Lexus w 2000 roku wprowadził najlepsze technologie w trzeciej generacji modelu LS, a następnie w 2003 roku jeszcze je ulepszył.
Trzecia generacja Lexusa LS była pierwszym pojazdem, który otrzymał pięciogwiazdkową ocenę zabezpieczeń przed kradzieżą na całym świecie, zostawiając złodziei samochodów w tyle dzięki swojej technologii. Japoński producent chciał zapewnić swoich klientów, że będą mieli pojazd tak długo, jak tego pragną. Co więcej, starał się chronić ich najlepiej, jak potrafił, instalując zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Lexus nieco zmodyfikował wygląd zewnętrzny odświeżonego modelu, wprowadzając smuklejsze światła przeciwmgielne i inną atrapę zderzaka. Reflektory otrzymały istotną aktualizację w postaci technologii HID (Bi-Xenon), podczas gdy tylne światła wyposażono w pełny system LED. Jednak ogólne linie nadwozia były podobne do tych w klasie E Mercedesa, co psuło oryginalność marki.
Wnętrze pozostało w dużej mierze takie samo jak w wersji przed liftingiem, z wykończeniem z orzechowego drewna na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej. W wersji po liftingu zachowano system nawigacji oparty na DVD oraz infotainment Lexus Telematic. Ważnym krokiem naprzód w kwestii bezpieczeństwa było wprowadzenie poduszki powietrznej na kolana, która uzupełniała podwójne przednie oraz boczne poduszki kurtynowe.