LEXUS LX 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus zaprezentował trzecią generację serii LX w 2007 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, a pięć lat później model przeszedł już drugą modernizację, która była znacznie bardziej istotna niż pierwsza zmiana, wprowadzona w 2010 roku.

Opierając się na tej samej platformie co Toyota Land Cruiser 200 (J200), LX był flagowym modelem Lexusa w segmencie SUV-ów, konkurując z takimi pojazdami jak Lincoln Navigator czy Cadillac Escalade.

Do 2012 roku Lexus zaczął już zmieniać charakterystyczny styl swoich samochodów, w efekcie czego LX otrzymał tzw. „designe Spindle” na przedniej osłonie chłodnicy. Pokazało to węższy środek pomiędzy górną a dolną kratką. Aby podkreślić nowy język designu, producent dodał ostrzejsze reflektory, wyższe po bokach. Po bokach, powiększone nadkola były potrzebne, aby pomieścić szersze, 20-calowe felgi ze stopów lekkich. Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, Lexus dodał jako opcję parę bocznych stopni, co sprawiło, że samochód stracił część prześwitu. Z tyłu, szeroka klapa bagażnika miała, w zależności od opcji, spojler dachowy, mimo że nie był to pojazd zaprojektowany z myślą o prędkości.

W przeciwieństwie do swojego bardziej przyziemnego odpowiednika, Land Cruisera 200, LX otrzymał wnętrze wykończone skórą, zdobione, w zależności od opcji, drewnianymi lub aluminiowymi elementami w kolorze srebrnym. Kabina przeznaczona dla siedmiu osób oferowała dwa fotele z przodu, kanapę dla trzech osób w środku oraz parę foteli zwróconych do wewnątrz. Z przodu kierowca i pasażer obok mogli korzystać z systemu multimedialnego umieszczonego na szczycie centralnej konsoli.

Pod maską, Lexus zainstalował silnik V8 o pojemności 5,7 litra, współpracujący z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Ponadto, niskoprofilowa skrzynia rozdzielcza przekazywała moc na wszystkie narożniki.

Nowy Lexus LX 570 na rok 2013 zyskał nowy wygląd, w tym charakterystyczny grill, 20-calowe obręcze oraz ulepszone wnętrze, wciąż zachowując doskonałe osiągi zarówno w terenie, jak i w codziennej jeździe.

Model 2013 Lexus LX 570 prezentuje nową formę zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nowe LED-owe światła dzienne współgrają z nowym wzornictwem reflektorów oraz większymi obramowaniami lamp przeciwmgielnych. Zaktualizowano również światła tylne, a obramowanie tablicy rejestracyjnej zyskało nowy wygląd. Oba zderzaki zostały odświeżone, a osłona haka holowniczego lepiej się integruje z całością.

Lusterka boczne zyskały kierunkowskazy, a szersze listwy boczne nadają nowy styl.

Przestronna kabina Lexusa LX 570, mogąca pomieścić osiem pasażerów, doczekała się wielu ulepszeń. Fotel kierowcy wyposażono w system Easy Access, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Po wyłączeniu zapłonu kierownica i fotel kierowcy automatycznie się cofają. Fotele przednie mają także poprawioną wentylację, a w środkowym rzędzie dodano gniazdo zasilające 120V. Zaktualizowano deskę rozdzielczą oraz zastosowano nowy wyświetlacz kolorowy. Ciemne wykończenie chromowe dla centralnego panelu instrumentów i nawiewów powietrza nadaje nowy wygląd.

Wnętrze modelu 2013 LX 570 zyskało także wstawki z drewna mahoniowego. Kolor skóry wewnętrznej zmienił się z Cashmere na Parchment. Dostępne są nowe kolory zewnętrzne: Medium Nebula Gray Pearl oraz Satin Cashmere Metallic, które zastępują Twilight Gray Metallic oraz Golden Almond Metallic.

Silnik/Automatyczna skrzynia biegów/Układ napędowy/Wydajność

Silnik V8 o pojemności 5,7 litra w Lexusie LX 570 dostarcza mocy i zdolności holowniczych, które są niezbędne w tej klasie. Silnik generuje 383 KM przy 5600 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 403 lb-ft przy 3600 obr./min. Ważne dla właścicieli LX, którzy holują, jest to, że 90% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już przy 2200 obr./min.

Lexus LX 570 wyposażony jest w elektronicznie sterowaną, sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, która oszacowuje warunki drogowe i przewiduje intencje kierowcy, aby wybrać odpowiedni bieg w zależności od prędkości pojazdu i warunków jazdy. Tryb sekwencyjny pozwala kierowcy na manualne wybieranie biegów. Nawet przy bardzo niskich prędkościach, takich jak jazda po szlakach, skrzynia działa płynnie.

Skrzynia rozdzielcza Lexusa LX 570 zapewnia stały napęd na cztery koła, który radzi sobie zarówno w trudnych zimowych warunkach, jak i w głębokim błocie czy śniegu. System wykorzystuje centralny dyferencjał o ograniczonym poślizgu TORSEN?, aby rozdzielić moc w proporcji 40:60 na przód i tył, kierując więcej mocy na koła z najlepszą przyczepnością w przypadku poślizgu. System aktywnej kontroli trakcji (A-TRAC) stosuje zarówno interwencję hamulców, jak i gazu, aby kontrolować poślizg kół. Kontrola stabilności pojazdu (VSC) pomaga utrzymać kontrolę kierunkową podczas pokonywania zakrętów i może być wyłączona za pomocą przełącznika „TRAC off”.

Ulepszona funkcja Crawl Control zapewnia optymalne modulowanie gazu i hamulca podczas manewrowania po nierównych nawierzchniach. Nowa funkcja Turn Assist pomaga skrócić promień skrętu, zwiększając siłę hamowania na wewnętrznym tylnym kole. Nowy Multi-terrain Select pozwala na optymalizację osiągów, wybierając spośród pięciu rodzajów terenu. Kontrola startu na wzniesieniu (HAC) wspomaga dodatkową kontrolę podczas jazdy w terenie, utrzymując pojazd przed stoczeniem się w tył, gdy stopa kierowcy przechodzi z hamulca na gaz na stromej nawierzchni lub śliskiej powierzchni.

Podwozie/Nadwozie/Zawieszenie/opony/Hamulec

Wysokiej jakości podwozie Lexusa LX 570 jest wyposażone w zaawansowany system zawieszenia. Niezależne zawieszenie przednie z podwójnym wahaczem górnym pozwala na dziewięciocalowy ruch przednich kół, co zapewnia doskonałą artykulację na nierównych drogach i przeszkodach. Tylne zawieszenie na czterech linkach z wahaczem górnym zachowuje solidną konfigurację osi dla większej wytrzymałości i trwałości. Konstrukcja typu body-on-frame zapewnia wytrzymałość i trwałość w trudnych warunkach jazdy, a także imponujące właściwości izolacji jazdy oraz zdolność holowniczą wynoszącą 7000 funtów.

System aktywnej kontroli wysokości obniża podwozie o około dwa cale dla łatwiejszego wsiadania i wysiadania, a następnie automatycznie wraca do normalnej wysokości, gdy pojazd zaczyna przyspieszać. Tryb Easy Access umożliwia kierowcy obniżenie pojazdu po zaparkowaniu. Dla poprawy aerodynamiki system AHC obniża pojazd przy prędkości autostradowej. Gdy skrzynia rozdzielcza jest przestawiona na low range, AHC podnosi pojazd, aby zapewnić dodatkowy prześwit w warunkach, gdzie przestronność podwozia jest kluczowa.

System adaptacyjnego zawieszenia zapewnia trzy tryby umożliwiające regulację twardości sprężyn i siły tłumienia amortyzatorów, co zapewnia optymalne prowadzenie i komfort zarówno w terenie, jak i na drogach utwardzonych. Tryb Comfort zapewnia miękką reakcję na ekstremalnie nierównych nawierzchniach, podczas gdy tryby Normal i Sport pomagają zapewnić coraz większe poziomy kontroli, co przydaje się przy prowadzeniu ciężkiego pojazdu, szybszej jeździe po utwardzonych drogach czy jazdy po nieutwardzonych trasach.

Standardowe 20-calowe obręcze ze stopów o pięciu rozdzielonych szprychach i wykończeniu Liquid Graphite są wyposażone w opony 285/50R20. System multiterenowego ABS określa warunki nawierzchni i automatycznie optymalizuje kontrolę blokady, wybierając odpowiedni profil ABS dla nawierzchni drogowych i terenowych. Elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD) wykorzystuje ABS do prawidłowego zbalansowania sił hamowania pomiędzy przednimi a tylnymi kołami, a funkcja wspomagania hamulców (BA) zapewnia dodatkową moc w sytuacjach awaryjnych.

Standardowe/funkcje bezpieczeństwa/ochrona

Lexus LX 570 wyposażony jest w 10 standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki na kolana kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne zamontowane w fotelach przednich i drugiego rzędu oraz boczne firanki z czujnikiem przewrócenia, pokrywające wszystkie trzy rzędy. Wszystkie osiem miejsc siedzących wyposażono w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa drugiego rzędu mają wbudowane napinacze dla zewnętrznych miejsc oraz pas ALR/ELR (Automatyczny Zamek Dozujący/Emergency Locking Retractor) dla miejsca środkowego.

Lexus LX 570 był pierwszym pojazdem w swojej klasie, który zastosował aktywne zagłówki przednie, które poruszają się w górę i w przód w przypadku niektórych niskich prędkości kolizji tylnych, gdy siła ciała pasażera jest przyłożona do oparcia.

Lexus LX 570 był także pierwszym w swojej klasie, który oferował dostępny system prekolizyjny z dynamiczną kontrolą tempomatu. Dodatkowo, LX 570 był pierwszym Lexusem, który zaoferował opcjonalny system kamer szerokokątnych z przodu i po bokach, zaprojektowany do użytku w ciasnych przestrzeniach, takich jak parkingi. Dzięki kamerom umiejscowionym w grillu z przodu i pod zewnętrznym lusterkiem pasażera, kierowca może sprawdzić trudno dostępne miejsca, naciskając przycisk na desce rozdzielczej i oglądając obrazy z kamer na standardowym ekranie systemu nawigacji. Funkcja kamery szerokokątnej działa przy prędkości pojazdu do około 7,5 mph i może jednocześnie wyświetlać widoki z przodu i boku w trybie podzielonego ekranu.

Luksus/komfort/wygoda

Pełna gama standardowych luksusowych udogodnień obejmuje niezależną kontrolę klimatu w czterech strefach, elektrycznie regulowane siedzenia przednie, tylną kamerę do parkowania, system nawigacji Lexusa oraz dziewięciogłośnikowy system audio Premium Lexusa z łącznością iPod/USB, radiem HD z tagowaniem iTunes oraz streamowaniem muzyki przez Bluetooth?.

System nawigacji Lexusa zawiera Lexus Enform? z Safety Connect? (obejmuje bezpłatny roczny dostęp), rozpoznawanie głosu w codziennym języku oraz możliwość pobrania książki telefonicznej przez Bluetooth. System ten zawiera teraz najnowszą wersję zestawu aplikacji Lexus Enform?, który wykorzystuje technologie telefonów komórkowych klientów do zapewnienia nowego poziomu łączności i zarządzania informacjami. Użytkownicy mogą przeprowadzać lokalne wyszukiwania za pośrednictwem Bing lub korzystać z aplikacji głosowych do rezerwacji restauracji przez OpenTable, zakupu biletów do kina przez MovieTickets.com lub dostępu do radia internetowego, w tym Pandora? lub iHeartRadio.

Użytkownicy docenią również możliwość rejestrowania się na Facebooku oraz wyszukiwania różnych recenzji firm, w tym restauracji na Yelp. Usługi danych SiriusXM oferują informacje o akcjach, ruchu drogowym, pogodzie, sporcie i cenach paliw. Enform? jest wspierany na iPhone, Android i Blackberry. Usługi SiriusXM oferują darmowe 90-dniowe subskrypcje próbne i wymagają osobnych subskrypcji audio i danych.

Standardowe przesuwane elektrycznie siedzenie drugiego rzędu przesuwa się do przodu i do tyłu o 3,5 cala, co zwiększa komfort pasażerów oraz elastyczność przechowywania bagażu. Oparcia foteli drugiego rzędu mają praktyczny podział 40/20/40. Fotel drugiego rzędu jest specjalnie zaprojektowany, aby łatwo go złożyć do przodu. Standardowe składane trzecie siedzenie jest elektryczne. Podzielona tylna klapa ma elektrycznie otwieraną górną część, podczas gdy dolna sekcja podnosi się i opuszcza z minimalnym wysiłkiem.

Lexus LX 570 oferuje opcjonalny pakiet luksusowy, który obejmuje chłodziarkę na napoje, tapicerkę z półanilinowej skóry z kontrastowym przeszyciem, podgrzewaną kierownicę oraz wstawki z mahoniu na panelach przełączników drzwiowych; podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz podgrzewane fotele drugiego rzędu (tylko na pozycjach zewnętrznych); oraz Smart Access.

Oprócz pakietu luksusowego, nowy Lexus LX 570 oferuje również system rozrywki tylnej z podwójnym ekranem oraz bezprzewodowymi słuchawkami i gniazdem elektrycznym z trzema bolcami. System ten pozwala na jednoczesne wyświetlanie dwóch źródeł wideo – na przykład jedno może służyć jako odtwarzacz DVD, a drugie jako konsola gier lub odtwarzacz audio.

570 V8 6AT AWD (383 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc285.6 Kw @ 5600 Rpm
388.3 Hp @ 5600 Rpm
383 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy403 Lb-Ft @ 3600 Rpm
546 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony285/50R20
Długość196.5 In (4991 Mm)
Szerokość77.6 In (1971 Mm)
Wysokość75.6 In (1920 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.6/64.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.9 In (226 Mm)
Pojemność bagażnika15.5 Cuft (439 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna5908 Lbs (2680 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita8501 Lbs (3856 Kg)
Spalanie miasto12 Mpg Us (19.6 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.