LEXUS RX 2008-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Trzecia generacja Lexusa RX zadebiutowała na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2008 roku, a pierwszy model koncepcyjny został zaprezentowany przez firmę-matkę na tym samym wydarzeniu w 2007 roku.

Nowy RX był montowany w dwóch fabrykach Lexusa, w Ontario w Kanadzie oraz w Kyushu w Japonii. Napędzany był silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, który rozwijał maksymalną moc 275 KM. Zgodnie z danymi przekazanymi przez producenta, produkcja masowa nowego RX miała rozpocząć się w lutym 2009 roku w Stanach Zjednoczonych, a w połowie 2009 roku w krajach europejskich, Japonii i innych.

W listopadzie 2008 roku Lexus zaprezentował na Targach Motoryzacyjnych w Wielkim Los Angeles hybrydową wersję RX, która będzie miała ten sam silnik 3,5-litra V6, ale będzie nosić nazwę RX 450h. Hybryda RX zaczęła być sprzedawana w USA i na rynku japońskim od połowy 2009 roku.

Lexus RX był jednym z pierwszych luksusowych crossoverów produkowanych na rynku, stanowiąc wszechstronny pojazd do różnorodnych zastosowań.

W standardzie oferowano wiele funkcji, takich jak bezkluczykowy rozruch, podgrzewane lusterka boczne, SmartAccess, bluetooth, teleskopowa kierownica, elektrycznie regulowane fotele w 10 kierunkach oraz szyby z redukcją UV.

Dostępne opcjonalne wyposażenie obejmowało lepszy system audio (15 głośników), podwójne ekrany dla pasażerów tylnych siedzeń do rozrywki, 19-calowe alufelgi, nawigację, podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz inne.

Lexus zaprezentował nową generację modeli RX 350 i RX 450h hybrid na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2008 roku. Pojazd, który zapoczątkował segment luksusowych SUV-ów w 1998 roku, przeszedł kompletną metamorfozę i wciąż wyznacza nowe standardy w obszarach, które uczyniły go najlepiej sprzedającym się luksusowym pojazdem użytkowym: innowacji, stylu, osiągów, użyteczności i komfortu.

W sercu nowych modeli Lexus RX znajdują się dwa udoskonalone układy napędowe. Lexus RX 450h, wchodząc w drugą generację, będzie wyposażony w ulepszony system Lexus Hybrid Drive z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, działającym w wysoce efektywnym cyklu Atkinsona. W połączeniu z nowym, bardziej efektywnym inwerterem, całkowita moc systemu wyniesie 295 koni mechanicznych, co oznacza wzrost o 27 koni w porównaniu do obecnej generacji hybryd RX.

Kolejnym krokiem w ewolucji systemu Lexus Hybrid Drive jest dodanie dwóch nowych rozwiązań, które poprawiają jego wydajność. Pierwszym z nich jest system odzyskiwania ciepła ze spalin, który skraca czas nagrzewania silnika, co pozwala na wcześniejsze, częstsze i dłuższe zatrzymywanie się. Efektem jest poprawa zarówno ekonomii paliwowej, jak i emisji spalin. Drugim nowym rozwiązaniem jest system recyrkulacji spalin chłodzony, który zmniejsza straty energii związane z pracą silnika, co również przyczynia się do poprawy efektywności.

Lexus RX 450h oferuje napęd hybrydowy na przednie koła lub elektryczny, częściowy napęd na wszystkie koła (AWD), który dostarcza tylnym kołom optymalną ilość momentu obrotowego w zależności od warunków. W przeciwieństwie do mechanicznych systemów AWD, które zmniejszają efektywność paliwową poprzez dodatkową wagę i tarcie, elektryczny silnik-generator umieszczony z tyłu RX 450h pozwala na regeneracyjne hamowanie wszystkich czterech kół, co skutkuje bardziej efektywnym ładowaniem akumulatora hybrydowego.

Trzecia generacja modelu Lexus RX 350 będzie napędzana ulepszonym silnikiem V6 o mocy 275 koni mechanicznych i pojemności 3,5 litra, połączonym z elektrycznie sterowaną, sześciobiegową skrzynią biegów z sekwencyjnym przełączaniem. Wersja z napędem na wszystkie koła będzie wyposażona w system Active Torque Control, który optymalizuje moment obrotowy w zależności od warunków jazdy, co skutkuje polepszeniem wydajności i osiągów.

Oba modele RX mają nowo zaprojektowane zawieszenie tylne w konfiguracji podwójnych wahaczy, co zapewnia wyjątkową zwinność i kontrolę. Jego charakterystyczny design pozwala także na pięć procent większą objętość ładunkową oraz ułatwia załadunek. Aby uzupełnić nowe zawieszenie tylne i zapewnić doskonałą zwinność oraz komfort jazdy, zoptymalizowano geometrię przednich kolumn McPhersona.

Nowe modele Lexus RX dysponują szeregiem technologii, które poprawiają wrażenia z użytkowania. Dostępny system nawigacji z twardym dyskiem (HDD) został wyposażony w nowy kontroler „Remote Touch”, który jest intuicyjny i ergonomiczny. Umieszczony na konsoli środkowej, Remote Touch jest tak naturalny dla ręki kierowcy, jak mysz komputerowa. Można go również dostosować do pożądanego poziomu sprzężenia zwrotnego. Model RX będzie miał standardowo rozpoznawanie głosu, a nowy system nawigacji będzie także zawierał nowy system rozpoznawania poleceń w swobodnym języku. Standardowo dostępna jest również możliwość odbioru radia satelitarnego XM® (wymagana subskrypcja), a także nowe funkcje XM NavTraffic i NavWeather.

Przestronne wnętrze dla pięciu pasażerów obejmuje nowy, starannie zaprojektowany „kokpit w strefie podwójnej”. Ta intuicyjna aranżacja pomaga kierowcy nawigować w zaawansowanym wnętrzu nowego Lexusa RX, które ma dwie wyraźne, ale zintegrowane strefy: „strefę wyświetlacza” i „strefę obsługi”.

„Strefa wyświetlacza” wspomaga kierowcę za pomocą ośmiocalowego wyświetlacza nawigacyjnego, który jest umieszczony w desce rozdzielczej dla lepszej widoczności. Biała, organiczna dioda LED w wyświetlaczu wieloinformacyjnym zapewnia wyjątkową czytelność z szerokiego kąta. Opcjonalny wyświetlacz Head-up zmniejsza potrzebę nadmiernego ruchu oczu, a użycie wysokowydajnych diod LED sprawia, że wyświetlacz jest wystarczająco jasny, aby można go było odczytać w bezpośrednim świetle słonecznym.

„Strefa obsługi” umożliwia dostęp i kontrolę nad szerokim zakresem informacji za pomocą dostępnego kontrolera nawigacji „Remote Touch” oraz zamontowanego na kierownicy przełącznika wieloinformacyjnego.

Zewnętrzna część nowego Lexusa RX ma silną postawę i potężny nowy design, mający na celu zwiększenie komfortu i manewrowości. Odwrócony trapezoid w przedniej części i poziomo zintegrowany tył są połączone wyraźnym ramieniem wzdłuż profilu RX. Stylowe wykrojenia wokół okien bocznych i u podstaw drzwi zapewniają niskoprofilową moc. Standardowe 18-calowe koła aluminiowe wzmacniają wygląd zewnętrzny sportowym stylem, a opcjonalne 19-calowe koła aluminiowe oferują kolejny element stylistyczny. Pomimo wzrostu prawie we wszystkich wymiarach, ogólne osiągi aerodynamiczne poprawił specjalnie zaprojektowany spód, co skutkuje wiodącym w segmencie współczynnikiem oporu powietrza 0,32 (Cd).

Hybrydowy model Lexus RX 450h będzie miał swoje unikalne cechy stylizacji, w tym ekskluzywną atrapę chłodnicy, hybrydowe oznaczenia z niebieskimi akcentami w logo Lexusa, unikalny przedni zderzak, specjalny 19-calowy opcjonalny projekt kół, lampy przednie i tylne w niebieskim odcieniu oraz opcjonalne lampy LED.

Nowy RX jest dostępny z wyborem pakietów luksusowych i sportowych, które zawierają takie funkcje, jak ekskluzywny system dźwięku przestrzennego Mark Levinson®, podwójny system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń, dynamiczny tempomat radarowy oraz Pakiet Sportowy z zawieszeniem dostosowanym do sportowych osiągów.

Nowe modele Lexus RX będą oferować szerokokątny monitor boczny. Dzięki kamerze umieszczonej pod lusterkiem bocznym po stronie pasażera, kierowca może sprawdzić trudno widoczne obszary po stronie pasażera, po prostu wybierając przycisk na ekranie nawigacji lub kierownicy, a obraz z kamery będzie widoczny na ekranie nawigacji.

Pozostając wiernym swojemu dziedzictwu, aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa RX wciąż należą do najbardziej imponujących cech pojazdu. Dostępny system zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) bezproblemowo integruje poszczególne systemy, takie jak system kontroli stabilności pojazdu (VSC), system ABS, system wspomagania jazdy pod górę (HAC) oraz kontrolę trakcji (TRAC). Działa w sposób płynny i proaktywny przez kontrolę przepustnicy, kierownicy i hamulców, aby pomóc w zapobieganiu poślizgom podczas zakrętów, zanim pojazd osiągnie swoje limity pracy na śliskich drogach lub w innych trudnych warunkach.

Dostępny system prekolizyjny (PCS) opiera się na technologii radaru milimetrowego, aby rozpoznać możliwe zderzenie czołowe i aktywować wspomaganie hamulców oraz zablokować pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu w oczekiwaniu na wypadek. Inteligentny system adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS) jest dostępny z lampami HID w trybie mijania i drogowym w obu modelach, podczas gdy Lexus RX 450h oferuje również AFS z lampami LED w trybie mijania i halogenowymi w trybie drogowym. Oba systemy przewidują położenie pojazdu na podstawie prędkości i kąta skrętu, skierowując przednie lampy w stronę zakrętu. Opcjonalny nowy system automatycznego włączania świateł drogowych wykrywa światło z nadjeżdżających pojazdów, poprzedzających pojazdów lub źródeł otoczenia i automatycznie przełącza się z świateł drogowych na mijania.

Pasywne funkcje bezpieczeństwa obejmują wiodącą w klasie liczbę 10 standardowych poduszek powietrznych w nowym RX, w tym poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu o podwójnym działaniu (w tym ekskluzywna poduszka pasażera Lexusa z podwójną komorą), poduszki powietrzne w kolanach kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne umieszczone w siedzeniach z przodu i z tyłu oraz poduszki powietrzne kurtynowe. Pojazd jest również wyposażony w aktywne zagłówki na przednich siedzeniach Lexusa, które mają na celu zredukowanie ewentualnego urazu szyi w przypadku niektórych kolizji przy niższych prędkościach z tyłu.

350 AWD 6AT (277 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc204 Kw @ 6200 Rpm
277 Hp @ 6200 Rpm
274 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy257 Lb-Ft @ 4700 Rpm
348 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.1/63.7 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Prześwit6.88 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna4343 Lbs (1970 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5610.7 Lbs (2545 Kg)
Spalanie miasto16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22.1 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2250 G/Km / Certifiedultra-Lowemissionvehicle (Ulevii)

350 FWD 6AT (277 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc204 Kw @ 6200 Rpm
277 Hp @ 6200 Rpm
274 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy255 Lb-Ft @ 4700 Rpm
346 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.1/63.7 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika40 Cuft (1133 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna4178 Lbs (1895 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5610.7 Lbs (2545 Kg)
Spalanie miasto16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2250 G/Km

450h AWD CVT (299 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc183 Kw @ 6000 Rpm
249 Hp @ 6000 Rpm
245 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy234 Lb-Ft @ 4800 Rpm
317 Nm @ 4800 Rpm
Moc silnika elektrycznego122.8 Kw (167 Hp)
Electrical Motor Torque247.1 Lb-Ft (335 Nm)
Całkowita maksymalna moc168.4 Kw (229 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy233.8 Lb-Ft (317 Nm)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.1/63.7 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna4652 Lbs (2110 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5952.4 Lbs (2700 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km / Certified Super Ultra-Low Emission Vehicle (Sulev Ii)

450h FWD CVT (299 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc183 Kw @ 6000 Rpm
249 Hp @ 6000 Rpm
245 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy234 Lb-Ft @ 4800 Rpm
317 Nm @ 4800 Rpm
Moc silnika elektrycznego122.8 Kw (167 Hp)
Electrical Motor Torque247.1 Lb-Ft (335 Nm)
Całkowita maksymalna moc219.9 Kw (299 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy233.8 Lb-Ft (317 Nm)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.1/63.7 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna4519 Lbs (2050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5952.4 Lbs (2700 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.