Linia modeli Lexus LS obejmowała LS 460, LS 460 L (wersja z wydłużonym rozstawem osi) oraz hybrydową LS 600h.
Model LS był jednym z najcichszych i najgładszych luksusowych sedanów w tamtym okresie. LS 460 napędzał silnik V8 o pojemności 4,6 litra, który współpracował z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dodatkowym atutem, który podnosił komfort luksusu, był układ kierowniczy dostosowujący się do prędkości pojazdu.
LS 600h był wyposażony w hybrydowy układ napędowy i dysponował silnikiem V8 o pojemności 5,0 litrów. W połączeniu z silnikami elektrycznymi, osiągał łączną moc 438 KM. Model LS 600h uzyskał certyfikat SULEV (pojazd o super ultra niskiej emisji) i był dostępny tylko w wersji z wydłużonym rozstawem osi.
W 2009 roku oba sedany mogły być wyposażone w system napędu na wszystkie koła.
Modele podstawowe były niezwykle dobrze wyposażone, a także dostępna była szeroka gama dodatkowych opcji.
Wyposażenie bezpieczeństwa obejmowało 8 poduszek powietrznych, ABS, elektroniczną pomoc hamulcową, ESP, aktywne reflektory oraz monitoring ciśnienia w oponach. Na liście funkcji bezpieczeństwa znalazł się również inteligentny system: system zapobiegający kolizjom, który był zaprojektowany tak, aby przesunąć fotele do neutralnej pozycji, automatycznie zamknąć okna i szyberdach oraz napnąć pasy, aby zredukować ryzyko poważnych obrażeń.
Linia LS oferowała doskonałe połączenie komfortu, przestrzeni i luksusu.
Model Lexus LS 600h L, luksusowy sedan, był pierwszym pojazdem, który wprowadził oszczędną technologię hybrydową do segmentu luksusowych samochodów. Lexus LS 600h L oferuje najwyższą wydajność i technologie w ofercie marki oraz najczystsze wyrażenie luksusu.
Silnik/Przekładnia/Napęd/Wydajność
Lexus LS 600h L napędzany jest ultra-cichym systemem Lexus Hybrid Drive, który jako pierwszy na świecie łączy silnik benzynowy V8 z napędem hybrydowym na wszystkie koła (AWD). System ten łączy silnik V8 o pojemności 5,0 litra z dwoma mocnymi silnikami elektrycznymi i dużym akumulatorem.
Hybrydowy napęd generuje szczytową moc o łącznej wartości 438 koni mechanicznych i pozwala na przyspieszenie od zera do 60 mph w zaledwie 5,5 sekundy. Przyspieszenie w zakresie średnich prędkości robi jeszcze większe wrażenie. Silnik elektryczny systemu jest w stanie dostarczać maksymalny moment obrotowy na żądanie, co jest szczególnie korzystne podczas wyprzedzania. Lexus LS 600h L może przyspieszyć z prędkości 50 do 70 mph w zaledwie 3,5 sekundy. Jego łączna ekonomia paliwowa wynosząca 21 mpg jest równa lub lepsza od niektórych luksusowych sedanów średniej wielkości z silnikiem V6 z napędem na wszystkie koła.
Innowacyjny silnik V8 wyposażony jest w napędzany silnikiem elektrycznym system zmiennego sterowania zaworami z inteligencją (VVT-iE) oraz elektrycznie sterowany wałek dolotowy. Połączenie VVT-i z elektrycznie napędzanym dolotem i systemem wydechowym VVT-I sterowanym olejem osiąga doskonałe działanie przy uruchamianiu silnika oraz wysoką wydajność.
Lexus LS 600h L spełnia normy Super Ultra Low Emission Vehicle II (SULEV II), co oznacza, że emituje prawie 70% mniej zanieczyszczeń powodujących smog niż przeciętny nowy samochód. Jego emisje są czystsze niż powietrze w niektórych dużych miastach.
Poziomy hałasu w Lexusie LS 600h L sprawiają, że jest to jeden z najcichszych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Lexus LS 600h L jest pełną hybrydą, zdolną do pracy w trybie tylko elektrycznym lub w połączeniu z silnikiem benzynowym i silnikiem elektrycznym. Technologia hybrydowa Lexusa pozwala na pracę w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach lub w warunkach stop-and-go, co zmniejsza zużycie paliwa i hałas.
W tylnej części pojazdu zainstalowany jest akumulator o napięciu 288 V DC (niklowo-metalowo-wodorkowy Ni-MH). Bagażnik zawiera również 12-woltowy akumulator pomocniczy, który zasila systemy audio, nawigacyjne i inne. Zasilanie akumulatora kierowane jest przez „konwerter podnoszący”, który efektywnie podnosi napięcie do maksymalnych 650 V DC. Inwerter zmienia to na AC, dostarczając podwyższoną moc do silnika elektrycznego o mocy 165 kW, który obraca się z prędkością do 10 240 obr./min.
Napęd Lexusa LS 600h L wykorzystuje dwa silniki-generatora: MG1 i MG2. Każdy z nich wykonuje określone funkcje i może działać jako silnik lub generator, chociaż MG1 pełni rolę silnika rozrusznika i nie dostarcza siły napędowej. Silnik-generator napędzany silnikiem, MG1, może ładować akumulator lub dostarczać dodatkową moc do silnika napędowego, MG2, w razie potrzeby. System regeneracyjnego hamowania dodatkowo zwiększa efektywność. Gdy pojazd toczy się lub hamulce są włączone, silniki elektryczne działają jako generatory, przechwytując energię kinetyczną, która normalnie byłaby tracona jako ciepło przez hamulce, i przekształcając ją w użyteczną energię elektryczną do ładowania akumulatorów.
Zaawansowany system napędu na wszystkie koła dostosowuje się do warunków nawierzchni, aby zapewnić doskonałą stabilność pojazdu podczas przyspieszania, jazdy z dużymi prędkościami i pokonywania zakrętów. System AWD wykorzystuje kompaktową, ultra-cichą skrzynię rozdzielczą wyposażoną w ograniczający poślizg dyferencjał TORSEN®, który jest o 30% lżejszy niż wcześniejsze systemy TORSEN. Dyferencjał LSD zapewnia rozkład momentu obrotowego o dominacji 40:60 pod normalnym obciążeniem na prostych, automatycznie i ciągle dostosowując rozkład mocy w zależności od zmieniającej się prędkości i warunków drogowych.
Tryb sekwencyjnego hamowania z ośmioma biegami, aktywowany, gdy dźwignia zmiany biegów jest w pozycji „S”, pozwala na osiem różnych stopni reakcji. Podczas zmiany biegów w górę, prędkość silnika jest kontrolowana przez wybrany zakres, oferując ekscytujące przyspieszenie w każdym z ośmiu biegów. Podczas zmiany biegów w dół, siła hamowania wzrasta, co zapewnia mocne hamowanie.
Kierowca może wybrać opcje „hybrydową” (normalna), „moc” lub „śnieg”. Tryb „hybrydowy” zapewnia najpłynniejsze działanie i jest idealny do jazdy w mieście lub na przedmieściach; tryb „moc” zaostrza reakcję pedału gazu, a tryb „śnieg” łagodzi reakcję pedału gazu, ułatwiając przyspieszanie na śliskich nawierzchniach. Wciskając przycisk EV, zasilanie przełącza się na pełny tryb elektryczny w przypadku krótkiej jazdy o niskiej prędkości, na przykład w obszarach mieszkalnych lub parkingach.
Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/Opony/Hamulce
Wielowahaczowe przednie i tylne systemy zawieszenia pneumatycznego pomagają utrzymać doskonałą postawę pojazdu oraz stabilną wydajność jazdy, zapewniając jednocześnie ultra-wygodną jazdę, która stała się synonimem wszystkich pojazdów Lexusa. Dostępny jest również Pakiet Aktywnego Stabilizatora Mocy, w którym znajdują się letnie opony 19-calowe, hamulce o wysokim tarciu i system aktywnego stabilizatora, aby pomóc zredukować przechyły nadwozia.
Lexus LS 600h L wyposażony jest w duże wentylowane hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz standardowe 19-calowe aluminiowe felgi o siedmiu ramionach z oponami całorocznymi. Te specjalne felgi poddawane są intensywnemu szlifowaniu, a ich kształt jest starannie analizowany, aby stworzyć formę z głębokości cieni, które zmieniają się, gdy pojazd jest w ruchu.
Elektroniczne wspomaganie kierownicy (EPS) zapewnia płynne odczucie przy prowadzeniu pojazdu i zmniejsza straty energetyczne. System zmiennej przełożenia kierownicy (VGRS) optymalizuje przełożenie kierownicy w zależności od prędkości pojazdu, poprawiając reakcję i kontrolę kierowcy. Zintegrowany z systemem Zintegrowanego Zarządzania Dynamiką Pojazdu (VDIM), VGRS może dokonywać drobnych korekt kąta przednich kół, aby poprawić stabilność w trudnych warunkach drogowych.
Bezpieczeństwo/Elementy zabezpieczające
System stabilności Zintegrowanego Zarządzania Dynamiką Pojazdu (VDIM) integruje i zarządza wszystkimi podsystemami dynamicznego prowadzenia samochodu, w tym systemem Elektronically Controlled Brake (ECB), EPS, Kontrolą Stabilności Pojazdu (VSC), systemem Antyblokowy (ABS), Elektronicznym Rozkładem Siły Hamowania (EBD) i momentem obrotowym silnika poprzez elektronicznie sterowany gaz. Monitorując różnorodne czujniki, system przewiduje nadejście poślizgu lub ślizgu pojazdu podczas pokonywania zakrętów, a następnie pomaga skorygować sytuację za pomocą kombinacji hamowania, kontroli gazu i kierowania w sposób, który jest praktycznie niewidoczny dla kierowcy. VSC można wyłączyć przez doświadczonych kierowców za pomocą przycisku Trac Off.
Oprócz aktywnych funkcji bezpieczeństwa, Lexus LS 600h L standardowo wyposażony jest w osiem poduszek powietrznych, z maksymalnie 11 poduszkami dostępnymi w pakietach opcyjnych. Pierwsze na świecie lampy LED do jazdy dziennej zapewniają doskonałe oświetlenie drogi, a standardowy system Adaptacyjnego Oświetlenia Przedniego (AFS) pomaga oświetlić zakręt lub skrzyżowanie, gdy kierowca skręca.
Zaawansowany system prekolizyjny (APCS) w Lexusie LS 600h L Pebble Beach Edition to pierwszy na świecie system zaprojektowany do pomocy w wykrywaniu pieszych na drodze samochodu. Używając dwóch małych kamer zamontowanych z przodu auta, które współpracują z radarami fal milimetrowych, APCS jest wystarczająco czujny, aby wykryć niektóre obiekty niemetaliczne.
W ramach APCS, LS oferuje również pierwszy na świecie System Monitorowania Kierowcy. Trzecia kamera, zamontowana na kolumnie kierownicy, monitoruje orientację twarzy kierowcy. Jeśli kamera wykryje, że kierowca nie patrzy przez kilka sekund lub więcej prosto przed siebie, a jeśli wykryje przeszkodę z przodu, system najpierw ostrzega kierowcę dźwiękiem ostrzegawczym i migającym światłem. Gdy samochód zbliża się do przeszkody, APCS może zacząć delikatnie hamować samodzielnie. Aby pomóc kierowcy w manewrowaniu wokół przeszkody, system przestawia przełożenie kierownicy, wzmacniając intensywność i szybkość reakcji kierowania. Równocześnie system automatycznie zwija przednie pasy bezpieczeństwa i przygotowuje system hamulcowy do reakcji z pełną siłą w momencie aktywacji przez kierowcę w oczekiwaniu na możliwy kontakt.
Luksus/Wygoda/Przydatność
Lexus LS 600h L oparty jest na długim podwoziu LS, oferując prawie pięć cali więcej miejsca na nogi niż standardowy Lexus LS 460. Ten flagowy model zapewnia najwyższy poziom komfortu i wygody w serii LS. Standardowe wyposażenie obejmuje system nawigacji Lexusa z dyskiem twardym (HDD) z kamerą cofania i technologią Bluetooth® z aktywacją głosową, a także XM radio satelitarne z fabrycznym montażem i wyświetlaczami ruchu w czasie rzeczywistym oraz dynamicznym prowadzeniem trasy.
Dla zapewnienia kinowej jakości rozrywki, Lexus LS 600h L wyposażony jest w standardowy system audio o mocy 450 watów z 19 głośnikami Mark Levinson® Reference Surround Sound. Część HDD jest przeznaczona do przechowywania do 2000 utworów w formacie cyfrowym (128-bit). Gniazdo AUX umieszczone w przednim konsoli centralnym pozwala na podłączenie odtwarzaczy muzyki cyfrowej iPod® lub MP3.
Dodatkowe standardowe funkcje obejmują klimatyzowane przednie siedzenia, podgrzewane tylne siedzenia, podgrzewaną kierownicę, elektryczną osłonę przeciwsłoneczną z tyłu, zasilanie bagażnika jednym przyciskiem, elektryczne zamykacze drzwi, spryskiwacze reflektorów, SmartAccess z przyciskiem start/stop i kartą, elektroniczną hamulcę postojowego, Intuicyjne Wsparcie Parkowania i laminowane szyby boczne.
Opcje Luksusowe
Opcjonalny Zaawansowany System Wsparcia Parkowania (APGS) ma na celu pomoc w parkowaniu równoległym i tylnym. Gdy kierowca prawidłowo ustawi samochód i zidentyfikuje pożądane miejsce parkingowe za pomocą ekranu nawigacyjnego, APGS wykorzystuje czujniki sonaru kamery tylnej do parkowania oraz elektryczny system wspomagania kierownicy, aby poprowadzić samochód do miejsca, podczas gdy kierowca kontroluje prędkość za pomocą hamulców.
Pakiet Premium obejmuje klimatyzowane tylne siedzenia z pokrętłem do regulacji temperatury, elektryczne tylne siedzenia z pamięcią, elektryczne zagłówki tylnych siedzeń, airbagi boczne tylnego siedzenia, Lexus Link i APGS. Tylne elektryczne siedzenia mają wbudowany kąt 28 stopni i mogą się odchylać do 38 stopni; tylne siedzenie przesuwa się do przodu i do tyłu o około trzy cale.
Pakiet Premium II zawiera wszystkie cechy Pakietu Premium oraz panel sterowania ogrzewaniem, czterostrefową klimatyzację, tylne sterowanie audio, dodatkowe drewno wykończeniowe, oczyszczacz powietrza z tyłu, chłodziarkę z tyłu, podsufitkę z tyłu i boczne kanały wentylacyjne, elektryczne zasłony słoneczne z tyłu oraz system rozrywki na tylnych siedzeniach wyposażony w elektryczny sufitowy ekran o przekątnej dziewięciu cali do odtwarzania DVD.
Pakiet Siedzeń Klasy Eksekutywnej II obejmuje wszystkie cechy z Pakietu Premium II oraz elektryczne prawe tylne siedzenie z podnóżkiem, które odchyla się do 45 stopni, z zagłówkiem górnym posiadającym regulację o kącie 17 stopni. Funkcja masażu wielofunkcyjnego dla prawego tylnego siedzenia może być używana osobno lub w połączeniu z podgrzewaniem i chłodzeniem siedzenia.
Pakiet ten zawiera także stół wykończony drewnem na tylnych siedzeniach, a system rozrywki na tylnych siedzeniach jest wyposażony w bezprzewodowe słuchawki. Tylna klimatyzacja jest ulepszona o czujnik podczerwieni umieszczony w podsufitce, który mierzy temperatury przy biodrach, górnej części ciała i powierzchni siedzeń po obu stronach, a następnie dostosowuje przepływ powietrza odpowiednio.
Projekt Zewnętrzny
Luksusowy sedan hybrydowy Lexus LS 600h L ukazuje filozofię projektowania L-finesse marki, ujawniając pokrewieństwo, które wyraża elegancję, wyrafinowanie i silne emocjonalne związki. Minimalne szczeliny nadwozia, niska przednia krata i głęboko formowane błotniki przyczyniają się do charakterystycznego, muskularnego profilu samochodu. Dbałość Lexusa o szczegóły widać w zintegrowanych podwójnych chromowanych końcówkach wydechu oraz jednolitej chromowanej obwódce okna.
Reflektory typu projektora z niebieskimi kryształowymi pierścieniami, które wprowadziły pierwsze na świecie diodowe reflektory do jazdy dziennej, zapewniają doskonałą widoczność i przyczyniają się do motywu projektowego. Niebieskie akcenty na przednich reflektorach, tylnych lampach, oznaczeniach, pokrywie silnika oraz na breloczkach SmartAccess i kluczykach Smart Card są charakterystyczne dla Lexusa LS 600h L.
Projekt Wnętrza
Przestrzeń pasażerska i komfort były głównym celem projektowania wnętrza kabiny. W całej kabinie zastosowano prawdziwą pół-anilinową skórę, której bogaty wygląd został złagodzony i ustrukturyzowany dodatkowym przeszyciem, co tworzy zrelaksowaną atmosferę. Wykończenie ze skóry wykracza poza siedzenia i obejmuje panel instrumentów, górne drzwi przednie i podłokietniki drzwi. Podsufitka z Alcantary dodaje przyjemnego punktu dotykowego, a konsola centralna zwiększa komfort i wygodę pasażerów poprzez odpowiednie ustawienie kąta, co umożliwia łatwe korzystanie zarówno z siedzenia kierowcy, jak i pasażera z przodu; jest umieszczona na tej samej wysokości, co podłokietniki drzwiowe dla wygodnej równowagi. Dodatkowe luksusowe akcenty unikalne dla Lexusa LS 600h L obejmują gałkę do zmiany biegów wykończoną drewnem i chromem oraz uchwyty pomocnicze wykończone drewnem.
########################################
Flagowy sedan luksusowy Lexus LS 460 debiutuje z nowym stylem, nową elektroniką oraz nowym opcjonalnym pakietem Sport Performance na rok 2010. Lexus wciąż oferuje model Lexus LS 460 oraz długą wersję Lexus LS 460 L, oba dostępne w napędzie na tylne lub wszystkie koła.
Z przodu modele LS 460 z 2010 roku wyróżniają się zmienioną kratą, zderzakiem i reflektorami, podczas gdy tylny styl wzbogacono o zmienione tylne lampy, otoczenie tablicy rejestracyjnej i dyfuzory wydechu. Nowe lusterka boczne mają zintegrowane kierunkowskazy, a standardowe 18-calowe koła mają nowy dziesięcioramienny wzór.
Nowe systemy Safety Connect™ i Lexus Enform™ są dostępne z rocznym bezpłatnym abonamentem. Safety Connect jest standardem w wszystkich modelach Lexus LS 460. Lexus Enform z systemem Safety Connect, dostępny w pojazdach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji, dodaje premium usług wygodnych.
Dla kierowców pragnących bardziej angażującego doświadczenia jazdy, Lexus oferuje całkowicie nowy Pakiet Sport dla modeli LS 460 z napędem na tylną oś (RWD) na rok 2010. Pakiet Sport łączy w sobie charakterystyczny styl zewnętrzny Aero kit z odpowiednimi strojeniami zawieszenia powietrznego i ekskluzywnymi elementami wnętrza. Styl zewnętrzny jest dostępny również samodzielnie w formie Pakietu Wygląd. Wspólne dla obu pakietów są unikalna krata z przodu oraz Aero kit, który zawiera dolny zderzak przedni, boczne panele i dolny zderzak tylny. Modele RWD z Pakietem Wygląd jeżdżą również na 19-calowych pięcioramiennych kołach.
Lexus LS był jednym z pierwszych samochodów na świecie, które oferowały system Prekolizyjny, a w roku 2010 wprowadza zaawansowany system Prekolizyjny (APCS), który zadebiutował w edycji Lexus LS 600h L Pebble Beach. APCS to pierwszy na świecie aktywny system wykrywania pieszych, zaprojektowany w celu pomocy w wykrywaniu pieszych na drodze pojazdu i reagowania poprzez hamowanie. Używając dwóch małych kamer zamontowanych z przodu auta, które współpracują z radarem fal milimetrowych, APCS jest wystarczająco czuły, aby wykryć pewne obiekty o niskiej refleksyjności lub lateralnej pozycji.
W ramach APCS, system Monitorowania Kierowcy jest dostępny po raz pierwszy w Lexusie LS 460 L. Kamera zamontowana na kolumnie kierownicy monitoruje orientację twarzy kierowcy. Jeśli kamera wykryje, że kierowca nie patrzy bezpośrednio przed siebie przez kilka sekund lub więcej, oraz/lub jeśli wykryje przeszkodę z przodu, system najpierw ostrzega kierowcę dźwiękiem ostrzegawczym i migającym światłem.
Gdy samochód zbliża się do przeszkody, APCS może zacząć delikatnie hamować samodzielnie. System przygotowuje również hamulec, aby reagować z pełną siłą, gdy zostanie aktywowany przez kierowcę, oraz automatycznie zwija przednie pasy bezpieczeństwa w przewidywaniu możliwego uderzenia. Aby pomóc kierowcy w manewrowaniu wokół przeszkody, system przestawia przełożenie kierownicy, zwiększając intensywność i szybkość reakcji kierowania.
W pojeździe wyposażonym w APCS, Lexus LS 460 L dodaje asystenta pasa ruchu (LKA) i dynamiczny tempomat radarowy. Kamery montowane z przodu wykrywają widoczne oznaczenia pasa na drodze, a gdy system wykryje, że kierowca przemieszcza się do innego pasa, emitowane jest ostrzeżenie i może zastosować moment obrotowy na elektrycznym systemie kierowniczym, aby pomóc kierowcy pozostać na zamierzonym pasie.
Silnik/Przekładnia/Napęd/Wydajność
Modele Lexus LS 460 oferują luksus silnej, płynnej wydajności dzięki silnikowi V8 o pojemności 4,6 litra w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną przekładnią. Silnik generuje 380 koni mechanicznych i 367 lb.-ft. szczytowego momentu obrotowego w konfiguracji z napędem na tylną oś; 357 koni mechanicznych i 344 lb.-ft. momentu obrotowego z napędem na wszystkie koła (AWD).
Wyjątkowa wydajność Lexusa V8 jest w dużej mierze wynikiem innowacyjnych technologii, w tym pierwszej na świecie elektrycznie sterowanej Zmiennej Zmiany Zaworów z inteligencją (VVT-iE) oraz kontrolowanej elektrycznie dolotowej wałka. Elektrycznie kontrolowany dolot osiąga doskonałe działanie przy uruchamianiu silnika oraz wysoką wydajność.
System podwójnego wtrysku paliwa z wtryskiem portowym i bezpośrednim optymalizuje wydajność w każdych warunkach. Wtrysk bezpośredni pozwala na chłodzenie cylindrów, co umożliwia uzyskanie wysokiego współczynnika sprężania (11,8:1) potrzebnego do czystej i efektywnej produkcji tak dużej mocy. Podwójny system dolotu oraz Akustyczny System Sterowania Dolotem (ACIS) przyczyniają się do gładkiej, liniowej dostawy mocy.
Ośmiobiegowa automatyczna przekładnia Lexusa umożliwia przełożenia, które maksymalizują moment obrotowy do ograniczeń przyczepności opon w niższych zakresach, a jednocześnie utrzymują ciszę i podziwiającą efektywność paliwową przy wyższych prędkościach. Lexus LS 460 może przyspieszyć od zera do 60 mph w około 5,4 sekundy; 5,9 sekundy dla modeli z napędem na wszystkie koła.
Pomimo tak wysokiej wydajności, Lexus LS 460 osiąga szacowaną przez EPA wartość 16 mpg w mieście i 24 mpg na autostradzie (AWD to 16 mpg w mieście/23 na autostradzie) i spełnia normy Ultra-Low Emissions Vehicle II (ULEV II). Nowy wskaźnik ECO zachęca do oszczędnej jazdy.
Wersje AWD Lexusa LS 460 i Lexusa LS 460 L wykorzystują niemal identyczny napęd jak ich hybrydowy odpowiednik, Lexus LS 600h L. System AWD wyposażony jest w bardzo kompaktowy centralny dyferencjał TORSEN® o ograniczonym poślizgu, który rozdziela moment obrotowy między przednie a tylne koła. W normalnych warunkach jazdy stosunek rozkładu momentu obrotowego z przodu i z tyłu ustawiony jest na 40:60 na rzecz tyłu, co wspomaga zwrotność. System może błyskawicznie i optymalnie zmieniać rozkład momentu obrotowego między 30:70 a 50:50, w zależności od warunków jazdy, co pomaga zapewnić doskonałą wydajność trakcyjną i stabilność jazdy.
Modele AWD są również standardowo wyposażone w 18-calowe koła z oponami całorocznymi oraz w drewnianą i skórzaną wykończoną podgrzewaną kierownicę dla zwiększenia luksusu. Wszystkie modele oferują Pakiet Zimowy, który obejmuje odszraniacz na przednią szybę, ulepszony akumulator i bardziej efektywny rdzeń grzewczy.
Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/Opony/Hamulce
Lexus LS 460 zapewnia ultra-wygodną jakość jazdy, która stała się synonimem flagowych sedanów Lexusa. System zawieszenia pneumatycznego, który jest standardem w modelach z napędem na wszystkie koła i opcjonalny dla Lexusa LS 460 L z napędem na tylną oś, skutecznie kontroluje przechylanie nadwozia, zapewniając niezwykle gładką jazdę. System oferuje trzy ustawienia – w tym „Sport” – pozwalając kierowcy dostosować reakcję zawieszenia od maksymalnego komfortu do największej precyzji prowadzenia. Promień skrętu Lexusa LS 460 (od krawężnika do krawężnika) wynosi 35,4 stopy dla LS 460 RWD; 37,4 stopy dla LS 460 AWD; 36,1 stopy dla LS 460 L RWD i 38,7 stopy dla LS 460 L AWD – co zapewnia doskonałą zwrotność.
Nowy Pakiet Sport jest pierwszym tego typu dla Lexusa LS i jest dostępny tylko w modelu LS 460 RWD. Za 19-calowymi, podzielonymi, 10-ramiennymi kołami ze stopów nazywanych Brembo, pakiet ten usztywnia odpowiedź prowadzenia za pomocą ekskluzywnego strojonego zawieszenia powietrznego z odpowiednimi stabilizatorami i amortyzatorami. Wewnątrz Lexusa LS 460, Pakiet Sport dodaje unikalne perforowane wnętrze w skórze czarnej/skórze saddle, sportowe przednie siedzenia, unikalną kierownicę pokrytą skórą oraz łopatki do zmiany biegów dla ośmiobiegowej automatycznej przekładni.
Oprócz standardowego zawieszenia pneumatycznego, modele Lexusa LS 460 z napędem na wszystkie koła wyposażone są w Zmienną Kierownicę o Zmiennym Przełożeniu (VGRS) oraz Adaptacyjne Zmiennie Zawieszenie (AVS) – wszystkie dostępne dla modelu Lexus LS 460 L RWD. System AVS, sterowany komputerowo, nieprzerwanie dostosowuje współczynniki tłumienia amortyzatorów, aby zapewnić komfort i precyzję prowadzenia. System VGRS wybiera przełożenie przekładni kierowniczej zgodnie z prędkością pojazdu, zwiększając reakcję i kontrolę kierowcy. VGRS współpracuje również z systemem Zintegrowanego Zarządzania Dynamiką Pojazdu (VDIM), wprowadzając drobne korekty kierownicy, aby poprawić kontrolę w trudnych warunkach drogowych.
Kabina wnętrza Lexusa LS wymaga nie tylko wyjątkowej ciszy, ale także jakość dźwięku musi być przyjemna dla pasażerów. Na przykład inżynierowie dostrojili dźwięk otwierania i zamykania drzwi, studiując dźwięki starannie wykonanych drewnianych drzwi w luksusowych domach. Nawet dźwięki silników wspomagających wszystkie systemy elektryczne zostały specjalnie dostrojone. Jednym z przykładów są silniki otwierania szyb, które zmniejszają prędkość, gdy zbliżają się do punktu zamknięcia. Laminowane szyby boczne (z przodu w LS 460 i z przodu/tyłu w LS 460 L) dodatkowo redukują zewnętrzny hałas.
Bezpieczeństwo/Elementy zabezpieczające
Lexus LS 460 zapewnia jedno z najnowocześniejszych i najpełniejszych połączeń technologii bezpieczeństwa pojazdu. Nowe Aktywne Przednie Zagłówki we wszystkich modelach zaprojektowano w celu łagodzenia urazów kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Aktywne funkcje bezpieczeństwa obejmują system Zintegrowanego Zarządzania Dynamiką Pojazdu (VDIM), który samodzielnie integruje i zarządza systemem Elektronically Controlled Brake (ECB), Elektronicznym Wspomaganiem Kierownicy (EPS), Kontrolą Stabilności Pojazdu (VSC), Systemem Antyblokowym (ABS), Elektronicznym Rozkładem Siły Hamowania (EBD) i momentem obrotowym silnika poprzez elektronicznie kontrolowany gaz.
Zbierając dane z różnych czujników w pojeździe, VDIM przewiduje poślizg lub ślizg pojazdu podczas pokonywania zakrętów, a następnie pomaga w skorygowaniu sytuacji za pomocą kombinacji hamowania, gazu i kierowania w sposób, który jest praktycznie niewidoczny dla kierowcy. System VDIM gromadzi dane z większej liczby źródeł – przetwarzanych wcześniej i szybciej niż w poprzednich systemach prowadzenia dynamicznego – aby ułatwić működzenie w Lexusie LS 460 jeszcze bardziej płynne i skuteczne. Jeśli zajdzie potrzeba wyciągnięcia samochodu z głębokiego śniegu lub innych trudnych warunków, takich jak błoto czy piasek, przycisk „TRAC off” może być użyty do wyłączenia VSC.
Lexus LS 460 jest standardowo wyposażony w osiem poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki bezpieczeństwa zasłonowe, poduszki boczne zamontowane w przednich siedzeniach oraz poduszki na kolana dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu dostępne są również boczne poduszki zamontowane w siedzeniach. Standardowe lampy ksenonowe o dużej intensywności (HID) zapewniają doskonałe oświetlenie drogi. Standardowy system Adaptacyjnego Oświetlenia Przedniego (AFS) pomaga oświetlić zakręt lub skrzyżowanie, gdy kierowca skręca.
Modele Lexus LS 460 i Lexus LS 460 L oferują Zaawansowany System Wsparcia Parkowania (APGS), aby pomóc w parkowaniu równoległym i tylnym. Gdy kierowca prawidłowo ustawi samochód i zidentyfikuje pożądane miejsce parkingowe za pomocą ekranu nawigacyjnego, APGS wykorzystuje tylną kamerę, czujniki parkowania i elektryczny system wspomagania kierownicy, aby poprowadzić samochód do miejsca. Kierowca kontroluje prędkość pojazdu za pomocą hamulca.
Luksus/Wygoda/Przydatność
Już chwalony za swoje kompleksowe luksusy, Lexus LS 460 zyskuje liczne dodatkowe funkcjonalności związane z użytkowaniem na rok 2010. Fotel kierowcy posiada teraz standardową funkcję odsuwania, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie; nowy wyświetlacz informacyjny wykorzystuje duży ekran LCD w konsoli centralnej; dostępny system nawigacji korzysta z rozpoznawania głosu opartego na języku codziennym; funkcja pobierania książki telefonicznej Bluetooth® (z dostępnością systemu nawigacyjnego) oraz nowe możliwości odtwarzania muzyki z przesyłem audio Bluetooth oraz złącza USB/iPod®. Oprócz gniazda AUX umieszczonego w przednim konsoli centralnym, gniazdo USB łączy odtwarzacz muzyczny iPod® lub MP3. Odtwarzacz iPod można kontrolować za pomocą przycisków audio na kierownicy lub w urządzeniu głównym.
Modele Lexusa LS 2010 kontynuują tradycję oferowania kompleksowego zestawu prawdziwych funkcji luksusowych. Klienci mogą wybierać spośród czterech kombinacji wnętrza z wykończeniem ze skóry i drewna. Rozpieszczanie zaczyna się od 16-kierunkowo regulowanego fotela kierowcy i 12-kierunkowo regulowanego fotela pasażera, automatycznej klimatyzacji w podwójnej strefie z czujnikiem smogu i elektrycznego przesuwania/otwierania szyberdachu.
Sterowanie w modelach Lexus LS 460 zapewnia maksymalną wygodę; w tym SmartAccess z przyciskiem start/stop oraz elektryczną kierownicą teleskopową z kontrolą audio, hamowania oraz wyświetlaczem informacji. Automatyczny system hamulca postojowego eliminuje potrzebę wciskania pedału hamulca przy stopie.
Lexus LS 460 L wzbogaca już długą listę luksusowych udogodnień o standardowe inteligentne reflektory, które automatycznie przyciemniają się dla nadjeżdżających pojazdów; zintegrowany odbiornik radia satelitarnego XM®; klimatyzowane przednie siedzenia; podgrzewane tylne siedzenia; podgrzewana kierownica; elektryczne zasłony przeciwsłoneczne; bagażnik z otwieraniem/zamykaniem jednym przyciskiem; elektryczne zamykacze drzwi, Intuicyjne Wsparcie Parkowania i spryskiwacze reflektorów. Te luksusowe funkcje są dostępne w Lexusie LS 460.
Opcje Luksusowe
Lexus oferuje kilka pakietów opcji dla Lexusa LS 460. Pakiet Komfortowy obejmuje elektryczny zamykacz bagażnika, Intuicyjne Wsparcie Parkowania, podgrzewane tylne siedzenia oraz podgrzewane i chłodzone przednie siedzenia. Pakiet Komfort Plus obejmuje te cechy oraz pół-anilinową skórę, elektryczne tylne siedzenia z masażem lędźwiowym i elektryczne zagłówki w kształcie motyla oraz boczne poduszki powietrzne w tylnej części siedzeń.
Opcjonalny Pakiet Luksusowy w Lexusie LS 460 L obejmuje teraz boczne poduszki zamontowane w tylnych siedzeniach. W pakiecie znajdują się także wnętrze wykończone pół-anilinową skórą, podsufitka Alcantary oraz elektryczne zasłony przeciwsłoneczne w tylnej części drzwi.
Pakiet Modernizacji Tylnego Siedzenia dla modeli Lexus LS 460 L obejmuje teraz masaż lędźwiowy oraz elektryczne zagłówki w kształcie motyla dla elektrycznych tylnych siedzeń z pamięcią i masażem lędźwiowym oraz boczne poduszki w tylnej części siedzeń. Reszta pakietu pozostała bez zmian, w tym dwustrefowa tylna klimatyzacja z oczyszczaczem powietrza i dodatkowymi kanałami wentylacyjnymi, dodatkowymi elementami drewnianymi, chłodziarką z tyłu, elektrycznymi zasłonami przeciwsłonecznymi z tyłu oraz tylnej kontroli audio.
Pakiet Siedzeń Klasy Eksekutywnej dla Lexusa LS 460 L również teraz zawiera elektryczne tylne zagłówki w kształcie motyla oraz masaż lędźwiowy dla lewego tylnego siedzenia. Reszta pakietu jest taka sama jak wcześniej i obejmuje niezależną czterostrefową klimatyzację z systemem oczyszczania powietrza Lexusa i dyfuzorami klimatyzacyjnymi w suficie; elektryczne zasłony przeciwsłoneczne w tylnej części drzwi z stałym tylnym konsolą i składanym stołem; oraz prawe tylne siedzenie z podnóżkiem.
Podnóżek w tym pakiecie odchyla się do 45 stopni z odchylanym górnym oparciem z regulacją kąta 17 stopni. Dodatkowo dostępne lewe tylne elektryczne siedzenie również odchyla się do 38 stopni, a tylne siedzenie przesuwa się do przodu i do tyłu o około trzy cale. Klimatyzacja jest dodatkowo ulepszona o czujnik podczerwieni umieszczony w podsufitce, który mierzy temperatury w talii, górnej części ciała i na siedziskach po obu stronach, aby odpowiednio dopasować przepływ powietrza.
Funkcja masażu wielofunkcyjnego obejmuje udoskonalone tryby masażu dla prawego tylnego siedzenia. Funkcja masażu może być używana osobno lub w połączeniu z podgrzewaniem lub chłodzeniem siedzenia. Ten rozbudowany pakiet wyposaża również Lexusa LS 460 L w system rozrywki w tylnej części siedzeń z dziewięciocalowym ekranem LCD, który wysuwa się z sufitu.
Dostępny system audio Mark Levinson® Reference Surround Sound o mocy 450 watów z 19 głośnikami ustala nowy standard dla mobilnych systemów audio, oferując doświadczenie rozrywkowe na poziomie kinowym oraz zawierający odtwarzacz DVD/CD. Technologia Bluetooth® oferuje również wprowadzanie głosowe numerów telefonów.
Projekt Zewnętrzny
Flagowy model Lexusa LS 460 łączy w sobie filozofię projektowania L-finesse marki, ujawniając pokrewieństwo, które wyraża elegancję, wyrafinowanie i silne emocjonalne związki. Minimalne szczeliny w karoserii, niska przednia krata i głęboko formowane błotniki wpływają na charakterystyczny, muskularny profil samochodu. Dbałość Lexusa o szczegóły widać w zintegrowanych podwójnych chromowanych końcówkach wydechu oraz jednolitej chromowanej obwódce okna.
Zmiany w palecie kolorów na rok 2010 odzwierciedlają skupienie marki na luksusowym designie: Matador Red Mica zastępuje Noble Spinel Mica; Satin Cashmere Metallic zastępuje Golden Almond Metallic; Peridot Mica zastępuje Verdigris Mica, a Deep Sea Mica zastępuje Black Sapphire Pearl.
Projekt Wnętrza
Panel instrumentów z cienkowarstwowym tranzystorem nadaje ton połączenia funkcjonalnej technologii z przyjemną estetyką. Gustowne drewniane i chromowe wykończenia oraz udoskonalenia oświetlenia wnętrza tworzą bogate odczucie, w tym LED-owe oświetlenie wnętrza z punktowym podświetleniem z przodu i z tyłu. Nawet kąty konsoli centralnej zostały zoptymalizowane, aby zwiększyć komfort dla kierowcy i pasażera z przodu.
Jako dalszy przykład pasjonującej dbałości Lexusa o detale luksusowe, kierownica Lexusa jest owinięta miękką, podwójnie szlifowaną skórą. Woda bazowa farby używanej na skórze zapewnia bardziej naturalne odczucie, a wzór ściegów zapewnia gładką powierzchnię bez nierówności czy skoków w ściegach.
Lexus Enform™ z Safety Connect™
Lexus LS oferuje nowy system telematyczny, Lexus Enform z Safety Connect, dostępny w formie subskrypcji. W zakupach nowych pojazdów Lexus z tymi funkcjami wliczono roczny darmowy abonament. Zarówno Lexus Enform, jak i centrum odpowiedzi Safety Connect działają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – każdego dnia roku.