LEXUS RX 2012-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus zaprezentował trzecią generację swojego potężnego SUV-a RX w 2008 roku, a w 2012 roku poprawił go dzięki zasłużonemu liftingowi, który ulepszył zarówno wnętrze, jak i wygląd zewnętrzny.

Toyota miała w swojej ofercie wystarczająco dużo silników turbo-diesla, ale nawet nie rozważała zamontowania jednego z tych nieprzyjemnych silników pod maską RX-a. Uważała je za zbyt pospolity napęd, pasujący do pracowitego pickupa HiLux lub innych samochodów budżetowych. Ale nie do SUV-a Lexusa. Mimo to było miejsce na udoskonalenia w tym konkretnym pojeździe, który nie miał szansy na najnowsze systemy infotainment.

Wygląd zewnętrzny przeszedł pewne zmiany, a model z 2012 roku miał charakterystyczny grill w kształcie wrzeciona, który później pojawił się także w innych pojazdach Lexusa. Nowy, nowoczesny język designu podkreślał poprzeczny pas na zderzaku, wizualnie łącząc obie strony przedniej części. Kolejną znaczącą zmianą były reflektory, które były dostępne w wersji HID (wysokonapięciowej) lub LED, w zależności od rynku. Aby dopełnić te zmiany, Lexus również wprowadził L-kształtne LED-owe światła do jazdy dziennej. Zmodernizowane zostały również tylne światła, które teraz miały przezroczyste soczewki.

Kolejnym dużym ulepszeniem było wnętrze, gdzie Lexus w końcu wprowadził drugą generację interfejsu Remote Touch do jednostki infotainment. Zmieniono także projekt kierownicy oraz rozmieszczenie wskaźników w zestawie instrumentów. Pomiędzy przednimi siedzeniami Lexus zamontował schowek w konsoli centralnej, z portami USB przesuniętymi bliżej wieka, dzięki czemu kierowca nie musiał grzebać głęboko, aby naładować telefon podczas jazdy. Oprócz tych technicznych udoskonaleń, Lexus dodał nowe wykończenia, w tym matowe srebrne nad schowkiem.

Nowa, ulepszona gama modeli Lexus RX zadebiutowała na światowej scenie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. Nowy RX wyróżnia się bardziej eleganckim i agresywnym projektem przodu. Ulepszony wnętrze oferuje szerszy wybór schematów kolorystycznych, nowe wykończenia, nową kierownicę, zmodyfikowane wskaźniki oraz drugą generację interfejsu Remote Touch (RTI).

Wszechstronność europejskiego flagowego modelu RX 450h została wzbogacona o tryb Sport, który uzupełnia tryby jazdy Normal, Eco i EV (tylko elektryczny) pełnego hybrydowego napędu. Tryb EV można teraz aktywować osobnym przełącznikiem.

Dodatkowo, aby wzmocnić dynamiczny i sportowy charakter nowego RX oraz przyciągnąć nowych klientów do gamy modeli, dostępna będzie nowa wersja F SPORT. Oczekuje się, że będzie stanowić około 30% sprzedaży przyszłych modeli, a nowa wersja F SPORT oferuje unikalny design zewnętrzny i wewnętrzny oraz technologię dynamiki jazdy.

Wprowadzenie pierwszego RX w 1998 roku zapoczątkowało segment luksusowych SUV-ów, łącząc po raz pierwszy elastyczność, praktyczność i trwałość pojazdu sportowo-użytkowego z prowadzeniem, osiągami, wyrafinowaniem i komfortem luksusowej limuzyny.

RX był pierwszym SUV-em, który w 2005 roku został wyposażony w pełny hybrydowy napęd. Dziś, po trzech generacjach, z których dwie były wyposażone w technologię Lexus Hybrid Drive, RX pozostaje kluczowym modelem dla marki Lexus.

W Europie luksusowy SUV odpowiada za 32% wszystkich sprzedaży Lexusa i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem po CT 200h.

Design Zewnętrzny

Nowa gama Lexus RX wyróżnia się odważnym, eleganckim i wyjątkowym projektem przodu, który zostanie przyjęty w całej marce, aby wzmocnić rodziną tożsamość Lexusa między różnymi modelami.

Nowy, bardziej agresywny design nadaje RX potężną i komenderującą obecność na drodze, będąc dalszą ewolucją stylistycznego wskazania, które po raz pierwszy zostało opracowane w modelach CT 200h i GS.

Odwrócona trapezoidalna górna krata i nachylona dolna krata zostały połączone i zintegrowane w jeden element, tworząc wyraźny kształt „wrzeciona”, który łączy sekcję środkową zderzaka. Wzmacniając to nowoczesną i odważną tożsamość, dolna krata ma teraz poziome pręty i jest wykończona na czarno.

Nowe, przejrzyste reflektory, umieszczone na wyższej płaszczyźnie niż sama krata – co jest unikalną cechą Lexusa – są wyposażone w halogenowe, wyładowcze (HID) lub diodowe (LED) lampy. Reflektory są podkreślone przez zintegrowane diody LED do jazdy dziennej (DRL), które tworzą motyw strzały L-finesse, wzmacniając unikalny wizualny podpis nowej gamy modeli RX.

Tylne lampy również zyskały nowe, przejrzyste soczewki i zostały zaprojektowane z mocniejszym, bardziej wyrazistym poziomym podkreśleniem, co dodaje elegancji tylnej części pojazdu.

Obecny wybór kół aluminiowych 18″ lub 19″ został rozszerzony o nowy projekt kół 19″, a dostępne są cztery nowe kolory zewnętrzne – Srebrny Satynowy, Burgundowy, Brązowy Sienna i Nocny Niebieski, co łącznie daje 10 kolorów do wyboru.

Design Wnętrza

Nowe wnętrze RX wykracza poza atrakcyjność swojej przestronnej, luksusowej i technicznie zaawansowanej kokpitu 'crossover’ oferując rozszerzony wybór schematów kolorystycznych, nowe wykończenia, nową kierownicę, zmodyfikowane wskaźniki i drugą generację interfejsu Remote Touch (RTI).

Do wyboru schematów kolorystycznych wnętrza dołącza nowy kolor Saddle Tan oraz ekskluzywne dla F SPORT czarno-szare wzory, do istniejącej oferty w kolorze kości słoniowej, czarnym i jasnoszarym.

Wybór wkładek wykończeniowych również został zwiększony; luksusowy orzech i klasyczny ciemnoszary, wzbogacony o nowoczesny, ciemnoszary klon z oczkami oraz ekskluzywne dla F SPORT wykończenie srebrne.

Odzwierciedlając różnice od gładkiego wykończenia z skóry, tapicerka z semi-aniliny ma teraz perforacje w kształcie diamentów. Szwy siedzeń zostały wzmocnione grubszą nitką i bardziej wyrazistymi kolorami, a projekt deski rozdzielczej ożywiono poprzez dodanie matowego srebrnego wkładu nad schowkiem.

Nowa, bardziej komfortowa kierownica ma przekrój, który nie jest już jednorodny w całym obwodzie. Jej różnorodny profil umożliwia relaksujący chwyt i płynne wprowadzenie kierowania. Kierownice wykończone drewnem są teraz dostępne z podgrzewanymi obręczami.

Wskaźniki w instrumentach kierowcy wersji RX 450h są wyposażone w nowy projekt wskaźnika systemu hybrydowego z wyraźnie wydzielonymi strefami Ładowania, Eco i Mocy. Nowe podświetlenie otoczenia zmienia się w zależności od warunków jazdy oraz wybranego trybu jazdy.

W trybach jazdy EV (tylko elektryczny), Eco lub Normal, gdy wskaźnik systemu hybrydowego znajduje się w strefie Ładowania lub Eco, podświetlenie otoczenia ma kolor niebieski. Zgaśnie, gdy wskaźnik wejdzie w strefę Mocy. W trybie Sport, podświetlenie otoczenia pozostaje czerwone przez cały czas.

Skrzynka konsoli centralnej została znacznie zrewidowana, aby poprawić swoją funkcjonalność. Kąt otwarcia pokrywy konsoli został zwiększony do 95 stopni, aby poprawić dostęp. Zarówno port USB, jak i gniazdo akcesoriów zostały przesunięte bliżej górnej części wnętrza skrzynki, która teraz ma zamykaną drzwi i wyjmowaną przegrodę.

Nowa gama modeli RX jest wyposażona w drugą generację interfejsu Remote Touch (RTI). To unikalne dla Lexusa, wielofunkcyjne urządzenie sterujące zostało ulepszone w celu zwiększenia użyteczności i łatwości obsługi. Teraz posiada pierwszy na świecie mechanizm sterowania joystickiem typu przesuwnego, który działa podobnie jak mysz komputerowa, a komenda ENTER jest teraz realizowana po prostu przez naciśnięcie kontrolera.

W połączeniu z usprawnionym sterowaniem RTI, system multimedialny ma teraz pełnokolorowy wyświetlacz LED o możliwościach wieloekranowych. Umożliwia to jednoczesne i niezależne wyświetlanie trzech rodzajów informacji, takich jak mapa, informacje o pojeździe, audio, wejście nawigacyjne, funkcje klimatyzacji i połączenia przychodzące.

Wybór trybu jazdy (Normal, Sport, ECO i EV)

Nowy tryb Sport, który uzupełnia Normalny i Eco w inteligentnej elektronicznej skrzyni biegów E-CVT pełnego hybrydowego napędu, dodatkowo poprawia osiągi i dynamikę RX 450h. Te trzy tryby jazdy można wybierać za pomocą kierownicy, podczas gdy tryb EV (tylko elektryczny) można teraz aktywować za pomocą osobnego przełącznika EV.

Od momentu uruchomienia i przy prędkości poniżej 50 km/h RX 450h automatycznie działa w trybie EV, poruszając się wyłącznie na zasilaniu silnika elektrycznego. Kierowca może również ręcznie wybrać tryb EV. Ten unikalny tryb jazdy jest dostępny tylko dzięki pełnej technologii hybrydowej Lexus Hybrid Drive.

Tryb jazdy EV pozwala na relaksującą jazdę po mieście z minimalnym hałasem oraz zerowymi emisjami CO2, NOx i cząstek stałych, na odległość do dwóch kilometrów. Ponieważ silnik benzynowy jest wyłączony podczas jego pracy, tryb jazdy EV przyczynia się do znacznego zmniejszenia całkowitego zużycia paliwa nowego Lexusa.

W trybie Eco reakcja przepustnicy na agresywne wciśnięcie pedału gazu jest zmniejszona, a kontrola klimatyzacji jest zoptymalizowana dla lepszej oszczędności paliwa. W zależności od warunków jazdy, tryb Eco może pomóc klientom przyjąć relaxed style jazdy i osiągnąć zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa.

Specjalnie dostrojony, aby dostarczyć większą moc silnika elektrycznego, tryb Sport maksymalizuje osiągi i zwinność nowego RX 450h. Nie tylko modyfikuje ustawienia przepustnicy i elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS), aby uzyskać szybszą reakcję na wejścia kierowcy, ale także zapewnia mniej inwazyjną pracę systemów kontroli stabilności pojazdu (VSC) i kontroli trakcji (TRC), pozwalając kierowcom w pełni wykorzystać rozszerzone możliwości dynamiczne pełnej hybrydy Lexusa.

Wyraźny charakter każdego trybu jazdy jest dodatkowo wzmacniany przez zmiany w wskaźnikach kierowcy. Podświetlenie panelu wskaźników, które jest oświetlone hybrydowym niebieskim w trybach EV, Eco i Normal, automatycznie zmienia się na czerwone, gdy wybierany jest tryb Sport.

NOWA WERSJA F SPORT

Dalsze wzmocnienie dynamicznego i sportowego charakteru nowego RX oraz przyciąganie nowych klientów do gamy modeli, nowa wersja F SPORT jest teraz dostępna.

Oczekuje się, że będzie stanowić do 30% wszystkich przyszłych sprzedaży RX w nowej strukturze modelowej z czterema wersjami, a klasa F SPORT oferuje unikalny design zewnętrzny i wewnętrzny oraz technologie dynamiki jazdy.

Design Zewnętrzny

Wersje F SPORT nowego RX są natychmiast rozpoznawalne dzięki znacznie bardziej agresywnej, unikalnej stylistyce przodu. Głębszy, bardziej pionowy zderzak przedni obejmuje większą dolną część grilla rodziny Lexusa 'wrzecionowego’.

Zawierając aerodynamiczny spoiler o pełnej szerokości dla poprawy stabilności przy wysokich prędkościach, rozszerzone końcówki dolnego zderzaka mieszczą głęboko osadzone lampy przeciwmgielne. Zarówno górna, jak i dolna krata mają sportowy, specyficzny dla F SPORT design siatki.

W profilu modele F SPORT można rozpoznać po ekskluzywnych, 19″ zaciemnionych aluminiowych kołach i oznaczeniach F SPORT na przednich błotnikach.

Design Wnętrza

Wnętrze ekskluzywne dla F SPORT charakteryzuje się unikalnym schematem kolorystycznym w czerni i szarości. Oferuje gładką czarną tapicerkę skórzaną z białymi szarymi perforacjami i kontrastowymi szwami, wstawki w kolorze stali srebrnej oraz czarny sufit, aby nadać wnętrzu bardziej kokpitowy klimat i wspomóc koncentrację kierowcy.

Wydajne Amortyzatory

Modele F SPORT korzystają również z systemu amortyzatorów wydajnościowych, który został zaprojektowany w celu pochłaniania i minimalizowania niepożądanych wibracji nadwozia, zapewniając bardziej liniowe odczucie kierownicy i poprawiając komfort jazdy.

Zamiast konwencjonalnych stałych wzmocnień, system zawiera przedni amortyzator wydajnościowy łączący lewą i prawą wieżę zawieszenia przedniego oraz tylny amortyzator łączący lewą i prawą stronę dolnej tylnej płyty.

Z konstrukcją podobną do typowego amortyzatora mono-tubowego, przednie i tylne zespoły amortyzatorów wydajnościowych różnią się w zależności od zmian w sztywności nadwozia, hałasie i wibracjach otoczenia, optymalizując ich zdolność do pochłaniania skrętu, zgięcia i drobnych wibracji.

Ich montaż zredukował wibracje podłogi pojazdu w szerokim zakresie częstotliwości, zmniejszył deformacje nadwozia poprzez zmniejszenie przesunięcia lewej i prawej wieży zawieszenia, a także obniżył poziomy białego szumu systemu audio.

Mimo że analiza jest trudna nawet przy użyciu projektowania wspomaganego komputerowo, mikroskopijne wibracje manifestują się jako niewielki dyskomfort podczas skręcania kołem i drobne odchylenia w zachowaniu pojazdu podczas przyspieszania na prostych. Ich eliminacja przynosi nowy wymiar odpowiedzi kierownicy, zwinności oraz komfortu jazdy w segmencie premium SUV.

6-biegowa automatyczna skrzynia biegów z kontrolą zmiany biegów za pomocą łopatek

450h V6 FWD CVT (299 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc183 Kw @ 6000 Rpm
249 Hp @ 6000 Rpm
245 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy234 Lb-Ft @ 4800 Rpm
317 Nm @ 4800 Rpm
Moc silnika elektrycznego50 Kw (68 Hp)
Electrical Motor Torque102.5 Lb-Ft (139 Nm)
Całkowita maksymalna moc219.9 Kw (299 Hp)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60 R18
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.2/63.8 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4519 Lbs (2050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5952 Lbs (2700 Kg)
Spalanie miasto32 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

270 FWD 6AT (188 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2671 Cm3
Moc138.3 Kw @ 5800 Rpm
188 Hp @ 5800 Rpm
185 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy186 Lb-Ft @ 4200 Rpm
252 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60R18
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.2/63.8 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4475 Lbs (2030 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5082 Lbs (2305 Kg)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)

350 AWD 6AT (273 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc201 Kw @ 6200 Rpm
273 Hp @ 6200 Rpm
270 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4700 Rpm
336 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60R18
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.2/63.8 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4343 Lbs (1970 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5611 Lbs (2545 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2250 G/Km

350 F SPORT AWD 8AT (273 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc201 Kw @ 6200 Rpm
273 Hp @ 6200 Rpm
270 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4700 Rpm
336 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60R18
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.2/63.8 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4508 Lbs (2045 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5611 Lbs (2545 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

350 FWD 6AT (273 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc201 Kw @ 6200 Rpm
273 Hp @ 6200 Rpm
270 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4700 Rpm
336 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60R18
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.7 In (1694 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.2/63.8 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4343 Lbs (1970 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5558 Lbs (2521 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

450h V6 AWD CVT (299 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc183 Kw @ 6000 Rpm
249 Hp @ 6000 Rpm
245 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy234 Lb-Ft @ 4800 Rpm
317 Nm @ 4800 Rpm
Moc silnika elektrycznego50 Kw (68 Hp)
Electrical Motor Torque102.5 Lb-Ft (139 Nm)
Całkowita maksymalna moc219.9 Kw (299 Hp)
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60 R18
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość74.2 In (1885 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.2/63.8 In (1
Rozstaw osi107.9 In (2741 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna4652 Lbs (2110 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5952 Lbs (2700 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.