LEXUS RX 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus zaprezentował piątą generację modelu RX w 2022 roku, pojazd, który wykazał nieznaczne poprawki w stylizacji zewnętrznej, ale zdecydowanie bardziej dopracowane wnętrze oraz ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa.

Po sprzedaży ponad 3,5 miliona egzemplarzy, gama RX stała się bestsellerem w ofercie producenta. Udało się to osiągnąć w ciągu dwóch dekad i czterech generacji od 1998 roku. Model ten również wyznaczał kierunki w technologii hybrydowej w segmencie SUV, torując drogę dla kolejnych elektryfikowanych pojazdów na rynku. Lexus zbudował piątą generację RX na ulepszonej platformie GA-K, co pozwoliło na oferowanie pojazdu w wersji napędzanej silnikiem benzynowym, hybrydowym oraz hybrydowym typu plug-in.

Choć kształt auta wydawał się praktycznie niezmieniony, wprowadzono istotne modyfikacje. Charakteryzowało się ono dłuższym rozstawem osi, obniżoną linią dachu oraz wydłużonym przednim pasem. Z tyłu, przypominająca coupe klapa bagażnika była pochylona w przód, co podkreślono czarnym elementem przy słupku C. Dodatkowo, reflektory samochodu były bardziej poziome niż wcześniej i miały potrójne diody LED. L-kształtne światła do jazdy dziennej wzmacniały sportowy wygląd pojazdu.

Wnętrze wyposażone było w 14-calowy wyświetlacz multimedialny umieszczony na szczycie konsoli centralnej. Pomimo ogólnego trendu tworzenia jednolitej linii ekranów z grupą wskaźników, Lexus podjął inną decyzję, instalując klasyczne wskaźniki przed kierowcą. W zależności od poziomu wyposażenia i opcji, samochód oferował wnętrze wykończone skórą z dzielonymi, składanymi tylnymi siedzeniami oraz wystarczającym komfortem dla pięciu dorosłych pasażerów.

Pod maską Lexus zrozumiał, że różne kraje mają różne potrzeby, dlatego wyposażył RX w turbodoładowany silnik benzynowy na rynek Europy Wschodniej. Jednocześnie reszta świata otrzymała jedynie wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in. Ta ostatnia była premierą w gamie RX.

Lexus zaprezentował 5. generację modelu RX, całkowicie odmienioną wersję, otwierającą nowy, istotny rozdział dla tego ikonicznego SUV-a.

Przełomowy RX stał się bestsellerem marki Lexus przez ostatnie dwie dekady. Od momentu wprowadzenia w 1998 roku sprzedano na całym świecie ponad 3,5 miliona egzemplarzy – w tym 300 tysięcy w Europie. Ta 5. generacja RX jest kluczowa dla przyszłej strategii marki „Lexus Electrified”.

Koji Sato, Prezydent Lexus International: „Przy zupełnie nowym RX postanowiliśmy zachować DNA Lexusa w postaci doskonałej jakości, komfortu jazdy i wyrafinowania, a jednocześnie podnieść doświadczenie związane z prowadzeniem na wyższy poziom, dostarczając unikalny podpis w stylu Lexus”.

Obok niedawno wprowadzonego NX oraz nowo zaprezentowanego RZ, RX pomoże zbudować „Następny Rozdział” marki Lexus. Te trzy modele reprezentują najsilniejszą ofensywę w segmencie D-E Premium SUV, będącym sercem biznesu Lexusa.

Lexus dalej rozwija swoją nową „Następną Erę” język projektowania dla nowego RX. Obejmuje to nowy koncept „spindle body”, który został osiągnięty poprzez zintegrowanie koncepcji kołnierza w przodzie pojazdu. Zespół RX czerpał inspirację z bogatego dziedzictwa projektowego RX. Efektem jest samochód, który od razu rozpoznawalny jest jako RX, ale z bardziej dynamicznym, eleganckim i pewnym charakterem.

Wewnątrz, skupiający się na kierowcy kokpit „Tazuna” koncentruje się na zapewnieniu kierowcy bezpośredniej, intuicyjnej kontroli nad pojazdem, zgodnie z zasadą „ręce na kierownicy, oczy na drodze”. Ulepsza również doświadczenie jazdy, dzięki intuicyjnemu i czystemu układowi, wzmocnionemu nowym 14-calowym ekranem dotykowym.

Nowy RX występuje w trzech różnych wersjach elektrycznych w Europie. U podstaw oferty marki w Europie Zachodniej, RX 450h+ powita klientów RX w technologii plug-in, która stała się wzorem dla Lexusa. Z nowym RX 350h hybrid, Lexus wprowadza wydajną alternatywę dla silników diesla i benzynowych o mniejszej pojemności. A dla tych kierowców, którzy szukają większej dynamiki, Lexus prezentuje swój pierwszy w historii turbohybrydowy model RX 500h, który oferuje kontrolę mocy napędu DIRECT4.

Na rynkach wschodnich, obok RX 500h, Lexus prezentuje również RX 350 z 2,4-litrowym silnikiem benzynowym turbodoładowanym, który oferuje wyższe osiągi niż obecny model.

Aby stworzyć unikalny „Lexus Driving Signature”, Lexus zoptymalizował fundamentalne cechy SUV-a, takie jak środek ciężkości, parametry bezwładności, redukcję wagi, sztywność oraz układ napędowy, aby stworzyć bardziej naturalny dialog między samochodem a kierowcą. Udoskonalone prowadzenie i responsywność wynikają z poprawionej platformy GA-K, która zapewnia doskonałą sztywność nadwozia i niski środek ciężkości.

Wykorzystując światowej klasy technologie bezpieczeństwa Lexusa, RX oferuje 3. generację systemu Lexus Safety System+, z ulepszonym systemem zapobiegania kolizjom, nowym systemem Proactive Driver Assist oraz rozszerzonym pakietem bezpieczeństwa. RX wyposażony jest również w najnowszą platformę multimedialną z asystentem głosowym Hey Lexus oraz aplikacją Lexus Link.

INNOWACYJNA HISTORIA

Przy wprowadzeniu na rynek w 1998 roku, RX 300 stał się pierwszym luksusowym SUV-em na świecie, tworząc zupełnie nowy segment samochodów, z osiągami, przyspieszeniem, prowadzeniem i komfortem godnymi luksusowego pojazdu. W 2005 roku, RX 400h zadebiutował jako pierwszy luksusowy samochód hybrydowy, z rewolucyjnym układem napędowym, który łączył silnik V6 z mocnym silnikiem elektrycznym, co stało się punktem wyjścia dla całej hybrydowej oferty Lexusa. Klienci chwalili go za wygodę, wyrafinowanie i jakość, a w 2016 roku RX był pierwszym modelem Lexusa, który otrzymał technologię Lexus Safety System+. W 2019 roku RX zaprezentował pierwszy na świecie system BladeScanTM Adaptive High-beam, technologię, która wykorzystuje obracające się lusterko w kształcie ostrza do lepszego oświetlenia za pomocą świateł LED.

'NASTĘPNY ROZDZIAŁ’ W PROJEKCIE LEXUS

„Najpierw stworzyliśmy dynamiczny projekt zewnętrzny, aby wyrazić przyciągającą, angażującą obecność i solidną postawę, aby przywołać wydajność jazdy. Następnie dopracowaliśmy proporcje, aby wyrazić podwyższone doświadczenie jazdy oraz dodaliśmy nowe technologie napędu, takie jak DIRECT4” – wyjaśnia główny inżynier RX, Takaaki Ohno.

Przechodząc do elektryfikacji, projektanci podjęli się wyzwania włączenia nowej tożsamości projektowej „spindle body” do nowego RX. Efektem tego była poprawa integracji grilla, która wyraża poczucie mocy elektrycznej i niski środek ciężkości. Bardziej kompaktowe i ostrzejsze reflektory, wloty powietrzne i szerszy rozstaw kół (15 mm) dodatkowo umacniają stabilny, pewny wygląd.

Aby osiągnąć odważniejszą postawę, projektanci Lexusa opracowali bardziej smukłą sylwetkę, wydłużając maskę, zwiększając rozstaw osi o 60 mm i obniżając linię dachu o 10 mm. Dając samochodowi coupé-owy charakter, charakterystyczny czarny tylny słupek (tzw. „latający dach” Lexusa) jest teraz bardziej trójwymiarowy w wyglądzie, a dodatkowa dynamika RX pochodzi z opadającej linii oraz dużych kół 21″.

Reflektory LED są smuklejsze, ostrzejsze i bardziej poziome. Projekt, podkreślony L-kształtnymi światłami do jazdy dziennej, tworzy mocny wygląd. Z tyłu, jednoliniowe światła tylne z podpisem Lexusa podkreślają ikoniczny kształt RX, podczas gdy szerszy rozstaw kół (50 mm) odważnie akcentuje postawę i obecność na drodze. Wprowadzenie nowego znaczka „LEXUS” na klapie bagażnika nadaje świeży i nowoczesny wygląd.

Akcentując sportowe cechy RX, F SPORT zawiera udoskonalenia w wykonaniu przedniego grilla, progów oraz aerodynamicznych zderzaków z przodu i z tyłu. Ten model będzie oferowany tylko jako RX 500h lub RX 350 w Europie Wschodniej.

PODWYŻSZONA LUKSUSOWOŚĆ

Aby uczynić wnętrze bardziej ukierunkowanym na kierowcę, Lexus opracował koncepcję kokpitu Tazuna. Wprowadzona po raz pierwszy w nowym NX i RZ, teraz zastosowana w nowym RX. Nazwa Tazuna pochodzi od japońskiego słowa oznaczającego „cugle konia”, które koncentruje się na bezpośredniej, ale intuicyjnej kontroli. W kokpicie źródła informacji, takie jak ekran multimedialny, wyświetlacz wieloinformacyjny, pojedynczy wskaźnik, zcentralizowane wskaźniki oraz wyświetlacz Head-Up są grupowane w taki sposób, aby ich zawartość można było odczytać przy minimalnym ruchu oczu i głowy.

„Mocne połączenie projektu kokpitu Tazuna i przestronności SUV-a luksusowego, z materiałami takimi jak wysokiej jakości skórzane wykładziny i zamszowe wykończenie rzemieślnicze z wytłoczonym znakiem Lexusa „L”, to dokładnie taki rodzaj spersonalizowanego wyglądu, na który liczyliśmy przy projektowaniu tego nowego wnętrza” – wyjaśnia projektant wnętrz RX, Jota Kusakari.

Projektanci dążyli do stworzenia minimalistycznej, ale intuicyjnej i przemyślanej przestrzeni wewnętrznej z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów. Fotele przednie zostały przeprojektowane, aby oferować doskonały dostęp, wsparcie oraz opcje ogrzewania/wentylacji. Aby zapewnić właściwe wsparcie ergonomiczne w okolicach talii, na bokach siedzenia stworzono wklęsły kształt.

Istotnym punktem nowego RX jest możliwość zamówienia wnętrza z syntetycznej skóry, stworzonej w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony wegan i innych konsumentów świadomych ekologicznie. Oznacza to, że w wersji Comfort nie tylko fotele, ale także kierownica i gałka zmiany biegów są pokryte skórą syntetyczną. Klienci mogą wybierać między kolorem Czarnym a Ammonite Sand.

W ramach gościnności Lexusa 'Omotenashi’, funkcja 'Lexus Mood Selector’ pozwala pasażerom dostosować oświetlenie ambientowe RX z palety 64 kolorów i 14 spersonalizowanych motywów.

Nowy Lexus RX oferuje zarówno przestrzeń bagażową, jak i pięć luksusowych miejsc siedzących z doskonałą ilością miejsca na nogi. Dzięki zwiększeniu odległości między siedzeniami o 1010 mm (+10 mm w porównaniu do poprzedniego modelu), nowo zaprojektowane fotele oraz bardziej inteligentne pakowanie, Lexus był w stanie sprawić, że RX wydaje się bardziej przestronny wewnątrz. Obniżając wysokość załadunku o 30 mm, jest łatwiejszy w użyciu. Dzięki inteligentnej konstrukcji klapy bagażnika, przestrzeń bagażowa zyskała dodatkowe 50 mm długości. Ta dodatkowa długość pomaga pomieścić większe przedmioty, a tylne siedzenia dzielone w proporcji 40:20:40 mogą pomieścić przedmioty takie jak narty lub deski surfingowe.

Nowy system e-latch elektronicznie steruje otwieraniem drzwi, co sprawia, że są one płynniejsze i wygodniejsze w użyciu.

PODPIS LEXUSA W JAZDIE: KOMFORT, KONTROLA, PEWNOŚĆ

Wszystkie modele RX dostarczą „Lexus Driving Signature” w swoim stylu, dzięki wyjątkowym cechom platformy i układów napędowych, ale z wspólnym mianownikiem: doskonały komfort połączony z nowym poziomem responsywności, liniową i bezpośrednią reakcją, utrzymującą kierowcę w kontroli w każdej chwili, co skutkuje natychmiastowym poczuciem pewności.

Nowy Lexus RX jest zbudowany na platformie GA-K, podobnej do tej w NX, ale z inną konfiguracją. Na przykład tył został całkowicie przeprojektowany, aby wydłużyć rozstaw osi, ale także wdrożyć dodatkowe poprzeczki i wzmocnienia zawieszenia, które zwiększają sztywność. Ta zwiększona sztywność pozwoliła inżynierom Lexusa precyzyjniej dostroić zawieszenie, poprawiając nie tylko osiągi, ale także komfort.

Ta nowa platforma RX pozwoliła na obniżenie wagi samochodu o 90 kg oraz zmniejszenie całkowitej wysokości o 10 mm, co skutkuje obniżeniem środka ciężkości o 15 mm. Rozstaw osi został wydłużony o 60 mm, przy zachowaniu długości całkowitej i zmniejszeniu yaw. Przy 15 mm z przodu i 50 mm z tyłu, rozstaw kół jest również szerszy, a w połączeniu z 21-calowymi kołami, nadaje RX pewniejszą postawę i przyczepność.

Aby zaoszczędzić na wadze, Lexus użył zaawansowanych materiałów, takich jak stal o wysokiej wytrzymałości 2GPa do słupków centralnych oraz aluminium do błotników i maski. Nowa struktura obejmuje również stal 1180 MPa dla wzmocnienia progu i stal 1470 MPa dla sztywności dachu.

Umożliwiając znaczny wzrost wydajności, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia lepszą stabilność boczną i charakterystyki przeciwdziałania opadaniu. Możliwość przenoszenia wyższych poziomów momentu obrotowego znacznie redukuje również hałas, wibracje i szorstkość.

Zapewniając ciszę na poziomie Lexusa w wnętrzu kabiny dzięki środkom tłumiącym dźwięk i redukcji wibracji, inżynierowie i rzemieślnicy stworzyli dźwięki, które dodają poczucia mocy i wydajności. Aby pobudzić zmysły, dopracowali także dźwięk zamykania drzwi luksusowego samochodu.

ROZSZERZONA OFERTA ELEKTRYCZNA

Wykorzystując strategię „Lexus Electrified”, która przyjmuje podejście wielotechnologiczne oraz mając ponad 15-letnie doświadczenie w technologii elektryfikacji, nowy RX nadal przesuwa granice: wysoko wyrafinowana wydajność samoczynnie ładującego się hybrydy Lexusa lub doskonała moc i efektywność hybrydy plug-in Lexusa.

RX 500h: REWOLUCYJNY HYBRYD Z DIRECT4

Nowy Lexus RX 500h to rewolucyjny hybrydowy model, który jest pierwszym hybrydowym modelem Lexusa z turbodoładowaniem, stworzonym z myślą o klientach spragnionych wysokiej wydajności elektryfikowanej.

Zasilany przez zupełnie nową architekturę hybrydową składającą się z 2,4-litrowego silnika turbo i 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów, oferuje 371 DIN koni mechanicznych zapewniających ekscytujące przyspieszenie oraz doskonałe prowadzenie dzięki technologii DIRECT4. Przedni silnik elektryczny znajduje się pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów, z sprzęgłem po obu stronach, co umożliwia elastyczne dostosowanie dostarczania mocy.

Tył wyposażony jest w e-Axle o mocy 80 kW: kompaktowy, modułowy zestaw składający się z silnika, przekładni i ECU umiejscowionych pomiędzy tylnymi kołami. Jego kompaktowe wymiary pomagają zapewnić więcej przestrzeni w kabinie i bagażniku.

Umożliwiająca profesjonalną kontrolę dostarczania mocy technologia DIRECT4 to nowa, ekskluzywna technologia Lexusa, która została wprowadzona niedawno w modelu RZ 450e. Ten inteligentny system stale równoważy moc i moment obrotowy między przednią a tylną osią w każdej sytuacji, automatycznie i płynnie przestawiając siłę napędu między 2 osiami precyzyjniej niż jakikolwiek system mechaniczny.

Umożliwiając lepsze połączenie drogi z kierownicą, DIRECT4 zapewnia poprawioną stabilność prowadzenia i doskonałe właściwości jezdne przy wysokiej prędkości. Co ważne dla RX 500h, poprawia również komfort jazdy dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu, który pomaga kontrolować ruchy karoserii.

Jako że to hybryda wysokowydajna, Lexus zamontował przeciwstawne zaciski w przednich hamulcach, aby uzyskać mocne hamowanie oraz Dynamic Rear Steering (DRS), które określa optymalny kąt skrętu dla tylnych kół.

RX 450h+: PIERWSZA HYBRYDA PLUG-IN ELECTRIC RX

Lexus wykorzystał ponad 15-letnie doświadczenie w elektryfikacji do stworzenia hybrydowego pojazdu elektrycznego RX 450h+, który jest postrzegany jako logiczny krok naprzód dla wielu jego klientów RX 450h.

Oczekiwany, że będzie najlepiej sprzedającym się modelem RX w Europie Zachodniej i Centralnej, RX 450h+ wyposażony jest w czterocylindrowy silnik hybrydowy o pojemności 2,5 litra oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 18,1 kWh. Dodatkowy tylni silnik elektryczny zapewnia stały napęd na wszystkie koła. System plug-in produkuje 306 DIN koni mechanicznych i ma zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w około 7 sekund. Ogólnie oferuje mniej więcej tę samą moc co wychodzący RX 450h, ale z większym momentem obrotowym i szybszym przyspieszeniem. Przy większej ilości mocy pochodzącej z silników elektrycznych, jazda wydaje się łatwiejsza, ale i bardziej wyrafinowana. Będzie również charakteryzować się znacznie niższym zużyciem paliwa i emisjami. Szacowane emisje CO2 (cykl WLTP) poniżej 26 g/km oraz zużycie paliwa poniżej 1,2 l/100 km mają być konkurencyjne.

Rozmiar i pojemność akumulatora litowego oraz wiedza Lexusa w zakresie elektryfikacji pozwalają na osiągnięcie konkurencyjnego zasięgu EV wynoszącego około 65 km (cel, w toku homologacji) oraz umożliwiają jazdę elektryczną do 135 km/h. Kluczowe jest to, że hybryda Plug-in Lexusa utrzymuje wysoką wydajność, gdy akumulator jest wyczerpany, ponieważ RX 450h+ przełącza się na zaawansowany system hybrydowy 4. generacji.

RX 350h: WYDAJNY SAMOCHÓD HYBRYDOWY 4. GENERACJI

Płynność i wydajność modelu hybrydowego RX zostały poprawione dzięki wprowadzeniu 4. generacji technologii hybrydowej Lexusa w nowym RX 350h. Napęd benzynowy o pojemności 2,5 litra oferuje 245 DIN koni mechanicznych i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 8,0 sekund, co porównywalne jest z obecnym RX 450h, jednocześnie produkując niższe emisje. RX 350h będzie silną alternatywą dla konkurencji z silnikami diesla o mniejszej pojemności, idealną dla klientów, którzy stawiają na komfort i wydajność.

RX 350: MOCNIEJSZY SILNIK BENZYNOWY 2,4 LITRA TURBO

Oferowany wyłącznie w Europie Wschodniej, nowy Lexus RX 350 napędzany jest przez silnik turbodoładowany o pojemności 2,4 litra, który rozwija 279 DIN koni mechanicznych (lub 249 DIN w niektórych rynkach) oraz 430 Nm momentu obrotowego, co jest znacznie wyższe niż wcześniej. Jego siła idzie w parze z szybką reakcją ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Direct Shift z krótszymi przełożeniami.

Nowy, elektronicznie sterowany, stały napęd na wszystkie koła zapewnia skuteczne przenoszenie mocy w trudnych warunkach, takich jak żwirowe drogi. Rozdział momentu obrotowego między osią przednią i tylną może być dostosowywany od 75:25 do 50:50 w zależności od warunków jazdy.

INNOWACYJNE MULTIMEDIA LEXUSA I ŁĄCZNOŚĆ

Nowy Lexus RX oferuje zaawansowaną łączność, która jest zarówno szybsza, jak i stabilniejsza, zapewniając najnowsze technologie multimedialne, usługi „zawsze połączone” oraz wygodę aktualizacji bezprzewodowych. Użytkownik ma około stu sposobów interakcji z nowym RX, wykorzystując smartfona, nawigację, polecenia dotyczące pojazdu, funkcje multimedialne i łączność z chmurą.

RX wyposażony jest w standardowy 14-calowy ekran dotykowy, jeden z największych w swojej klasie. Ekran o niskim odblasku ma dodatkowe przyciski umożliwiające intuicyjny dostęp do najczęściej używanych funkcji. Grafika wyświetlana jest w HD, co zapewnia doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych, a CPU jest 3,6 razy szybszy niż obecny system.

Oprócz standardowego wbudowanego systemu nawigacji, nowy RX zapewnia również usługi chmurowe jako standard (na rynkach, gdzie usługa jest dostępna). Moduł komunikacji danych DCM samochodu zapewnia stałą łączność, dostarczając na bieżąco informacje o wydarzeniach drogowych, wypadkach i warunkach drogowych.

Nowy system multimedialny obejmuje inteligentnego asystenta głosowego „Hey Lexus”, który odpowiada na pytania i polecenia w bardziej naturalny sposób. Łatwa integracja ze smartfonem zapewniana jest jako standard – bezprzewodowo dla Apple CarPlay i z przewodowym połączeniem dla Android Auto. Dostępna jest również bezprzewodowa ładowarka, zapewniająca 50% szybsze ładowanie.

Oprócz ustalonych funkcji zdalnych Lexus Link, takich jak analizy jazdy, coaching hybrydowy, monitorowanie poziomu paliwa oraz funkcja „znajdź mój samochód”, nowe funkcje dostępne są dla RX 450h+: monitorowanie poziomu naładowania akumulatora, planowanie ładowania oraz timer ładowania. Aplikacja umożliwia również zdalne blokowanie i odblokowywanie pojazdu, otwieranie klapy bagażnika, sterowanie klimatyzacją, a nawet włączanie świateł awaryjnych w celu zidentyfikowania samochodu na parkingu.

Modele wyższej klasy RX standardowo wyposażone są w nowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound z 21 głośnikami. Opracowany przez wyłącznych partnerów audio Lexusa, system jest zoptymalizowany do architektury wnętrza samochodu.

ZAAWANSOWANE WSPARCIE KIEROWCY

Lexus wprowadza wiele zaawansowanych technologii skoncentrowanych na człowieku w nowym RX, aby poprawić komfort, wygodę i życie na pokładzie, wzmacniając ducha gościnności Omotenashi.

RX może być wyposażony w cyfrowe lusterko wsteczne, które zapewnia kierowcy szerokie, niezakłócone pole widzenia, wykorzystując obrazy w czasie rzeczywistym z kamery tylnej.

Aby ułatwić jazdę w ciasnych przestrzeniach, Digital Panoramic View Monitor zapewnia na żywo widok 360°, oraz nagrany widok pod samochodem z kamer, które teraz można czyścić automatycznie. Tworzy również wirtualny obraz 3D RX, pokazując pojazd z perspektywy z góry.

Nowy RX dostępny jest z systemem Advanced Park, opracowanym na bazie rozwiązania zastosowanego w flagowej limuzynie Lexusa LS. Pomaga w parkowaniu, wykorzystując zautomatyzowaną kontrolę nad manewrowaniem i hamowaniem. System wykorzystuje zestaw czterech kamer i 12 czujników ultradźwiękowych, aby uzyskać pełny obraz otoczenia pojazdu. Rozpoznaje również do trzech często używanych miejsc parkingowych.

BEZPIECZEŃSTWO I POMOC KIEROWCY

Nowy Lexus RX korzysta z najnowszych aktywnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, zawartych w trzeciej generacji systemu Lexus Safety System+, z ulepszonymi funkcjami i zwiększonym zakresem detekcji i zapobiegania ryzyku wypadków.

Ulepszenia obejmują dalsze rozszerzenie zdolności systemu zapobiegania kolizjom do wykrywania motocykli i innych obiektów na drodze. Potrafi również rozpoznać ryzyko kolizji z nadjeżdżającym ruchem drogowym lub przechodniami podczas wykonywania skrętu na skrzyżowaniu. Jego odpowiedź detekcji jest szybsza, a zdolność unikania uderzenia zwiększa system Emergency Steering Assist.

Ulepszenia zostały również wprowadzone w Adaptive Cruise Control, który teraz szybciej rozpoznaje samochody wjeżdżające przed pojazd i, w połączeniu z ulepszeniami Lane Trace Assist, prowadzi samochód w bardziej naturalny sposób na zakrętach. ACC zostało również rozszerzone, aby reagować na więcej znaków i poleceń, w tym znaki ostrzegawcze i znaki STOP.

Podczas gdy system Lexus Safety System + jest standardowo montowany we wszystkich modelach europejskich, właściciele modeli wyższej klasy mogą wybrać rozszerzony pakiet bezpieczeństwa. Obejmuje on pomoc w zmianie pasa ruchu (LCA), która zapewnia automatyczne sterowanie przy zmianie pasa na autostradzie oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu, który wykorzystuje monitoring radarowy, aby ostrzec kierowcę o nadjeżdżającym ruchu z obu stron.

Wprowadzono również nowy system zapobiegania kolizjom z aktywną pomocą kierowania, który określa, gdy istnieje wysokie prawdopodobieństwo kolizji z pieszymi z przodu lub z obiektem. Jeśli system ustali, że trudno jest uniknąć zderzenia tylko przy użyciu kontroli hamulców – ale może być to możliwe dzięki kontroli kierownicy – system stosuje Active Steering Assist, aktywując ostrzeżenie i stosując hamulce.

Proactive Driving Assist pomaga utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów znajdujących się przed, nawet gdy tempomat nie jest włączony, i pomaga kierowcy unikać pieszych i przeszkód.

Monitor kierowcy wykorzystuje kamerę zamontowaną nad kierownicą, aby na bieżąco sprawdzać stan kierowcy. Może nawet spowolnić lub zatrzymać samochód, jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

450h+ 2.5L PHEV CVT AWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Całkowita maksymalna moc180.2 Kw (245 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówHybrydowy Transaxle Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.9 In (1
Power PackLithium-Ion
Średnie spalanie196 Mpg Us (1.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)26 G/Km

500h 2.4L 6AT AWD (371 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Całkowita maksymalna moc272.9 Kw (371 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.9 In (1
Power PackNickel-Metal Hydride
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)182 G/Km

350 2.4L 8AT AWD (279 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc205.2 Kw @ - Rpm
279 Hp @ - Rpm
275 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.9 In (1
Średnie spalanie26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)197 G/Km

350h 2.5L CVT AWD (245 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Całkowita maksymalna moc180.2 Kw (245 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówHybrydowy Transaxle Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość192.5 In (4890 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.9 In (1
Power PackNickel-Metal Hydride
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)143 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.