LEXUS RC 2014-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus planował luksusowe coupe z dwoma drzwiami od dłuższego czasu i w końcu zaprezentował je w 2014 roku.

Oparte na platformie Lexus IS, RC oferowało doskonałe połączenie sportowego wyglądu z wyrafinowaniem.

Lexus RC miał agresywną przednią część z kanciastymi reflektorami, pięknymi światłami dziennymi LED, wyrafinowanym tyłem oraz ogólnie najostrzejsze linie w branży.

Dostępny z napędem na tylne koła lub napędem na wszystkie koła, RC był oferowany w jednej wersji, która zawierała wiele udogodnień.

W standardzie znajdowały się 18-calowe felgi, wybierany tryb jazdy, podgrzewane lusterka zewnętrzne, system bezkluczykowy, automatyczna klimatyzacja, kamera tylna, podgrzewane siedzenia dostępne tylko w modelu z napędem na wszystkie koła, tapicerka z ekoskóry oraz drewniane i aluminiowe akcenty wewnętrzne.

Łączność Bluetooth, sterowanie głosowe, system audio z 10 głośnikami oraz Lexus Inform Remote były również w standardzie.

Czytelne opcjonalne funkcje były dostępne w pakietach, takich jak Premium, Nawigacja oraz pakiet F sport.

Wewnątrz Lexus zainstalował 7-calowy ekran w pełnym kolorze. Nie był to ekran dotykowy, a jego obsługa odbywała się za pomocą touchpada Lexus – jednak korzystanie z touchpada podczas jazdy było dość trudne.

Poza tym, RC charakteryzowało się doskonałym rzemiosłem wewnętrznym.

W kwestii bezpieczeństwa, RC był wyposażony w standardowe hamulce tarczowe z systemem ABS, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, mnóstwo poduszek powietrznych oraz opcjonalny system monitorowania martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu, tempomat, system łagodzenia skutków kolizji i inne.

 Kategoria luksusowych coupe sportowych szykuje się na gorące czasy. Lexus RC 350 z 2015 roku łączy odważny design i wysoką wydajność jak żaden inny Lexus przed nim. Stworzony jako samodzielny model, a nie jako dwu-drzwiowa wersja sedana, RC oferuje wszystkie obiecane wrażenia związane z wydajnością, indywidualnością oraz unikalnym luksusem i technologią. Lexus spodziewa się, że RC przyciągnie nową generację nabywców luksusowych oraz tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marką.

RC 350 zachwyca oszałamiającym wyglądem zewnętrznym, a pod maską skrywa efektywne rozwiązania. Standardowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra generujący 306 koni mechanicznych współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Sports Program Direct Shift (SPDS) w wersjach z napędem na tylną oś, co zapewnia płynne przyspieszenie, przewidywalny moment obrotowy oraz dobrą ekonomikę paliwową.

Kluczem do wyjątkowych właściwości jezdnych RC jest nowa ultra-sztywna platforma. RC jest najnowszym modelem w ramach transformacji komfortu jazdy i prowadzenia w Lexusie, która rozpoczęła się od aktualnego sedana klasy średniej GS, a następnie została rozwinięta w nowej generacji sedana sportowego IS. Po oszałamiającym super samochodzie LFA, najnowsze modele Lexusa, w tym RC, zmierzają w kierunku bardziej emocjonalnego podejścia do designu i wydajności.

Od momentu wprowadzenia, Lexus oferował nowy model RC 350 zarówno w wersji z napędem na tylne koła, jak i z napędem na wszystkie koła, przy czym ta druga korzysta ze sześciobiegowej skrzyni automatycznej, oraz w wersji F Sport. Specjalne detale zewnętrzne i wnętrza wyróżniają tę wersję, a także podnoszą wydajność dzięki standardowemu systemowi Adaptacyjnego Zawieszenia Zmiennego (AVS) oraz dostępnemu systemowi Dynamicznego Prowadzenia Lexusa, który obejmuje skręt tylnych kół.

Środowisko jazdy nie jest mniej ekscytujące niż dramatyczne nadwozie, które je otacza. Wnętrze RC, w którym mocno wyczuwalny jest sportowy charakter i czysty luksus Lexusa, odzwierciedla również silny wpływ super samochodu LFA.

Pod swoimi kuszącymi liniami, RC wprowadza kilka nowości technologicznych i innowacji inżynieryjnych. Na przykład, unikalny kolor lakieru, Infrared, wprowadza nową metodę malowania, która została po raz pierwszy zastosowana w pojazdach koncepcyjnych. Nazywana warstwowym kontrastem, to pierwszy taki proces w masowej produkcji Lexusa.

Unikalna Platforma

Podwozie Lexusa RC jest wyjątkowe, choć czerpie inspiracje z konstrukcji innych modeli Lexusa. Przód oparty jest na cenionym modelu Lexus GS, który ustanowił nowe standardy sztywności i reakcji podwozia w segmencie średnich sedanów.

Tył platformy RC oparty jest na nowej generacji sedana sportowego IS, modelu, który już udowodnił swoje możliwości wydajnościowe i zwrotne w mocno konkurencyjnym segmencie. W centrum, gdzie struktura musiała zachować sztywność przy dwóch dużych otworach drzwiowych, Lexus czerpał z konstrukcji cabrio IS.

Żaden z tych trzech elementów nie został bezpośrednio przejęty z innych samochodów. Każdy z nich przyczynił się do całości podwozia więcej, niż suma jego części. Lexus dostosował powstałą platformę, aby osiągnąć pożądany charakter wysokiej wydajności dla swojego nowego coupe.

Sztywna Budowa

Aby stworzyć najlepiej prowadzącego Lexusa w regularnej produkcji, Lexus rozpoczął prace od gwiazd prowadzenia swojej obecnej linii, dostosowując elementy ich podwozia do stworzenia wyjątkowo sztywnej podstawy dla RC. Przód zawieszenia oparty jest na GS, z zwiększoną grubością paneli. Środkowa sekcja podłogi, bazująca na Lexusie IS C, ma poszerzoną sekcję rockerów – niemal dwukrotnie większą od IS sedan – aby zapewnić wyjątkową kontrolę. Tylna podłoga oparta jest na nowej generacji sedana sportowego IS, z dodatkowymi wzmocnieniami w centralnej części.

Tak jak w przypadku IS, Lexus zastosował nowe techniki produkcyjne, aby uzyskać sztywną konstrukcję nadwozia. Spawanie laserowe, dodatkowe spawanie punktowe i specjalne kleje do nadwozia współpracują, aby nadać RC mocną konstrukcję. Sztywny klej strukturalny jest używany do mocowania przedniej i tylnej szyby.

Wzmocnienia pod podłogą dodane do wspornika chłodnicy i poprzeczki numer dwa, wraz z przednim wspornikiem A, wzmocnieniem tunelu i trapezowym wspornikiem tylnej części, wszystkie przyczyniają się do sztywności.

Kierowca poczuje efekt wszystkich tych cech konstrukcyjnych, gdy wprowadzi RC w zakręt, a następnie odczuje jego nienaganną równowagę między szybką reakcją na skręt a stabilnością podczas pokonywania zakrętów. A jeśli w zakręcie napotka małą nierówność, tym lepiej, aby pokazać, jak sztywna platforma RC i precyzyjnie dostrojone zawieszenie współpracują, pomagając kierowcy utrzymać samochód w stabilności.

Napęd: V6, Który Zachwyca

Lexus wybrał silnik V6 z naturalnym wdychaniem powietrza ze względu na jego natychmiastową reakcję i charakterystykę jazdy sportowej. Brzmi również jak prawdziwy samochód GT, z wyraźnym, ale wyrafinowanym pomrukiem podczas przyspieszania i przyjemnie stonowanym dźwiękiem podczas jazdy. Dodatkowy generator dźwięku powietrznego wzmaga doznania akustyczne podczas przyspieszania. Całość daje niezapomniane wrażenia, nigdy jednak nie jest męcząca i nie przeszkadza w rozmowie czy w słuchaniu muzyki.

Silnik 3.5-litra Lexus 2GR-FSE V6 napędza model RC 350 z 2015 roku, generując 306 koni mechanicznych i 277 lb.-ft. momentu obrotowego. Aluminiowy blok i głowice utrzymują wagę na odpowiednim poziomie. Kluczowe technologie przyczyniające się do szerokiego krzywej momentu obrotowego i szybkiej reakcji obejmują inteligentne podwójne zmienne sterowanie zaworami (VVT-i) oraz system D-4S Lexusa, który łączy bezpośredni wtrysk paliwa i wtrysk portowy. Z jednym wtryskiwaczem zamontowanym w komorze spalania i drugim umieszczonym w porcie dolotowym, D-4S łączy moc obu systemów dla maksymalnej wydajności i niskiej emisji.

Partner do Tańca: Ośmiobiegowa Skrzynia SPDS

Osiem biegów to wystarczająco dużo. To prawda w przypadku skrzyń biegów w samochodach wysokowydajnych. Ale jaki jest najlepszy sposób kontrolowania biegów dla idealnych wrażeń z jazdy?

Lexus RC 350 odpowiada na to pytanie, oferując jedną z najbardziej uznawanych obecnie skrzyń biegów, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Sports Program Direct Shift (SPDS). Ta skrzynia debiutowała w szacownym modelu IS F. Skrzynia SPDS łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów: płynność konwertera momentu z szybkością zmiany biegów systemu dwusprzęgłowego, gdy zmiany biegów są wykonywane ręcznie. Długo podróżujący tłumik dla konwertera momentu poprawia ekonomikę paliwową i zapewnia płynne, ciche zapięcie.

Skrzynia SPDS ma trzy tryby do wyboru przez kierowcę – NORMAL, SPORT i MANUAL (M), które zapewniają pełne zapięcie konwertera momentu od drugiego do ósmego biegu dla „bezsprzęgłowego” ręcznego zmieniania biegów. Zmiany biegów odbywają się w zaledwie 0.10 sekundy w trybie M, z kontrolą przepustnicy skrzyni biegów, która dopasowuje prędkość silnika do biegu. Kontrola zmiany biegów została dodatkowo rozwinięta, by dokładnie reagować na niewielkie zmiany w działaniu pedału gazu, co daje jeszcze bardziej dynamiczne i inspirujące wrażenia z jazdy.

Osiem przełożeń zostało wybranych, aby zrównoważyć potrzeby jazdy sportowej oraz efektywności paliwowej. W porównaniu do sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Lexusa, pierwszy bieg jest o 8.5 procent krótszy, a najwyższy bieg jest o 2.9 procent wyższy.

Tryb SPORT skrzyni biegów obejmuje kontrolę AI-Shift z wykorzystaniem czujnika G, który wykorzystuje informacje z czujnika G o statusie jazdy, aby dostarczyć optymalne przełożenie do sportowej jazdy. W trybie SPORT skrzynia oferuje bardziej dynamiczną kontrolę przyspieszenia, zapewniając bardziej sportowe doznania z jazdy. Skrzynia automatycznie redukuje biegi w trakcie mocnego hamowania na zakręt, utrzymuje niższy bieg w zakręcie dla lepszej kontroli, a następnie zapewnia kierowcy większą reakcję mocy przy wyjeździe z zakrętu, wybierając odpowiedni niski bieg.

Tryb NORMAL zapewnia ekonomikę paliwową i płynne przyspieszenie, które tradycyjnie kojarzone są z elektronicznie sterowanymi skrzyniami biegów Lexusa. Wykorzystuje wszystkie osiem biegów dla optymalnej ekonomiki paliwowej, jednocześnie koordynując kontrolę z przepustnicą, aby zapewnić płynne przyspieszenie i minimalne odczucie zmian biegów.

Wybór Trybu Jazdy: Preferuj Swoją Droga

Lexus RC reaguje na potrzeby kierowcy dzięki systemowi Wybór Trybu Jazdy. Przy użyciu pokrętła na konsoli, kierowca może dosłownie „wykręcić” oczekiwaną reakcję performance i odczucia z samochodu. Wybór Trybu Jazdy dostosowuje napęd samochodu, krzywą wspomagania kierownicy elektrycznej, klimatyzację i, w wersji F Sport, reakcję zawieszenia. Tryby to NORMAL, SPORT S i ECO w RC 350. F Sport dodaje tryb SPORT S+ dla maksymalnej wydajności prowadzenia z zawieszeniem AVS i dostępnym systemem Dynamicznego Prowadzenia.

Niesamowite Zawieszenie, Brak Wątpliwości

RC również czerpie inspiracje z konstrukcji zawieszenia GS, chociaż nie z poszczególnych części. Przednie zawieszenie jest podwójnie wahaczowe, a tylne zawieszenie wielowahaczowe z ramieniem kontrolnym. Monotubowe amortyzatory zapewniają idealne tłumienie i kontrolę dla samochodu wysokowydajnego.

Ponieważ RC jest znacznie sztywniejsze niż pojazdy, które przyczyniły się do technologii podwozia, Lexus mógł wykorzystać znacznie wyższe siły tłumienia i zastosować większe średnice stabilizatorów z przodu i z tyłu, wszystko bez negatywnego wpływu na komfort jazdy.

Większość komponentów zawieszenia jest nowa. Z przodu, RC otrzymuje nowe górne wsparcie zawieszenia, sprężynę, amortyzator, stabilizator oraz dolne wsporniki. Tylne sprężyny, amortyzatory, stabilizator i poduszki stabilizatora są również nowe dla RC.

Model RC 350 F Sport podnosi umiejętności prowadzenia na wyższy poziom z systemem Adaptacyjnego Zawieszenia Zmiennego (AVS) oraz systemem Dynamicznego Prowadzenia Lexusa z Dynamicznym Sterowaniem Tylnych Kół.

Dynamika Jazdy

Miłośnicy jazdy wiedzą, że maksymalna zwinność wymaga napędu na tylne koła (RWD) lub systemu napędu na wszystkie koła (AWD), który jest skierowany na cechy prowadzenia tylnych kół. Lexus RC 350, w wersji RWD lub AWD, spełnia te obietnice.

Inżynierowie podwozia RC 350 dążyli do uzyskania wyjątkowej reakcji kierownicy oraz płynnego transferu przechyłów podczas początkowego skręcania; minimalnego przechyłu i szybkiego wzrostu nachylenia dla zwinnego pokonywania zakrętów oraz płynnego odczucia w kierownicy z równym ruchem nadwozia z zakrętu na zakręt.

Aerodynamiczna Przyczepność

Aerodynamiczna wydajność Lexusa RC wykorzystuje przepływ powietrza nad i pod samochodem, aby pomóc zoptymalizować sterowność, szczególnie podczas jazdy z dużymi prędkościami. Stabilność aerodynamiczna zaczyna się oczywiście od ogólnego kształtu nadwozia, który minimalizuje opór dla zwiększenia efektywności paliwowej i redukcji hałasu. Tylne błotniki zostały zaprojektowane w celu wygładzenia przepływu powietrza wokół pojazdu.

Aero-stabilizujące finały i płaska konstrukcja podwozia są tylko niektórymi z detali, które zapewniają, że RC przemieszcza się przez powietrze tak efektywnie, jak to możliwe. Finy aero są strategicznie umieszczone w kluczowych obszarach podwozia, a za przednim zderzakiem znajduje się aero-stabilizujący przewodnik, aby tłumić tworzenie się wirów i zwiększyć efektywność chłodzenia chłodnicy. Stabilizujące finały są również umieszczone na końcu wykończenia drzwi oraz tylne światła.

Otwory w przednim zderzaku zwiększają wydajność aerodynamiczną i chłodzenia hamulców. Nawet antena w stylu rekina odgrywa rolę w wydajności aerodynamicznej, zapewniając jednocześnie wysoką czułość odbioru. Ostry krawędzi na krawędzi bagażnika pomaga wygładzić przepływ powietrza z dachu. Tylne urządzenia aero znajdujące się pod pojazdem pomagają tworzyć negatywne unoszenie, a kąt tylnego osłony został podniesiony, dla optymalnego efektu aerodynamicznego.

Żaden detal nie został pominięty. Przednie i tylne spoy zmniejszają przepływ powietrza uderzającego w opony.

Osłony błotników mają kształt aero-rowka, co pomaga kierować przepływ powietrza wzdłuż opon, w tym samym kierunku, co obrót kół. Tylne osłony błotników mają wypukłość, aby kierować generowany przez oponę przepływ powietrza na zewnątrz pojazdu. Szpary między panelem drzwiowym zmniejszono do 3,8 mm, aby zwiększyć estetykę i zmniejszyć hałas wiatru. Ostatecznie panel dachu jest spawany bezpośrednio do członów bocznych, eliminując potrzebę stosowania dodatkowych osłon.

Elektryczne Sterowanie, Elektryzująca Prowadzenie

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) zapewnia naturalne odczucie z dobrą reakcją dzięki sztywnemu montażowi. Nowa, sztywna podkładka mocująca dla zębatki kierowniczej to jeden z licznych detali, które przyczyniają się do sportowego odczucia kierownicy RC.

Wyłącznie dla RC 350 F Sport, dostępny system Zmienny Przełożenie Kierownicy (VGRS) automatycznie zmienia przełożenie kierownicy w odpowiedzi na prędkość pojazdu i warunki jazdy. Aby zredukować kąt skrętu podczas kręcenia kierownicą w wyjątkowo niskich prędkościach lub podczas wykonywania manewru U, VGRS zmniejsza liczbę obrotów od zablokowania do zablokowania.

W obszarach miejskich, na górskich drogach i w innych sytuacjach, gdy kierownica jest często używana przy niskich i średnich prędkościach, wybierane jest optymalne przełożenie, aby zapewnić lekkość i łatwość reakcji pojazdu.

F Sport: Dynamiczne Prowadzenie Lexusa i Skręt Tylnych Kół

Lexus zaprojektował model RC 350 F Sport dla kierowców, którzy postrzegają oznaczenia „Zakret Zbliża Się” jako zaproszenia, a nie ostrzeżenia. Połączenie Adaptacyjnego Zawieszenia Zmiennego (AVS) oraz Dynamicznego Prowadzenia Lexusa (LDH) z technologią kierowania tylnych kół przekształca RC 350 F Sport w wojownika drogowego z wyrafinowanym stylem.

System LDH, dostępny tylko w wersji F Sport RWD, został zaprojektowany w celu poprawy manewrowości i redukcji wysiłku kierownicy przy niskiej prędkości; zwiększenia reaktywności kierownicy i intuicyjnego odczucia sterowania przy średnich prędkościach; oraz zwiększenia kontroli przy dużych prędkościach. Osiąga to dzięki integracji elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS), aby kontrolować moment kierowniczy, zmiennej kierownicy (VGRS) do kontrolowania kąta kierowania przednich kół i systemu Dynamicznego Sterowania Tylnych Kół (DRS) w celu zapewnienia korzyści ze sterowania czterema kołami, zachowując jednocześnie odczucie konwencjonalnego pojazdu z kierowaniem na dwa koła.

LDH został zaprojektowany tak, aby zapewnić idealne kąty skrętu przednich i tylnych kół, co pomaga uzyskać optymalną reakcję i bezpieczeństwo przy większości prędkości pojazdu i w większości warunków jazdy. Przy prędkości do około 50 mph, system lekko obraca tylne koła w przeciwnym kierunku do przednich kół, aby pomóc w zmniejszeniu promienia skrętu i zwiększeniu wydajności zakrętów. Powyżej około 50 mph przednie i tylne koła obracają się w tym samym kierunku, co zwiększa kontrolę przy dużych prędkościach i zapewnia bardziej naturalne odczucie postawy pojazdu w zakręt.

DRS jest zintegrowany z trybem SPORT S Wybór Trybu Jazdy RC 350 F Sport, który zmienia charakterystykę DRS, aby wzbogacić reakcję kierownicy i odczucie prowadzenia sportowego. Dodatkowo, system współdziała z systemem Zintegrowanego Zarządzania Dynamiką Pojazdu (VDIM) oraz systemem Pre-Collision (PCS), aby pomóc w unikaniu lub naprawianiu niestabilności pojazdu w sytuacji awaryjnej, optymalizując kąty przednich i tylnych kół.

F Sport: Adaptacyjne Zawieszenie Zmienne

Adaptacyjne Zawieszenie Zmienne (AVS) to system zmiennych tłumików, który ma na celu zwiększenie komfortu jazdy oraz kontroli przechyłu nadwozia, przyczyniając się do naturalnych, płynnych zmian w postawie pojazdu. System AVS w RC 350 F Sport monitoruje dane z kierownicy oraz warunki drogowe i dostosowuje tłumiki, używając informacji o położeniu pojazdu, w tym przechyle, zanurzenie i zgięcie. System nieustannie optymalizuje kontrolę przechyłową i odbicie, aby osiągnąć płaską jazdę i naturalną postawę pojazdu. Gdy kierowca wybiera ustawienie SPORT S w Wybór Trybu Jazdy, AVS przechodzi do trybu maksymalizacji siły tłumienia dla ostatecznej reakcji prowadzenia.

AVS działa na trzy sposoby:

Podczas jazdy po nierównej nawierzchni AVS przechodzi do niższej siły tłumienia (olej szybko przepływa przez tłumiki), aby pomóc w absorbowaniu drgań dla gładszej jazdy.
Gdy RC przechyla się na przód lub w tył (podczas intensywnego hamowania lub mocnego przyspieszania), siła tłumienia jest zwiększana (więcej oleju nie może przepływać przez tłumik) dla idealnej stabilności pojazdu. Te ruchy są wykrywane nie tylko na podstawie czujników kąta pojazdu, ale też z pedałów hamulca/przepustnicy, aby zapewnić szybką reakcję AVS.
Podczas pokonywania zakrętów siła tłumienia jest zwiększana, aby zapewnić lepsze prowadzenie i zmniejszenie przechyłu nadwozia w zakręcie, a także dla zapewnienia wygodniejszej jazdy.
System AVS Lexusa może również współdziałać z systemem VDIM i PCS, aby optymalizować wartości tłumienia w odpowiedzi na potencjalnie niebezpieczne sytuacje. Na przykład AVS zwiększa siłę tłumienia z przodu jako środek anty-dive podczas nagłego hamowania.

Koła i Opony

Naciskając na intensywne kolory lakieru, Lexus RC debiutuje nowymi 18- i 19-calowymi obręczami aluminiowymi, z których każda ma frezowane szprychy. 18-calowa obręcz i dostępna 19-calowa wykorzystują pięcio-szprychowy design. 19-calowa obręcz F Sport ma charakterystyczny układ 10 podwójnych szprych, tworząc głęboko wykrojony kształt.

Jasne frezowane wykończenie 18-calowej obręczy poszerza się ku obręczy. Na 19-calowej obręczy F Sport jasne frezowane wykończenie zastosowano na sylwetce każdej z 10 indywidualnych szprych, dodając elegancji. W każdej z obręczy RC korzysta z układu stager, z szerszymi obręczami z tyłu, aby podkreślić szeroki stojący pojazdu.

Napęd na Wszystkie Koła

Dostępny elektronicznie kontrolowany system napędu na wszystkie koła (AWD-i) wykorzystuje elektronicznie sterowaną centralną dyferencjał, aby zmieniać podział momentu obrotowego od 20:80 do aż 50:50, aby poprawić przyczepność i trakcję w szerokim zakresie warunków jazdy. System zachowuje przewagę napędu na tylne koła w większości jazd, aby nadać modelowi AWD uczucie napędu na tylne koła i zwrotność.

Moc Hamowania

Wersje RC 350 RWD i AWD mają tarcze hamulcowe o średnicy 13.15 cala z przodu i z tyłu. W związku z wyższą wydajnością, RC 350 F Sport otrzymuje własne dwuczęściowe tarcze o średnicy 14.06 cala oraz wysokotemperaturowe klocki hamulcowe. Tylne zaciski hamulcowe są wykonane z lekkiego stopu aluminium.

Uczucie hamowania jest tak samo ważne jak skuteczność w samochodzie o wysokiej wydajności. Nowy dwuetapowy wzmacniacz hamulcowy zapewnia optymalną skuteczność hamowania i kontrolę: krzywa siły na pedale w stosunku do opóźnienia jest liniowa w pierwszej fazie, co pomaga w kontrolności, oraz zapewnia zwiększoną skuteczność wraz ze wzrostem siły na pedale. Montaż uchwytów pedału hamulca z zimno-klejonymi kolcami optymalizuje sztywność pedału, a skrócenie skoku pedału do punktu ubytku hamulca zwiększa kontrolę.

Stal o Wysokiej Wytrzymałości

Środki ochrony przed uderzeniami z przodu i z boku Lexusa RC obejmują zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości (wytrzymałość na rozciąganie do 213,205 psi) w kluczowych obszarach nadwozia; 43 procent nadwozia RC wykonane jest ze stali o wysokiej wytrzymałości.

Osiem Poduszek Powietrznych

Lexus RC ma osiem poduszek powietrznych SRS, w tym poduszkę kierowcy z dwuetapowym działaniu, dwuetapową i dwu-komorową poduszkę powietrzną pasażera z przodu, poduszki powietrzne na kolana kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne z przodu oraz powietrzne zasłony boczne w pierwszym i drugim rzędzie.

Zintegrowane Zarządzanie Dynamiką Pojazdu

Wszystkie modele RC 350 mają Zintegrowane Zarządzanie Dynamiką Pojazdu (VDIM), system Lexusa, który koordynuje kontrolę nad napędem, ABS, elektrycznym wspomaganiem kierownicy, kontrolą trakcji (TRAC) oraz systemem Stabilizacji Pojazdu (VSC). VDIM Lexusa potrafi przewidzieć utratę przyczepności i zapewnić, że tradycyjnie oddzielne systemy bezpieczeństwa aktywnego VSC, TRAC i ABS działają w harmonii, pomagając skorygować sytuację poprzez bezproblemową integrację kontroli podstawowej wydajności pojazdu „ja-drive-turn-stop”. Funkcje VDIM obejmują również Kontrolę Wspomagającą Podjazdy (HAC).

Nowy model RC 350 F Sport RWD zawiera najnowszą wersję VDIM, która dodaje kontrolę zmiennej wartości przełożenia kierownicy (VGRS), sterowanie tylnymi kołami i system Dynamicznego Prowadzenia Lexusa, aby zintegrowana kontrola siły bocznej i momentu przechyłu.

Systemy Pre-Collision (PCS)

Lexus RC oferuje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa dzięki systemom Pre-Collision Brake i Pre-Collision Brake Assist. Wykorzystując sensory radarowe Adaptacyjnego Tempomatu, te systemy zaprojektowane są do wykrywania potencjalnych kolizji między RC a przeszkodą lub pojazdem z przodu. Oba systemy mogą kontrolować hamulce, aby zredukować skutki kolizji.

Systemy Pre-Collision Brake i Pre-Collision Brake Assist pomagają zwiększyć wysiłek hamulca kierowcy.

Czyste 2+2

Zarys projektu Lexusa dla RC można opisać jako „stylowość ponad użyteczność”. Oznacza to, że nie chodziło o kompromis w designie. RC jest czystym coupe 2+2, w którym komfort koncentruje się głównie na pierwszej „2” w równaniu. Jest wystarczająco dużo miejsca z tyłu, aby przyjaciele mogli podróżować, a także unikalne cechy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z tylnych siedzeń. Jednak RC został zaprojektowany przede wszystkim, aby zadowolić kierowcę i szczęśliwego pasażera z przodu.

Z każdego kąta, niski profil, szerokie RC z krótkim rozstawem osi i dużymi kołami ma na celu zapewnienie wizualnego wstrząsu. Charakterystyczna kratka grilla Lexusa, kluczowy element projektowania, jest najniższą i najszerszą aplikacją tego elementu designu marki do tej pory. Wersja F Sport jeszcze bardziej podkreśla ten design kraty. Wzór siateczki górnej sekcji stopniowo przekształca się w charakter „F”, gdy zbliża się do dolnej części.

Kształt Rzeczy, Które Się Poruszają

„Aby zewnętrzny wygląd był od razu rozpoznawalny, przyjęliśmy projekt z kompaktową kabiną w kontraście do odważnie wystających nadkoli i konturów nadwozia, w których głęboko wyryte linie” powiedział Eiichi Kusama, główny inżynier RC 350.

Ten design jednak stanowił wyzwanie dla konwencjonalnych metod produkcji. Zainspirował również nowe rozwiązania.

„Tworzenie tych charakterystycznych linii wymagało zaawansowanej technologii prasowania, która przewyższa konwencjonalne standardy produkcji” wyjaśnił Kusama. „Gdybyśmy kierowali się konwencjonalnym myśleniem, moglibyśmy zmienić design, aby wpasować się w standardy produkcji.”

Lexus stworzył unikalną nową platformę dla RC, czerpiąc tylko wybrane części z modeli IS i GS. RC 350 ma rozstaw osi wynoszący 107,5 cala, długość 184,8 cala i wysokość 54,9 cala. Nowe coupe ma 72,4 cala szerokości do krawędzi nadkoli, co jest świadomym motywem projektowym, aby otoczyć szerokie koła i opony i nadać coupe szczególne stabilne wrażenie. RC korzysta z aluminiowych kół o średnicy 18 lub 19 cali, w zależności od specyfikacji.

Podpis LED

W ciągu dnia lub w nocy, Lexus RC z 2015 roku ogłasza swoją obecność za pomocą charakterystycznego projektu i technologii reflektorów Lexusa. Nowoczesne reflektory LED oraz oddzielne dzienne światła LED w kształcie litery L zapewniają zarówno unikalny wygląd, jak i wysoce skuteczną iluminację.

Oddzielenie świateł DRL zmniejsza także wizualną masę, przyciągającym uwagę poszczególnym elementom oświetleniowym. Umieszczenie reflektorów na wyższej pozycji niż krata tworzy potężne i onieśmielające wyraz oczu patrzących naprzód.

Wyjątkowy Światłowy Podpis Tylny

Biorąc pod uwagę jego zdolności wydajnościowe, RC najczęściej będzie widoczny z tyłu. Lexus chciał, aby zostawił wyjątkowe wrażenie, gdy przejeżdżał obok. Kombinacja wielu lamp LED i nowoczesnej technologii soczewek nadaje tylnym światłom efekt migotania przypominający lśniące klejnoty. Podobnie jak reflektory, tylne lampy stopu pokazują charakterystyczny motyw kształtu litery L Lexusa. Ale zamiast osadzać motyw w jednostce lampy jako element graficzny, powierzchnia jest podwyższona, aby stworzyć trójwymiarowy efekt „L”.

Sprytna konstrukcja soczewek daje efekt migotania 50 LED-ów na stronę, a używa jedynie 24 na stronę. Dwie soczewki wewnętrzne, jedna soczewka o stopniowanej strukturze i zewnętrzna soczewka z seryjnymi wielowarstwowymi ząbkami na powierzchni, po trzy dla każdej żarówki LED. Wyrównanie ząbkowanych sekcji w celu uzyskania pożądanego efektu migotania wymagało starannego wysiłku, precyzyjnych wyliczeń i badania wielu przykładów oświetlenia. Projektanci Lexusa uważają, że wysiłek był wart.

Kolory: Nowe Doświadczenie Spektralne

Lexus wprowadził nowe techniki w jakości lakieru, a z RC marka rozpoczyna nową fazę technologii malowania nadwozia. Lexus opracował siedem kolorów zewnętrznych dla RC oraz dodatkowe trzy dla modeli F Sport.

Nowy pięcio-warstwowy proces malowania, po raz pierwszy zastosowany w prawdziwej masowej produkcji, jest sercem nowych, błyszczących kolorów dla Lexusa RC. Niezwykle złożony proces wielowarstwowy, dwukrotnie wypalany, był wcześniej stosowany, ale zazwyczaj tylko w pojazdach koncepcyjnych lub na zamówienia. Odpowiedni dla wysokowydajnego coupe z lekką nutą agresji, technika wywodzi się z kultury amerykańskich hot rodów. A także bardzo odpowiedni dla samochodu dającego tyle emocji, Lexus wybrał nowy kolor, Infrared, jako kolor charakterystyczny dla RC.

Aby stworzyć ten wyrazisty nowy czerwony kolor, pierwsza warstwa to podkład, po którym następuje srebrny, przezroczysty lakier, a następnie głęboki metaliczny czerwony, który odbija się od srebra, aby nadać dodatkowy blask. Na koniec nakładana jest warstwa wykończeniowa. Pojazd przechodzi przez piece wypalające dwukrotnie w trakcie procesu, a jego powierzchnia jest ręcznie szlifowana dwukrotnie delikatną aplikacją na bazie wody. Inspektorzy bacznie przyglądają się każdemu pojazdowi, aby upewnić się, że lakier spełnia rygorystyczne normy.

Sześć kolorów RC to Infrared, Starfire Pearl, Nebula Gray Pearl, Silver Lining Metallic, Atomic Silver oraz Obsidian. F Sport oferuje trzy ekskluzywne kolory: Ultra White, nowy Ultrasonic Blue Mica 2.0 oraz nowy pomarańczowy, Molten Pearl. Molten Pearl wykorzystuje czterowarstwowy proces, co możliwe jest dzięki większej wytrzymałości materiału podkładowego i wzmocnionej barwy podstawowej, co oznacza, że lakier srebrny nie jest konieczny. Ultrasonic Blue Mica 2.0 wykorzystuje tę samą pięcio-warstwową technikę co Infrared.

Design Drzwi: Zwróć Uwagę na Szpary

Lexus dawno temu wyznaczył benchmark dla nowego standardu przemysłowego w zakresie ciasnych i równych szpar panelowych. W przypadku RC Lexus ponownie podniósł swoje standardy, zmniejszając odległości między drzwiami a krawędziami przednich błotników i tylnych ćwiartek z 0,16 cala do 0,15 cala. To mała zmiana, ale dająca wizualną różnicę.

W ramach nowego projektu drzwi, RC ma czarną listwę mocującą wzdłuż drzwi i ćwiartek, przechodzącą w stal nierdzewną (srebrną) od skosu szyby ćwiartkowej, co nadaje sportowy wygląd. Zewnętrzne lusterka mają wbudowane lampy kierunkowskazów LED, a aero stabilizujące finały są umieszczone na końcu wykończenia drzwi.

Nie ma widocznego otworu na klucz, ani szpary między uchwytem a pokrywą. Uchwyt drzwiowy jest wrażliwy na dotyk w celu otwierania. Posiada wbudowaną lampę LED oświetlającą znajdującą się na spodzie, co sprawia, że uchwyt jest widoczny w nocy oraz gwarantuje jaśniejsze oświetlenie na ziemi.

Wnętrze Zdefiniowane przez Urok Coupe

Prawdziwe sportowe coupe przekazuje szczególne odczucie, zupełnie inne niż w sedanie. Przypomina bardziej samochód sportowy, ale z wyższymi wymiarami komfortu i elegancji. Lexus RC osiąga tę równowagę i integruje nowoczesną technologię infotainment.

Duże poduszki na kolana na konsoli centralnej oraz wykończenie drzwi, które unosi się ku przodowi, nadają emocjonalny ton kabinie. Konsola centralna i wykończenie drzwi charakteryzują się warstwowym wyglądem, co wyraża elegancję Lexusa. Zastosowanie kontrastowych szwów to wyróżniający element designu.

Ambientowe Oświetlenie: Tworzenie Nastroju

Ponieważ ambientowe oświetlenie przy użyciu LED-ów stało się powszechne w luksusowych pojazdach, Lexus znalazł sposób, aby nadać mu bardziej elegancki efekt. W większości luksusowych pojazdów, ambientowe oświetlenie oświetla w dół. Lexus RC wprowadza oświetlenie skierowane w górę, aby stworzyć uczucie przywitania, jak to ma miejsce na ścieżkach domów.

Dbałość o szczegóły i inteligentne wykorzystanie technologii widoczne są w barze świetlnym, który jest nowym rozwiązaniem zastosowanym po raz pierwszy w Lexusa. Pojedyncza lampa LED zamontowana na początku paska świeci przez szereg mikronakładek. Niektóre z nich odbijają mocne światło, podczas gdy inne mniej, więc są stopniowane w odległości od źródła światła, aby stworzyć ciągłość miękkości. Światło jest zawsze odbijane; nigdy nie świeci bezpośrednio do kabiny.

Centrum Informacyjne

Patrząc na układ czterech wskaźników, kierowca RC od razu czuje połączenie z sportowym charakterem pojazdu. Srebrne obręcze zdobią wskaźnik prędkości i obrotomierz, które są otoczone wskaźnikami temperatury silnika i paliwa.

Wyświetlacz TFT LCD o grubości 4.2 cala znajdujący się w centrum zestawu wskaźników przedstawia pełnokolorowy Ekran Informacji Multimedialnej (MID). Połączony z systemem multimedialnym pojazdu, MID może wyświetlać informacje dotyczące pojazdu, audio i nawigacji.

Klasyczna sportowość łączy się z nowoczesną wygodą na kierownicy Lexusa RC, która integruje przełączniki do kontroli MID, funkcji telefonu, funkcji audio oraz tempomatu (standardowego lub adaptacyjnego).

F Sport dodaje szereg specjalnych funkcji, aby stworzyć natychmiastowe wrażenie, gdy kierowca wchodzi do kabiny, że to wyjątkowy model sportowy. Wzór wskaźnika pochodzi bezpośrednio z super samochodu LFA, wykorzystując podświetlane wskazówki o pełnej długości oraz pierścień wskazówki, a także białą zewnętrzną obręcz z odwróconymi kolorami.

F Sport podnóżki i podnóżek kierowcy są aluminiowe, kierownica i gałka zmiany biegów wykończone są perforowaną skórą ekskluzywną dla F Sport, a kierownica ma emblemat F Sport.

Siedzenia Mocy

Już na pierwszy rzut oka siedzenia Lexusa RC wydają się wyjątkowe. I takie są. Zyskują swój premium wygląd i odczucie dzięki konstrukcji zintegrowanego pianowania. Tapicerka jest osadzona w formie, która następnie zostaje wypełniona pianą, co kończy proces produkcji fotela. To odróżnia się od tradycyjnej metody konstrukcji foteli, gdzie formowana poduszka piany jest pokrywana tapicerką.

Dzięki metodzie zintegrowanego pianowania materiał nie musi być mocno rozciągany na pianie, co skutkuje premium odczuciem i wysoką precyzją wyglądu. Wypełnienie fotela w jednym procesie eliminuje także zmarszczki i przesunięcia pokrycia. Przednie fotele z systemem ogrzewania i chłodzenia wykorzystują szybkodziałający system grzewczy z włókna węglowego.

Projekt siedzeń skutecznie rozprasza ciśnienie ciała w momencie, kiedy pasażer siada, co zapewnia natychmiastowe poczucie komfortu. Projekt zapewnia optymalny komfort podczas zwykłej jazdy i dodatkowe wsparcie, gdy prowadzenie staje się sportowe. F Sport ma unikalne pikowanie i płynne szwy. Metalowy wykończenie w kształcie klina wykorzystuje cienko obrabiane sekcje metalu z precyzyjnym wykończeniem powierzchni, aby dodać do przestrzennego wyrazu.

Ustawione dla Wydajności

350 3.5L V6 8AT AWD (310 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc228 Kw @ 6400 Rpm
310 Hp @ 6400 Rpm
306 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy277 Lb-Ft @ 4800 Rpm
376 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyDirect And InWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40R19
Długość184.8 In (4694 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość52.8 In (1341 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/61.8 In (1
Rozstaw osi107.5 In (2731 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.304
Masa własna3891 Lbs (1765 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4949 Lbs (2245 Kg)
Spalanie miasto19.1 Mpg Us (12.3 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

350 3.5L V6 8AT RWD (310 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc228 Kw @ 6400 Rpm
310 Hp @ 6400 Rpm
306 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy277 Lb-Ft @ 4800 Rpm
376 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyDirect And InWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40R19 || 265/35R19
Długość184.8 In (4694 Mm)
Szerokość72.4 In (1839 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/61.8 In (1
Rozstaw osi107.5 In (2731 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika10.4 Cuft (294 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

5.0L V8 6AT RWD (477 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4969 Cm3
Moc350.8 Kw @ 6400-7100 Rpm
477 Hp @ 6400-7100 Rpm
470 Bhp @ 6400-7100 Rpm
Moment obrotowy391 Lb-Ft @ 4800-5600 Rpm
530 Nm @ 4800-5600 Rpm
Układ paliwowyDirect And InWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr19 // 275/35 Zr19
Długość185.2 In (4704 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość54.7 In (1389 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/61.4 In (1
Rozstaw osi107.5 In (2731 Mm)
Masa własna4101 Lbs (1860 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto14.6 Mpg Us (16.1 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Emisja CO2251 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.