LEXUS LX 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus wprowadził czwartą generację modelu LX w 2021 roku, opartą na serii Toyota Land Cruiser J300. Używał tej samej platformy GA-F na ramie, ale został znacznie wzbogacony o luksusowe udogodnienia typowe dla segmentu premium.

Model LX z 2021 roku nie był opracowywany jako całkowicie nowy pojazd. Choć dzielił wiele podzespołów z tańszym Land Cruiserem, wprowadzał konkretne detale i zespoły dedykowane dla segmentu premium. Z przodu posiadał charakterystyczną osłonę chłodnicy typu Spindle. Choć ten element designu pasowałby bardziej do sedana lub mniejszego SUV-a, na wysokim i szerokim przodzie LX przypominał raczej bramę lub ścianę. Po bokach znajdowały się wysokie wloty powietrza, w których umieszczono diodowe światła przeciwmgielne. Po stronie można zauważyć wyraźne powiązanie z modelami Land Cruiser J300, dzięki temu samemu profilowi. Z tyłu, diodowe światła tylne miały pasek świetlny biegnący wzdłuż klapy bagażnika. Spojler dachowy poprawiał wygląd pojazdu, nawet jeśli nie miał zbyt dużego znaczenia praktycznego.

Dostępny w układzie pięcio- lub czteroosobowym, wnętrze LX było znacznie bardziej dostosowane do luksusowego pojazdu niż jakikolwiek model Land Cruiser. Zegary wyposażono w całkowitą liczbę ekranów o przekątnej 19.3”. Górny monitor o rozmiarze 12.3” wyświetlał system infotainment, podczas gdy dolny wyświetlacz o wielkości 7” pełnił rolę panelu sterującego klimatyzacją i centrum dowodzenia Multi-Terrain Select.

Pod maską Lexus zainstalował silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z dziesięciobiegową skrzynią automatyczną. Moc trafiała na wszystkie cztery koła, a w przeciwieństwie do trzeciej generacji LX, ta wersja miała dłuższy skok zawieszenia dla obu osi. Tak więc Toyota potwierdziła swoje doświadczenie w zakresie terenowym.

 Całkowicie przebudowany od podstaw – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz – całkowicie nowy Lexus LX 600 z 2022 roku jest flagowym modelem SUV w rosnącej i zróżnicowanej gamie modeli tej luksusowej marki. Ten luksusowy SUV wielkości pełnowymiarowego pojazdu, z nową konstrukcją podwozia na ramie, awangardowym stylem i luksusowym wnętrzem, ucieleśnia zobowiązanie Lexusa do spełniania zróżnicowanych potrzeb i stylów życia klientów. Planowane jest, aby pojazd dotarł do dealerów w Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale 2022 roku.

Od momentu debiutu w 1995 roku, model LX stał się ikoną luksusowego SUV-a, kształtując swoją tożsamość opartą na niezłomnej dualności. Jego komfortowa jakość jazdy i długa lista udogodnień zdefiniowały go jako luksusowego pojazdu na długie trasy, jednak jego sprawdzone specyfikacje terenowe i wyposażenie pozwoliły mu wyjechać poza asfalt w ponad 50 krajach i regionach na całym świecie. Na sierpień 2021 roku sprzedano na całym świecie ponad 500 000 modeli LX.

W czwartej generacji LX oferuje niezrównaną elegancję dzięki pełnej optymalizacji niemal każdego komponentu. Przyjmuje całkowicie nową platformę GA-F, która jest o 20% sztywniejsza, stanowiąc solidną podstawę dla konstrukcji na ramie. W porównaniu do swojego poprzednika waga została zmniejszona o 441 funtów, a sztywność nadwozia również wzrosła.

Lexusa LX napędza silnik benzynowy V6 twin-turbo o pojemności 3,5 litra, oferujący wysoki moment obrotowy. Nowy system Elektronicznie Sterowanych Hamulców (ECB) oraz Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie pojazdem zarówno w warunkach drogowych, jak i terenowych.

Za drzwiami aluminiowymi LX znajduje się całkowicie nowa kabina zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i funkcjonalności. Panel instrumentów wyposażony jest w system Lexus Interface z pierwszą w historii Lexusa podwójną konfiguracją wyświetlaczy. Górny ekran o przekątnej 12,3 cala oraz dolny o przekątnej 7 cali pomagają stworzyć bardziej komfortowe doznania związane z prowadzeniem pojazdu dzięki różnorodnym widokom, wskaźnikom i ustawieniom sterowania.

Zewnętrzny design LX dąży do połączenia sportowego charakteru, funkcjonalności i uderzającej urody – kombinacji, która rozpoczęła się od całkowicie nowego NX. Kluczowe dla projektu LX są zoptymalizowane proporcje, które łączą elegancję z mocą i obecnością.

Komunikowanie się z szeroką gamą klientów i różnorodnymi stylami życia jest niezbędne w etosie LX. Takie podejście umożliwiło rozszerzenie oferty LX, wprowadzając całkowicie nową wersję Ultra Luxury oraz F SPORT. Ultra Luxury oferuje cztery niezależne fotele dla luksusowego komfortu podróżowania po różnych nawierzchniach. Klienci preferujący sportowy wygląd mogą wybrać wersję F SPORT, która charakteryzuje się unikalnymi detalami i zachowaniem.

NOWA PLATFORMY GA-F

Dzięki przyjęciu nowej platformy GA-F i przebudowie całej konstrukcji pojazdu od podstaw, inżynierowie zmodyfikowali podstawowe cechy LX, zmniejszając środek ciężkości i wagę, jednocześnie zwiększając sztywność nadwozia, aby uzyskać płynność jazdy i wysoki poziom komfortu, zgodnie z filozofią Lexus Driving Signature. Nowy LX jest lżejszy od swojego poprzednika o 441 funtów i osiąga przewidywalne, zrównoważone zachowanie podczas skrętów, przyspieszania i hamowania, a także poprawia stabilność podczas jazdy w terenie.

Aby osiągnąć zarówno wysoki poziom wydajności jazdy w terenie, jak i stabilność podczas jazdy po drogach, przednia zawieszenie podwójne z górnym mocowaniem, geometria zawieszenia i zoptymalizowane sprężyny śrubowe oferują doskonałą stabilność pojazdu i komfort jazdy. Skok zawieszenia, który jest istotnym czynnikiem w wydajności jazdy w terenie, został odpowiednio wydłużony do 100 mm/3,93 cala kompresji i 145 mm/5,7 cala odbicia (15 mm/0,6 cala dłuższy niż w poprzednim modelu), co pomaga uzyskać wyjątkowe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie.

Skuteczne zawieszenie typu czterowiązkowego z tylnymi poprzecznymi wahaczami zostało odziedziczone po poprzednim modelu, podczas gdy układ ramion zawieszenia i amortyzatorów oraz ich charakterystyka zostały udoskonalone, aby ułatwić kontrolę ruchu osi, co skutkuje zwiększoną stabilnością pojazdu i komfortem jazdy. Skok odbicia zwiększono o 20 mm/0,8 cala w porównaniu do poprzedniego modelu, aby zapewnić doskonałe właściwości podążania za drogą.

Tylne amortyzatory są umieszczone poza dolnym wahaczem, a kąt mocowania amortyzatora został dostosowany, aby odpowiadać kątowi, pod jakim porusza się oś. Ułatwia to amortyzatorom podążanie za pionowym ruchem kół, zwiększając ich efekt tłumienia, a tym samym lepiej pochłaniając wstrząsy i wibracje z nawierzchni drogi, co zapewnia wyjątkową stabilność pojazdu.

MOC + LINARNOŚĆ: SILNIK 3,5-LITROWY TWIN-TURBO V6 I BEZSTOPNIOWA SKRZYNIA BIEGÓW 10AT

3,5-litrowy silnik V6 twin-turbo (silnik V35A-FTS) jest mniejszy od wychodzącego silnika V8 z naturalnym zassaniem i zapewnia wyższy wynik mocy oraz moment obrotowy dzięki doładowaniu. Silnik generuje moc 409 KM (415 PS) i maksymalny moment obrotowy 479 lb.-ft. oraz utrzymuje maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie do około 3 600 obrotów na minutę, co ułatwia obsługę nie tylko podczas jazdy po drogach, ale także w terenie, gdzie często wymagana jest niska prędkość.

Bezstopniowa skrzynia biegów Direct Shift-10AT zapewnia płynny start, który może zaoferować tylko konwerter momentu obrotowego, a także przyspieszenie podobne do manualnej skrzyni biegów poprzez aktywację blokady prawie w całym zakresie działania (z wyjątkiem sytuacji, gdy pojazd rusza z miejsca). Ustawienie przełożenia cross – które zbliża przełożenia każdego etapu – oraz krótki czas zmiany biegów prowadzą do ostrej zmiany biegów w regularnych odstępach, tworząc rytm jazdy harmonizujący z dźwiękiem silnika.

Szeroki zakres przełożeń zastosowano dla zapewnienia komfortu przy starcie oraz przy wysokich prędkościach. Niskie pierwsze przełożenie zwiększa siłę napędową przy ruszaniu z niskich prędkości, zapewniając płynny start i mocne osiągi w terenie. Z kolei wysokie przełożenie w 10. biegu utrzymuje niską prędkość obrotową silnika podczas jazdy z dużą prędkością, co prowadzi do cichej jazdy i niższego zużycia paliwa.

Zainstalowano osłonę miski olejowej w dolnej części automatycznej skrzyni biegów, która została zaprojektowana z myślą o osiągach w terenie, aby zredukować ryzyko uszkodzenia miski olejowej w wyniku nieplanowanych uderzeń w podwozie podczas pokonywania kamienistych dróg.

WYSTĘPOWANIE NA DRODZE DZIĘKI LEXUS DRIVING SIGNATURE

Podstawowe cechy dynamiczne Lexusa LX zostały wzmocnione dzięki pierwszemu zastosowaniu platformy GA-F i redukcji wagi o 441 funtów. Silnik twin-turbo o wysokiej mocy, Elektronically Controlled Brake (ECB) oraz Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) jeszcze głębiej rozwijają Lexus Driving Signature, oferując osiągi, które bezproblemowo łączą zwalnianie, kierowanie i przyspieszanie w każdej sytuacji, podczas gdy zastosowanie nowego systemu Active Height Control (AHC) oraz Adaptive Variable Suspension (AVS) zapewnia poprawioną przyczepność, trakcję i kontrolę, a także poczucie siły i bezpieczeństwa.

Mimo że jest to pojazd oparty na ramie, który zachowuje tradycyjne osiągi w terenie i stabilność pojazdu swojego poprzednika, nowy LX oferuje wysoki poziom kontroli nad pojazdem oraz doskonały komfort jazdy na drogach.

ZAWIESZENIE Z AKTYWNĄ REGULACJĄ WYSOKOŚCI (AHC) I ADAPTACYJNE ZAWIESZENIE ZMIENNE (AVS)

Zawieszenie AHC, które pozwala na regulację wysokości prześwitu w zależności od warunków jazdy, teraz ma rozszerzony zakres pozycji wysokości. Chociaż wysokość prześwitu nadal jest regulowana za pomocą amortyzatorów, sprężyn gazowych i hydraulicznych oraz sprężyn metalowych, urządzenie przełączające twardość sprężyn – które wcześniej było stosowane tylko dla przednich kół – jest teraz używane również dla tylnych kół, co skraca czas potrzebny na regulację wysokości prześwitu. Istnieją trzy ustawienia wysokości pojazdu podczas jazdy (Normal, Hi1 i Hi2) oraz ustawienie niskie dla ułatwienia wsiadania i wysiadania pasażerów.

System automatycznie dostosowuje wysokość pojazdu w zależności od aktywacji trybu jazdy lub wyboru terenu i statusu transferu. Status wysokości prześwitu można teraz wyświetlać nie tylko na panelu wskaźników, ale także na 7-calowym wyświetlaczu dotykowym. Dodatkowo, AHC nie tylko dostosowuje wysokość pojazdu, ale także reaguje na zmiany postawy pojazdu, takie jak kąt pochylenia i przechylenia, stabilizując postawę pojazdu podczas skrętów, przyspieszania i hamowania, optymalizując twardość sprężyn w razie potrzeby.

Zawieszenie automatycznie dostosowuje się do Hi1 lub Hi2 w zależności od warunków drogowych, w koordynacji z transferem w zakresie L4 lub z trybem wybranym podczas korzystania z Multi-Terrain Select. Kiedy wybrano Hi1 lub Hi2, system automatycznie dostosowuje wysokość pojazdu w zależności od prędkości pojazdu, aby pomóc uniknąć zakłóceń z nawierzchnią drogi i poprawić stabilność prowadzenia.

Sprężyny są miękkie, by zapewnić komfort jazdy podczas pokonywania nierówności w ruchu miejskim, a w przypadku zakrętów są usztywniane, aby zapewnić płaską i stabilną jazdę. Dodatkową korzyścią jest to, że wysokość pojazdu automatycznie dostosowuje się podczas jazdy, a gdy pojazd jest w bezruchu, obniża się w celu ułatwienia wsiadania i wysiadania pasażerów.

Przejście na system zaworów solenoidowych liniowych zapewnia doskonałą reakcję przełączania siły tłumienia, oferując precyzyjną i płynną kontrolę w zależności od nawierzchni drogi i warunków jazdy. Siła tłumienia może być ustawiona na niską, aby zapewnić komfortową jazdę podczas pokonywania nierówności w ruchu miejskim, a na wysoką, aby zapewnić płaskie i stabilne odczucia podczas pokonywania zakrętów.

ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY (EPS) I ELEKTRONICZNIE STEROWANE HAMULCE (ECB)

Nowe EPS wykorzystuje silnik oraz przekładnię redukcyjną zamiast tradycyjnych hydraulików. Umożliwia to subtelną kalibrację oraz zapewnia lekkie wrażenie prowadzenia przy niskich prędkościach, np. podczas jazdy w terenie, oraz pełną wagę kierownicy przy wyższych prędkościach. Pojazd reaguje wiernie i liniowo na operacje kierownicze. Przy niskich prędkościach lekkie wrażenie prowadzenia przyczynia się do zmniejszenia obciążenia kierowcy, a przy wysokich prędkościach umiarkowana siła kierowania w zgodzie z prędkością pojazdu zapewnia doświadczenie jazdy typowe dla Lexus Driving Signature.

System Elektronically Controlled Brake wykorzystuje czujnik do wykrywania stopnia wciśnięcia pedału hamulca i generuje siłę hamowania za pomocą hamulców hydraulicznych, co zapewnia bardziej liniowe charakterystyki hamowania. Przy wybieraniu trybu Multi-Terrain Select do jazdy w terenie, system jest zaprojektowany tak, aby zapewnić wysoki poziom stabilności prowadzenia dzięki szczegółowej kontroli hamowania, aby przeciwdziałać poślizgom lub obracaniu kół.

WYDAJNOŚĆ KÓŁ, OPON I TYLNEGO RÓWNOMIERNEGO ROZDZIELNIKA TORSON® LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (LSD)

Oprócz wydajności jazdy w terenie, przyjęto po raz pierwszy 22-calowe felgi aluminiowe, największe w ofercie Lexusa, aby poprawić wydajność na drogach. Waga niewsprężynowa wszystkich kół, w tym dostępnych felg 18-calowych i 20-calowych, została zredukowana w celu optymalizacji wartości oporu toczenia.

Wyłącznie dla wersji F SPORT zastosowano Torsen® LSD, aby pomóc zapewnić wydajność przyczepności tylnych opon. Podczas przyspieszania na zakręcie optymalnie rozdziela siłę napędu zgodnie z obciążeniem lewego i prawego tylnego koła, osiągając wysoki poziom wydajności kontroli. W przypadku jazdy na prostej dobrze reaguje na zmiany w warunkach drogowych, co przyczynia się do stabilności.

DOSKONAŁE ZDOLNOŚCI POZA ASFALTEM

Nowy Lexus LX dalej rozwija swoje sprawdzone umiejętności w radzeniu sobie z trudnymi drogami. Oprócz udoskonalenia funkcji wydajności takich jak tradycyjna konstrukcja na ramie oraz sztywne tylne zawieszenie, nowy LX może poszczycić się rozwiniętymi cechami oprogramowania, takimi jak Multi-Terrain Select (MTS) i Crawl Control. Dodatkowo wprowadzenie różnych zaawansowanych technologii wspierających jazdę w terenie, takich jak Multi-Terrain Monitor (MTM) i pierwszy w LX podwójny wyświetlacz, pozwala na jazdę nowym LX z większym poczuciem pewności w surowych warunkach.

DZIEDZICTWO TRADYCJI

Nowy Lexus LX odziedzicza złoty podział rozstawu osi 2 850 mm/112 cali, który został przeniesiony z pierwszej generacji z 1995 roku, aby zapewnić zarówno wysoką wydajność na trudnym terenie, jak i przestronne wnętrze. Kąty przeszkód terenu (kąt podejścia, kąt zejścia i kąt rampowy), maksymalny kąt stabilnej inklinacji wynoszący 44 stopnie, zdolność wspinaczki 45 stopni oraz maksymalne osiągi podczas pokonywania rzeki na poziomie 700 mm/27,5 cala są utrzymane na tym samym poziomie co w poprzednim modelu.

19,3-CALOWY DOSTĘP DO EKRANU

Panel instrumentów zawiera pierwszy w Lexusa system Lexus Interface z podwójnym wyświetlaczem, z górnym ekranem o przekątnej 12,3 cala oraz dolnym o przekątnej 7 cali, zaprojektowanym, aby informować, a nie dekoncentrować. Górny wyświetlacz 12,3-calowy pokazuje nawigację, sterowanie audio i Multi-Terrain Monitor podczas jazdy w terenie. Dolny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali pokazuje ekran sterowania klimatyzacją i służy jako ekran wspierający jazdę w trybie Multi-Terrain Select. Wyświetlanie obrazu z kamery na górnym ekranie, jednocześnie wyświetlając rzeczywisty status pojazdu na dolnym ekranie, pozwala kierowcy bezpieczniej monitorować warunki jazdy w terenie, nie zmieniając wyświetlacza.

ROZWINIĘTY MULTI-TERRAIN SELECT (MTS)

Całkowicie nowy Lexus LX oferuje również Multi-Terrain Select, który pozwala kierowcy wybrać jeden z sześciu trybów – Auto, Ziemia, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg i Skała – aby wspierać warunki jazdy w terenie. Oprócz tradycyjnych hydraulików hamulcowych, moc napędu i zawieszenie są zintegrowane i kontrolowane w celu optymalizacji w zależności od wybranego trybu, co pozwala dopasować osiągi jazdy do warunków drogowych.

Dodatkowo zakres działania Multi-Terrain Select, który wcześniej był ograniczony do niskiego zakresu (L4), został rozszerzony do wysokiego zakresu (H4). Tryb Auto, który Lexus przyjął po raz pierwszy, wykorzystuje informacje z różnych czujników do oszacowania warunków drogowych podczas jazdy oraz do optymalizacji ciśnienia hydraulicznego hamulców, siły napędu i kontroli zawieszenia. Ta funkcja umożliwia kierowcy utrzymanie idealnych osiągów jazdy w różnych warunkach, bez konieczności przełączania trybów.

CRAWL CONTROL

Aktywowany, gdy pojazd znajduje się w niskim zakresie, Crawl Control pozwala LX poruszać się do przodu lub wstecz przy jednym z pięciu ustawień niskiej prędkości wybranych przez kierowcę: LO, MIDL, MID, MIDH i HIGH. Crawl Control intuicyjnie koordynuje zaangażowanie i disengagement mocy silnika oraz ciśnienia hydraulicznego hamulców, aby pomóc zredukować poślizg opon i zoptymalizować zachowanie podwozia.

SYSTEM WSPOMAGANIA ZJAZDU

Podczas zjazdu ze stromej skarpy system automatycznie kontroluje ciśnienie hydrauliczne hamulców na wszystkich czterech kołach, aby wspierać stabilny zjazd bez blokowania kół. Ponieważ wybrana prędkość pojazdu jest utrzymywana za pomocą przełącznika, kierowca może skoncentrować się na operacjach kierowniczych, nie martwiąc się o hamowanie i przyspieszanie, co zmniejsza obciążenie kierowcy.

MULTI-TERRAIN MONITOR (MTM)

Multi-Terrain Monitor wykorzystuje cztery kamery, aby pomóc kierowcy zobaczyć okolice pojazdu. Obrazy zarejestrowane przez kamery przednią, boczne i tylną mogą być wymieniane i wyświetlane na całym 12,3-calowym wyświetlaczu, co pozwala kierowcy sprawdzić warunki drogowe, które często znajdują się w tzw. martwych strefach.

Przełączając się na nowy, pierwszy w Lexusie, widok Back Underfloor, kierowca otrzymuje przezroczyste obrazy podłogi z przodu pojazdu. Na tym obrazie nakłada się pozycję pojazdu i kół, co pozwala na sprawdzenie warunków pod pojazdem oraz pozycji przednich kół. W innym widoku pojazd staje się przezroczysty, a obraz pokazujący obszar wokół tylnych kół jest powiększany. Umożliwia to kierowcy zorientowanie się w warunkach wokół tylnych kół oraz oszacowanie odległości do przeszkód.

ULTRA LUXURY

Wersja Ultra Luxury, czteromiejscowa, po raz pierwszy w Lexusa, wzbogaca ofertę LX, zwracając specjalną uwagę na przestrzeń i doświadczenie pasażerów tylnych. Aby zapewnić niezrównany poziom komfortu, fotel przedni może przesunąć się do przodu, a kąt odchylenia fotela można kontrolować aż do 48 stopni. Dodatkowo, wyświetlacz tylnego fotela, znajdujący się za fotelem pasażera, może się składać, aby umożliwić widoczność do przodu, oferując przestronność doświadczenia VIP z maksymalną przestrzenią na nogi wynoszącą 1 100 mm/43 cale. Ta pozycja siedząca jest łatwo osiągalna za pomocą jednego przycisku w panelu sterowania.

Tylne siedzenia wyposażone są w ekskluzywne, zakrzywione zagłówki, oparcia i poduszki w wersji Ultra Luxury, które delikatnie otulają głowę, biodra i dolną część ciała. Nowe, ręcznie wykonane VIP siedzenia pomagają zredukować boczne siły G oraz nierówności nawierzchni. Siedziska są ukształtowane tak, aby zapewnić stabilną postawę, a zastosowanie miękkiego poliuretanu o doskonałej efektywności tłumienia wibracji pomaga ograniczyć niepożądane ruchy – nawet w warunkach terenowych.

Dodatkowe wygodne funkcje, takie jak zasłony okienne na bocznych i kwaterowych oknach, lampki do czytania oraz wyświetlacz tylnego siedzenia, są standardem. Wyjątkowy system klimatyzacji w wersji Ultra Luxury oferuje unikalne wentylatory sufitowe, zapewniając pełne uczucie komfortu.

Produkt nieustannej wyobraźni i zorientowanego na użytkownika designu, żadna powierzchnia nie jest pomijana. Tylni panel sterujący, który zarządza wszystkimi funkcjami i wyposażeniem doświadczenia pasażerów tylnych, został starannie zaprojektowany, aby zapewnić płynne i intuicyjne doświadczenie gościa. Przestrzeń na bezprzewodowe ładowanie została obniżona, aby zapewnić widoczność podczas siedzenia w pozycji odchylonej. Uchwyty na kubki są wyposażone w pokrywę, a po jej zamknięciu, powstała powierzchnia, pokryta odporną na zarysowania farbą samonaprawiającą, może być używana jako stół na notatki. Duża skrzynka konsolowa zapewnia dużą przestrzeń do przechowywania, a znajdujące się w niej gniazda zasilania DC, USB i jack audio oferują dodatkowe funkcjonalności.

F SPORT

Klienci preferujący sportowy wygląd i charakter mogą wybrać wersję F SPORT – pierwszą w modelu LX – z unikalnymi detalami i zachowaniem.

Cechy stylizacji wersji F SPORT obejmują nowe i ekskluzywne 22-calowe felgi aluminiowe oraz kratkę w spindlu o wzorze F z ramką kratki w kolorze czarno-chromowym. Wewnątrz, kierownica i dźwignia biegów mają teksturowaną skórę naturalną dla lepszego stylu i chwytu, podczas gdy ekskluzywne emblematy F SPORT są używane w całym pojeździe. Fotel zaprojektowany w stylu F dodatkowo poprawia trzymanie w warunkach bocznych sił G. Ultra White (eksterior) z Circuit Red (wnętrze) są oferowane jako ekskluzywna wersja F SPORT.

Wydajność jazdy dla wersji F SPORT cechuje unikalnie dostosowane standardowe przednie i tylne amortyzatory wydajnościowe, Torsen® LSD i tylny stabilizator. Specjalne dostosowanie EPS i AVS oferuje reakcję skoncentrowaną na wydajności i stabilności prowadzenia, której może dostarczyć tylko F SPORT.

DESIGN NOWEJ GENERACJI

Całkowicie nowy design wnętrza i zewnętrza Lexusa nowej generacji łączy doskonałą funkcjonalność z oszałamiającą estetyką. Przednie słupki A są cofnięte w celu stworzenia kabinowego designu, a mocna sylwetka i 22-calowe koła (największe w ofercie Lexusa) wyrażają dynamiczny wizerunek jazdy. W przypadku kratki, trójwymiarowy kształt składający się z siedmiu zestawów unoszących się prętów tworzy bezszwową, bezramową strukturę. To styl zakorzeniony w funkcji: precyzyjne dostosowanie grubości każdego pręta do milimetra osiąga nie tylko nowy wygląd, ale także zapewnia wysoką wydajność chłodzenia wymaganą dla silnika twin-turbo. Boczna kratka również ma duże otwory, aby zapewnić wydajność chłodzenia i jest ukształtowana w celu zapewnienia wysokiego poziomu efektu prostującego.

W przypadku reflektorów, L-kształtne lampki oświetlenia do jazdy dziennej przekształciły się w trójwymiarowy kształt, a ich wewnętrzne soczewki zostały podwojone, z każdą o różnym poziomie, aby nadać głębi i zmieniać się w zależności od kąta widzenia.

Boki przedstawiają silne poczucie jedności i masy, z grubą, poziomą sylwetką biegnącą przez całość profilu, przechodzącą w muskularne nadkola. Ćwierć słupki LX zwężają się od dachu do tylnej szyby, podczas gdy wyraźny kształt rzeźbiony z dolnej części pojazdu wznosi się od dolnej krawędzi paneli osłonowych do tylnych opon.

Jak pokazano w modelu NX z 2022 roku, przeprojektowane logo LEXUS symbolizuje nową generację Lexusa. W przypadku tylnych lamp kombinowanych, zastosowano lampy tylne, które łączą kształt L i ciągły przepływ osiowy od przodu do ramion, a następnie do tylnej sylwetki.

Nowe 22-calowe felgi aluminiowe wykorzystują wysoki kontrast czerni i matowej błyskości, podkreślając ich największy rozmiar w historii Lexusa. W wersji Ultra Luxury głęboki trójwymiarowy efekt wyrażany jest przez wysoki połysk, nadając oponom i felgom obecność w odpowiednio do rozmiaru LX.

LEXUS INTERFACE: INTUICYJNY SYSTEM MULTIMEDIALNY

Nowością w 2022 roku, rozwijany w Ameryce Północnej system multimedialny Lexus Interface umożliwia modelowi Lexus LX bezproblemową integrację i nawigację przez zakręty życia. Górny 12,3-calowy ekran dotykowy Lexus Interface z dodatkowym 7-calowym ekranem dolnym, oferuje intuicyjną technologię na wyciągnięcie ręki pasażerów. Nowy interfejs HMI (Human Machine Interface) ekranu poprawia interakcję użytkownika poprzez wzrok, dotyk i głos, równocześnie balansując potrzeby dostępności.

Lexus Interface wprowadza nowego Asystenta Głosowego, opracowanego z podejściem skoncentrowanym na użytkowniku. Asystent Głosowy ma być głównym sposobem, w jaki goście wchodzą w interakcję z nowym systemem multimedialnym. Został zaprojektowany do użycia z dwoma mikrofonami z funkcją lokalizacji głośników oraz wzmocnioną redukcją hałasu, co pozwala na podejście „głos przede wszystkim” umożliwiające pasażerom z przodu rozszerzone i interaktywne doświadczenie dostępu do nawigacji, mediów, telefonu oraz innych ustawień kontrolnych pojazdu.

Przy wszechobecnym użyciu smartfonów, intuicyjne i proste doświadczenie gościa jest teraz możliwe z Lexus Interface. Dzięki funkcji Użytkownika w Lexus Interface, spersonalizowane ustawienia i doświadczenia kierowcy mogą być przechowywane w chmurze i dostępne w innych pojazdach wyposażonych w Lexus Interface. Po utworzeniu profilu w aplikacji Lexus, goście mogą używać urządzenia ręcznego Bluetooth, smart klucza lub ręcznego logowania się, aby uzyskać do niego dostęp.

Wbudowany w systemie nawigacji Lexus Interface zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania i funkcjonalnej estetyce. System, który ma 100% możliwości chmurowych i zintegrowane dane Google Points of Interest, umożliwia szybsze i bardziej dokładne kierunki oraz mapowanie. Aktualizacje „over-the-air” (OTA) oferują aktualizacje w czasie rzeczywistym dla mapowania i wzbogaconych doświadczeń multimedialnych. Wbudowana nawigacja jest również dostępna dla pasażerów z lub bez połączenia sieciowego. Tryb offline wykrywa, kiedy pojazd znajduje się w pobliżu lub wchodzi w obszar o niskiej łączności, a z wyprzedzeniem ściąga odpowiednie mapy i usługi.

SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA LEXUS SAFETY SYSTEM+ 2.5

Lexus LX 2022 roku jest standardowo wyposażony w Lexus Safety System+ 2.5, który wprowadza zestaw kluczowych aktywnych funkcji bezpieczeństwa do pojazdu. Na początek, System Prekolizyjny (PCS), który obejmuje ostrzeżenie o kolizji czołowej (FCW), automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), wykrywanie pieszych i rowerzystów, zawiera ulepszenie elementów kamery i radaru fal milimetrowych w celu rozszerzenia zasięgu reakcji. Dzięki wzmocnieniu możliwości radaru i kamery, system może teraz wykrywać nie tylko pojazd przed sobą, ale także poprzedzającego rowerzystę w ciągu dnia, a nawet pieszych w ciągu dnia i przy słabym oświetleniu. Na skrzyżowaniach system ma zdolność, w określonych warunkach, do rozpoznawania nadjeżdżającego pojazdu podczas wykonywania lewoskrętu lub pieszego przy skrętach w lewo i w prawo i jest zaprojektowany, aby aktywować typowe funkcje PCS, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dodatkowe funkcje PCS obejmują Wsparcie Kierownicy w sytuacji awaryjnej (ESA), które ma na celu wspieranie kierowania w obrębie pasa ruchu według wskazania kierowcy.

Dynamiczny radarowy tempomat na wszystkich prędkościach (DRCC) można włączyć przy prędkości powyżej 30 mph i jest zaprojektowany, aby kontrolować odległość między pojazdami aż do 0 mph i może wznowić z postoju. DRCC zawiera również funkcję, która umożliwia płynne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Jeśli podróżujesz za pojazdem poruszającym się wolniej niż ustalona prędkość, po włączeniu kierunkowskazu, system zapewnia początkowe zwiększenie przyspieszenia w przygotowaniu do zmiany pasa; po zmianie pasa, pojazd kontynuuje przyspieszanie, aż osiągnie uprzednio ustaloną prędkość jazdy.

Alert o zjeździe z pasa z Wsparciem Kierownicy (LDA w/ SA) ma na celu pomoc kierowcy w przypadku wykrycia niezamierzonego zjeżdżania z pasa przy prędkości powyżej 32 mil na godzinę, poprzez wibracje kierownicy lub dźwiękowy alarm. Może również podejmować drobne korekty, aby pomóc utrzymać kierowcę w widocznie oznaczonym pasie. Gdy DRCC jest ustawiony i włączony, asystent śledzenia pasa (LTA) ma na celu dostarczanie lekkiej siły kierowania, aby pomóc w kierowaniu do centrum pasa i wspierać kierowcę w pozostawaniu w pasie przy użyciu widocznych markerów pasa lub poprzedzającego pojazdu. LTA ostrzega kierowcę wizualnie oraz dźwiękowo lub wibracjami kierownicy.

3.5L V6 10AT (409 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc300.8 Kw @ - Rpm
409 Hp @ - Rpm
403 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 3600 Rpm
649 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozstaw osi112 In (2845 Mm)

3.3L V6 10AT (295 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc217 Kw @ - Rpm
295 Hp @ - Rpm
291 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 3600 Rpm
700 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozstaw osi112 In (2845 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.