Lexus przedstawił drugie i ostatnie facelifting czwartej generacji swojego flagowego modelu, serii LS.
Możliwe, że Toyota wyczerpała fundusze, ponieważ nie wprowadziła nowej generacji LS, lub postanowiła po prostu opóźnić premierę piątej generacji, aby zyskać więcej medialnego rozgłosu każdego roku. W 2011 roku Lexus zaprezentował czwartą generację modelu GS oraz ogłosił prototyp niemal gotowego do produkcji modelu IS pod koniec 2012 roku. Jednak LS musiał czekać do 2017 roku na całkowitą odmianę.
Zespół projektowy zastosował nowy wygląd w stylu „spindle face” w dużym modelu, jak i w jego mniejszych odpowiednikach. Choć wciąż budził kontrowersje, stał się już znakiem rozpoznawczym marki, a Lexus starał się wyrazić odważne podejście. Producent wprowadził pakiet świetlny LED, który obejmował reflektory, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne. Po raz pierwszy model LS był dostępny z pakietem F-Sport, z ekskluzywnym białym kolorem.
Wewnątrz Toyota znacznie poprawiła LS. Koncepcja designu ujawniła dwa odrębne obszary: strefę kierowcy i pozostałą część wnętrza. Lexus zainstalował 5,8-calowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników dla komputera pokładowego. Nowy 12,3-calowy ekran znalazł swoje miejsce na szczycie konsoli centralnej. Producent rozważał wprowadzenie podgrzewanych kierownic we wszystkich modelach z napędem na wszystkie koła oraz dodał system szybkiego podgrzewania dla pasażerów z przodu.
Z perspektywy działu technicznego Lexus nie uznał, że potrzebne są jakieś aktualizacje. Oferował ten sam silnik V8 o pojemności 4,6 litra dla całej gamy modeli, z możliwością wyboru dwóch mocy. Wersja hybrydowa zachowała ten sam silnik V8 o pojemności 4,9 litra, co model sprzed faceliftingu.
Oferując dynamiczne prowadzenie, odważny nowy design i doskonałe rzemiosło, modele flagowe LS z 2013 roku zwiastują przyszłość marki Lexus, która rozpoczyna swoje trzecie dziesięciolecie w kategorii luksusowych pojazdów premium. Zachowując wiele cech, które definiują Lexusa od ponad 20 lat, LS osiąga nowe szczyty, łącząc w sobie piękny design, nowoczesne wykończenie i zaawansowaną technologię.
Linia modeli Lexus LS z 2013 roku obejmuje LS 460, LS 460L, hybrydowy LS 600hL oraz pierwszy w historii model LS 460 F Sport. Model LS 460 oraz LS 460L są dostępne w wersji RWD i AWD. LS Hybrid oferuje stały napęd na wszystkie koła.
Nowy Lexus LS 460 F Sport łączy bardziej agresywny wygląd z unikalnym wnętrzem sportowym, w tym fotelami F Sport z większymi bocznymi podparciami, skórzaną kierownicą z łopatkami do zmiany biegów oraz autentycznymi aluminiowymi wykończeniami. Dzięki sportowemu zawieszeniu powietrznemu, które obniżono o 0,4 cala, ograniczonemu poślizgowi tylnego dyferencjału Torsen® (model RWD), sześciotłokowym hamulcom Brembo oraz 19-calowym felgom z letnimi lub całorocznymi oponami, LS F Sport obiecuje być najbardziej angażującym modelem LS w historii.
Cała linia Lexus LS z 2013 roku charakteryzuje się dynamiczną, świeżą stylistyką, która odzwierciedla nową, odważną twarz Lexusa. Agresywna krata chłodnicy w kształcie wrzeciona nadaje nowemu LS większą obecność na drodze oraz silniejszą tożsamość marki, zwiastując jednocześnie znaczną poprawę dynamiki jazdy, reakcji i prowadzenia.
Zwiększona sztywność nadwozia poprawia stabilność i zapewnia bardziej komfortową jazdę. Kontrola przechyłów i skoków została poprawiona dzięki zastosowaniu nowych amortyzatorów uzależnionych od częstotliwości, co skutkuje jeszcze bardziej stabilną jazdą. Zmodernizowane układ kierowniczy oferuje lepszą precyzję i reakcję na wprowadzenie. System hamulcowy został dostosowany, aby oferować szybsze działanie i lepsze odczucie na pedale.
Dostępne inteligentne systemy bezpieczeństwa obejmują najbardziej zaawansowany w branży system Pre-Collision Safety (A-PCS) z funkcją Collision Avoidance Assist. System ten ma na celu pomoc kierowcy w uniknięciu lub złagodzeniu kolizji z pojazdami i pieszymi przy różnych prędkościach na drogach miejskich i autostradach. Przy prędkościach poniżej 24 mil na godzinę technologia ta pomaga Lexusowi LS unikać wypadków, automatycznie zatrzymując pojazd.
Wnętrze skoncentrowane na kierowcy łączy nowoczesne wykończenie z intuicyjną technologią. Zaawansowany system oświetlenia (AIS), w pełni LED-owy, podświetla się, aby powitać wchodzących, a następnie stopniowo wygasa w trakcie uruchamiania pojazdu.
Nowy, dostępny Lexus Climate Concierge zapewnia maksymalny komfort dla wszystkich pasażerów LS. System można dostosować, wykorzystując wiele czujników do automatycznego regulowania nie tylko temperatury w kabinie, ale także foteli z klimatyzacją i podgrzewanej kierownicy, szybko doprowadzając każdego pasażera do optymalnej temperatury.
Standardowy system nawigacji wyświetlany jest na 12.3-calowym, podzielonym ekranie o wysokiej rozdzielczości, który jest wystarczająco duży, aby jednocześnie wyświetlać dużą mapę i inne funkcje pojazdu.
Nowej generacji system Remote Touch, z funkcją potwierdzenia jednym przyciskiem, jest standardem we wszystkich modelach i umożliwia płynne, intuicyjne sterowanie wieloma systemami pojazdu. Remote Touch pozwala użytkownikowi obsługiwać klimat, audio, telefony, system nawigacji i inne funkcje. Menu na ekranie wybierane jest za pomocą kontrolera umieszczonego w dogodnym zasięgu na środkowej konsoli. Liczne dobrze umiejscowione przyciski na kierownicy i desce rozdzielczej umożliwiają bezpośrednią kontrolę nad często używanymi funkcjami (np. ustawienie temperatury, prędkość wentylatora, zapisane stacje audio itp.)
Lexus Enform® z zestawem aplikacji wykorzystuje technologię telefonów komórkowych klientów, aby zapewnić nowy poziom łączności i zarządzania informacjami. Użytkownicy mogą przeprowadzać lokalne wyszukiwania za pomocą Bing™, korzystać z aplikacji z obsługą głosową do rezerwacji w restauracjach przez OpenTable®, kupować bilety do kina za pośrednictwem MovieTickets.com, korzystać z radia internetowego, w tym Pandora® lub iHeartRadio, przeszukiwać recenzje firm na Yelp i sprawdzać lokalizacje na Facebooku. Subskrypcja próbna na rok jest wliczona w zestaw aplikacji.
Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/Hamulce/Opony
- Liczne stabilizatory pomagają Lexusowi LS być jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów w swojej klasie, z oporem powietrza wynoszącym 0.26.
- Laserowe spawanie, kleje do nadwozi i inne wzmocnienia strukturalne zwiększają sztywność i poprawiają stabilność, uczucie podczas kierowania i prowadzenie.
- Nowy standardowy system Drive Mode Select pozwala kierowcy wybierać spośród 3 różnych ustawień jazdy (Eco, Normal i Sport). Pojazdy wyposażone w dostępne zawieszenie powietrzne dodają tryby Comfort i Sport S+.
- Dostępne Zawieszenie Powietrzne z Regulowanym Przełożeniem Kierowniczym automatycznie dostosowuje siłę tłumienia dla optymalnego komfortu i wydajności.
- Dostępny system AWD oferuje centralny dyferencjał Torsen Limited Slip, który jest na stałe zaangażowany, co dodatkowo poprawia przyczepność, trakcję i stabilność w zakrętach.
- Koła o zmniejszonym hałasie prowadzą rezonujące dźwięki z głównej komory powietrznej do przylegających pustych obszarów wewnątrz kół za pomocą otworów rezonansowych, co skutkuje niezwykle cichą jazdą.
Bezpieczeństwo/Zabezpieczenia
- Zaawansowany system bezpieczeństwa Pre-Collision (APCS) może wykrywać nieruchomych pieszych oraz tych poruszających się z prędkościami do trzech mil na godzinę i zatrzymać pojazd z prędkości 24 mil na godzinę, jeśli zderzenie z innym pojazdem jest nieuchronne.
- Dostępny system Adaptive Cruise Control (ACC) nieustannie monitoruje odległość do pojazdów przed nim i może działać przy dowolnej prędkości. System może zatrzymać pojazd całkowicie, a następnie przyspieszyć, gdy droga przed nim jest wolna.
- Ulepszony, opcjonalny system Lane-Keep Assist (LKA) pomaga kierowcy pozostać w zamierzonym pasie ruchu.
- Nowością w LS jest Monitor Blind Spot (BSM), który wykorzystuje tylną radarową falę milimetrową do monitorowania martwych pól tylnych pojazdu przy prędkości 10 mil na godzinę lub więcej. Ta funkcja obejmuje również ostrzeżenie o ruchu poprzecznym tylnym (RCTA), które automatycznie działa, gdy pojazd jest wsteczny, ostrzegając kierowców o nadchodzących pojazdach przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego.
- Dostępny system Automatycznego Światła Długiego wyposażony jest w kamerę umieszczoną w wewnętrznym lusterku, która wykrywa źródła światła przed pojazdem – w tym reflektory nadjeżdżających pojazdów, światła tylne pojazdu przed nami i oświetlenie uliczne – automatycznie włączając i wyłączając światła długie.
Luksus/Komfort/Wygoda
- Wprowadzono ulepszenia w izolacji akustycznej dla jeszcze cichszej kabiny.
- Przebudowane przednie siedzenia minimalizują szczyty ciśnienia i zwiększają wsparcie. Oba przednie siedzenia wyposażone są w ulepszony, standardowy system ogrzewania i chłodzenia z większymi obszarami grzewczymi i chłodzącymi oraz skróconym czasem ogrzewania i chłodzenia.
- Wszystkie modele AWD, w tym LS600hL, wyposażone są w podgrzewaną kierownicę oraz elementy grzewcze o dodatnim współczynniku temperaturowym (PTC), które szybko ogrzewają przednią część kabiny po uruchomieniu pojazdu. Opryskiwacze szyby przedniej i reflektory są standardem w modelach AWD.
- LS wyposażony jest w standardowy system audio Lexus Premium z dziewięciokanałowym wzmacniaczem, 10 głośnikami, odtwarzaczem CD/DVD, kompatybilnością z odtwarzaniem DVD audio i wideo, wzmacniaczem dźwięku MP3, HD Radio™ z tagowaniem i trzy miesięczną próbą subskrypcyjną SiriusXM™ Satellite Radio. Standardowe udogodnienia rozrywkowe i łączności obejmują ulepszone możliwości Bluetooth® z automatycznym pobieraniem książki telefonicznej i przesyłaniem audio.
- Opcjonalny system surround Mark Levinson Reference zapewnia dźwięk 5.1 w architekturze 7.1, dyskretną elektronikę, 15 kanałowy wzmacniacz mocy ML3-16, pokrywający zakres częstotliwości od 20Hz do 20kHz, oraz moc 450 watów z mniejszą niż 0.1% zniekształceniem harmonicznym (THD).
Opcje luksusowe
- Dostępne elektrycznie sterowane tylne fotele z Climate Concierge.
- Dostępny pakiet siedzeń Ottoman z masażem Shiatsu i systemem rozrywki dla tylnych siedzeń, wyposażonym w odtwarzacz Blu-ray DVD, gniazdo na kartę SD oraz wysuwany, montowany na suficie dziewięcio-calowy ekran VGA w pełnym kolorze.
Design zewnętrzny
- Odwrócona trapezoidalna górna krata i nachylona dolna krata, które po raz pierwszy zaprezentowano w sedanie GS, zostały połączone i zintegrowane w jeden element w Lexusie LS, tworząc bardziej wyraźny kształt wrzeciona.
- W przypadku wyposażenia w opcjonalny zestaw reflektorów LED z trzema projektorami, LS oferuje całkowicie LEDowe oświetlenie zewnętrzne, w tym kierunkowskazy oraz światła przeciwmgielne.
- Lexus LS 460 F Sport wyróżnia się unikalnym przodem z ulepszoną trójwymiarową kratą, większymi otworami chłodzenia, czarnym otoczeniem kraty oraz okrągłymi światłami przeciwmgielnymi. Chromowana listwa biegnąca wzdłuż dolnej krawędzi tylnego zderzaka podkreśla obniżony środek ciężkości. Znakowanie F Sport dopełnia całość.
- LS F Sport oferuje sześć kolorów zewnętrznych; Ultramiękki Biały jest ekskluzywny dla F Sport.
Design wnętrza