest w większe, standardowe 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/60 R18, w porównaniu do 17-calowych felg w modelu GX 470 z 2009 roku.

System wspomagania kierownicy rack-and-pinion ułatwia manewrowanie Lexus GX 460 w ciasnych miejscach. Tylny kontroler wysokości (AHC) zwiększa elastyczność pojazdu w szerokim zakresie sytuacji jazdy.

Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS)

KDSS jest standardem w Lexusie GX 460 i w 2010 roku został wzbogacony o czujniki kierownicy i przechylenia. Poprzez regulację oporu przechylenia zapewnianego przez przednie i tylne stabilizatory, KDSS może zmniejszyć maksymalny kąt przechylenia nadwozia o nawet 50 procent, co pomaga poprawić reakcję na zakrętach i zdolności w terenie.

KDSS używa cylindrów hydraulicznych działających na każdy stabilizator i połączonych zaworem ciśnieniowym, aby zmniejszyć stopień sztywności stabilizatorów w odpowiedzi na zmieniające się warunki drogowe i sygnały od kierowcy. Ponieważ KDSS pozwala stabilizatorom na odłączenie w określonych sytuacjach, takich jak jazda w terenie, nominalna sztywność stabilizatorów może być znacznie zwiększona, aby pomóc w redukcji przechylenia nadwozia i poprawić prowadzenie na drodze.

W trakcie jazdy po drodze, kiedy oba cylindry z przodu i z tyłu są sprężone, w systemie nie płynie płyn i stabilizatory działają w konwencjonalny sposób, aby pomóc w zmniejszeniu przechylenia nadwozia. W sytuacjach jazdy w terenie, KDSS pozwala kołom na każdej osi poruszać się z większym stopniem niezależności bocznej, co pomaga zminimalizować tendencję do uniesienia kół. Gdy Lexus GX 460 napotyka nierówną powierzchnię, jeden sprężony cylinder powoduje przepływ płynu między cylindrami z przodu i z tyłu, co pozwala stabilizatorom na swobodne poruszanie się. Ta akcja zwiększa skok i artykulację kół oraz pomaga wyrównać obciążenie kół.

Crawl Control i Downhill Assist Control

Oprócz KDSS, Lexus GX 460 z 2010 roku oferuje opcjonalny Crawl Control, nową technologię, która ułatwia jazdę w terenie. Funkcja Crawl Control automatycznie reguluje pedał gazu i hamulca, pozwalając kierowcy skoncentrować się na kierowaniu. Crawl Control jest również przydatny przy uwalnianiu pojazdu z piasku, błota lub śniegu.

Gdy skrzynia biegów jest ustawiona na niski bieg, Crawl Control reguluje prędkość silnika i moc, a także siłę hamowania, aby napędzać pojazd do przodu lub wstecz w jednym z pięciu trybów niskiej prędkości. Umożliwia to kierowcy skupienie się na kierowaniu po bardzo trudnym terenie, nie martwiąc się o regulację pedałów gazu czy hamulca. Crawl Control aktywuje również „wirtualne” blokady dyferencjałów z przodu i z tyłu, aby pomóc zredukować poślizg opon i zoptymalizować zachowanie podwozia.

Kierowca może zmniejszyć prędkość pojazdu poprzez hamowanie lub regulację prędkości jazdy bez wyłączania Crawl Control. Kontrola startu z podjazdu (HAC) zapewnia dodatkową kontrolę podczas jazdy w terenie, pomagając powstrzymać pojazd przed stoczeniem się do tyłu podczas ruszania na stromej nachylonej powierzchni lub na śliskiej nawierzchni.

Kontrola zjazdu (DAC) jest zaprojektowana, aby wspomagać zdolność pojazdu do zjazdu z niską prędkością, utrzymując go na docelowej prędkości bez ingerencji kierowcy. Aktywny system kontroli trakcji (A-TRAC) zapewnia korzyści związane z blokadą dyferencjałów z przodu i z tyłu, ale przy mniejszej wadze. System może zastosować hamulec do ślizgającego się koła, jednocześnie przenosząc moment obrotowy na koła z lepszą przyczepnością.

Wskaźnik kąta skrętu na panelu wskaźników pokazuje kierowcy, w którą stronę skierowane są przednie koła, co jest przydatne w sytuacjach, które mogą być trudne do rozpoznania, takich jak jazda w terenie czy parkowanie.

Funkcje bezpieczeństwa i zabezpieczeń

Lexus GX 460, podobnie jak wszystkie modele Lexusa, jest wyposażony w szereg dynamicznych systemów bezpieczeństwa. System kontroli stabilności pojazdu (VSC) pomaga utrzymać Lexus GX 460 na zamierzonym kursie, wykrywając poślizg przednich i tylnych kół podczas pokonywania zakrętów i podejmując próbę kontrolowania tej sytuacji za pomocą interwencji momentu obrotowego oraz indywidualnego hamowania kół. Elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD) wykorzystuje system ABS i rozdziela odpowiednią siłę hamowania pomiędzy przednimi i tylnymi kołami w zależności od warunków jazdy i obciążenia kół.

Wspomaganie hamulca (BA) jest zaprojektowane, aby określić, czy kierowca próbuje hamować awaryjnie, i jeśli kierowca nie nacisnął wystarczająco mocno na pedał hamulca, aby aktywować ABS, system wspiera aplikowaną moc hamującą.

System poduszek powietrznych (SRS) obejmuje 10 poduszek powietrznych w standardzie: poduszki czołowe i boczne; poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu; boczne poduszki powietrzne montowane w siedzeniach drugiego rzędu oraz kurtyny boczne z czujnikiem przechylenia, obejmujące wszystkie dwa lub trzy rzędy. Poduszki powietrzne z przodu są zaprojektowane tak, aby napełniały się w zależności od nasilenia kolizji. Kurtyny boczne z czujnikiem przechylenia są zaprojektowane do aktywacji w przypadku wykrycia dużego kąta przechylenia, przewrócenia lub siły G w poziomie.

Opcjonalny system zapobiegający kolizjom (PCS) może pomóc w ograniczeniu uszkodzeń podczas kolizji. Pakiet obejmuje Dynamiczny Tempomat Radarowy, który wykorzystuje radar milimetrowy do pomiaru i utrzymania precyzyjnej odległości od pojazdu poruszającego się przed nim. Wyświetlacz multifunkcyjny w połączeniu z miernikiem pokazuje ikonę samochodu z wybranym odstępem. Jeśli na podstawie różnych wskazników system uzna, że kolizja jest nieunikniona, system z wyprzedzeniem napina przednie pasy i wstępnie inicjalizuje BA, aby zwiększone hamowanie było stosowane natychmiast, gdy kierowca wciśnie pedał.

Dodatkowo, dostępny system zapobiegający kolizjom z monitorowaniem uwagi kierowcy i systemem ostrzegania o niezamierzonym wyjeździe z pasa (LDA) jest teraz dostępny w Lexusie GX 460 z 2010 roku. Używając dwóch małych kamer zamontowanych z przodu pojazdu, które współpracują z radarem milimetrowym, system jest na tyle wrażliwy, aby wykrywać pewne obiekty niemetalowe. System monitorowania kierowcy wykorzystuje trzecią kamerę, zamontowaną na kolumnie kierownicy, do monitorowania orientacji twarzy kierowcy.

Jeśli kamera wykryje, że wydaje się, iż kierowca nie patrzy bezpośrednio przed siebie przez kilka sekund lub dłużej, a przed pojazdem wykrywa przeszkodę, wówczas system ostrzega kierowcę, najpierw dźwiękowym sygnałem alarmowym i migającą lampką. W miarę zbliżania się samochodu do przeszkody, PCS może zacząć delikatnie stosować hamulce samodzielnie.

Aby pomóc kierowcy w manewrowaniu wokół przeszkody, system zmienia współczynnik kierowania, wzmacniając intensywność i szybkość reakcji kierownicy. Równocześnie PCS automatycznie napina przednie pasy i przygotowuje system hamulcowy do natychmiastowej reakcji pełną siłą, gdy kierowca aktywuje hamulce w oczekiwaniu na możliwy wypadek.

LDA ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa, wydając dźwiękowy sygnał alarmowy i wyświetlając ostrzeżenie. Nie steruje pojazdem niezależnie i wymaga od kierowcy aktywnego kontrolowania kierownicy.

Nowością w 2010 roku, aktywne przednie poduszki bezpieczeństwa przesuwają się niemal natychmiast w górę i do przodu w przypadku niektórych kolizji tylnych o niskiej prędkości, gdy siła ciała pasażera jest stosowana na oparcie siedzenia. Kolejną nowością jest dostępny adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFS), który oświetla zakręt, gdy kierowca w niego skręca i zawiera reflektory z wysoką intensywnością wyładowania (HID). Dostępny system zapobiegający kolizjom z pakietem monitorowania uwagi kierowcy obejmuje nowe inteligentne światła drogowe z wycieraczkami reflektorów, które automatycznie dostosowują światła drogowe, aby uniknąć oślepiania kierowców w nadjeżdżających pojazdach. Wycieraczki pomagają zapewnić optymalną wydajność świateł w każdych warunkach pogodowych.

Luksus/Komfort/Wygoda

Lexus GX 460 oferuje luksusową przestrzeń pasażerską z wykończeniem i detalami, jakich można się spodziewać w Lexusa. Standardowe funkcje to: osiemnastostopniowe, elektrycznie regulowane fotele przednie z systemem podgrzewania i wentylacji; automatyczna klimatyzacja; skórzane wykończenia siedzeń i powierzchni; sterowanie audio na kierownicy; wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu; elektrycznie otwierany szyberdach; kierownica i gałka zmiany biegów wykończone drewnem i skórą; system pamięci dla fotela kierowcy, pozycji kierownicy i lusterek zewnętrznych; oraz konsola sufitowa z wbudowanym nadajnikiem HomeLink®.

Wyposażony w system multimedialnej rozrywki dla rodziny, Lexus GX 460 z 2010 roku ma w standardzie premium system audio Lexus z dziewięcioma głośnikami zintegrowanymi z kontrolą iPoda® oraz odbiornikiem XM® Radio. Funkcjonalność Bluetooth® obejmuje strumieniowe przesyłanie muzyki oraz rozmowy telefoniczne bez użycia rąk.

Tylna kamera pomocnicza jest standardem w Lexusie GX 460 z 2010 roku. Kamera zapewnia kierowcy widok tego, co jej obiektyw wykrywa za pojazdem, gdy jest włączony bieg wsteczny, wyświetlając obraz na standardowym 4,2-calowym wyświetlaczu wieloinformacyjnym lub na opcjonalnym wyświetlaczu LCD systemu nawigacji.

Opcje luksusowe

Lexus ułatwia personalizację modelu GX 460 w 2010 roku, oferując pakiet Convenience oraz pakiet Comfort Plus, a także umożliwiając wiele funkcji z tych pakietów jako opcje samodzielne. Pakiet Convenience obejmuje lusterka zewnętrzne elektrochromatyczne z elektrycznie chowanymi ramionami oraz intuicyjny system parkowania. Pakiet Comfort Plus obejmuje skórzane wykończenia semi-anilinowe; podgrzewane zewnętrzne siedzenia drugiego rzędu; drewniane wykończenia kierownicy i gałki zmiany biegów; oraz trzystrefową automatyczną klimatyzację.

Nowa generacja systemu nawigacji HDD jest opcjonalna w 2010 roku i oferuje system rozpoznawania mowy opartego na swobodnym języku oraz możliwość pobierania książki telefonicznej przez Bluetooth w celu zwiększenia komfortu użytkownika. Dostępny system audio Mark Levinson Premium to standard platynowy w mobilnym audio OEM, oferując w 2010 roku 17 głośników, w porównaniu do 14 w modelu z 2009 roku. Dostępny system rozrywki dla pasażerów tylnych (RSE) teraz obejmuje dwa ekrany LCD, po jednym w każdym z oparć przednich siedzeń. Trzystrefowa automatyczna klimatyzacja dla zwiększenia komfortu pasażerów trzeciego rzędu jest również dostępna jako opcja samodzielna.

nowo dostępny szerokokątny monitor przedni i boczny, który zadebiutował w luksusowym SUV-ie LX 570 z 2009 roku, ma na celu poprawę widoczności w ciasnych miejscach, takich jak parkingi, oraz pomoc kierowcy w widzeniu martwych stref podczas wyjeżdżania z miejsc parkingowych w ruch, a także zatrzymywania się na skrzyżowaniach i T-krzyżówkach. Nowy, dostępny system Intuicyjnego Parkowania pomaga kierowcy wykrywać przeszkody z przodu, z tyłu lub w narożnikach pojazdu i pomaga w parkowaniu modelu GX na ulicy lub w garażu.

Design zewnętrzny

Lexus zaprojektował model GX 460 z 2010 roku, aby łączył funkcję i elegancję, z wyraźną tożsamością marki zakorzenioną w języku projektowania L-finesse. Ogólny efekt podkreśla pełne możliwości pojazdu oraz jego luksusowe walory. Kluczowym celem projektantów było stworzenie wrażenia, że pojazd został wyrzeźbiony z jednej bryły metalu.

Wyrazisty grill ma trzy poziome belki, a przy bliższym przyjrzeniu się widać skomplikowane detale i fakturę, które podkreślają znaną dbałość Lexusa o szczegóły. Wyraziste linie charakterystyczne na masce oraz chromowane obramowanie grilla dodają mu elegancji. Z przodu zderzak zawiera standardowe zintegrowane reflektory przeciwmgielne.

Funkcjonalne elementy designu obejmują niskoprofilowe relingi dachowe oraz szybę przednią z akustyczną izolacją, które pomagają zredukować hałas wiatru. Luksusowe akcenty są liczne, w tym szkło przednie chroniące przed UV w zielonym odcieniu, szyby przyciemniane w tylnych oknach oraz lampki przy zderzakach.

Design wnętrza

Lexus GX 460 z 2010 roku zapewnia luksusowe wykończenia i rzemiosło, jakich można oczekiwać w luksusowym sedanie. Zredukowany hałas napędu, szczególnie w zakresie 3 000-4 000 obr/min, w połączeniu z nowymi materiałami izolacyjnymi, tłumiącymi i absorpcyjnymi, użytymi w całej ramie i nadwoziu, zapewniają jeszcze cichszą kabinę niż wcześniej. Korzystając z funkcji zastosowanej w flagowych sedanach LS, Lexus GX 460 wykorzystuje okna elektryczne jednego przycisku z silnikami, które redukują prędkość w pobliżu punktu zamknięcia, aby zminimalizować dźwięk zamykania okna.

Panel instrumentów zaprojektowany jest tak, aby wyglądać jakby został uformowany z jednolitej metalowej belki i jest zaaranżowany w sposób umożliwiający łatwy dostęp do wszystkich kluczowych kontrolerów. Wskaźniki Optitron® są tradycyjnym i funkcjonalnym elementem designu Lexusa. Skórzane wykończenia siedzeń, zagłówków, podłokietników, okładzin drzwi, gałki zmiany biegów i kierownicy również dodają charakterystycznego stylu Lexusa. W roku 2010, poszerzone wykończenia drewniane, przeszycia na panelach instrumentów oraz miękkie w dotyku powierzchnie zwiększają poczucie luksusu. GX oferuje trzy kolory wnętrza na 2010 rok: Ecru, Czarny i Sepia.

Lexus Enform™ z bezpieczeństwem Connect™

Dwa zupełnie nowe funkcje telematyczne są dostępne w Lexusie GX 460 z 2010 roku na zasadzie subskrypcji. Safety Connect™ jest standardowe we wszystkich pojazdach, podczas gdy Lexus Enform™ jest dostępny w pojazdach wyposażonych w nawigację. Bezpłatna roczna subskrypcja na Safety Connect wliczona jest we wszystkie zakupy nowych pojazdów Lexus, a bezpłatna roczna subskrypcja na Lexus Enform z Safety Connect dostępna jest w przypadku zakupu nowych pojazdów Lexus wyposażonych w nawigację. Centra reakcyjne Lexus Enform i Safety Connect są czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – każdego dnia w roku.

Safety Connect, będący fundamentem świadczonych usług, jest standardem w wszystkich pojazdach Lexus GX 460 i oferuje cztery funkcje bezpieczeństwa i zabezpieczeń: automatyczne powiadomienie o kolizji, lokalizację skradzionego pojazdu, pomoc w nagłych wypadkach (SOS) oraz zwiększoną pomoc drogową, która dodaje dane GPS do już wliczonej w usługi drogowe Lexusa.

Lexus Enform, dostępny w pojazdach wyposażonych w nawigację, zawiera wszystkie funkcje Safety Connect i rozwija je o usługi premium, takie jak Destination Assist i eDestination. Agenci Destination Assist są dostępni za pośrednictwem wbudowanego sprzętu komórkowego i mogą pomóc kierowcom znaleźć konkretny adres, firmę po nazwie lub typ działalności (np. stacja benzynowa, kino itp.), a nawet restauracje oceniane przez Zagat®, a następnie przesłać współrzędne do systemu nawigacji w celu wyznaczenia trasy.

Dzięki eDestination kierowcy mogą korzystać z internetu przez LexusDrivers.com, aby zapisywać i sortować miejsca docelowe w maksymalnie 20 folderach, każdy z nich zawierający do 10 miejsc docelowych. Następnie kierowcy mogą przesyłać lokalizacje – do 200 na raz – do swojego pojazdu, gdzie będą dostępne do pobrania do systemu nawigacji. Online mogą tworzyć spersonalizowane nazwy lokalizacji (np. „Ulubione sushi”, „Spotkanie o 13:00”, „Lekarz dla dzieci” itd.) i nawet dodawać uwagi na temat zapisanych lokalizacji, co pozwala im zobaczyć dokładnie takie informacje, jakie wybiorą w pojeździe.

Lexus Insider™, bezpłatna usługa, w której można zapisać się bez subskrypcji, jest również dostępna we wszystkich pojazdach wyposażonych w Lexus Enform. Ta funkcja oferuje audio-kasty w pojazdach, które zapewniają właścicielom dostęp do przydatnych wskazówek dotyczących pojazdu i informacji o wydarzeniach, a także spostrzeżeń na temat ekskluzywnych korzyści dla właścicieli – wszystko to ma na celu dalsze wzbogacenie doświadczenia związanego z marką Lexus.

XM – Beyond Radio

Jako część platformy nawigacyjnej Lexus Enform, Lexus GX 460 jest fabrycznie przystosowany do wielu innowacyjnych usług, w tym XM NavTraffic®, XM NavWeatherTM oraz XM® Sports and Stocks.

XM NavTraffic informuje kierowcę o aktualnych warunkach drogowych, wyświetlając dane o ruchu w czasie rzeczywistym. Gdy wykryte zostaną problemy z ruchem, system nawigacyjny informuje kierowcę, aby mógł dostosować trasę.

XM Sports and Stocks oferuje aktualizacje w pojazdach dotyczące sportu i akcji, dzięki czemu kierowcy mogą pozostać w kontakcie z ulubionymi drużynami oraz danymi inwestycyjnymi w trakcie podróży. XM Sports dostarcza wyniki gier oraz harmonogramy dla maksymalnie pięciu osobiście wybranych drużyn sportowych północnoamerykańskich, podczas gdy XM Stocks zapewnia dane dla maksymalnie 10 wybranych akcji. Po wprowadzeniu ich wyborów, kierowcy mogą uzyskać raporty za pośrednictwem systemu nawigacyjnego lub korzystając z systemu rozpoznawania głosu, co dodaje nowy poziom elastyczności.

XM NavTraffic i XM NavWeather są dostępne na podstawie indywidualnych subskrypcji XM, podczas gdy XM Sports and Stocks zawiera się w subskrypcji XM Radio. Wszystkie usługi XM oferują bezpłatne 90-dniowe subskrypcje próbne.

460 6AT (305 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4608 Cm3
Moc221 Kw @ 5500 Rpm
301 Hp @ 5500 Rpm
296 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy329 Lb-Ft @ 3500 Rpm
446 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60 R18
Długość189.2 In (4806 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość72.6 In (1844 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika4.2 Cuft (119 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5305 Lbs (2406 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6600 Lbs (2994 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.