Opierając się na tej samej platformie co Toyota Land Cruiser J100, druga generacja Lexusa LX była jednym z najbardziej luksusowych, prawdziwie terenowych pojazdów na rynku.
Land Cruiser J100 to jeden z tych pojazdów, które sprawiały, że zastanawiałeś się, czy są na Ziemi miejsca, do których nie mógłby dotrzeć. Był przystosowany do podboju bieguna południowego i innych zapomnianych przez Boga rejonów, gdzie nikt wcześniej nie dotarł. Lexus LX został wprowadzony na rynek, aby robić dokładnie to samo co jego mniej dopracowany brat, ale z bardziej luksusowymi cechami wewnętrznymi.
Jego wygląd z czterema reflektorami, szeroka atrapa chłodnicy z dwiema chromowanymi listwami nadawały Lexusowi LX poważania na drodze i potwierdzały jego doskonałe możliwości terenowe. Poszerzone nadkola były potrzebne, aby utrzymać resztę nadwozia w czystości. Choć boczne stopnie oferowano jako opcję, użyteczne jedynie do wsiadania, reszta pojazdu nie prezentowała niczego innego poza wytrzymałymi, terenowymi zdolnościami w odpowiednim kształcie SUV-a o dwóch skrzyniach.
Wsiadanie do pojazdu przypominało cienką linię oddzielającą dziką przyrodę od komfortowej i luksusowej strefy relaksu. Wykończenie z skórzanej tapicerki i drewniane akcenty w kabinie tworzyły połączenie ekskluzywności i nowoczesnej technologii. Lexus oferował premium system audio, który przekształcał dużego SUV-a w halę koncertową na kółkach.