LEXUS GX 460 2013-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LEXUS GX 460 2013-2019

Przejdź do galerii zdjęćLEXUS GX 460 2013-2019

Duży SUV GX od Lexusa przeszedł rewizję w 2013 roku. Stał się jeszcze bardziej zdolny w terenie i wygodniejszy na drodze.

Druga generacja luksusowego SUV-a GX od Lexusa zadebiutowała na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Chinach (Guangzhou) w 2009 roku, obiecując lepszą oszczędność paliwa, lepsze wyposażenie i cichsze funkcjonowanie w porównaniu do poprzedniej generacji. Cztery lata później pojawiła się wersja po liftingu, która również zyskała lepszy wizerunek.

Całkowicie nowy przód, przypominający resztę gamy Lexusa, oraz nowy zestaw świateł znacząco poprawiły wygląd dużego off-roadowego pojazdu od japońskiego producenta premium. Ponieważ dzielił tę samą platformę z Toyotą Land Cruiser 150, korzystał z niektórych elementów nadwozia, z wyrazistymi tylnymi błotnikami i trójkątnymi lampami tylnymi umieszczonymi na słupkach D.

Wnętrze zostało zaktualizowane i zawierało wyświetlacz systemu nawigacji, który był również używany dla kamery cofania. Zachowano konfigurację siedmiomiejscową, jednak ostatni rząd siedzeń był odpowiedni dla dzieci. Pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem zainstalowano niebieski wyświetlacz LCD, który pokazywał nie tylko główne informacje z komputera pokładowego, ale także wysokość zawieszenia tylnej osi.

Wersja przed liftingiem borykała się z problemem ESP, który został rozwiązany w modelu z 2013 roku. Napęd został ulepszony dzięki wprowadzeniu centralnego mechanizmu różnicowego Torsen, który był blokowany w przypadku poślizgu tylnych kół. Silnik V8 o pojemności 4,6 litra i 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów były takie same jak w wersji przed liftingiem.

Przeprojektowany luksusowy pojazd użytkowy Lexus GX 460 z 2014 roku będzie dostępny w dwóch wersjach, gdy trafi do salonów w wrześniu 2013 roku. Standardowa wersja GX będzie miała sugerowaną cenę detaliczną wynoszącą 49 085 dolarów, co oznacza spadek o 4 710 dolarów, czyli prawie dziewięć procent w porównaniu do roku poprzedniego; natomiast model Luxury będzie kosztować 60 715 dolarów. Cena nie zawiera opłaty za dostawę, przetwarzanie i obsługę w wysokości 910 dolarów.

W przeprojektowanej wersji GX 460 z 2014 roku zastosowano nową interpretację grilla w kształcie wrzeciona oraz standardowe reflektory LED i dzienne światła. Lampy przeciwmgłowe LED są teraz dostępne. Luksusowy i przestronny GX zyskał kilka ulepszeń wnętrza. Nowy wyświetlacz audio z ekranem dotykowym ma osiem cali, monitor wsteczny, radio HD™, Bluetooth® audio, automatyczny przesył książki telefonicznej, wyświetlacz informacji o pojeździe oraz darmowe dane o ruchu drogowym i pogodzie dostarczane przez radio HD. W kabinie zastosowano nową liniową okleinę z drewna espresso/czarnego abysu. Wykończenie z drewna mahoniowego znajduje się zarówno w Pakiecie Premium, jak i w modelu Luxury. W 2014 roku GX oferuje dostępny system monitorowania martwego pola (BSM) z alertem o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA).

Lexus GX nadal zapewnia dodatkową wartość kierowcom, którzy chcą w pełni funkcjonalnego pojazdu użytkowego. Nowy Pakiet Premium będzie w tej samej cenie co podstawowy model GX 460 z 2013 roku i zawiera następujące funkcje:

  • System nawigacji z monitorem wstecznym
  • Wykończenie wnętrza z perforowanej skóry
  • Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
  • Podgrzewane zewnętrzne fotele tylne
  • Intuicyjny asystent parkowania
  • Trzy strefy kontroli klimatu

Nowy model luksusowy GX obejmuje adaptacyjne zawieszenie powietrzne, nawigację, monitor martwego pola (BSM) z alertem o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), intuicyjny asystent parkowania oraz 18-calowe, podzielone koła z sześcioma szprychami z wykończeniem w płynnej grafitowej kolorystyce.

Lexus GX 460 łączy silnik V8 o pojemności 4.6 litra z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, co zapewnia moc 301 koni mechanicznych przy 5 500 obr./min. GX 460 ma szacunkowe zużycie paliwa wynoszące 15 mpg w mieście i 20 mpg na autostradzie.

GX oferuje standardowo dziesięć poduszek powietrznych, a w modelu luksusowym dostępny jest zaawansowany system zapobiegania kolizjom z monitorowaniem kierowcy.

Lexus GX 460 to jeden z nielicznych luksusowych pojazdów użytkowych, które naprawdę potrafią poradzić sobie w terenie. Połączenie tej zdolności z luksusem Lexusa i osiągami na drodze czyni go jeszcze bardziej wyjątkowym. Standardowy, całkowity napęd na cztery koła korzysta z elektronicznie sterowanej skrzyni rozdzielczej oraz centralnego dyferencjału TORSEN®, który może być elektronicznie zablokowany. Oferuje również niskie przełożenie do jazdy w terenie. Dyferencjał TORSEN rozdziela moc w proporcji 40:60 przód/tył w większości warunków jazdy i zmienia tę proporcję w razie potrzeby, w zależności od poślizgu kół.

Możliwość zmiany proporcji na 30:70 przód/tył podczas manewrów skrętu pomaga poprawić prowadzenie pojazdu przez zakręty. Jeśli tylne koła będą się ślizgać, centralny dyferencjał może zmienić proporcję na 50:50 przód/tył, aby pomóc w kontrolowaniu poślizgu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.