LEXUS SC 2005-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus zaprezentował drugą generację modelu SC w 2000 roku podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku, a w przeciwieństwie do swojego poprzednika, był to coupe-cabriolet.

Do 2005 roku samochód stał się już przestarzały w segmencie premium, dlatego producent wprowadził zaktualizowaną wersję. Ponieważ Toyota sprzedawała go na trzech kontynentach, w tym w Europie, musiał on spełniać nowe przepisy dotyczące emisji. SC wyróżniał się w swojej klasie – ani Mercedes-Benz, ani BMW, ani Cadillac nie mieli coupe-cabriolet.

Sotiris Kovos stworzył design samochodu, inspirowany jachtami. Długi przód SC oraz opływowe reflektory były nowatorskie, podobnie jak siedmioszczelinowa atrapa chłodnicy z chromowaną emblematą Lexusa. W przeprojektowanym zderzaku producent zamontował nowe światła przeciwmgielne w dolnej części, wspierane przez poziomą, chromowaną listwę.

Wewnątrz Lexus wprowadził nowe kolory i materiały w odświeżonym modelu SC. Zastosowano zmodyfikowany zestaw wskaźników z trzema tarczami, a prędkościomierz znalazł się na środku. Co dziwne, producent wciąż oferował odtwarzacz kasetowy w luksusowym pojeździe. W rzeczywistości SC był ostatnim nowym samochodem, który standardowo miał odtwarzacz kasetowy na rynku amerykańskim w 2010 roku.

Pod maską Toyota zachowała ten sam niezawodny silnik V8 o pojemności 4,3 litra, który generował 286 KM, połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, o jeden bieg więcej niż model z 2001 roku. Podwozie pojazdu miało niezależne zawieszenie w każdym rogu, co poprawiało komfort jazdy.

DESIGN

Model 2006 Lexus SC 430 przeszedł modernizację, która ma na celu wprowadzenie nowej elegancji i dojrzałości do luksusowego coupe-kabrioletu. Nowy przód pojazdu obejmuje zmienione reflektory oraz powiększony wlot powietrza i zderzak, co podkreśla szeroką i zdecydowaną sylwetkę sportowego coupe. Dzięki zastosowaniu motywu w kształcie grotu strzały, który pojawia się w nowym modelu GS i IS, SC 430 od razu wyróżnia się jako najnowszy członek rodziny luksusowych samochodów Lexus.

Podwójne reflektory I-AFS zostały umiejscowione wyżej niż kratka, co akcentuje sportowy charakter SC 430. Sam wlot powietrza ma teraz ostro ścięte krawędzie i sześć poziomych listew akcentujących. Miejsca na lampy przeciwmgielne w dolnym zderzaku wzmocniono dodatkiem chromowanej listwy, a także zmieniono wygląd bocznych sygnalizatorów i 18-calowych felg.

Z tyłu, nowe poziome grafiki w głębokich, dwustopniowych lampach tylnych podkreślają szeroką, sportową sylwetkę SC 430. Nowa, intensywna lampa LED poprawia widoczność tablicy rejestracyjnej, a podwójne lampy wsteczne zintegrowano w dolnym zderzaku pomiędzy chromowanymi końcówkami wydechu.

Model 2006 Lexus SC430 dostępny jest w wyborze dziewięciu kolorów, w tym dwóch nowych, Morello Red i Premium Brown, a także trzech nowych standardowych, Silver Mist, Dark Grey Metallic i Tottori Sand.

Wnętrze samochodu zostało nieco zmienione, z lekką modyfikacją deski rozdzielczej oraz zmianami kolorystycznymi tapicerki i słupka A. Nowym kolorem wnętrza jest Camel, obok istniejących opcji Ecru i Black. Są również dostępne nowe wykończenia drewniane, w ciemnym klonie lub średnio brązowym orzechu.

MOC

Model SC 430 z 2006 roku napędza silnik benzynowy V8 o pojemności 4283 cm³, znany z unikalnej kombinacji mocy i ultra płynnej pracy. Osiąga moc 210 kW/286 DIN hp przy 5600 obr./min i moment obrotowy 419 Nm już przy 3500 obr./min, a także przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 250 km/h. Mimo tych imponujących osiągów, jednostka o pojemności 4,3 litra zużywa jedynie 11,4 l/100 km w cyklu mieszanym.

Silnik wyposażony jest w system „drive-by-wire” ETCS-I (Inteligentny System Kontroli Przepustnicy), który reguluje otwarcie przepustnicy nie tylko na podstawie położenia pedału, ale także prędkości pojazdu i obrotów silnika. System działa współpracując z VVT-I silnika, co zapewnia wyjątkową reakcję i płynność poprzez optymalizację nakładania się zaworów w całym zakresie obrotów silnika, maksymalizując jego reakcję w każdych warunkach jazdy.
Zwiększone chłodzenie głowicy cylindrów poprawia efektywność spalania, podczas gdy krótkie kolektory pozwalają umiejscowić katalizatory blisko portów wydechowych, co skraca czas rozgrzewania, przyczyniając się do redukcji emisji.

Silnik 4,3 litra V8 przejawia kluczowe cechy Lexusa, takie jak prawie bezgłośna praca oraz ultra niskie cechy wibracji i hałasu.

Zmniejszenie tarcia ruchomych części w tej lekkiej, bardzo kompaktowej jednostce napędowej znacznie przyczyniło się zarówno do minimalizacji hałasu, drgań i chropowatości (NVH), jak i większej efektywności paliwowej. Konstrukcja mocowań silnika z przodu i z tyłu redukuje zarówno wibracje na biegu jałowym, jak i hałas związany z pracą skrzyni biegów.

SKRZYNIA BIEGÓW

Silnik SC 430 współpracuje z elektronicznie sterowaną, 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, która obsługuje również tryb manualny.

Wprowadzenie nowej, 6-biegowej przekładni, połączonej z nowo opracowanym konwerterem momentu obrotowego, kontrolą lock-up od 4. do 6. biegu oraz kontrolą redukcji prędkości na hamowaniu, poprawia ciszę operacyjną, wydajność silnika i efektywność paliwową. Skrzynia biegów jest także połączona z komputerowym systemem zarządzania silnikiem, który chwilowo redukuje moment obrotowy, aby zmiany biegów były mniej odczuwalne.

System ten ma kontrolę Sztucznej Inteligencji (AI-SHIFT), która automatycznie zmienia harmonogram zmiany biegów w zależności od warunków drogowych i stylu jazdy.
AI-SHIFT promuje bardziej komfortową, ale jednocześnie responsywną jazdę poprzez unikanie niepotrzebnych zmian biegów w górę podczas jazdy pod górę, a jednocześnie automatycznie zmienia bieg na niższy w celu zapewnienia optymalnego hamowania silnikiem podczas zjazdu z górki.
Dodatkowo, gdy wybrany zostanie tryb Mocy, kontrola kierowcy jest jeszcze bardziej poprawiana poprzez wcześniejsze zmiany biegów podczas szybkiego przyspieszania i hamowania, oraz poprzez automatyczne trzymanie biegu, gdy pedał gazu zostanie szybko zwolniony, co poprawia reakcję na ponowne przyspieszanie.

Przesunięcie dźwigni zmiany biegów do pozycji „S” w zakresie pozwala kierowcy manualnie wybrać dostępny zakres biegów, przesuwając dźwignię do przodu, aby zmienić na wyższy bieg lub do tyłu, aby zmienić na niższy bieg. Nawet w tym trybie, kontrola AI-SHIFT pozwala na wybór biegów z programu czterobiegowego lub nawet trzybiegowego, aby zmaksymalizować wydajność. Wskaźnik zmiany biegów zamontowany na desce rozdzielczej jednocześnie wyświetla dostępny zakres biegów.

BEZPIECZEŃSTWO

Model 2006 Lexus SC wyposażony jest w dwustopniowy system poduszek powietrznych Dual Supplemental Restraint System (SRS) z poduszkami przednimi oraz bocznymi z przodu i z tyłu. Zaawansowany system SRS kontroluje zmienną siłę poduszek powietrznych zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Czujniki oceniają siłę uderzenia i w ten sposób określają siłę, z jaką poduszki powietrzne są aktywowane.

Pas bezpieczeństwa z przodu łączy pre-napięcie z nowym reduktorem napięcia, który podczas kolizji automatycznie zmniejsza obciążenie oddziaływujące na tors pasażera. Minimalizuje to ryzyko obrażeń, nie zmniejszając efektywności pasów bezpieczeństwa.

Nowy SC 430 ma również Inteligentny Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego (I-AFS), który obraca reflektory wysokiej intensywności (HID) o maksymalnie 15 stopni, pomagając oświetlić zakręt w miarę obracania kierownicy. Ponadto, w połączeniu z technologią opon run-flat, System Ostrzegania o Ciśnieniu w Oponach (TPWS) może wykryć spadek ciśnienia w jednej lub więcej oponach, informując kierowcę za pomocą ostrzegawczej lampki na desce rozdzielczej.

WYGODA NA POKŁADZIE

Model 2006 SC430 wyposażony jest w system nawigacji DVD z technologią rozpoznawania głosu, która reaguje na maksymalnie 200 wydawanych poleceń związanych z nawigacją i funkcjami audio.

SC 430 korzysta również z najnowszej technologii Bluetooth®*, która pozwala na korzystanie z telefonu komórkowego dzięki zaawansowanemu, bezprzewodowemu systemowi głośnomówiącemu, aktywowanemu poprzez ekran dotykowy EMV (Electronic Multi-Vision). System nie wymaga użycia dodatkowej karty SIM, łącząc się bezpośrednio z kartą w telefonie komórkowym i umożliwiając jednoczesne połączenie z jednym z czterech użytkowników Bluetooth® na pokładzie.

System składa się z mikrofonu i jednostki sterującej podłączonej do monitora dotykowego. Na polecenie telefon automatycznie przenosi swój folder kontaktów na ekran nawigacyjny, który może pomieścić do 1000 numerów. Można je wybierać zarówno tradycyjnie, jak i za pomocą ekranu dotykowego.

Wszystkie rozmowy telefoniczne są prowadzone przez wysokiej jakości głośniki zaawansowanego systemu audio SC 430, a systemy nawigacji i telekomunikacji są ściśle zintegrowane. Na przykład, jeśli na monitorze zaznaczone jest lokalne miejsce interesu, rozmowę telefoniczną można wykonać do usługi informacyjnej tego miejsca, po prostu dotykając odpowiedniej ikony na ekranie.

Dostosowany specjalnie do akustyki coupe-kabrioletu, model 2006 SC430 standardowo wyposażony jest w znakomitą jakość dźwięku systemu Mark Levinson® Premium Sound System. Dyskretny 8-kanałowy wzmacniacz Mark Levinson® DSP (Digital Sound field Processing) generuje łącznie 240 watów mocy RMS, ze wszystkimi kanałami napędzanymi, obejmując zakres częstotliwości od 20 do 20 kHz, przy zniekształceniach harmonicznych (THD) poniżej 0,1%.

Kluczowymi elementami systemu Mark Levinson® Premium Sound System są 9 głośników, każdy zaprojektowany specjalnie dla określonych właściwości akustycznych i lokalizacji w kabinie SC 430. Oddzielny, 4-drożny system ma głośniki wysokotonowe umieszczone w osłonach lusterka bocznego, głośniki średniotonowe w górnej części drzwi oraz głośniki niskotonowe o wymiarach 6″x9″ u dołu drzwi, a także głośniki w tylnej części kabiny i subwoofer. Ograniczenie pasma częstotliwości każdego typu głośnika polepsza ich zdolności do reprodukcji dźwięku, co skutkuje bogatszym, czystszy brzmieniem.

4.3 V8 6AT (288 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4293 Cm3
Moc210 Kw @ 5600 Rpm
286 Hp @ 5600 Rpm
282 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy309 Lb-Ft @ 3500 Rpm
419 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/40R18 Z
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość53.1 In (1349 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika12.9 Cuft (365 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3836 Lbs (1740 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4651.7 Lbs (2110 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie19.5 Mpg Us (12.1 L/100Km)
Emisja CO2269 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.