Kiedy Toyota weszła na rynek samochodów premium z nowo powstałą marką Lexus, model LS stał się nie tylko jej flagowcem, ale także najlepiej sprzedającym się produktem w całej ofercie.
Gdy Honda wprowadziła na rynek amerykański markę Acura, wiele osób uważało, że kierownictwo producenta nie jest do końca związane z rzeczywistością, ale fakty mówiły co innego. Toyota już pracowała nad podobnym projektem, jednak nie był on jeszcze gotowy. Ostatecznie pojazd ten zadebiutował w 1989 roku, a LS był kluczowym elementem tej układanki.
Choć niektórzy mogli twierdzić, że projektanci Toyoty inspirowali się Mercedes-Benz, rzeczywistość była taka, że LS był lepiej wykonanym pojazdem z węższymi szczelinami między panelami nadwozia. Dodatkowo, auto robiło wrażenie dużymi, prostokątnymi reflektorami oraz chromowanym wykończeniem wokół grilla. W zderzaku znajdowały się rozbudowane kierunkowskazy, a w przedniej części standardowe światła przeciwmgielne.
Wybierając tapicerkę, Toyota miała do dyspozycji 24 różne rodzaje skór i wybrała najlepsze z nich. Nie było mowy o kompromisach. Rzemiosło wykonania przednich foteli kubełkowych oraz wygodnej tylnej kanapy dorównywało standardom Mercedes-Benz i BMW, które były uważane za najważniejszych konkurentów. Zestaw wskaźników zawierał cztery wyraźnie narysowane i uporządkowane tarcze z zielonym podświetleniem na czarnym tle. W tym samym czasie, na środkowej konsoli, producent umieścił bardzo skomplikowany, ale imponujący system audio.