Lexus zaprezentował wersję z otwartym dachem modelu IS na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku. Mimo niekorzystnego momentu, spowodowanego światowym kryzysem finansowym, model przetrwał do momentu, gdy pojawił się jego następca w 2014 roku.
Japoński producent samochodów próbował zdobyć część rynku premium w Europie. W ten sposób Lexus postanowił zmierzyć się z konkurencją w segmencie kabrioletów, oferując pojazd z chowanym twardym dachem, czego żaden z jego rywali nie miał. Tak narodził się model IS C. Niestety, był to zły czas dla luksusowej marki Toyoty.
Projektanci Lexusa stworzyli podobną przednią część do wersji kabrioletu czterodrzwiowego IS, podążając za nowoczesnym językiem designu, charakteryzującym się ostrymi, zaokrąglonymi liniami i krzywymi panelami. Pomiędzy zwężonymi reflektorami umieszczono chromowany grille w stylu wodospadu, z logo L pośrodku. Z profilu jakiekolwiek podobieństwo między kabrioletem a sedanem się kończyło. Chowany twardy dach mógł być otwierany lub zamykany w zaledwie 20 sekund, co było niezwykłe jak na czteromiejscowy pojazd. W jego mechanizmie brało udział nie mniej niż 15 silników i 35 czujników.
Producent znalazł sposób na zagospodarowanie czterech miejsc w kabinie, chociaż siedzenia z tyłu były w większości nieużyteczne. Ze względu na chowany dach, producent musiał przesunąć tylne siedzenia do przodu, co prowadziło do minimalnej przestrzeni na nogi dla pasażerów z tyłu. Deska rozdzielcza miała ten sam design co jej czterodrzwiowy odpowiednik. Lexus próbował zaznaczyć swoją obecność w segmencie, oferując IS C z wnętrzem wykończonym skórą. Dodatkowo wprowadzono więcej funkcji jako standard.
Pod maską Lexus zamontował wybór dwóch silników, oba sześciocylindrowe. Oferowały one podobną moc jak główni konkurenci, ale było ich tylko dwa, co nie sprzyjało działowi sprzedaży Lexusa.
Nowy Lexus IS250C zadebiutował na świecie podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku, a do sprzedaży w Europie trafił latem 2009 roku. Nowy model łączy nagradzany design sportowego sedana IS z innowacyjnym inżynierią otwartego dachu.
IS250C prezentuje jakość Lexusa oraz dbałość o szczegóły w każdym aspekcie swojego wykonania i jest zaprojektowany, aby przekraczać oczekiwania klientów dzięki połączeniu przyjemności z jazdy bez dachu i dynamicznych osiągów bez kompromisów.
Posiada również najszybszy czas otwierania w konstrukcji dachu składającego się z trzech części, a jego lekka aluminiowa konstrukcja składa się w zaledwie 20 sekund.
Lexus IS250C dzieli gładki silnik benzynowy V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 205 KM (208 DIN hp) oraz sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z Lexus IS250 sedan. Został stylizowany, aby minimalizować turbulencje powietrza podczas jazdy z otwartym dachem, a liczne zmiany w strukturze nadwozia i zawieszeniu zapewniają odpowiedni stopień sztywności skrętnej, aby zapewnić komfort jazdy odpowiedni dla Lexusa. W wersji coupe, wydajność NVH pojazdu jest porównywalna z tą w modelu IS sedan.
Dzięki wyjątkowo kompaktowej konstrukcji mechanizmu dachu składającego się z trzech części, oferuje dużą przestrzeń bagażową, a także łatwy dostęp do tylnych siedzeń oraz przestronne wnętrze dla pasażerów.
Nowy coupe/kabriolet jest trzecim modelem w serii IS, dołączając do sportowego sedana IS z silnikiem benzynowym i dieslem oraz ultra-wydajnego Lexusa IS-F z silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra, który wprowadził oznaczenie F Sports do tego modelu na początku tego roku.
DESIGN ZEWNETRZNY
Lexus IS250C bazuje na eleganckich proporcjach, płynnych, rzeźbiarskich liniach i kontrastowych, wypukłych oraz wklęsłych powierzchniach serii sedan IS, łącząc muskularny urok sportowego coupe z eleganckimi liniami kabrioletu.
Tylko maska, reflektory, klamki drzwi i lusterka są wspólne z IS sedan, wszystkie pozostałe panele nadwozia zostały zaprojektowane na nowo, aby idealnie harmonizowały z dachem składającym się z trzech części.
Nowy projekt lamp przeciwmgielnych jest starannie zintegrowany z głębokim przednim zderzakiem powietrza, a w profilu bocznym, potężna sylwetka coupe/kabrioletu charakteryzuje się muskulaturą nadwozia poniżej wyraźnie wzniesionej linii pasa, która podnosi się w kierunku tyłu pojazdu.
Strome przednie szyby płynnie przechodzą w aerodynamiczny łuk linii dachu. Łączy się to z powierzchnią bagażnika za pomocą wyraźnego słupka C, który jest wbudowany w strukturę dachu. W wersji coupe, kabina zwęża się ku tyłowi, tworząc płynną linię od dachu przez słupek C do bagażnika. Z tyłu znajdują się nowe zespoły lamp z iluminacją LED oraz wysoka lampka stop z diodami LED zintegrowana w spojlerze bagażnika.
Gdy twardy dach jest złożony, Lexus IS250C ma bezszwowy i elegancki profil, który jest podkreślony tylko przez wbudowany pałąk przeciwprzewróceniowy za zagłówkami tylnych siedzeń. Żadne elementy mechanizmu dachu nie są widoczne ani nie wystają powyżej linii pasa pojazdu, cała struktura jest ukryta pod powierzchnią bagażnika i idealnie dopasowaną tylną półką.
Dach wykonany jest w całości z lekkiego aluminium, zapewniając niespotykaną płynność, bezszelestne działanie. Jest podnoszony i opuszczany za pomocą przycisku na desce rozdzielczej i wyposażony w unikalny mechanizm „hamulca dachu”, który spowalnia zamykanie twardego dachu w miarę zbliżania się do górnej krawędzi przedniej szyby. W przeciwieństwie do innych systemów, w których waga dachu powoduje wzrost prędkości zamykania tuż przed zamknięciem, dach opada płynnie na swoje miejsce.
DESIGN WNETRZA I KOMFORT
Lexus IS250C oferuje te same wysokie standardy luksusu i praktycznej innowacyjności co IS sedan, z szeregiem specjalnych zmian technicznych zaprojektowanych w celu zapewnienia efektywnego działania systemów komfortu i rozrywki na pokładzie, gdy dach jest złożony.
Panel instrumentów, otaczające elementy i kierownica są identyczne jak w IS sedan, ale konsola wskaźników przed kierowcą została znacznie zmodyfikowana, aby zapewnić dobrą widoczność podczas jazdy z otwartym dachem.
System klimatyzacji został skonfigurowany do jazdy z otwartym dachem, z dodatkowym sterowaniem wrażliwym na prędkość, które automatycznie zwiększa przepływ powietrza, gdy dach jest opuszczony, a następnie dalej go zwiększa zgodnie z prędkością pojazdu.
12-głośnikowy system dźwiękowy Mark Levinson Premium Surround Sound oferuje strojeniem equalizera, aby zapewnić spójną jakość dźwięku, niezależnie od tego, czy dach jest w górze, czy w dół, automatycznie dostosowując się do naturalnej utraty basów przy złożonym dachu. Dwa pełnowymiarowe tylne siedzenia są osadzone 30 mm dalej do wewnątrz, aby zoptymalizować przestrzeń na głowę i są dzielone przez konsolę centralną z wbudowanymi uchwytami na kubki. Smuklejsze profile foteli przednich pomagają zapewnić odpowiednią przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.
Dostęp do tylnych siedzeń ułatwiają szerokie drzwi o 300 mm dłuższe niż w IS sedan oraz przycisk do szybkiego przesuwania przednich siedzeń do przodu, który szybko i sprawnie składa i przesuwa fotele.
Tylny zwis jest większy o 50 mm w porównaniu do sedana. To, w połączeniu z wyjątkowo kompaktową konstrukcją składanego dachu, zapewnia znacznie większą przestrzeń bagażową, z miejscem na dziewięciocalową torbę golfową, gdy twardy dach jest złożony, a pokrywa bagażnika na miejscu.
AERODYNAMIKA I ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM POWIETRZA
Lexus IS250C został zaprojektowany tak, aby łączyć możliwie najniższy współczynnik oporu z minimalnymi turbulencjami powietrza wpływającymi na kabinę, gdy dach jest złożony. Kluczowe cechy obejmują stromo nachyloną przednią szybę, ultragładki profil kabiny, aerodynamicznie efektywne tylnie stylizacje „duck tail”, które dają efekt „airkick”, szczegółowy design tylnej lampy oraz szereg osłon podwozia. Gdy twardy dach jest na miejscu, współczynnik oporu wynosi 0,29, co jest bardzo korzystne w porównaniu do 0,27 Cd sedana.
Inżynierowie Lexusa skoncentrowali się na redukcji turbulencji powietrza i generowaniu najwygodniejszego wzoru przepływu powietrza dla pasażerów, gdy dach jest opuszczony. Kąt przedniej szyby i jej górna krawędź są głównymi czynnikami wpływającymi na osiągnięcie tego wyniku.
KOMFORT JAZDY
Lexus IS250C korzysta ze sprawdzonego formatu zawieszenia przedniego podwójnego wahacza oraz tylnego wielowahaczowego z serii IS, aby zapewnić sportowe, zwinne osiągi. Znaczące zmiany w podwoziu promują większy komfort jazdy, odpowiedni dla kabrioletu, i zapewniają spójne osiągi dynamiczne zarówno w wariancie coupe, jak i kabriolet.
Przeprowadzono szerokie testy temperatury, wibracji i drgań, aby upewnić się, że zmiany w nadwoziu i podwoziu utrzymują cechy NVH niemal identyczne z tymi w IS sedan. Osiągane są klasowe, niskie poziomy hałasu wiatru dzięki zastosowaniu szkła akustycznego w przedniej szybie oraz starannej konstrukcji dachu, drzwi i uszczelek okien.
BEZPIECZEŃSTWO
Lexus IS250C został zaprojektowany, aby osiągnąć pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP, zapewniając światowej klasy bezpieczeństwo zarówno w konfiguracji coupe, jak i kabrioletu. Liczne zmiany w strukturze nadwozia zwiększają wytrzymałość na zderzenia, ochronę przed przewróceniem i sztywność skrętną, minimalizując drgania nadwozia i optymalizując kontrolę podwozia.
Podobnie jak IS sedan, korzysta z najwyższej zawartości zaawansowanej technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w swoim segmencie, w tym z Zintegrowanego Systemu Kontroli Dynamiki Pojazdu (VDIM), który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC) specjalnie dostosowaną do jazdy w otwartym nadwoziu i która skraca drogę hamowania na nawierzchniach o nierównych poziomach przyczepności. Dostępny jest również poprawiony system bezpieczeństwa przedzderzeniowego (PCS), który wspiera funkcje zapięcia pasów i hamowania przed zderzeniem, a przednia poduszka powietrzna pasażera ma konstrukcję z podwójną komorą dla bezpieczniejszej i bardziej efektywnej pracy.
Dla dodatkowej ochrony podczas jazdy z otwartym dachem, Lexus IS250C jest wyposażony w nowego typu większe poduszki powietrzne boczne, które zapewniają ochronę głowy w przypadku uderzenia bocznego. Nadwozie zawiera również dodatkowe poduszki absorbujące energię w przypadku uderzeń bocznych dla pasażerów z przodu i z tyłu.
###################################
Całkowicie nowy Lexus IS 350C i IS 250C z twardym dachem wprowadzają markę Lexus do segmentu coupe i kabrioletów w kategorii luksusu po raz pierwszy. Modele IS C łączą ekspresyjność kabrioletu z atletycznym stylem coupe.
Wysublimowany składający się z twardego dachu kabriolet
Lexus IS250C i IS350C stanowią drugi kabriolet marki Lexus i pierwszy od debiutu Lexusa SC430 w 2001 roku. Oferując wygodne sterowanie jednym przyciskiem, nowy twardy dach składający się z trzech części zapewnia wolność przestrzeni powietrznej z opuszczonym dachem, nie rezygnując przy tym z ciszy i komfortu coupe. Wykonany głównie z lekkiego aluminium, twardy dach zapewnia także zaskakującą przestrzeń do przechowywania, ale z niskim poziomem hałasu i zwiększonym bezpieczeństwem, które nie są typowo dostępne w kabrioletach z miękkim dachem. Ponadto dach całkowicie się składa, nie pozostawiając widocznych elementów.
Zespół mechanizmu dachu w czterech linkach, także wykonany z aluminium dla lekkiej konstrukcji, zapewnia płynny i równomierny ruch. Został zaprojektowany w sposób łatwy i wydajny, każdy element napędzany jest silnikiem z włącznikami detekcji, co pozwala jednostce sterującej znać dokładną pozycję w każdym momencie. Oprócz dwóch głównych paneli dachu wykonanych z lekkiego aluminium, wzmocniona konstrukcja tylnej szyby również przyczynia się do obniżenia wagi. Zmiany uszczelek w obszarze drzwi i okien zapewniają ciasne uszczelnienia.
System kontroli prędkości dachu zmniejsza prędkość dachu, szczególnie w miarę zbliżania się do końca operacji zamykania w obie strony, zapewniając elegancki i cichy ruch. W modelach wyposażonych w dostępny system parkowania Intuitive Park Assist (IPA), czujniki ultradźwiękowe w tylnym zderzaku zatrzymują ruch klapy bagażnika na początku operacji, jeśli wykryją przeszkodę, która może przeszkodzić. Ponadto na desce rozdzielczej pojawi się wizualne ostrzeżenie, jeśli wykryta przeszkoda może szybko zakłócić działanie dachu.
Gdy dach kabrioletu Lexusa jest otwierany lub zamykany, podnoszą się automatycznie okna, jeśli są w pozycji zamkniętej, a podnoszą się z powrotem, gdy włączony jest przycisk operacyjny. Również gdy dach jest w górze, okna drzwiowe automatycznie opuszczają się o 15 mm, gdy drzwi się otwierają, a następnie podnoszą się z powrotem do całkowicie zamkniętej pozycji, gdy drzwi się zamykają. Dzięki temu zapewniona jest czysta funkcja otwierania/zamykania drzwi, jednocześnie utrzymując ciasne uszczelnienie wokół szkła. Twardy dach wykonany z aluminium jest wyposażony w automatyczny mechanizm zamka przedniego, który zapewnia wewnętrzne bezpieczeństwo, które nie jest dostępne w kabrioletach z miękkim dachem. Gdy dach jest złożony w tylnym położeniu w Lexusie IS kabriolecie, mechanizm zamka jest aktywowany, aby utrzymać panel w stałej, stabilnej pozycji.
Aerodynamika kabrioletu
Kabriolet Lexus IS ma najlepszy w swojej klasie współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,29 (Cd). To osiągnięto dzięki zastosowaniu osłon podwozia pod silnikiem (z aerodynamicznymi wyprofilowaniami), pełnym podłodze oraz osłonom zbiornika paliwa, a także tylnemu dyfuzorowi podłogowemu z pionową listwą i skrzydłem. Inne elementy, które przyczyniają się do niskiego Cd, to kształt zewnętrznych luster, wysoko zamontowane lampy hamujące i tylne lampy. Osłony przednie przed przednimi i tylnymi kołami redukują przepływ powietrza do komory koła, poprawiając charakterystyki aerodynamiki i redukując turbulencje powietrza.
System klimatyzacji kabrioletu Lexus IS automatycznie dostosowuje się do temperatury na zewnątrz, gdy dach jest opuszczony, poprawiając spójność temperatury wewnętrznej i komfort. System dostosowuje wyloty powietrza, temperaturę i przepływ powietrza wydobywającego się z wylotów. Objętość przepływu powietrza dostosowuje się do temperatury na zewnątrz i prędkości pojazdu, podczas gdy kontrola temperatury dostosowuje się do temperatury na zewnątrz, ilości światła słonecznego i prędkości pojazdu. System zawiera także filtr pyłkowy oraz sprężarkę z regulacją zmienną.
Sztywność nadwozia kabrioletu
Struktura nadwozia kabrioletu Lexus IS ma doskonałą sztywność i wytrzymałość, osiągniętą dzięki skutecznym zmianom strukturalnym i dodatkom do istniejącej platformy sedana IS. Dodatkowe wzmocnienia zostały wprowadzone, aby zapewnić doskonałą kontrolę prowadzenia, komfort jazdy i trwałość nadwozia, minimalizując jednocześnie przyrost wagi.
Obszary, które zostały zmodyfikowane lub do których dodano wzmocnienia, to obszar podłokietników; struktura słupka A i B; belka krzyżowa do kolizji bocznych oraz górne i tylne belki krzyżowe. Ponadto podłogowe wzmocnienia zostały dodane zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Transformacja w kabriolet wymagała również ponownej oceny cech hałasu, wibracji i szorstkości (NVH), aby spełnić standardy Lexusa. Wszystkie zmiany w nadwoziu i podwoziu przeszły szczegółowe testy, aby upewnić się, że IS250C i IS350C mają niemal identyczne cechy NVH jak sedany IS. Do minimalizacji efektów wibracji dodano materiały o wysokiej sztywności i arkusze asfaltowe. Przeprojektowane tuleje mocujące zawieszenia tylnego pomagają zmniejszyć hałas i wibracje związane ze zmianami cech nadwozia z sedana na kabriolet. Dodatkowe materiały pochłaniające dźwięk i izolacyjne zostały optymalnie rozmieszczone, aby stworzyć cichą, komfortową kabinę.
Podwójny tryb przekształcenia
Nowy design zewnętrzny IS250C i IS350C ma swoje korzenie w sedanie IS, ale posiada dynamiczny styl, w tym unikalne cechy przy przełączaniu między konfiguracjami kabrioletu i coupe. Z wyjątkiem maski, wszystkie pozostałe panele nadwozia zostały zaprojektowane na nowo, aby idealnie zintegrować się z nowym dachem składającym się z trzech paneli.
Wypukłe linie ramion wyróżniają profil kabrioletu, podczas gdy konfiguracja z dachem w górze zapewnia szeroki zarys kabiny. Z opuszczonym dachem, linia pasa wyciąga się wokół tylnej klapy bagażnika, nadając muskularny wygląd.
Z przodu, linie maski płynnie przechodzą w unikalny kształt chromowanej kratki, a następnie kontynuują w otworze powietrza, zanim wypłyną na zewnątrz obok bardziej charakterystycznego designu lamp przeciwmgielnych.
Tylny widok charakteryzuje się czystym, ciągłym designem, z płynnymi narożnikami zderzaka i mocnym kształtem zderzaka, który płynie do wnętrza w kierunku wydechu. Całkowicie nowe zespoły lamp tylnych mają światła LED i dwie wyraźne poziome linie, które podkreślają szerokość, podczas gdy wbudowane w standardowy tylni spojler światło hamowania LED nadaje sportowy charakter.
Lexus IS kabriolet ma dwa nowe koła różniące się od linii sedan IS. Standardowe 17-calowe koła wykorzystują dwa wielowarstwowe wzory pięcio-ramienne, tworząc nowoczesny dziesięcio-ramienny design w eleganckim, grafitowym wykończeniu. Opcjonalne 18-calowe koła mają sportowy pięcio-ramienny design z asymetrycznymi zmianami kształtu i grafitowym wykończeniem. Oba mają system ostrzegania o ciśnieniu w oponach, który można znaleźć w modelach sedana. Oprócz standardowych opon całorocznych, dostępna jest również opcjonalna opona typu run-flat, która może być oferowana z lub bez zapasowego koła, zwiększając dostępność przestrzeni bagażowej.
Pięć kolorów wspólnych z sedanem IS jest dostępnych w kabriolecie, ultradźwiękowy niebieski jest wspólny z ISF, a Cerulean Blue jest całkowicie nowym kolorem wyłącznym dla IS C. Podobnie jak w sedanach, zastosowano dodatkowe szlifowanie mokre w trakcie aplikacji w warstwie średniej, aby zapewnić wyjątkowe wykończenie.
Unikalny wygląd wnętrza
Wnętrze kabrioletu Lexus IS utrzymuje luksusowe punkty styku charakterystyczne dla sportowych sedanów Lexus IS, podczas gdy nowe funkcje komfortu i rozrywki zapewniają spójną atmosferę, niezależnie od konfiguracji dachu. Szczególną uwagę poświęcono zapewnieniu atrakcyjnego designu wnętrza przy widoku kabrioletu z zewnątrz. Szyby drzwi i boczne wykończenia są zaprojektowane, aby stworzyć ciągłość i płynność od przodu do tyłu.
Czteroosobowa konfiguracja zapewnia każdemu pasażerowi przestrzeń na komfort oraz konsola tylnych siedzeń wzbogaca wygody pasażerów tylnych o uchwyty na kubki i schowki. Miękkie wykończenie po bokach konsoli i na zewnętrznych obszarach wykończenia poprawia komfort. Tylne zagłówki są składane dla lepszej widoczności, a dźwignia jest łatwo dostępna z tylniej konsoli lub z fotela kierowcy. Komfort tylnego siedzenia jest zwiększony poprzez przesunięcie pozycji siedzenia do wewnątrz, zapewniając dużą przestrzeń na głowę.
Ośmiokierunkowo regulowane elektryczne siedzenia przednie, w tym wsparcie lędźwiowe, są standardem, a dostępna funkcja podgrzewania/wentylacji ma zwiększony zakres podgrzewania, obejmujący również ramiona oraz zwiększa przepływ powietrza w funkcji wentylacji. Oparcia foteli przednich są zwężone do wewnątrz, a smukłe, skórzane kieszenie w oparciach pomagają maksymalizować przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu.
Zestaw wskaźników jest podobny do tego w sedanie IS, a niektóre dodatki w kabriolecie Lexus IS dodają stylu i funkcjonalności. Wyświetlacz LCD o wysokim kontraście, zmiana koloru wskaźnikov dla większego kontrastu oraz zmniejszenie przezroczystości powierzchniowej szkła zwiększają widoczność, gdy dach jest opuszczony. Wyświetlacz multi-informacyjny zawiera również status twardego dachu podczas transformacji, przedstawiając wykres przedstawiający postęp. Pokazuje również ostrzeżenie, informując kierowcę, jeśli dach nie jest całkowicie otwarty/zamknięty, jeśli przeszkoda z tyłu może przeszkodzić w prawidłowym otwieraniu/zamykaniu lub jeśli funkcja otwierania/zamykania nie jest dostępna, gdy pojazd jest w ruchu. Metaliczne wykończenie wokół dwóch głównych wskaźników przyczynia się do premium wyglądu.
Wnętrze przyjmuje materiały z recyklingu w 13 różnych obszarach, w tym w drzwiach i wykończeniach bocznych. Kabriolet Lexus IS będzie miał trzy opcje kolorów wykończeń wnętrza, w tym dwie nowe kombinacje kolorów. Oprócz czarnego skórzanego wnętrza, nowy kolor alabastrowy jest połączony z charakterystycznym wykończeniem w kolorze alabastrowym/niebieskim.
Dynamika jazdy
IS250C i IS350C zapewniają spójną mieszankę osiągów jezdnych i komfortu w każdym z kabrioletu lub coupe. Dzielą wspólne systemy zawieszenia przedniego podwójnego wahacza oraz tylne wielowahaczowe z modelami sportowymi sedana IS.
Przednie zawieszenie podwójnego wahacza przeszło szereg zmian, aby zapewnić stabilność prowadzenia i komfort jazdy wymagany dla kabrioletu. Sztywność skrętna tulei zawieszenia została zoptymalizowana, podobnie jak stała sprężynowa sprężyn, a także siła tłumienia amortyzatorów. Kształt stabilizatora i przełożenie układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem (EPS) zostały również zrewidowane, aby pomóc w zapewnieniu lepszej kontroli.
Tylne zawieszenie wielowahaczowe również przeszło podobne zmiany dotyczące tulei zawieszenia, sprężyn spiralnych i siły tłumienia amortyzatorów. Ponadto, wieża tylnego zawieszenia została obniżona z ulepszoną sztywnością, aby zapewnić kontrolę nad tyłem i liniową odpowiedź na skręt; zapewnia również zwiększoną przestrzeń w bagażniku.
Wydajność układów napędowych
Modele kabrioletów Lexus IS posiadają te same jednostki napędowe co sedany IS. Silnik V6 o pojemności 3,5 litra w modelu IS 350C zapewnia ekscytujące osiągi z mocą 306 KM przy 6 400 obr./min oraz 277 lb-ft momentu obrotowego przy 4 800 obr./min. Silnik V6 o pojemności 2,5 litra w modelu IS 250C oferuje doskonałe połączenie wydajności i efektywności paliwowej. Silnik V6 w IS 250C produkuje 204 KM przy 6 400 obr./min i 185 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego przy 4 800 obr./min. Oba silniki wykorzystują aluminiowe bloki silnikowe i głowice oraz stosują podwójne zmienne sterowanie zaworami (VVT-i), które kontroluje czas na wałkach rozrządu dolotowych i wydechowych.
System bezpośredniego wtrysku paliwa zapewnia efekt chłodzenia w cylindrach, umożliwiając uzyskanie wysokiego ciśnienia potrzebnego do wydobycia maksymalnej energii z paliwa. Oprócz większej pojemności, silnik 3,5-litrowy V6 różni się głównie tym, że wzbogaca bezpośredni wtrysk paliwa o wtryskiwacze paliwa portowego. W warunkach lekkiego i średniego obciążenia dodatkowe wtryskiwacze pomagają uzyskać precyzyjne spalanie, zwiększając moc i wydajność, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji. Podwójny system wydechowy zmniejsza ciśnienie wsteczne przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Podobnie jak sedany IS, IS250C i IS350C spełniają certyfikację Ultra-Low Emission Vehicle II (ULEV II).
Zaawansowana sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z za pomocą pedałów umieszczonych na kierownicy jest standardem w modelu IS 350. IS 250 jest wyposażony albo w sześciobiegową skrzynię manualną, albo w sześciobiegową automatyczną z funkcją zmiany biegów.
Łatwy dostęp i komfort
Nowy kabriolet Lexus IS kładzie nacisk na łatwy dostęp i komfort tylnych siedzeń. Oprócz drzwi przednich, które są o 11,8 cala dłuższe niż w sedanach IS, po obu stronach przednich siedzeń pasażerskich znajdują się dwa wygodne dźwignie zwalniające blokadę, co ułatwia ich obsługę z dowolnej pozycji wewnątrz pojazdu. Dodatkowo, fotel pasażera ma przycisk elektrycznego przesuwania na górze oparcia, aby ułatwić dostęp do tylnych siedzeń. Dostępna nowa automatyczna funkcja jednego dotknięcia, ułatwiająca dostęp do tylnych siedzeń, zapewnia jeszcze łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie poprzez szybkie działanie składania i przesuwania przednich siedzeń. Dwa drzwi pasażerskie mają również trzy pozycje otwierania (zamiast normalnych dwóch), aby zapewnić wygodę w różnych sytuacjach parkingowych przy różnych odległościach między pojazdami. IS C jest również wyposażony w standardową kolumnę kierownicy z elektryczną regulacją nachylenia i teleskopową, aby pomóc kierowcy szybko znaleźć wygodną pozycję.
Opcjonalny system Intuitive Park Assist (IPA) wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do wykrywania obiektów blisko przednich i tylnych zderzaków samochodu, ostrzegając kierowcę i pokazując odległość do obiektów na wyświetlaczu multi-informacyjnym w prędkościomierzu. Gdy jakikolwiek model IS jest także wyposażony w opcjonalny system nawigacji, informacje o obiektach wykrytych z tyłu są wyświetlane w większych szczegółach na siedmiocalowym ekranie tego systemu za pośrednictwem kamery cofania.
Opcjonalny system zapobiegający kolizjom (PCS) jest pakietowany z Dynamicznym Tempomatem Radarowym, który wykorzystuje radar fal milimetrowych do pomiaru i pomocy w utrzymaniu ustawionej odległości od pojazdu jadącego z przodu. PCS polega na czujniku radarowym do wykrywania przeszkód przed samochodem, a komputer PCS z sygnałami wejściowymi od prędkości pojazdu, kąta skrętu i wskaźnika pochylenia jest zaprojektowany tak, aby określić, czy kolizja jest nieunikniona. W takiej sytuacji PCS ostrzega kierowcę dźwiękowym i wizualnym sygnałem, jednocześnie wstępnie napinając pasy bezpieczeństwa i wstępnie aktywując system wspomagania hamowania, aby zwiększyć hamowanie w momencie, gdy kierowca naciśnie pedał.
Standardowy system wspomagania ruszania na wzniesieniu pomaga zapobiec cofaniu się pojazdu, gdy kierowca przenosi stopę z hamulca na pedał gazu. System ten będzie również dostępny po raz pierwszy w przypadku skrzyni manualnej.
Standardowy system audio Lexus Premium wyposażony jest w sześciopłytowy zmieniacz CD w desce rozdzielczej i osiem głośników. System equalizera utrzymuje to samo pole akustyczne, gdy dach jest otwarty bądź zamknięty, kompensując naturalną utratę dźwięków basowych, gdy dach jest otwarty. Oprócz standardowego gniazda audio mini 1/8 cala w sedanie IS, kabriolet Lexus IS będzie również miał standardowy złącze USB w konsoli centralnej do podłączenia do iPoda®, który nie tylko odtworzy muzykę z urządzenia, lecz również wyświetli informacje na ekranie nawigacji, takie jak artysta, album i utwór.
Łączność Bluetooth® Audio bezprzewodowa jest kolejną nową funkcją dostępną dla klientów z kompatybilnymi urządzeniami. Standardowe radio satelitarne XM® (wymagana subskrypcja) oferuje szeroki wachlarz programów, podczas gdy standardowa technologia rozpoznawania głosowego i Bluetooth® dla modeli bez opcjonalnej nawigacji, umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych podczas jazdy.
Najnowszy system nawigacji Lexus z twardym dyskiem (HDD), z nowym wyświetlaczem i zwiększonymi zakładkami audio, jest dostępny w kabriolecie Lexus IS i wyposażony jest w siedmiocalowy ekran dotykowy VGA, kamerę cofania oraz XM® NavTraffic i NavWeather (wymagana subskrypcja). System nawigacji zawiera również jako standard w przypadku wszystkich kabrioletów Lexus IS wyposażonych w nawigację najnowszy system rozpoznawania głosu Lexusa, Voice Command, który rozwija funkcjonalność poprzedniej generacji systemu, dodając większą elastyczność komend głosowych. Dzięki systemowi Voice Command użytkownicy unikają konieczności wypowiadania poleceń w określonej kolejności (np. „Telefon > Wybierz imię > Zadzwoń do Boba”). Teraz to samo zadanie można wykonać po prostu mówiąc: „Zadzwoń do Boba w domu.” System Voice Command służy również do kontroli wielu funkcji systemu audio, ogrzewania i klimatyzacji oraz systemu nawigacji. Komendy takie jak „Zrób to chłodniej”, „Znajdź kanał XM 46”, „Pokaż mi japońskie restauracje” i „Potrzebuję stacji benzynowej” ułatwiają wykonanie zadań w mniejszej liczbie kroków i pomagają kierowcom bardziej skupiać się na drodze przed sobą. Wyjątkowy system audio Mark Levinson® Premium Surround Sound, dostępny tylko w Lexusie, jest dostępny w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji. Ten 12-głośnikowy system audio oferuje dyskretną wielokanałową odtwarzanie 5.1 z architekturą głośników 5.1. Jego 10 kanałów wzmacniacza zapewnia 270 watów całkowitej mocy przy całkowitym zniekształceniu harmonicznym (THD) wynoszącym 0,1%. W zakresie od 20 do 20 000 Hz system Mark Levinson odtwarza standardowe płyty CD oraz specjalnie zakodowane płyty DVD audio i video, a także płyty CD-R/RW i DVD-R/RW w formatach MP3/WMA. Filmy DVD można oglądać na siedmiocalowym kolorowym ekranie dotykowym systemu nawigacji, gdy hamulec postojowy jest włączony.
Bezpieczeństwo i ochrona Lexusa
Standardowy Zintegrowany System Zarządzania Dynamiką Pojazdu (VDIM) reguluje wszystkie dynamiczne systemy obsługi pojazdu – system ABS, wspomaganie hamowania, kontrolę stabilności pojazdu (VSC) oraz system kontroli trakcji (TRAC) – wykorzystując je wspólnie i bezproblemowo, aby dokonać korekt, przyczyniając się do wyższych możliwości dynamicznych. VDIM współpracuje również z systemem elektronicznej regulacji przepustnicy.
Lexus IS kabriolet z przodu i z tyłu wyposażony jest w duże wentylowane hamulce tarczowe czterokołowe z systemem ABS, elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) i wspomaganiem hamowania. IS350C jest wyposażony w przednie tarcze hamulcowe o średnicy 13,15 cala i tylne o średnicy 12,20 cala z aluminiowymi czterotłoczkowymi zaciskami z przodu, co pomaga w odprowadzaniu ciepła i zwiększa siłę hamowania oraz zmniejsza wagę niesprężystą. IS250C ma przednie tarcze o średnicy 11,65 cala i tylne 12,20 cala.
Technologia pasywnego bezpieczeństwa zaczyna się od licznych zmian w strukturze nadwozia wprowadzonych w IS250C i IS350C, aby zwiększyć siłę i sztywność skrętną. W przednich siedzeniach zastosowano napinacze pasów i ograniczniki siły, podczas gdy tylne siedzenia mają automatyczne pasy bezpieczeństwa w przypadku awarii z automatycznym zwijaczem.
Oprócz podwójnych przednich poduszek powietrznych, system dodatkowych zabezpieczeń (SRS) dla kabrioletu Lexus IS zawiera nowe powiększone poduszki powietrzne zamontowane w przednich siedzeniach, poduszki powietrzne na kolana dla kierowcy i pasażera z przodu. Poduszka powietrzna pasażera z przodu ma dwie komory, tworząc wklęsłość w centralnym obszarze strefy uderzenia, co pomaga zapewnić ogólną ochronę pasażerów.
Dostępne reflektory HID o wysokiej intensywności w połączeniu z systemem adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS) pomagają oświetlić zakręt, gdy kierowca w niego skręca.