Na tej samej platformie co Toyota Land Cruiser V8, Lexus LX był dużym SUV-em, mogącym pomieścić do siedmiu osób. Działał w tej samej klasie co Cadillac Escalade czy Audi Q7.
Z solidnym doświadczeniem w zakresie możliwości terenowych oraz w budowie samochodów premium, Lexus LX zadebiutował w 2007 roku na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych. Pomimo dużych rozmiarów, producent obiecał komfortową jazdę oraz bezpieczne pokonywanie trudnego terenu.
Wygląd zewnętrzny przypominał Land Cruisera V8, ale przedni pas był typowy dla Lexusa. Duże, opływowe reflektory, cztery poziome szczeliny w grillu oraz potężna postura SUV-a stanowiły dowód, że jego właściciel nie pozostanie niezauważony. Premium wygląd podkreślały chromowane detale oraz boczne schodki. Standardowym wyposażeniem były także 20-calowe felgi ze stopów lekkich oraz tylni spojler dachowy.
Wewnątrz Lexus był standardowo wyposażony w pełnopskórną tapicerkę dla wszystkich siedzeń. Z przodu, duża konsola środkowa mieściła system audio Mark&Levinson z maksymalnie 19 głośnikami oraz wbudowanym dyskiem twardym na około 2000 utworów, oferowanym jako opcja.
Dla napędu, LX 570 był wyposażony w silnik V8 o pojemności 5,7 litra połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. System napędu na cztery koła wyposażony był w blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz bieg terenowy. Dodatkowo, zawieszenie było regulowane i oferowało trzy poziomy komfortu, sportowy oraz standardowy.
Lexus zaprezentował całkowicie nowego LX 570, luksusowego SUV-a w pełnym rozmiarze, podczas konferencji prasowej na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2007 roku. Nowa, trzecia generacja LX będzie wyposażona w zaawansowane technologie, które zapewnią większą moc, luksus, bezpieczeństwo, przestronność oraz możliwości zarówno w terenie, jak i na drodze w stosunku do nagradzanego LX 470, który zostanie zastąpiony.
„Nowy LX 570 jest wypełniony luksusowymi dodatkami i bezproblemową technologią, których nasi klienci oczekują od pojazdu Lexus,” powiedział Bob Carter, wiceprezydent i dyrektor generalny Lexus Division. „Co równie ważne, nowy LX 570 ustanawia nowy standard dla Lexusa, oferując lepsze osiągi zarówno na drogach, jak i w terenie, przy jednoczesnym zapewnieniu przestronności wnętrza, komfortu, luksusu i jakości jazdy, których oczekują nasi klienci.”
Poprawiona Wydajność Silnika
LX 570 będzie wyposażony w mocny silnik V8 o pojemności 5,7 litra, który będzie generował 381 koni mechanicznych, o ponad 110 więcej niż zastępowany model, i ponad 400 lb-ft momentu obrotowego. Silnik będzie połączony z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z sekwencyjnym przełączaniem, zaprojektowaną i zbudowaną do dużych zadań. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów są sterowane przez zaawansowane systemy zarządzania elektronicznego, które pomagają zapewnić optymalną wydajność i oszczędność paliwa przy minimalnych emisjach. Nowy LX ma być certyfikowany jako ULEV II.
Dzięki ulepszonym napędowi połączonemu z nową ramą i системой zawieszenia, LX 570 będzie miał zdolność holowania wynoszącą 8500 funtów, co stanowi poprawę o 2000 funtów w porównaniu do poprzedniego modelu.
Innowacyjne Zawieszenie i Technologie
Znaczące poprawki w zawieszeniu oraz w systemie napędu na cztery koła podnoszą komfort jazdy i osiągi LX na nowy poziom, zarówno w terenie, jak i na drodze. Zawieszenie elektrohydrauliczne z aktywną kontrolą wysokości (AHC) i adaptacyjnym zmiennym zawieszeniem jest szybsze i pozwala na szerszy zakres regulacji niż system, który zastępuje. Nowy system połączeń pozwala każdemu kołu reagować na nawierzchnię, z którą ma kontakt, oraz na działania przeciwległych kół. Dzięki zaworowi w każdym rogu i zaworowi centralnemu, system zawieszenia wykrywa wydłużenie lub ugięcie kół LX 570 o średnicy 20 cali i reaguje odpowiednio na działania kół przeciwnych.
Inteligencja wbudowana w nowe zawieszenie LX 570 wykrywa przechylenie nadwozia i pomaga zredukować je o ponad 30 procent. System szybko kontroluje wysokość jazdy, obniżając nadwozie średnio o dwa cale przy wsiadaniu i wysiadaniu, a następnie automatycznie wraca do normalnej wysokości, gdy pojazd zaczyna przyspieszać.
Dla poprawy aerodynamiki nowy system AHC obniża pojazd o prawie cal z przodu i nieco ponad pół cala z tyłu przy prędkościach drogowych. Wreszcie, gdy skrzynia biegów jest przestawiana na niski bieg, system AHC podnosi pojazd o około trzy cale, aby zapewnić dodatkową wysokość w sytuacjach, w których prześwit nadwozia jest na wagę złota.
LX 570 będzie również wyposażony w nową funkcję Crawl Control, która zwiększa kontrolę nad przepustnicą podczas manewrowania po trudnych nawierzchniach. W trybie niskiego biegu, Crawl Control pomaga utrzymać odpowiednią prędkość, pozwalając kierowcy skupić się na kierowaniu LX 570 po pożądanej trasie. Podobnie jak tempomat, Crawl Control uruchamia zestaw wirtualnych blokad dyferencjałów, aby zminimalizować poślizg opon i maksymalizować zachowanie podwozia. Dzięki znacznemu poprawieniu kontroli nad podwoziem, prawdopodobieństwo ocierania LX 570 o nawierzchnię zostało znacznie zredukowane.
Chociaż Crawl Control można porównać w pewnych aspektach do tempomatu, kierowca nieustannie utrzymuje kontrolę nad pojazdem. Bez anulowania trybu Crawl Control, kierowca może zmniejszyć prędkość, hamując, lub dostosować prędkość w górę lub w dół, zmieniając przełącznik wyboru prędkości.
Nowy LX 570 będzie również wyposażony w wieloterenowy system ABS. Ta nowa technologia ma na celu skrócenie dystansu hamowania na śliskich nawierzchniach, takich jak piasek czy żwir.
Wśród licznych zaawansowanych technologii, LX 570 będzie oferował również nową funkcję monitorowania martwego pola, zaprojektowaną do użytku w miejskich warunkach, takich jak wyjazd z parkingu. Z kamerami umieszczonymi w grillu i pod lusterkiem bocznym po stronie pasażera, kierowca może łatwo sprawdzić trudno dostępne obszary, wciskając przycisk na desce rozdzielczej i oglądając obrazy z kamery na ekranie nawigacyjnym.
Stylistyka Lexusa
Luksusowa stylistyka nowego LX 570 podkreśla tożsamość Lexusa, łącząc muscularną siłę i poczucie bezpieczeństwa, które są oczekiwane w SUV-ach z napędem na cztery koła, z prostą oryginalnością tematu designu L-finesse, czyniąc go znacznie bardziej wyrafinowanym i dynamicznym niż jego poprzednik. Odważny motyw nowego LX rozciąga się od przodu do tyłu, z szerokim staniem i muskularnymi proporcjami kabiny, które są podkreślone subtelnymi liniami charakterystycznymi i luksusowymi akcentami, takimi jak chromowane klamki i listwy.
Szeroki przód grilla i wzór w kształcie strzały na rogach odzwierciedlają wskazówki stylistyczne Lexusa. Wyraźne linie charakterystyczne na masce przekazują poczucie mocy. Linijki te są zintegrowane w zderzaku i dolnym wlocie, aby przekazać agresywną postawę. Duże reflektory projektorowe zostały przekształcone, aby dodać odrobinę wyrafinowania silnemu przodowi.
Linia cięcia nad przednimi błotnikami podkreśla wizerunek osiągów nowego LX, podczas gdy nadkola dodają elementu surowości do jego czystego profilu. Panele boczne są bliżej przylegające do nadwozia, co daje bardziej zintegrowany wygląd.
Z tyłu, LX ma rzeźbione tylne drzwi dla bardziej dynamicznego wyglądu oraz szerokie światła kombinacyjne, które podkreślają jego dużą wielkość. Światła i tablica rejestracyjna są dodatkowo podkreślone gustownymi chromowanymi akcentami. Projekt sześcioszynowych felg o średnicy 20 cali tworzy dwuwymiarowy wygląd, który jest sportowy, ale elegancki.
Stylistykę uzupełniają takie elementy, jak adaptacyjne reflektory przednie, elektrycznie otwierane tylne drzwi, lampy podświetlające oraz odszranianie wycieraczek przednich.
Przestronny Komfort Wnętrza
Całkowity rozstaw osi nowego LX 570 pozostał bez zmian w porównaniu z jego poprzednikiem, co pomaga utrzymać imponującą zwrotność. Jednak długość wnętrza i zewnętrzna zwiększyły się o co najmniej cztery cale, a szerokość o niemal cal, tworząc bardziej przyjazną i komfortową przestrzeń dla do ośmiu pasażerów i ich bagażu.
Wnętrze LX jest nowoczesne, cywilizowane i charakterystycznie ciche. Będzie również wyposażone w szereg luksusowych udogodnień, w tym czterostrefową niezależną klimatyzację z licznymi otworami wentylacyjnymi, elektrycznie przesuwane tylne siedzenie drugiego rzędu z podziałem 40/20/40, elektrycznie przesuwane tylne siedzenie trzeciego rzędu, nawigację z funkcją Bluetooth®, dziewięciogłośnikowy system audio premium, XM Satellite Radio z XM NavTraffic, system informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym informujący kierowcę o wypadkach, zamknięciu dróg i ruchu, elektryczne przednie poduszki siedzisk, i wiele więcej.
Zaawansowane Technologie Bezpieczeństwa Czynnego
W celu zwiększenia bezpieczeństwa nowy LX będzie wyposażony w segment prowadzący 10 standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki boczne w fotelach drugiego rzędu oraz kurtyny dla trzeciego rzędu. Wśród licznych funkcji bezpieczeństwa nowego LX znajdują się aktywne zagłówki przednie, pierwszy raz w SUV-ie Lexusa, napinacze pasów bezpieczeństwa w drugim rzędzie oraz bezpośredni system monitorowania ciśnienia w oponach.
Luksusowe Udogodnienia
Oprócz licznych standardowych funkcji i zaawansowanych technologii, LX 570 będzie również dostępny z szeregiem opcjonalnych udogodnień, w tym klimatyzowanymi przednimi fotelami i podgrzewanymi tylnymi fotelami, 19-głośnikowym systemem audio Mark Levinson® z referencyjnym dźwiękiem przestrzennym oraz dyskiem twardym mogącym pomieścić do 2000 utworów, systemem rozrywki dla tylnego siedzenia z dziewięciocalowym ekranem, Lexus Intuitive Park Assist, pierwszy w swojej klasie system prekolizyjny z adaptacyjnym tempomatem oraz Lexus Link.
Luksusowe pakiety będą również oferowane w nowym LX, które będą obejmowały funkcje takie jak semi-anilina skórzana tapicerka wnętrza, chłodnica w przednim konsoli, podświetlane listwy progowe, unikalne wykończenie felg, klucz Smart Card i trim z drewna Bubinga, drewna używanego do produkcji eleganckich mebli, instrumentów i dekoracji prywatnych odrzutowców.