Lexus wprowadził model LX w 1996 roku, oparty na już znanym Toyocie Land Cruiser J80, który zdążył już udowodnić swoje walory.
Toyota chciała pokazać nowego luksusowego SUV-a na rynkach międzynarodowych, a niezawodny Land Cruiser J80 był najlepszym wyborem. Japońscy inżynierowie musieli dodać charakterystyczne elementy designu marki Lexus oraz wymienić większość części wewnętrznych kabiny.
LX był duży, a mimo zaokrąglonych krawędzi nie mógł ukryć swoich wymiarów. Z przodu masywny zderzak miał dwa wloty powietrza, a pomiędzy reflektorami znajdowała się kwadratowa atrapa chłodnicy. Zespół projektowy zainstalował przezroczyste, boczne kierunkowskazy, oprócz pomarańczowych zamontowanych na przedniej części pojazdu. Po bokach LX miał poszerzone plastikowe listwy nad nadkolami i drzwiczkach. Zestaw kroków bocznych ułatwiał wsiadanie i wysiadanie, choć zmniejszał kąt prześwitu.
Wewnątrz Lexus wymienił tapicerkę z Toyoty na nową, skórzaną. Projekt deski rozdzielczej był podobny do tego oferowanego w Land Cruiser J80, ale z wyższej jakości materiałami i różnymi kolorami dopasowanymi do drewnianych wykończeń w centralnej konsoli i panelach drzwiowych. Podobnie jak jego brat, LX oferował siedzenia dla siedmiu osób, z dwoma dodatkowymi miejscami w bagażniku jako opcją. Szeroka kabina pozwoliła producentowi umieścić wygodne siedzenia z przodu, a dzięki długiemu rozstawowi osi i małemu tunelowi skrzyni biegów, trzy miejsca na ławce.