Po zaledwie trzech latach od wprowadzenia drugiej generacji, Lexus odświeżył swój flagowy model, LS.
Kiedy japoński producent samochodów rozpoczął wprowadzanie marki Lexus jako luksusowej na rynku amerykańskim, zaoferował pojazdy różniące się od standardowych modeli Toyoty. LS, na przykład, był japońskim modelem Toyoty Celsior, który nie był dostępny nigdzie indziej. Dla swojego flagowego modelu, Toyota zaproponowała tylko najlepsze technologie, co jest jednym z powodów, dla których odświeżyła ofertę po zaledwie trzech latach.
W modelu z 1997 roku Lexus poprawił kontrolę jakości i izolację akustyczną. Na zewnątrz producent zmienił przedni pas, wprowadzając nowy grill. Zmodyfikowane zostały również lusterka boczne, aby zredukować hałas wiatru. Ostatnim, ale nie mniej ważnym, krokiem było usunięcie standardowej anteny, na rzecz zintegrowanej w tylnej szybie.
Wewnątrz samochód otrzymał komputer pokładowy, który pokazywał zużycie paliwa, szacowany zasięg oraz liczniki dziennych tras. Pod deską rozdzielczą znalazł się nowy system klimatyzacji z ulepszonym filtrem. Centralna konsola oferowała opcjonalny system nawigacji oparty na CD. Nie był on zbyt zaawansowany, ale potrafił wskazywać kierunki lepiej niż zwykła mapa.