UX zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie w 2018 roku jako crossover zaprojektowany z myślą o miejskim ruchu, dla osób poszukujących luksusowych, świeżych i dynamicznych doświadczeń.
O długości 4 495 mm, UX był krótszy od NX, ale dłuższy od BMW X1.
Przemyślane proporcje crossovera zapewniały imponującą zwrotność.
Podczas gdy koncept z 2016 roku miał agresywny design, UX zrezygnował z większości ostrych kątów.
Karoseria UX została w przeważającej części wykonana z aluminium (drzwi, błotniki, maska).
Z przodu wyróżniała się okazała atrapa chłodnicy oraz lampy do jazdy dziennej w kształcie strzały. Emblemat na środku miał efekt 3D, który zmieniał się w zależności od kąta patrzenia.
LED-owy pasek wbudowany w światła hamowania robił ogromne wrażenie, składając się z 120 diod.
Dostępne były 4 różne wzory felg aluminiowych, o średnicach od 17 do 18 cali.
Wystrój wnętrza był doskonale wykonany z premium skórzanej tapicerki (wyższe wersje) oraz pięknie wykończonego kokpitu inspirowanego Washi (japońskim papierem).
Pod względem przestronności, kabina była bardzo obszerna, z wystarczającą ilością miejsca nawet dla pasażerów w 2. rzędzie.
UX został zbudowany na platformie TNGA (wersja zaprojektowana dla samochodów kompaktowych, takich jak Prius, C-HR i Auris).
Oczekiwany z niecierpliwością Lexus UX, miejski kompaktowy crossover, ujawnił się dzięki pierwszym oficjalnym zdjęciom i klipowi wideo przed światową premierą na Salonie Samochodowym w Genewie, która odbędzie się 6 marca 2018 roku.
Te pierwsze wizualizacje pokazują odważny i stylowy design UX, łączący ekspresyjną sylwetkę z kompaktowym rozmiarem. Crossoverowe cechy pojazdu podkreślają jego muskularne biodra i wysokie linie nadwozia, a pod karoserią znajduje się całkowicie nowa platforma, która zapewnia UX wyjątkową sztywność nadwozia i niski środek ciężkości, co przekłada się na doskonałe prowadzenie.
Wnętrze kabiny łączy w sobie skoncentrowane na kierowcy kokpit z szeroką i zachęcającą przestrzenią dla pasażerów. Dzięki odważnemu designowi i intuicyjnym funkcjom technologicznym, UX stanie się modelem wprowadzającym markę Lexus w dynamicznie rozwijającą się część rynku.