Lexus wprowadził piątą generację modelu LS w 2017 roku, a w 2020 roku przeprowadził jej aktualizację, po trzech dekadach obecności na rynku. Był to prawdziwy japoński alternatywa dla luksusowych niemieckich marek.
Do 2020 roku większość klientów premium wiedziała, że Lexus został założony jako marka premium Toyoty. Lexus zyskał renomę, zdobywając pierwsze miejsca w rankingach niezawodności na całym świecie i oferując wersje hybrydowe na długo przed tym, jak stały się modne. Model LS z 2020 roku został zaktualizowany o nowe funkcje i technologie.
Na zewnątrz wprowadzono niewielkie modyfikacje nadwozia. Z przodu pojazd miał przeprojektowane wloty powietrza przed kołami, z siatkowym grillem zamiast poziomych listew. Na dole zamontowano radar systemu adaptacyjnego tempomatu w głównym grillu. Nowy był również wlot powietrza za przednimi nadkolami. Z tyłu projektanci zastosowali nowy design zderzaka.
W środku model z 2020 roku charakteryzował się otaczającym uczuciem deski rozdzielczej, które było kontynuowane na panelach drzwiowych z użyciem tych samych materiałów i tekstur. Ekran systemu infotainment miał 12,3 cala. Nie był to ekran dotykowy, ale był zgodny z Apple CarPlay i Android Auto. Aby uzyskać dostęp do jego menu, Lexus zainstalował touchpad na konsoli centralnej.
W przypadku układu napędowego, producent samochodów zastosował ten sam napęd co wcześniej: silnik V6 o pojemności 3,5 litra z podwójnym turbodoładowaniem oraz silnik elektryczny. Oferował model LS500 z napędem na tylne lub na wszystkie koła.
Lexus zaprezentował zaktualizowaną wersję swojego flagowego sedana, modelu Lexus LS, ogłaszając jednocześnie, że sprzedaż w Japonii rozpocznie się pod koniec 2020 roku.
Pierwsza generacja modelu LS zadebiutowała w 1989 roku, budując fundamenty marki Lexus dzięki wysokim ocenom za wyjątkową ciszę i komfort. Akio Toyoda, dyrektor ds. marki oraz mistrz kierowca, określa model LS – we wszystkich jego generacjach – jako „model, który rodzi transformacje poprzez ducha ciągłej innowacji, dostarczając nowe technologie i wartość dla współczesnych czasów”. Jako flagowy sedan marki Lexus, LS sprzedał się dotychczas w liczbie 870 tysięcy sztuk, zyskując popularność przez ponad 30 lat w ponad 90 krajach i regionach. Debiut piątej generacji LS w 2017 roku, z odważną sylwetką coupe i emocjonującym doświadczeniem jazdy, oznaczał realizację znaczącej transformacji.
W tej najnowszej aktualizacji inżynierowie skoncentrowali się na podniesieniu poziomu komfortu, ciszy i ogólnej finezji sedana, aby zrównoważyć szereg nowych dynamicznych ulepszeń wynikających z inicjatywy Lexus Driving Signature. Filozofia ta obejmuje szczegółowe dostosowanie, przemyślane aktualizacje komponentów oraz ulepszenia powierzchni sterujących, które mają na celu wprowadzenie produktów Lexusa na nowy standard kontroli pojazdu, równowagi i ostatecznie pewności kierowcy. W ramach tego rozwoju, mającego na celu znaczną poprawę wyjątkowej ciszy i komfortu, które reprezentują DNA Lexusa, zastosowano staranną rzemieślniczą pracę przy każdym nawet najmniejszym komponencie – od układu napędowego i zawieszenia po położenie punktów szycia w siedzeniach. Nowy LS wyposażony jest w system Lexus Teammate, który jest najnowszą technologią zaawansowanej pomocy w prowadzeniu. Aby osiągnąć pomoc w prowadzeniu, która daje pasażerom poczucie bezpieczeństwa, Lexus nie tylko dokładnie dopracował podstawowe osiągi pojazdu, ale również wprowadził technologie AI oparte na głębokim uczeniu, aby przewidywać i reagować na różne sytuacje, które mogą wystąpić podczas jazdy. Ponadto, stosując bezkompromisowe podejście do kontroli systemu, które integruje techniki prowadzenia ekspertów, zapewniono bezpieczeństwo i doskonałą stabilność jazdy nawet w skomplikowanych warunkach drogowych. Te postępy są częścią dążenia Lexusa do zapewnienia bezpiecznego i komfortowego doświadczenia mobilności, które uwzględnia wrażliwość ludzi. System ten pojawia się po raz pierwszy na japońskim rynku, z planami wdrożenia w innych regionach (termin określony przez rynki regionalne).
Co więcej, nowy Lexus LS dostępny jest w kolorze zewnętrznym Gin-ei Luster, nowej barwie paneli zewnętrznych, która osiąga głębokie cienie i mocne podświetlenia, dzięki nowej technologii malarskiej. Wnętrze, oprócz zastosowania ekranu dotykowego w celu poprawy obsługi, zwraca uwagę na najdrobniejsze detale poprzez współpracę z tradycyjnymi japońskimi rzemiosłami, takimi jak brokat Nishijin i zdobienia z metalowego liścia, mając na celu stworzenie wysokiej jakości atmosfery wnętrza odpowiedniej dla flagowego modelu marki.
Główne cechy Lexusa LS
Nowo opracowany elektromagnetyczny zawór Adaptive Variable Suspension zmniejsza siłę tłumienia, podczas gdy pionowy współczynnik sprężyny (sztywność) opon run-flat oraz sztywność stabilizatorów zapewniają zoptymalizowane osiągi. Zmieniono również orifices wewnątrz mocowań silnika, aby zmienić charakterystykę tłumienia, co skutkuje zmniejszeniem wibracji przenoszonych do kabiny pojazdu.
Pokrycia siedzeń mają głębsze punkty szycia, a podstawowe poduszki siedzeń wykonane są z poliuretanu o niskiej elastyczności. Absorpcja wibracji i miękkie siedziska przyczyniają się do jeszcze większego komfortu.
W hybrydowej wersji LS 500h nowego LS zwiększona moc akumulatora podczas przyspieszania przy często używanych prędkościach ma przyczynić się do bezstresowego przyspieszania. Dodatkowo, cisza została poprawiona przez obniżenie maksymalnych obrotów silnika podczas przyspieszania przy startach.
W wersji benzynowej LS 500 nowego LS poprawiony moment obrotowy silnika przy często używanych prędkościach skutkuje lepszą reakcją na przyspieszenie. Udoskonalony czas zmiany biegów i szerszy zakres przyspieszenia dla każdego biegu skutkują rzadszymi redukcjami biegów. Te udoskonalenia umożliwiają mocną jazdę z zapasem mocy.
Zarówno hybrydowa, jak i benzynowa wersja nowego LS przeszły tuning systemu Active Noise Control i Engine Sound Enhancement, aby poprawić ciszę w kabinie.
Zaawansowana jazda
Najnowsze technologie zaawansowanej pomocy w prowadzeniu, oparte na koncepcji Mobility Teammate, umożliwiają systemom pokładowym monitorowanie stanu kierowcy w celu właściwej pomocy w rozpoznawaniu, ocenie i operacji, zgodnie z rzeczywistymi warunkami drogowymi. Możliwości prowadzenia, takie jak utrzymywanie pojazdu w swoim pasie, utrzymywanie odległości między pojazdami, zmiany pasów i wyprzedzanie innych pojazdów na autostradach oraz innych drogach przeznaczonych tylko dla pojazdów mechanicznych, są wspierane. W dążeniu do osiągnięcia zaufanej jazdy systemowej, podstawowe osiągi pojazdu zostały dopracowane w taki sposób, aby kierowca czuł się pewnie, powierzając prowadzenie pojazdu systemowi, a inżynierowie skupili się na bezpieczeństwie w podejmowaniu decyzji. Kierowca zwolniony jest z operacji pedału gazu, hamulców i kierownicy, co pozwala na zmniejszenie obciążenia podczas długich tras i umożliwia bezpieczną jazdę, podczas której kierowca może lepiej skupić się na otoczeniu.
Zaawansowany park
Dzięki zintegrowanym kamerom i czujnikom ultradźwiękowym, najnowsze technologie zaawansowanej pomocy w parkowaniu wspierają kierowcę w rozpoznawaniu, ocenie i operacji. Oprócz wsparcia wszystkich operacji – kierowania, przyspieszania, hamowania i zmiany biegów – wyświetlacz widoku z góry pokazuje również idealne pozycje kierownicy dla bezpiecznego i pewnego doświadczenia parkowania.
System BladeScan® AHS
Nowy Lexus LS wyposażony jest w system BladeScan® AHS (Adaptive High-beam System), który zadebiutował jako pierwszy na świecie w częściowo odnowionym modelu Lexus RX w 2019 roku. W tym systemie, światło LED pada na lustro ostrzowe obracające się z wysoką prędkością i jest przenoszone do soczewki w celu oświetlenia drogi przed sobą. Chociaż światło nie wydaje się poruszać z powodu efektu obrazu resztkowego, BladeScan® AHS precyzyjnie kontroluje rozkład światła, synchronizując obrót lustra ostrzowego i włączanie oraz wyłączanie reflektorów LED. Dzięki temu efekt długich świateł może być rozszerzany w bardziej naturalny sposób, co pozwala oświetlać obszary, które mogą być trudne do dostrzegania przy użyciu tradycyjnych systemów świateł drogowych, takie jak pobocze drogi. Umożliwia to również kierowcy szybsze rozpoznawanie pieszych i znaków drogowych, nie ograniczając widoczności kierowców nadjeżdżających lub wyprzedzających pojazdów.
Cyfrowe lusterko wsteczne
Cyfrowe lusterko wsteczne wyposażone jest w większy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, co poprawia widoczność obszaru za pojazdem.
Zewnętrze
Lexus od dawna poświęca wiele wysiłku na rozwój wykończeń lakieru srebrnego. Ponieważ srebro sprawia, że kolor jest postrzegany jako tekstura, stanowi ono ważny odcień w poszukiwaniu istoty projektowania kolorów. Nowy kolor panelu nadwozia Gin-ei Luster jest aplikowany z wykorzystaniem metody Sonic, która kondensuje objętość farby zawierającej materiały odbijające światło (płatki aluminium). Nowy kolor wykorzystuje również najnowszą technologię malarską, w której powłoka pary aluminiowej jest nakładana na powierzchnie w wysokiej gęstości. Dzięki gładkiej, lustrzanej teksturze, niemal pozbawionej ziarnistego dotyku, najbardziej charakterystycznymi cechami Gin-ei są piękne iskry światła w jego podświetleniach oraz głębia stworzona przez głębokie cienie. To niezwykłe srebro, które delikatnie reaguje na nawet niewielkie ilości otaczającego światła i zmienia się w miarę upływu czasu oraz w odpowiedzi na zmiany w otoczeniu, prezentując różnorodne wyrażenia.
Wnętrze
Wnętrze, które zostało skoordynowane z zewnętrzem, również prezentuje różnorodne wyrażenia w miarę upływu czasu. Ornamenty są dostępne po raz pierwszy w „Nishijin & Haku” (gdzie „haku” oznacza po japońsku „liść metalowy”). Poprzez wyrażenie istnienia 'ścieżki blasku księżyca na morzu’ utworzonej przez iskry światła na księżycowych falach, przy pomocy srebrnych nici brokatu Nishijin oraz blasku platynowego liścia, Lexus dąży do zapewnienia komfortowej i relaksującej atmosfery oraz niezrównanego doświadczenia mobilności, jak na prawdziwego flagowca przystało. System multimedialny wyposażony jest w nowy ekran dotykowy i jest kompatybilny z SmartDeviceLinkTM, Apple CarPlay i Android AutoTM. Wygoda została znacznie poprawiona, m.in. dzięki możliwości sterowania ekranem wyświetlacza i funkcjami audio za pomocą połączonego z 12,3-calowym ekranem dotykowym smartfona iPhone lub AndroidTM.
Główne zmiany w najnowszej wersji LS
Pozycjonowanie pionowo zorientowanej linii charakterystycznej w narożnych częściach przedniego zderzaka wyraża doskonałość postawy pojazdu. A nadanie przedniemu zderzakowi struktury, w której chromowa ramka na dolnej krawędzi owija się wokół boków, wyraża żywotność.
System BladeScan® AHS zainstalowano poniżej nowo zaprojektowanych, kompaktowych lamp pięciosilnikowych oraz lamp doświetlających, które mają wyraźny design „L”. Głębokie reflektory i kwadratowe kratki pod-radiatorów umiejscowione na zewnątrz pomagają uformować pewną naturę sylwetki pojazdu. Dodatkowo, kolor kratki został zmieniony na ciemny metalik dla elegantszego wyglądu, odpowiedniego dla flagowego produktu.
Chromowa ramka w tylnych lampach zespolonych została zamieniona na Piano Black, aby zwiększyć harmonię z reflektorami oraz wzmacniać poczucie obecności pojazdu.
W wersji F Sport nowego LS, ozdoba kratki pod-radiatorów owija się po bokach, aby podkreślić szeroką postawę pojazdu. Inne elementy, które pomagają uwydatnić bardziej dynamiczny wizerunek F Sport, obejmują dedykowany kolor kratki wrzecionowej i 20-calowe koła.