Choć pierwsza generacja modelu Lexus SC była luksusowym coupe, jego poprzednik został przekształcony w elegancki coupe-cabriolet, aby konkurować w segmencie premium.
W 2001 roku Lexus postanowił wyprzedzić konkurencję i zaoferował luksusowe czteroosobowe coupe-cabriolet. W ofercie ani Mercedes-Benz, ani BMW nie miały nic podobnego. W końcu Lexus miał coś unikalnego w porównaniu do swoich głównych rywali. Jego kształt był nietypowy jak na tę klasę i ukazywał inne podejście do segmentu premium. Lexus skierował swoją ofertę do młodszej, zamożnej generacji, która nie chciała wybierać konserwatywnej stylistyki starych marek.
Jego reflektory w kształcie łzy oraz odwrócona trapezoidalna osłona chłodnicy były typowe dla serii SC. Projektanci Lexusa starali się stworzyć aerodynamiczny pojazd i odnieśli sukces. Jednak wydawało się, że nie byli zbyt zaniepokojeni tym, jak coupe będzie wyglądać, gdy będzie zamknięte; samochód zdecydowanie prezentował się lepiej z opuszczonym dachem.
Toyota zdawała sobie sprawę, że większość właścicieli będzie jeździła z towarzyszem, a tylko okazjonalnie z kimś na tylnych siedzeniach. Producent przyznał, że to była 2+2 coupe-cabriolet, a nie prawdziwy czteroosobowy pojazd. Podczas gdy przednie, grube i komfortowe siedzenia były wygodne i rozpieszczały swoich pasażerów doskonałym poziomem komfortu, na tylne pozostawało niewiele miejsca na nogi. Co więcej, przy zamkniętym dachu prawie nie było miejsca na głowę dla nikogo wyższego niż nastolatek.