LEXUS IS 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus wprowadził ostatnią aktualizację trzeciej generacji modelu IS w 2020 roku. Była to obowiązkowa modernizacja kompaktowego sedana, mająca na celu utrzymanie sprzedaży w trudnym rynku, który dotknęła światowa pandemia.

Kiedy Toyota zdecydowała się stworzyć samochód konkurujący z BMW serii 3 w 1998 roku, świat patrzył na nich z uśmiechem. Jednak od drugiej generacji, IS stał się prawdziwym rywalem niemieckiej marki.

Ostatnia aktualizacja modelu IS wprowadziła nowy wygląd samochodu. Projektanci zainstalowali nowe reflektory oraz grille w kształcie wrzeciona, które było zgodne z estetycznym trendem linii Lexus. Auto było niższe i szersze niż wersja sprzed faceliftingu, z powodu powiększonych błotników. Z boku, IS zyskał nowy design progów, który podkreślał muskularny profil pojazdu.

Lexus przygotował nową jednostkę infotainment dla odnowionego wnętrza, która oferowała łączność z Apple CarPlay i Android Auto. Standardowo wyposażono go w 8-calowy ekran dotykowy, podczas gdy opcjonalnie dostępny był 10,3-calowy ekran. W zależności od poziomu wyposażenia, Lexus oferował sportowe fotele, skórzaną tapicerkę lub prostą, wysokiej jakości tkaninę.

Lexus zaoferował trzy opcje silnikowe, w tym turbodoładowany silnik czterocylindrowy lub dwa silniki V6. Model bazowy miał napęd na tylną oś, podczas gdy wersje V6 były dostępne z napędem na wszystkie koła i tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu Torsen. Wszystkie wersje były standardowo wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.

 Pisząc kolejny rozdział w historii kompaktowych luksusowych sedanów sportowych, nowy Lexus IS 2021 został zaprezentowany podczas unikalnej i angażującej wirtualnej premiery online. Od swojego debiutu prawie 20 lat temu w Stanach Zjednoczonych, IS zyskał uznanie dzięki oferowaniu ekscytujących osiągów w formie prawdziwego luksusowego sedana sportowego z napędem na tylną oś. IS stał się kamieniem szlifierskim, który pomógł wyostrzyć osiągi Lexusa w całej gamie pojazdów, ale bardziej bezpośrednio, stworzył niezatarte więzi między kierowcą a maszyną, które sięgają setek tysięcy. Nic dziwnego, że Lexus IS zdobył światową miłość za swoje wyjątkowe osiągi podczas jazdy.

Nie ma zapewne większego fana modelu IS niż prezydent Toyoty, Akio Toyoda, który wskazuje na szczególne miejsce tego pojazdu w swoim sercu podczas wprowadzenia do książki „Sztuka Lexusa”, gdzie przypisuje IS tytuł „Samochód, który naprawdę nauczył mnie, czym jest jazda wydajna, i to był moment, w którym rozpoczęła się moja miłość do Lexusa.”

Nowy Lexus IS 2021, który ma trafić do salonów na przełomie jesieni 2020 roku, ma na celu rozwinięcie dziedzictwa, które przez ostatnie dwie dekady wypracował w segmencie kompaktowych luksusowych sportowych samochodów. To prawdziwie globalny pojazd, który będzie dostępny do sprzedaży w około 40 krajach na całym świecie, w tym w USA, Japonii oraz innych krajach Azji.

Podpis Jazdy Lexusa Żyje w Shimoyama

Od pierwszego dnia IS zrobił trwałe wrażenie w segmencie kompaktowych luksusowych sedanów sportowych, gdzie dynamiczne możliwości i osiągi są obowiązkowymi atrybutami. Lexus IS 2021 ma na celu jeszcze większe umocnienie więzi między kierowcą a pojazdem, oferując poprawioną charakterystykę liniowego prowadzenia, która zapewnia wyraźne i bezpośrednie informacje zwrotne kierowcy. Aby osiągnąć ten cel, inżynierowie Lexusa potrzebowali odpowiedniego narzędzia, aby doskonalić umiejętności pojazdu.

Oto Toyota Technical Center Shimoyama. To nie tylko nowa placówka testowa, ale tor asfaltowy sygnalizujący zmianę w kierunku rozwoju produktów Lexusa i świadczący o zaangażowaniu marki w jej zorientowaną na człowieka naturę.

Od momentu powstania Lexusa, wyczucie dotykowe, zachowanie i wykonanie każdego modelu były napędzane wizją i wysiłkami głównego inżyniera. W przyszłości wysiłki głównego inżyniera będą skoncentrowane na podnoszeniu standardów wydajności i prowadzenia pojazdów, opracowanych przez prezesa Lexus International, Koji Sato oraz głównego dyrektora ds. marki, Akio Toyodę. Ostatecznym celem jest dostarczenie nowej generacji pojazdów Lexusa, które będą bardziej zrównoważone, udoskonalone w sterowaniu i pewniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Liniowe kierowanie, reakcje hamulców i zoptymalizowane prowadzenie z wyjątkową jakością jazdy są efektem wzmożonego nacisku na strojenie podwozia oraz jego interakcje z powierzchniami sterującymi poprzez staranne ewaluacje w placówce testowej, jakiej nie ma żadna inna.

Ustanawiając jednolity Podpis Jazdy Lexusa w całej gamie, nadzieją jest kontynuowanie ewolucji marki i wzmocnienie jej tożsamości w przestrzeni luksusowej. Ta kulturowa zmiana w ramach rozwoju produktów Lexusa opiera się na naukach i poprawach widzianych w samochodach z linii F oraz najnowszych modelach flagowych pojazdów (LC, LS, LX), które przyjmują filozofię „Zawsze Włączone” dla ciągłego ulepszania. Przez ostatnie 30 lat Lexus był definiowany przez dbałość o szczegóły i przemyślane podejście do swoich produktów. Najnowszy IS reprezentuje pierwszy krok w kierunku ścieżki, która ewoluowała w unikalny tor testowy Lexusa, który wpłynie na trajektorię każdego następnego produktu Lexusa.

„To, co mieliśmy na uwadze przy opracowywaniu nowego IS, to stworzenie samochodu, który doskonale komunikuje się z kierowcą, niezależnie od warunków drogowych czy sytuacji za kierownicą,” powiedział główny inżynier Naoki Kobayashi z Lexus International. „Dążyliśmy do tego, aby nowy IS był kompaktowym sedanem sportowym Lexusa, który zapewnia wysoki komfort jazdy, oferując równocześnie wysoki poziom kontroli nad pojazdem.”

Otwarty w 2019 roku Toyota Technical Center Shimoyama w prefekturze Aichi w Japonii znajduje się blisko globalnej siedziby Lexusa. Jego tor testowy inspirowany jest wieloletnim doświadczeniem Lexusa w jeździe po północnej pętli Nürburgring w Niemczech, znanej na całym świecie z wymagających warunków drogowych. Podobnie jak Lexus IS, Nürburgring jest bliskie sercu Akio Toyody, ponieważ odegrał kluczową rolę w jego dążeniu do zostania mistrzem kierowcą. 3.3-milowy tor testowy w Shimoyama zaprojektowano tak, aby wykorzystać miejscową topografię, zawiera on prawie 250-stopniową zmianę wysokości, szeroki zakres zakrętów i narożników oraz wiele rodzajów nawierzchni. Rozwój nowego IS w tak surowym środowisku jazdy umożliwił wprowadzenie coraz wyższej jakości osiągów pojazdu.

Maturacja Wydajności Jazdy

Z nowym narzędziem w rękach, zespół głównego inżyniera Kobayashiego pracował niestrudzenie, aby nowy IS stał się najlepszym do tej pory. Filozofia Lexusa ciągłego doskonalenia oznacza, że żadna możliwość nie została pominięta. Wiele godzin testów na torze Shimoyama i w innych placówkach testowych przeprowadzono na różnych nawierzchniach i w różnych warunkach, aby zidentyfikować sposoby na zwiększenie responsywności i zredukowanie niepożądanych ruchów masy niesprężystej. „Nieustanne dążenie do doskonałości” zawsze było przewodnią filozofią marki, ale również stawką jest misja stworzenia jednolitego Podpisu Jazdy Lexusa, a ten cel zaczyna się od nowego IS.

Jednym z pierwszych celów inżynierów było wzmocnienie sztywności nadwozia. Zrealizowano to w kluczowych obszarach, takich jak wzmocnienie wsporników po bokach chłodnicy, zwiększenie liczby punktów spawania członów bocznych oraz optymalizacja struktur wzmocnień od słupków C do boków dachu. Zwiększona sztywność nie tylko pomaga zredukować niepożądany hałas i wibracje, ale także poprawia komfort jazdy i osiągi dzięki lepszej reakcji na wejście w zakręty.

Po raz pierwszy nowy IS będzie dostępny z większymi 19-calowymi kołami, aby poprawić siłę pokonywania zakrętów i zapewnić większą powierzchnię styku z drogą. Inżynierowie zmienili układ zawieszenia i punkty mocowania z przodu, aby pomieścić większy zestaw kół i opon. Na modelach F SPORT dostępne są dwie różne 19-calowe felgi, w tym unikalna felga BBS specyficzna dla F SPORT z pakietem Dynamic Handling. Standardowe 18-calowe felgi zastąpią używane wcześniej 17-calowe w pozostałych modelach.

Czerpiąc inspirację z super samochodu Lexus LFA, inżynierowie posunęli poprawę sztywności dalej, stosując lżejsze śruby mocujące do każdego koła w nowym IS. Użycie śrub mocujących pozwala na poprawę siły mocowania, a tym samym zwiększenie sztywności, co dodatkowo poprawia hamowanie i prowadzenie. Co więcej, przejście na śruby mocujące redukuje około 2 funty całkowitej masy niesprężystej. Nowe śruby mają także czarną powłokę, aby nie odwracały uwagi od atrakcyjnych nowych wzorów kół.

Uzupełniając ulepszenia ogólnej sztywności, wprowadzono wiele refinacji do ustawienia zawieszenia. Na początek, inżynierowie skoncentrowali się na redukcji masy niesprężystej. Nowy IS wyposażony jest w sprężyny śrubowe, które są o 20 procent lżejsze od modelu poprzedniego. Zastosowano również nowe ramiona A, które mają materiał ze stopu aluminium w porównaniu do stalowego składu poprzednika, co skutkuje redukcją masy o 18 procent. Inżynierowie zdecydowali się również na nowy materiał dla stabilizatora zawieszenia, aby zoptymalizować średnicę i grubość, co umożliwiło redukcję masy o 17 procent.

Przy zmniejszonej masie niesprężystej, inżynierowie wyposażili Lexusa IS w nowe amortyzatory swing-valve wyposażone w zawory ultraniskiej prędkości w ich tłokach, aby zarządzać przepływem oleju w odpowiedzi na najdrobniejsze nierówności drogi. Nawet gdy prędkość skoku amortyzatorów jest niska, nowe zawory prędkości zapewniają doskonałą responsywność, aby stosować odpowiednią siłę tłumienia na wszystkich rodzajach nawierzchni. Wynikiem tego jest jednolita jakość jazdy. Nowe ograniczniki skoku także zostały zastosowane, aby skuteczniej zarządzać masą sprężystą dla zwiększenia komfortu jazdy.

Szybko, przyjemnie, groźnie – wprowadzając „F” do F SPORT

Linia modeli IS F SPORT została zrestrukturyzowana w roku modelowym 2021, ponieważ F SPORT będą oferowane tylko w modelu IS 350 napędzanym silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 311 koni. F SPORT charakteryzuje się wieloma wizualnymi i wydajnościowymi cechami, które wyróżniają go na tle innych, w tym unikalnym przednim zderzakiem z funkcjonalnymi ulepszeniami aerodynamicznymi, tylnym zderzakiem, grillem, tylnym spojlerem, listwami bocznymi i innymi. Wraz z 19-calowymi felgami F SPORT, unikalnym dekielkiem centralnym i większymi tylnymi oponami dla zwiększenia osiągów (265/35R19), są one również wyposażone w chłodny wlot powietrza z generatorem dźwięku oraz sportowy wydech i dyfuzor F SPORT. Ponadto, unikalne oznaczenia F SPORT zdobią boki i tył pojazdu.

Wewnątrz nowego IS, stalowe płyty ochronne zdobią progi drzwi. Oczy natychmiast przyciągają stylowe fotele F SPORT, zwłaszcza gdy są pokryte dostępną nową opcją Circuit Red. Fotele przednie oferują również standardowe funkcje podgrzewania i wentylacji. Podgrzewana kierownica pokryta skórą z unikalnym ornamentem centralnym, perforowana dźwignia zmiany biegów oraz zestaw wskaźników F SPORT czekają na kierowcę, podobnie jak unikalny pedał przyspieszenia F SPORT, pedał hamulca i podnóżek. Charakterystyczne fotele przednie oferują dwukierunkowe elektryczne wsparcie lędźwiowe oraz czterokierunkowe regulowane zagłówki. Unikalne akcenty drzwi F SPORT wyróżniają się czarnym geometrycznym filmem otaczającym przełączniki okien. Aktywny system kontroli dźwięku został poprawiony, aby jeszcze bardziej wzmocnić ekscytujące dźwięki silnika V6, jednocześnie redukując nieprzyjemne tony.

Modele F SPORT mogą być dodatkowo wzbogacone o pakiet Dynamic Handling Package (DHP), który zawiera adaptacyjne zawieszenie zmienne (AVS). W roku 2021 inżynierowie zoptymalizowali siłę tłumienia systemu AVS, aby poprawić osiągi. Ponadto, pakiet DHP obejmuje także lżejsze 19-calowe felgi aluminiowe BBS wykończone w matowej czerni. Nie tylko wyglądają imponująco, ale 19-calowe felgi BBS są około 4 funty lżejsze na felgę w porównaniu do standardowych 19-calowych kół F SPORT.

Modele F SPORT z DHP są wyposażone w ogranicznik poślizgu Torsen® (LSD), który poprawia prowadzenie i osiągi dzięki zwiększonej trakcji podczas pokonywania zakrętów lub wyjazdu z zakrętów. LSD pomaga również utrzymać stabilność w linii prostej. Modele F SPORT z DHP mają także tryb wyboru jazdy Sport S+, który zapewnia zaawansowane mapowanie silnika i skrzyni biegów w celu zwiększenia osiągów. Sport S+ dostosowuje również ilość wspomagania kierownicy EPS i siłę tłumienia, aby zapewnić sportowe prowadzenie, które pasuje do zaktualizowanych ustawień napędu. Tryb Custom jest dostępny w modelach DHP, oferując różnorodne kombinacje dla układu napędowego (Normal/Eco/Power), podwozia (Normal/Sport) i klimatyzacji (Normal/Eco).

Modele F SPORT z DHP otrzymują unikalny tylny spojler z włókna węglowego i osłony lusterek bocznych, poduszkę kolanową konsoli centralnej z kontrastowym przeszyciem oraz klucz kartowy Lexusa.

Zapał Sportowy i Design

Nowa, odważna stylistyka zewnętrzna Lexusa IS 2021 nie tylko dąży do prowokacyjnego projektu, ale jego atletyczna sylwetka ma również symbolizować zwinne zmiany, które miały miejsce pod blachą. Nowy Lexus IS przywołuje niższe i szersze proporcje. Jest nieco szerszy, z muskularnymi błotnikami wystającymi, aby pomieścić i ulepszyć większe dostępne 19-calowe koła i wyższe opony. Szeroka i niska forma nawiązuje do naturalnie wysokiego poziomu osiągów jazdy, jaki posiada IS, ale smukłe linie są także uzupełnione wyraźnie agresywną ostrością wyrzeźbioną w liniach charakterystycznych na boku i ramionach.

Zaczynając od przodu nowego IS, nowo zaprojektowana krata chłodnicy typu wrzecionowego ma trójwymiarową, wielościenną strukturę, która wychodzi od samego przodu kraty, aby uwydatnić poczucie obecności. W modelach F SPORT, blokowe formy oparte na motywie wrzeciona łączą się z siatką, aby uzyskać sportowy efekt. Modele F SPORT mają również dolny wlot powietrza w kratce, który pozwala na przepływ powietrza, aby pomóc w chłodzeniu hamulców, projektując inspirowanym RC F. Standardowe modele IS mają nową kratkę, która zawiera mini wrzeciona w swoim wzorze. Ten skomplikowany wzór wymagał sześciu różnych rodzajów narzędzi skrawających, aby stworzyć formę.

Nowe smukłe reflektory są zainstalowane w IS, które mają dzienne światła z wyraźnym, L-kształtnym znakiem, który biegnie wzdłuż osi bocznej tuż nad nowo opracowanymi kompaktowymi i lekkimi jednostkami lampowymi. Te nowe reflektory przyczyniają się do wyrażenia niskiego środka ciężkości poprzez nisko umiejscowione obszary wokół kraty, a dopasowane są przez obniżone linie charakterystyczne po bokach, które sięgają aż do tyłu bagażnika. Dostępne reflektory LED z trzema wiązkami także zostały zaprojektowane w sposób, aby uzupełnić niski profil maski.

Nowe listwy progowe akcentują profil boczny nowego Lexusa IS, mając projekt, który unosi się z tyłu, z ostrzejszym ogólnym konturem, który przechodzi w muskularne ramiona nad tylnymi nadkolami. Łagodnie nachylone słupki tylne, które pomagają uformować solidną sylwetkę kabiny, otaczającą z boków, kontrastują z tylnymi błotnikami, aby dodatkowo wzmocnić agresywny wygląd.

Przechodząc do tyłu IS, linie tylnych błotników łączą się z wysuniętą, obniżoną tylną klapą, tworząc niską postawę, która uwydatnia szersze biodra. Trójwymiarowa forma tylnej klapy jest tworzona przy użyciu technologii tłoczenia zwanej konstrukcją form prasowanych. Nie ma wątpliwości, że oczy będą przyciągane przede wszystkim do światła w kształcie ostrza w kształcie litery L, które rozciąga się wzdłuż tylnej części pojazdu.

Dostępnych jest pięć nowych kolorów zewnętrznych w modelu IS 2021, w tym Iridium, Cloudburst Gray, Matador Red Mica, Infrared i Grecian Water. Te nowe kolory zostaną dodane do innych popularnych opcji kolorystycznych, które obejmują Ultra White, Eminent White Pearl, Atomic Silver, Caviar i Ultrasonic Blue Mica 2.0.

Ciesz się Komfortem Wnętrza

Luksus i wydajność niekoniecznie muszą się wykluczać, a jednak obie te cechy żyją w harmonii w nowym IS. Wnętrze wyposażone jest w standardowe fotele wykończone NuLuxe®, z dziesięcioma elektrycznymi ustawieniami dla kierowcy i ośmioma dla pasażera z przodu, system automatycznej klimatyzacji z dwoma strefami i dotykowymi kontrolkami, dostępny elektryczny moonroof oraz SmartAccess z przyciskiem do uruchamiania.

Nowe wykończenie zdobi każde drzwi w modelach F SPORT z graficznym wzorem wytłoczonych przecinających się linii, reprezentujących nową formę zdobnictwa Lexusa i rzemiosła Takumi. Ornamentalne wykończenie po raz pierwszy jest wykonane w malowanej na czarno metalicznej farbie, czarnym filmie geometrycznym lub unikalnym wykończeniu Ash, które jest ekskluzywne dla modeli F SPORT z Dynamic Handling Package. Akcenty w kolorze fortepianowym można znaleźć również na elementach powierzchni, tworząc atmosferę wnętrza, która jest zarówno dostojna, jak i sportowa. Standardowe opcje kolorystyczne wnętrza NuLuxe obejmują czarny, glazurowany karmel oraz czerwony Rioja. W pakietach F SPORT dostępne są opcje czarny, Circuit Red oraz dwukolorowy biały/czarny, podczas gdy pakiet Dynamic Handling F SPORT dostępny jest w czarnym lub czerwonym wnętrzu.

IS wyposażony jest w standardowy 8-calowy ekran dotykowy, który jest prawie 3 cale bliżej kierowcy dla łatwego dostępu do kontroli. Ekspansywny nowy 10.3-calowy ekran dotykowy jest dostępny w pojazdach wyposażonych w nawigację lub Mark Levinson z nawigacją. Nowy system multimedialny oferuje kompatybilność z Apple CarPlay®, Android Auto™ oraz integrację z Amazon Alexa.

Dzięki kompatybilności z Apple CarPlay, klienci mogą uzyskać dostęp do znanego interfejsu ze swojego iPhone’a za pośrednictwem wyświetlacza multimedialnego pojazdu. Wystarczy podłączyć iPhone’a, aby uzyskać wskazówki, wykonać połączenia, wysyłać i odbierać wiadomości za pomocą Siri®, wszystko bez użycia rąk, oraz uzyskać dostęp do ulubionych aplikacji jak Spotify, Audible® i podcasty Apple. Dzięki Android Auto użytkownicy Androida mogą bezproblemowo rzutować interfejs swojego urządzenia na wyświetlacz multimedialny pojazdu, odtwarzać muzykę za pomocą aplikacji takich jak Spotify® i Pandora®, wysyłać wiadomości przez szereg powszechnie używanych aplikacji jak WhatsApp®, nawigować za pomocą Google Maps™ i prosić o informacje – wszystko to za pomocą głosu – przez Google Assistant™. Dzięki integracji z Lexus+Alexa, można zabrać ze sobą wszystkie udogodnienia Amazona Alexa w trasę. Wystarczy zapytać Alexę o te same informacje oraz tysiące umiejętności dostępnych w domu. Słuchaj audiobooków, odtwarzaj ulubioną muzykę, twórz listy, sprawdzaj prognozę pogody, otrzymuj wiadomości i wiele więcej. Użytkownicy mogą również kontrolować kompatybilne urządzenia inteligentnego domu, takie jak oświetlenie, termostat czy systemy bezpieczeństwa. Oferując dodatkowe wygody w pojeździe, Alexa synchronizuje się nawet z systemem nawigacji, aby udzielać rekomendacji w drodze.

Dostępny system audio Mark Levinson Premium Surround Sound również został ulepszony, rozszerzając poprzedni system z 15 głośników o 835 watów do systemu z 17 głośnikami z nowym wzmacniaczem, oferującym imponujące 1,800 watów. Nowy system Mark Levinson ma na celu zredukowanie zakłóceń, poprawę wydajności (wspomaganą przez dodanie dwóch głośników) oraz poprawę ogólnej jakości dźwięku dzięki nowemu strojeniu EQ. Głośniki surround tylne zostały zmienione na głośniki Unity z tweeterem/średniotonowym. Wzmacniacz audio wzbogacił Quantum Logic Surround, aby odtwarzać skompresowane źródła dźwięku i zapewnić wrażenia odsłuchowe w formacie 7.1.

Napędy i Silniki

Chociaż dla niektórych IS można postrzegać jedynie jako kompaktowy sedan sportowy z napędem na tylne koła, inni żyją w klimatach, gdzie napęd na wszystkie koła jest koniecznością. Na szczęście, IS 2021 będzie dostępny w opcjach zarówno z napędem na tył, jak i na wszystkie koła, a także będą dostępne trzy różne układy napędowe w zależności od wersji.

Lexus IS 300 z napędem na tylne koła ma silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra, doładowany i intercooled. Silnik 2.0-litr w 2021 roku został zaktualizowany, oferując adaptacyjne sterowanie skrzynią biegów, które pomaga określić najbardziej odpowiedni bieg dla każdej sytuacji jazdy na podstawie wejść kierowcy, aby uzyskać liniową reakcję. Oceniany na 241 koni mechanicznych, mocny silnik czterocylindrowy generuje solidne 258 lb-ft momentu obrotowego w płaskim zakresie momentu, od 1,650 obr./min do 4,400 obr./min. To nie tylko mocny, ale również efektywny, dzięki zaawansowanemu systemowi VVTi-W (Variable Valve Timing intelligent – Wide), który pozwala silnikowi przełączać się między cyklami spalania Otto a Atkinsona w celu maksymalizacji wydajności. Jest wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Sport Direct Shift (SPDS). Integruje zaawansowany system sztucznej inteligencji G-force (G-AI), który monitoruje wiele parametrów wydajności, aby określić optymalny wybór biegu.

Dla większej trakcji w chłodnych klimatach, IS 300 będzie również dostępny z napędem na wszystkie koła. IS 300 AWD jest napędzany silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, który dostarcza 260 koni i 236 lb-ft momentu obrotowego do wszystkich czterech kół poprzez sześcio-biegową automatyczną skrzynię biegów. Elektronicznie sterowany system napędu na wszystkie koła jest zaprojektowany, aby poprawić trakcję i przyczepność przez automatyczne dostosowywanie rozkładu momentu obrotowego między przodem a tyłem. Na suchych drogach utrzymuje rozkład momentu obrotowego 30:70 dla maksymalnej wydajności, ale jest w stanie wysłać aż 50 procent mocy na przednie koła w określonych warunkach.

Dla nabywców poszukujących maksymalnej mocy, dostępny jest IS 350 w wersji z napędem na tylne koła lub na wszystkie koła, napędzany silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, który generuje 311 koni i 280 lb-ft momentu obrotowego. Model z napędem na tylne koła korzysta z tej samej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Sport Direct Shift, co Lexus IS 300 RWD, podczas gdy wersja AWD przesyła moc przez sześcio-biegową automatyczną skrzynię. Jeśli jest jakiekolwiek pytanie o wydajność każdego pojazdu, wystarczy spojrzeć na ich czasy przyspieszenia 0-60, gdyż IS 350 RWD pokonuje tę odległość w 5.6 sekundy, podczas gdy IS 350 AWD przyspiesza od 0 do 60 mph w 5.7 sekundy.

Ulepszony System Bezpieczeństwa Lexus Safety System+

Standardowy system bezpieczeństwa Lexus Safety System+ (LSS+) dostępny w nowym IS otrzymuje dodatki na rok 2021 w postaci nowego LSS+ 2.5. Szereg kluczowych funkcji, które są częścią systemu bezpieczeństwa Lexus, zostało ulepszonych, a dodatkowo dodano kilka kluczowych funkcji.

Na początek, system wczesnego ostrzegania o kolizji (PCS), który obejmuje ostrzeganie o zderzeniu czołowym (FCW), automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), wykrywanie pieszych oraz wykrywanie rowerzystów, zyskał ulepszenie w postaci jednoczłonowej kamery i elementów radarowych millimetrowych, aby rozszerzyć zasięg reakcji. Poprzez poprawę możliwości radaru i kamery, system może teraz pomagać w wykrywaniu nie tylko pojazdu przed nami, ale także rowerzysty w ciągu dnia, a nawet pieszego w ciągu dnia oraz w niskim poziomie światła. Na skrzyżowaniach system poprawił rozpoznawanie nadjeżdżającego pojazdu lub pieszego podczas wykonywania lewoskrętu i może aktywować typowe funkcje PCS w razie potrzeby. Dodatkowe funkcje PCS obejmują wspomaganie kierowania w awaryjnych sytuacjach (ESA), które ma na celu wspieranie kierowania w obrębie pasa ruchu, na co sygnalizuje kierowca.

Dynamiczny Tempomat Radarowy (DRCC) może być aktywowany powyżej 30 mph i jest zaprojektowany do kontrolowania odległości pojazdów między sobą aż do 0 mph i może wznowić po zatrzymaniu. DRCC zawiera także nową funkcję, która umożliwia płynne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Jeśli jedziesz za pojazdem poruszającym się wolniej niż ustawiona prędkość, gdy kierowca włączy kierunkowskaz, system zapewni początkowy wzrost przyspieszenia w przygotowaniu do zmiany pasa; po zmianie pasa, pojazd będzie kontynuował przyspieszenie, aż osiągnie pierwotnie ustawioną prędkość.

Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu ma na celu powiadomienie kierowcy, jeśli wyczuje, że pojazd opuszcza pas bez włączenia kierunkowskazu, poprzez wibracje kierownicy lub dźwiękowe ostrzeżenie. Gdy DRCC jest ustawiony i włączony, asystent śledzenia pasa (LTA) ma na celu zapewnienie lekkiej siły kierowania, aby pomóc w utrzymaniu środka pasa ruchu, korzystając z oznaczeń pasa lub nadjeżdżającego pojazdu. LTA ostrzega kierowcę wizualnym ostrzeżeniem oraz dźwiękowym ostrzeżeniem lub wibracjami kierownicy. W nowym IS poprawiła się wydajność rozpoznawania pasa, a to, co czyni LTA możliwym, zostało ulepszone poprzez poprawioną rozpoznawalność linii i krawędzi drogi, wydajność G w kierunku bocznym oraz ulepszoną kontrolę i stabilność po zmianie pasa.

Dodatkowe cechy LSS+ 2.5 obejmują inteligentne światła drogowe, które wykrywają nadjeżdżające lub pojazdy z przodu i automatycznie przełączają między światłami drogowymi a mijania. Asystent znaków drogowych (RSA) ma na celu zdobycie pewnych informacji o znakach drogowych przy użyciu kamery i map nawigacyjnych i wyświetlanie ich na wielofunkcyjnym wyświetlaczu (MID). Gdy DRCC jest włączony i aktywowany, RSA może także dostosować prędkość do dozwolonego limitu prędkości, jeśli jedziesz poniżej, lub obniżyć ją do dozwolonego limitu prędkości, jeśli jedziesz szybciej niż dozwolone.

Aby pomóc kierowcom IS zmieniać pasy z pewnością, standardowy monitor martwego pola ma na celu wykrycie i ostrzeżenie o pojazdach zbliżających się lub znajdujących się w sąsiednich pasach. Standardowe ostrzeżenie o ruchu krzyżowym z tyłu (RCTA) może również zapewnić dodatkowy spokój, pomagając wykryć pojazdy zbliżające się z obu stron podczas cofania, oferując wizualne i dźwiękowe ostrzeżenie.

Odkrywaj więcej z aplikacją Lexus AR Play

W ramach wsparcia dla premiery nowego IS 2021, Lexus wprowadził aplikację Lexus AR Play, immersyjną aplikację rozszerzonej rzeczywistości, która pozwala użytkownikom na eksplorację pojazdu na smartfonie lub tablecie.

Aplikacja pozwala użytkownikom na interaktywny podgląd pojazdu, z możliwością wirtualnego spaceru wokół nowego IS, powiększania i pomniejszania oraz eksploracji 360-stopniowych widoków zewnętrznych i wewnętrznych. IS można spersonalizować w osiem różnych kolorów, otwierać i zamykać drzwi i bagażnik, badać projekt pojazdu i jego cechy, a nawet wirtualnie prowadzić Lexusa IS w rozszerzonej rzeczywistości jak samochód zdalnie sterowany.

Aplikacja Lexus AR Play jest już dostępna do pobrania dla urządzeń iOS i Android w App Store i Google Play.

Lexus Enform dla Bezpieczeństwa i Wygody

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.