LEXUS NX 2021-Present

Lexus zaprezentował drugą generację modelu NX w czerwcu 2021 roku, a mimo że jego wygląd jest bardzo podobny do poprzednika, to w rzeczywistości był to całkowicie nowy pojazd od stóp do głów.

NX był premium wersją Toyoty RAV4, a oba modele dzieliły tę samą platformę TNGA-K, wykorzystaną również w Avalonie i Highlanderze, również produkowanych przez tego samego japońskiego producenta. Umożliwiło to zastosowanie napędu na przednie lub wszystkie koła oraz silników benzynowych i hybrydowych, a od 2022 roku także hybrydy typu plug-in.

Model 2022 NX miał nowy przód z bardziej rozbudowanym designem „grilla w kształcie wrzeciona”. Nie każdemu przypadł do gustu, ale sprawdził się w innych pojazdach z oferty Lexusa. Oprócz tego wyposażony był w nowe reflektory LED oraz dzienne światła w kształcie litery L. Panele drzwiowe i błotniki charakteryzowały się mieszanką krzywych linii i zaokrąglonych obszarów. Z tyłu, światła tylne miały łączący pasek świetlny, który przebiegał przez klapę bagażnika. Pochylona przednia szyba i słupki C podkreślały dynamiczny wygląd pojazdu, podczas gdy spojler na dachu nadawał mu jeszcze bardziej sportowy charakter.

Wnętrze Lexusa uzupełnione było 7-calowym panelem wskaźników nazwanym Multi Instrument Display (MID) oraz opcjonalnym 10-calowym wyświetlaczem Head Up Display (HUD). Producent umieścił standardowy 9,8-calowy ekran dotykowy powyżej centralnej konsoli dla jednostki multimedialnej, z opcją 14-calowego wyświetlacza. Oferował on bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto, co poprawiało komfort użytkowania dla kierowcy. Lexus zachował fizyczne pokrętła do regulacji głośności i klimatyzacji. Model NX pomieścił cztery osoby, oferując dobrze wyprofilowane fotele przednie oraz kanapę dla dwóch pasażerów z tyłu.

Pod maską, kompaktowy SUV miał do wyboru cztery silniki, począwszy od 2.5-litrowego silnika czterocylindrowego, który zastąpił starszy 2.0-litrowy, aż po turbodoładowany i zelektryfikowany silnik 2.4-litrowy o mocy 275 KM.

 Wprowadzając nową erę luksusu, Lexus stawia na elektryfikację, intuicyjną technologię, wydajność oraz design. Całkowicie nowy Lexus NX 2022 oferuje długą listę nowości, w tym nowy system multimedialny Lexus Interface, zaprojektowany z myślą o rynku północnoamerykańskim.

Z niższym środkiem ciężkości i mocniejszą sylwetką, nowy NX ucieleśnia potężny design, intuicyjną innowację i nieograniczoną użyteczność. Najważniejszą nowością jest wprowadzenie Lexus Interface, zintegrowanego systemu multimedialnego i wsparcia cyfrowego na opcjonalnym 14-calowym wyświetlaczu dotykowym. Oferuje aktualizacje „over the air”, ładowanie bezprzewodowe oraz bezprzewodowe połączenie ze smartfonem, dostosowane do unikalnego profilu użytkownika. To połączenie z wprowadzeniem standardowego systemu bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 3.0 oraz monitorowania martwego pola. Dodatkowo, system Safe Exit Assist i innowacyjny system Digital Latch mają na celu ułatwienie bezpiecznego opuszczania pojazdu.

„Nowy Lexus NX ustanawia nowy standard na rynku luksusowych crossoverów z innowacjami w elektrycznych układach napędowych, infotainment, dynamice jazdy, stylizacji i bezpieczeństwa,” powiedział Vinay Shahani, wiceprezydent ds. marketingu Lexusa. „Model 2022 NX zawiera najbardziej technologiczne zmiany w pojazdach od momentu wprowadzenia marki Lexus 32 lata temu. Dzięki nowemu systemowi multimedialnemu Lexus Interface i różnorodnym funkcjom konfigurowalnym, NX to ekscytujący pierwszy krok w serii 20 całkowicie nowych lub zaktualizowanych pojazdów Lexusa do 2025 roku.”

Mocny Design na Przyszłość

Od wysublimowanej osłony chłodnicy po nowe tylne lampy oraz oznakowanie LEXUS, całkowicie nowy Lexus NX 2022 emituje mocny komunikat dla osób zbliżających się do luksusowego crossovera. Z przodu, zaktualizowany wzór osłony chłodnicy i rama tworzą bardziej zintegrowane wrażenie. Składająca się z wysokich bloków w kształcie litery U, osłona chłodnicy została zaprojektowana dla efektu trójwymiarowego i wyraża silne wrażenie. Górna część jest dopełniona przez L-kształtne światła do jazdy dziennej (DRL), a opcjonalne lampy z trzema projektorami tworzą równowagę z bardziej stonowanym wrażeniem.

Z tyłu, logo Lexusa zostało przeprojektowane, aby stworzyć zaawansowany i nowoczesny wyraz. Użycie emblemu L zastąpiono nowym, zjednoczonym logo LEXUS, umiejscowionym w centrum pojazdu. Tylne lampy w pełnej szerokości (podobne do tych w Lexusie UX i IS) oraz L-kształtna lampa na tylnym błotniku są oddzielone, aby nadać NX unikatowy charakter. Lampy na listwie świetlnej są stale podświetlane nocą, działając jako światło tylne i podświetlając znak marki z tyłu.

Goście mogą wybierać spośród różnorodnych świeżych kolorów Lexusa NX, aby odpowiadały ich gustom, w tym Redline, Cloudburst Gray i Grecian Water. W palecie kolorów ekskluzywnych dla modeli F SPORT znajdują się Ultra White, Obsidian i Ultra Sonic Blue Mica 2.0.

Projekt Kabiny Skoncentrowany na Kierowcy

Kabina NX została starannie zaprojektowana z myślą o połączeniu kierowcy z pojazdem. 7-calowy wyświetlacz Multi Instrument Display (MID) oraz opcjonalny 10-calowy wyświetlacz Head Up Display (HUD), oba jako pierwsze w NX, mają na celu przekazywanie informacji o pojeździe, alertach i aktualizacjach, w obrębie pola widzenia kierowcy. Jednometrowy układ MID jest bardziej widoczny dzięki ekranowi o wysokiej rozdzielczości. Większość funkcji związanych z prowadzeniem jest skoncentrowana na kierownicy, co umożliwia intuicyjną obsługę, jednocześnie utrzymując wzrok kierowcy na drodze.

W środkowym panelu standardowy 9,8-calowy wyświetlacz dotykowy umieszcza szereg funkcji multimedialnych na wyciągnięcie ręki. Opcjonalny 14-calowy ekran dotykowy, będący nowością w Lexusie NX, zapewnia immersyjne doświadczenia multimedialne. Pozostałe pokrętła pozostają dla często używanych funkcji, takich jak kontrola klimatu i głośności mediów. Funkcje komfortowe, takie jak wybór podgrzewania siedzeń, są teraz łatwiej dostępne. Wszystkie ulepszenia łączą się, aby stworzyć bardziej przyjazne użytkownikowi cyfrowe doświadczenie w pojeździe.

Wydajność Jazdy – Nowy Silnik NX 350 2.4 Turbo

Nowy niższy środek ciężkości oraz ulepszenia w sztywności pojazdu pozwalają na zastosowanie silnika benzynowego 2.4 turbo o wyższej mocy w modelu NX 350. Nowa 8-biegowa skrzynia biegów zapewnia Lexusowi NX z napędem benzynowym doznania pojazdu sportowego z wyższą perspektywą crossovera. Umożliwiają to ulepszenia sztywności skrętnej poprzez spawanie laserowe i dodanie wysokowydajnej pianki, oba debiuty Lexusa. Podwójny zamek pokrywy silnika, również debiut w marce, zwiększa przednią sztywność boczną i poprawia aerodynamikę pojazdu.

Ekscytujący silnik benzynowy turbo oferuje szacunkową moc 275 KM i 317 lb-ft momentu obrotowego. W połączeniu daje to czas 0-60 sekund wynoszący 6,8 sekundy, o pół sekundy szybszy niż poprzedni model.

Dodatkowo, NX 250 oferuje silnik benzynowy o naturalnym wtrysku, aby uzupełnić opcje dla gości zainteresowanych silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra i 4 cylindrach z funkcją start/stop. Z 8-biegową skrzynią biegów, model ten jest dostępny zarówno w wersji FWD, jak i AWD. Oferując szacunkową moc 203 KM i 184 lb-ft momentu obrotowego, rezultaty 0-60 wynoszą odpowiednio 8,2 sekundy (FWD) i 8,6 sekundy (AWD).

Wydajność i Zasięg z NX 450h+ Hybrydą Plug-In

Po raz pierwszy w Lexusie, nowy system hybrydowy plug-in (PHEV) ożywia markę Lexus Electrified poprzez wydajność i charakterystyczną ciszę modelu PHEV. NX 450h+ ma szacunkowy zasięg 36 mil na samym napędzie elektrycznym, co jest możliwe dzięki nowo opracowanej, wysokowydajnej baterii litowo-jonowej. System osiąga moc EV równą silnikowi o pojemności 2,0 litra. W połączeniu z nowo opracowanym układem hybrydowym, silnik 2,5-litrowy o czterech cylindrach zapewnia wydajność, jakiej oczekują goście, z szacunkowym czasem 0-60 wynoszącym 6,0 sekundy.

System o wysokiej mocy i wysokiej wydajności zaprojektowano w celu zredukowania strat energii podczas konwersji z mocy AC na DC, co skutkuje krótszym czasem ładowania. Przy maksymalnym prądzie ładowania 240V, Lexus NX hybryda plug-in może być w pełni naładowany w około dwie i pół godziny, gdy jest wyposażony w opcjonalną ładowarkę pokładową 6,6 kW. Przy standardowej ładowarce pokładowej 3,3 kW, czas ładowania nieznacznie się wydłuża do czterech i pół godziny.

NX450h+ wykorzystuje elektronicznie sterowany, całkowity system AWD dla pewnych, sportowych doznań podczas jazdy. Optymalizując rozkład momentu obrotowego na przednie i tylne koła w zależności od warunków jazdy, kierowca może kontrolować pojazd zgodnie z zamierzeniami. W zakrętach, NX AWD zapewnia ekscytującą, ale elegancką kontrolę dla normalnych i agresywnych stylów jazdy.

Predictive Efficient Drive współpracuje z systemem nawigacji, uczy się nawyków jazdy, przewiduje oczekiwane warunki drogowe i analizuje aktualne raporty o ruchu, aby optymalizować ładowanie i rozładowanie baterii hybrydowej. Im więcej mil przejedzie NX, tym więcej danych zbiera, aby pomóc zoptymalizować zużycie paliwa. System wykorzystuje również zgromadzoną wiedzę o zachowaniu kierowcy, aby przewidzieć, kiedy i gdzie pojazd prawdopodobnie zwolni lub zatrzyma się. Na przykład, gdy Lexus NX zbliża się do miejsca, w którym kierowca zwolnił lub zatrzymał się w przeszłości, a kierowca zwalnia pedał przyspieszenia, Predictive Efficient Drive zwiększa regeneracyjne hamowanie, pozwalając na bardziej efektywne odzyskiwanie energii, która jest następnie ładowana do baterii hybrydowej.

Hybrydowy Zestaw z Wydajnością i Ekonomią Paliwa

Dzięki całkowicie nowemu Lexusowi NX 350h, goście mogą cieszyć się zarówno świetną wydajnością, jak i oszczędnością paliwa. Z połączoną mocą 239 KM (20% więcej niż obecny model) oraz szacunkową efektywnością 36 MPG (wzrost o 6 MPG w porównaniu do obecnego modelu), hybryda NX oferuje mocne osiągi, które ilustrują przywództwo marki w segmencie hybryd. Goście zauważą również szybszy czas 0-60, z 1,5 sekundy oszczędności w porównaniu do wcześniejszych generacji, wynoszącym 7,2 sekundy.

System napędowy Lexus Hybrid Drive łączy silnik benzynowy D4-S o pojemności 2,5 litra i czterech cylindrach z dwoma elektrycznymi silnikami-generatory o wysokim momencie obrotowym dla silnego przyspieszenia i osiągów podczas wyprzedzania. Zamiast przekładni transferowej i wału napędowego do tylnych kół, system AWD wykorzystuje drugi, niezależny silnik elektryczny do napędu tylnych kół, gdy wykryje potrzebę pomocy w utrzymaniu optymalnej trakcji.

Lexus Interface: Nowy Elegancki, Intuicyjny i Pożądany System Multimedialny

Całkowicie nowy, stworzony w Ameryce Północnej system multimedialny Lexus Interface pozwala NX na płynne integrowanie się i poruszanie się po życiowych zakrętach. Przykuwający uwagę standardowy 9,8-calowy wyświetlacz dotykowy oferuje intuicyjną technologię na wyciągnięcie ręki. Nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) wzmacnia interakcję użytkownika poprzez wzrok, dotyk i głos, równocześnie uwzględniając potrzeby dotyczące dostępności. Opcjonalny 14-calowy ekran dotykowy maksymalizuje doświadczenie, integrując automatyczną kontrolę klimatu.

Lexus Interface zawiera również nowego Wirtualnego Asystenta, który został zaprojektowany z podejściem skoncentrowanym na człowieku. Wirtualny Asystent ma być głównym sposobem, w jaki goście wchodzą w interakcję z nowym systemem multimedialnym. Zaprojektowany z podwójnymi mikrofonami, ulepszonym tłumieniem hałasu, wykrywaniem miejsc siedzących oraz możliwościami lokalizacji głośników, system umożliwia podejście głosowe, pozwalając pasażerom z przodu na rozbudowane, interaktywne doświadczenie dostępu do nawigacji, mediów, telefonu i niektórych ustawień pojazdu, takich jak kontrola klimatu i otwieranie/zamykanie okien.

Dzięki powszechnemu użyciu smartfonów, intuicyjne i proste doświadczenie dla gości jest teraz możliwe z Lexus Interface. Dzięki funkcji profilu użytkownika Lexus Interface, spersonalizowane ustawienia i doświadczenie kierowcy mogą być przechowywane w chmurze i dostępne w innych pojazdach wyposażonych w Lexus Interface. Po utworzeniu profilu w aplikacji Lexus, goście mogą korzystać z urządzenia Bluetooth, klucza inteligentnego lub ręcznego logowania, aby uzyskać dostęp do swojego profilu.

Rozszerzenie funkcji profilu użytkownika, Digital Key, umożliwia gościom zablokowanie/odblokowanie i uruchomienie/zatrzymanie pojazdu za pomocą smartfona w zasięgu Bluetooth. Digital Key może być udostępniony do siedmiu dodatkowym gościom, tworząc płynne doświadczenie dla użytkowników zarejestrowanych w aplikacji Lexus.

Rodzimy system nawigacji Lexus Interface został zaprojektowany z myślą o łatwości użycia i funkcjonalnym pięknie. Oferując 100% zdolności do pracy w chmurze oraz zintegrowane dane Google POI, system umożliwia szybsze i dokładniejsze wskazówki oraz mapowanie. Aktualizacje „over-the-air” (OTA) oferują aktualizacje w czasie rzeczywistym dla map oraz wzbogacone doświadczenia multimedialne. Rodzima nawigacja jest także dostępna dla pasażerów z lub bez połączenia z siecią. Tryb offline wykrywa, kiedy pojazd zbliża się do obszaru o niskiej łączności, i z wyprzedzeniem pobiera odpowiednie mapy i usługi.

W modelu 2022 Lexus NX znajduje się również standardowa funkcjonalność bezprzewodowego Apple CarPlay i Android Auto. Goście mogą ładować i przesyłać dane bezprzewodowo dzięki nowej opcjonalnej ładowarce bezprzewodowej, którą można schować, aby zwiększyć przestrzeń do przechowywania.

Zwiększone Bezpieczeństwo z Myślą o Wszystkich Pasażerach: Lexus Safety System+ 3.0

Całkowicie nowy Lexus NX będzie wyposażony w najnowszy system Lexus Safety System+ 3.0, oferujący dodatkowy spokój w niektórych sytuacjach, w tym:

Pomoc w Nagłej Kierownicy – wspiera unikanie kolizji w obrębie pasa zapewniając łagodne hamowanie i kierowanie.
Wykrywanie/Nagłe Hamowanie Pojazdów w Skręcie w Lewo – przeznaczone do ostrzegania i automatycznego hamowania, jeśli kierowca skręca w lewo przed nadjeżdżającym pojazdem.
Wykrywanie/Nagłe Hamowanie Pieszych w Skręcie w Prawo/Lewo – przeznaczone do ostrzegania i automatycznego hamowania, gdy kierowca skręca w lewo lub w prawo przed nadjeżdżającym pieszym lub rowerzystą.
Wykrywanie Nadjeżdżających Pojazdów dodane do Systemu Przeciwdziałania Kolizjom – zaprojektowane w celu powiadomienia kierowcy i potencjalnego włączenia automatycznego hamowania w celu uniknięcia kolizji czołowej.
Dynamiczny Radarowy Tempomat z Zarządzaniem Prędkością na Zakrętach – utrzymuje prędkość cruisingową w zgodzie z ruchem drogowym, jednocześnie zarządzając prędkością na zakrętach.
Następujące funkcje zostaną dodane do obecnych funkcji systemu bezpieczeństwa Lexusa dla NX:

Asystent Znaków Drogowych – wyświetla wybrane informacje o znakach drogowych na panelu wskaźników.
System Przeciwdziałania Kolizjom – oferuje potencjał wykrywania pojazdu, pieszego lub rowerzysty w warunkach słabego oświetlenia.
Asysta w Pasie – zaprojektowane w celu ostrzegania dźwiękowego w przypadku wykrycia niezamierzonego opuszczenia pasa.
Inteligentne Światła drogowe – zapewniają lepszą widoczność dla kierowców z dodatkowymi źródłami światła, gdy droga przed nimi jest czysta, a następnie tymczasowo przełączają się na światła mijania, gdy wykryją reflektory lub światła tylnie pojazdów przed nimi.
Asystent Znaków Drogowych – wykorzystuje wbudowaną kamerę, aby pomóc w dostarczaniu informacji o znakach drogowych na panelu wskaźników lub nawet na dostępnych wyświetlaczach Head-Up. System może również ostrzegać kierowcę o niektórych wykrytych znakach, które mogły zostać przeoczone.
Całkowicie nowy system Digital Latch umożliwia otwieranie drzwi płynnie jednym naciśnięciem przycisku przy wchodzeniu lub wychodzeniu z pojazdu. Wykrywając otoczenie, Safe Exit Assist ostrzega kierowcę i pasażerów o ryzyku przypadkowego kontaktu z pojazdami i rowerzystami, pomagając zapewnić bezpieczne otwieranie i zamykanie drzwi. Nowe, opcjonalne Lustro Cyfrowe zapewnia klarowny widok przeszkód za pojazdem.

Oświetlając Drogę: Wewnątrz i Na Zewnątrz

NX 2022 spełnia znane oczekiwania marki dotyczące redukcji hałasu wewnętrznego kabiny, a dodatkowe aktualizacje zapobiegają hałasom drogowym i zewnętrznym zakłóceniom. Wewnątrz kierowcy mogą stworzyć oazę zainspirowaną naturą dzięki opcjonalnemu oświetleniu ambientowemu, które kąpie wnętrze NX w wyborze 14 tematów i 64 kolorów. Każdy z nich został starannie dobrany, aby wyrazić efemeryczne emocje i wywołać uczucia inspirowane naturą, w tym motywy takie jak Las Deszczowy, Wodospad i Zachód Słońca.

Nowo zaprojektowane standardowe przednie siedzenia z podgrzewaniem i opcjonalne tylne siedzenia również dodają komfortu w całej kabinie. Goście zauważą także zwiększoną przestrzeń na głowę i nogi dzięki przyjęciu platformy Lexus GA-K. Dodatkowa przestrzeń do przechowywania została dodana w tylnej części bagażnika.

Kolory siedzeń i konsoli wewnętrznych obejmują Czarny, Czarny z Bogatą Śmietanką, Palomino i Rioja Red NuLuxe. Wszystkie ozdoby zostały przeprojektowane. Stippled Black w modelu podstawowym emanuje starannie ułożonym wzorem kropek o różnej gęstości, tworząc poczucie ruchu z przodu do tyłu. Czarne drewno o otwartych porach dodaje luksusowego akcentu w modelu Luxury. Nowo opracowany Black Prism, nowoczesna tekstura Piano Black, charakteryzuje się trójwymiarowym fraktalem, który jest stopniowo rzeźbiony w bardziej gęsty sposób w kierunku tyłu, zmieniając swoje wyrażenie wraz z przejściami światła słonecznego, tworząc wysokotechnologiczny wygląd.

Po raz pierwszy w Lexusie NX, panoramiczny dach daje zarówno pasażerom z przodu, jak i z tyłu możliwość podziwiania nieba przy jednym naciśnięciu przycisku. Jego gładkie otwieranie i zamykanie umożliwia łatwe podziwianie gwiazd lub dodatkowy przepływ powietrza w słoneczny dzień.

F SPORT Handling: Wydajność i Styl

Dostępny zarówno z silnikiem turbo, jak i PHEV, model F SPORT Handling podkreśla dynamikę jazdy ze sportowym charakterem, wzmacnianym przez aktywne zawieszenie zmienne (AVS) oraz przednie i tylne amortyzatory wydajnościowe. Wyjątkowe dla rodziny F SPORT, ciemne ornamenty aluminiowe, unikalny wskaźnik, sportowe fotele, nowo opracowana kierownica oraz aluminiowe pedały i listwy ochronne wyróżniają go. Z perforowanym wykończeniem wnętrza w kolorze czarnym i Circuit Red NuLuxe, materiały inspirowane sportem są zintegrowane w siedzeniach, kierownicy i konsoli środkowej. Model F SPORT Handling może dodać pakiet luksusowy, który przynosi 14-calowy ekran dotykowy, unikalne światła i 64-kolorowe oświetlenie wnętrza.

Dedykowana atrapa F SPORT oraz przednie/i tylne zderzaki robią mocne pierwsze wrażenie. 20-calowe aluminiowe koła w kolorze czarnym połyskującym są otoczone kolorowymi nadkolami, co zwiększa atrakcyjność i przyczynia się do sportowego wyglądu. Uzupełnione czarnymi relingami dachowymi i dodatkami do otwierania dziennego (DLO), ekskluzywne kolory F SPORT obejmują Ultra White, Obsidian i Ultrasonic Blue 2.0.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.