LEXUS UX 300e 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LEXUS UX 300e 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćLEXUS UX 300e 2020-Present

Lexus UX był już bestselerem japońskiej firmy, dlatego postanowiono zaprezentować jego elektryczną wersję, UX 300e, na Targach Motoryzacyjnych w Kantonie.

Oczywiście, 300e jest niemal identyczny do standardowego UX pod względem designu, różnice dotyczą głównie nowych obręczy kół oraz niższego zawieszenia.

Duże różnice między tymi dwoma modelami to gniazdo ładowania oraz to, co znajdziemy pod maską. Model 300e wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 201 KM i momencie obrotowym 300 Nm, zasilany akumulatorem o pojemności 54,3 kWh.

Lexus oszacował zasięg na 400 km, co sprawia, że UX 300e jest dobrym towarzyszem na długie trasy. Oczywiście, te 400 km może być mniejsze lub większe, w zależności od prędkości, warunków atmosferycznych czy samej drogi. Akumulator można całkowicie naładować w 50 minut (przy mocy 50 kW).

Dynamikę pojazdu elektrycznego poprawia umiejscowienie akumulatorów, które zostały zamontowane nisko w samochodzie, co obniża środek ciężkości.

Choć 150 kW może nie brzmieć jak wystarczająco dużo dla SUV-a, jego waga wynosi 1900 kg, a dzięki natychmiastowemu dostarczaniu momentu obrotowego, 300e zapewniał płynne i satysfakcjonujące przyspieszenie.

Pojazd elektryczny praktycznie spełniał wszystkie oczekiwania, ale wciąż były miejsca, w których można było poprawić, na przykład pojemność bagażnika – jest on nieco mniejszy w porównaniu z rywalami.

 Opierając się na najlepiej sprzedającym się miejskim crossoverze Lexus UX, pierwszy całkowicie elektryczny Lexus wykorzystuje 15-letnie doświadczenie w zakresie elektryfikacji hybryd. Idealnie synchronizowany z poprawiającą się infrastrukturą ładowania w Europie oraz szybko rosnącym zainteresowaniem luksusowymi pojazdami elektrycznymi, model UX 300e zapewni niemal bezgłośne wrażenia z jazdy, które są zarazem dynamiczne i precyzyjne.

„Dla nowego crossovera UX 300e stworzyliśmy elektryzujące doświadczenie jazdy, które jest unikalne dla marki Lexus,” powiedział główny inżynier UX 300e Takashi Watanabe.

Z całkowicie elektrycznym Lexus UX 300e, Lexus wprowadza swoją wizję 'Lexus Electrification’ na kolejny poziom. Co najważniejsze, to nadal Lexus, w którym nic nie zostało pominięte. Pierwszy Lexus BEV (Battery Electric Vehicle) oferuje wyjątkowe rzemiosło, jakość wykonania, komfort i ciszę. Analizując wzorce hałasu BEV, podjęto konkretne działania, takie jak specjalnie zaprojektowane opony BEV i osłony nadkoli, które redukują hałas powodowany przez kamienie, żwir czy wodę pryskającą z drogi. Nie pozostawiono żadnego szczegółu bez uwagi, nawet wybór trybu jazdy przez 'drive-by-wire’ został ręcznie uformowany.

Na liście 'konieczności’ głównego inżyniera Takashi Watanabe znalazła się również 'zabawa’, co zaowocowało dynamicznym, a zarazem niezwykle wyrafinowanym doświadczeniem jazdy BEV. To w głównej mierze dzięki niskiemu środkowi ciężkości pojazdu, charakterystycznemu dla platformy UX (GA-C), w tym przypadku wspomaganemu przez umiejscowienie akumulatora pod podwoziem oraz silnika elektrycznego nisko w komorze silnika. UX 300e może również pochwalić się specjalnie zaprojektowanym zawieszeniem i układem kierowniczym, z elementami zaawansowanej kontroli postawy, które były prezentowane w nowym koncepcie LF-30 Electrified.

Lexus UX 300e korzysta także z 15-letniego doświadczenia Lexus w zakresie elektryfikacji. Z ponad 1,8 miliona elektronicznych hybryd Lexus na całym świecie, z czego 450 000 w Europie, zespół inżynieryjny UX 300e mógł wykorzystać niezrównaną wiedzę o projektowaniu akumulatorów, produkcji oraz systemach zarządzania energią.

Wreszcie, nowy Lexus UX 300e wita właścicieli w wyjątkowym doświadczeniu posiadania, którego nie da się porównać z innymi luksusowymi BEV. Oznacza to, na przykład, pomoc klientom UX 300e w zakresie różnych rozwiązań ładowania – w domu za pomocą stacji ładowania Lexus i w drodze dzięki kompleksowemu rozwiązaniu o nazwie 'Lexus Charging Network’, które zostało opracowane wspólnie z firmą Digital Charging Solutions GmbH, liderem w dziedzinie płynnych i wygodnych cyfrowych rozwiązań ładowania. Po w pełni uruchomieniu usługa ta umożliwi dostęp do największej w Europie sieci około 160 000 publicznych stacji ładowania. Dostęp do nich będzie możliwy za pomocą aplikacji Lexus Link, która została stworzona, aby uzupełnić znaną filozofię obsługi klienta 'Omotenashi’.

LEXUS ELECTRIFIED

Po wprowadzeniu na rynek pierwszej luksusowej hybrydy elektrycznej RX 400h w 2005 roku, Lexus zaprezentował pierwszy flagowy model z silnikiem V8 hybrydowym w 2008 roku oraz wprowadził innowacje w 2011 roku z kompaktowym modelem hybrydowym CT 200h. Ostatnio inżynierowie Lexusa opracowali nowy, wysokowydajny system Multi Stage Hybrid dla modeli LS 500h i LC 500h, a także najnowszy 4. generacji system Lexus Self-Charging Hybrid, który zadebiutował w zeszłym roku w modelach UX 250h i ES 300h. Dziś Lexus oferuje co najmniej dziesięć różnych modeli hybrydowych.

Zaprezentowany podczas Tokyo Motor Show 2019 obok koncepcji LF-30 'Electrified’, nowa wizja 'Lexus Electrified’ ma na celu fundamentalny skok w wydajności pojazdów, ich prowadzeniu, kontroli i przyjemności z jazdy – nawet gdy mobilność w społeczeństwie nadal się zmienia w kierunku autonomicznego prowadzenia i elektryfikacji pojazdów.

Przywołując pierwotną radość z jazdy, Lexus opracowuje teraz zintegrowane podejście do kontroli silników elektrycznych i innych technologii elektryfikacji, aby jeszcze bardziej rozwijać przyjemność z jazdy i fundamentalnie przekształcić istotę luksusowych pojazdów przyszłości. W tym celu inżynierowie Lexusa mogą czerpać z doświadczeń zdobytych podczas opracowywania podstawowych technologii, które znalazły się w bardzo udanej dziesięcio modeli gamie Lexus Self-Charging Hybrid, takich jak zarządzanie akumulatorami, moduły sterujące zasilaniem oraz silniki elektryczne.

Dzięki UX 300e jako liderowi tej kwantowej zmiany w Lexusie, 'Lexus Electrified’ obejmuje rozwój pojazdów HEV, PHEV, BEV i FCV następnej generacji. W przyszłości Lexus planuje rozszerzyć swoją ofertę pojazdów elektryfikowanych: pierwszy Lexus PHEV oraz nową dedykowaną platformę BEV (całkowicie elektryczną) zostaną wprowadzone na rynek na początku tej dekady.

LEXUS 'BEST-SELLER’ PRZECHODZI NA ELEKTRYCZNOŚĆ

Lexus UX 300e jest najnowszym członkiem rodziny kompaktowych crossoverów UX, które Lexus wprowadził na rynek na początku 2019 roku. Od tego czasu UX szybko stał się najlepiej sprzedającym się modelem Lexusa w Europie. Dotychczas sprzedano ponad 30 000 egzemplarzy, osiągając rekordowy udział w segmencie wynoszący 4,3% dla Lexusa. Jako pierwszy model produkcyjny w ramach banneru 'Lexus Electrified’, całkowicie elektryczny UX 300e został stworzony z myślą o ekscytujących osiągach w miejskim środowisku. Inżynierowie Lexusa zachowali charakterystyczny design i cechy użytkowe crossovera UX, koncentrując się na możliwości budowy na przewagach wydajnościowych unikalnych dla BEV.

Optymalizowany pod kątem miejskiej jazdy, całkowicie nowy napęd BEV UX 300e wyposażony jest w silnik elektryczny/generator o dużej mocy 150 kW (204 DIN hp), co zapewnia pojazdowi naturalny, ale dynamiczny charakter przyspieszenia. Zasilany jest przez nowo opracowany akumulator o dużej pojemności 54 kilowatogodzin, umieszczony bezpośrednio pod podłogą kabiny, który zapewnia zasięg 400 km w cyklu NEDC, co odpowiada 305-315 km w cyklu WLTP, w zależności od opcji, takich jak rozmiar kół itp.

Podobnie jak reszta rodziny UX, UX 300e przyjmuje nową globalną architekturę – Compact (GA-C). Ta lekka, a jednocześnie niezwykle sztywna konstrukcja (jeszcze bardziej wzmocniona przez akumulator pod podłogą i poprzeczne wzmocnienia, które ją podpierają), w połączeniu z niskim środkiem ciężkości pojazdu (ze względu na umiejscowienie akumulatora i silnika elektrycznego) oraz wyrafinowanym strojem zawieszenia, nadają Lexusowi UX 300e wzorcową precyzję kierowania, zwinność w prowadzeniu i komfort jazdy, a także charakterystyczny styl jazdy 'Lexus Electrified’.

ŚWIATOWEJ KLASY JAKOŚĆ ELEKTRYCZNA

Aby zapewnić, że pierwszy Lexus BEV odzwierciedla tę samą światowej klasy jakość, która jest znakiem rozpoznawczym wszystkich samochodów Lexusa, UX 300e będzie produkowany obok hybryd elektronicznych w nagradzanym zakładzie produkcyjnym Lexus w Kyushu, z nadzorem mistrzów 'Takumi’. Tutaj dbałość o szczegóły jest wszechobecna, od pięknie ręcznie szlifowanego lakieru po czystą montaż elektrycznych komponentów. W zakładzie, elitarna ekipa szyje skórzane siedzenia z wzorem inspirowanym 'sashiko’, tradycyjną japońską techniką pikowania, która nadaje zarówno siłę, jak i charakterystyczny styl tapicerki. Przed wysyłką każdy UX 300e będzie poddany kontroli perfekcji w 'Cichym Pomieszczeniu’ przez rzemieślników Takumi. Tutaj wykorzystują swoje wysoce wytrenowane uszy i palce, aby wykryć i skorygować niepożądany hałas i wibracje wewnątrz kabiny.

EUROPA: KLUCZOWY RYNEK DLA PIERWSZEGO CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNEGO LEXUSA

Lexus UX 300e został wprowadzony na wybrane rynki europejskie w drugiej połowie 2020 roku, a od 2021 roku w pozostałych krajach Europy. Stanowiąc lidera wizji 'Lexus Electrified’, oczekuje się, że stanowić będzie aż jedną trzecią sprzedaży UX do 2022 roku. Po sukcesie innych modeli UX, wprowadzenie UX 300e jest doskonale dopasowane do rosnącego zapotrzebowania na hybrydy o premium jakości. Chociaż większość obszarów miejskich w Europie jest stosunkowo dobrze obsługiwana pod względem stacji ładowania, UX 300e ma oczekiwaną szeroką atrakcyjność w krajach z wysoko rozwiniętą infrastrukturą ładowania, takich jak Norwegia, Holandia, Niemcy i Wielka Brytania, przyciągając 'miejskich odkrywców’ zainteresowanych elastycznością luksusowego crossovera, który jest zwrotny i przyjemny w prowadzeniu w mieście.

ELEKTRYCZNY DESIGN CROSSOVERA

Podobnie jak reszta rodziny UX, nowy Lexus UX 300e prezentuje cechy designu Lexusa, takie jak charakterystyczna kratka, rzeźbione linie i atletyczna linia dachu przypominająca coupé. Z przodu, charakterystyczne światła do jazdy dziennej są ułożone w motyw strzały nad reflektorami, podkreślając sygnaturę oświetlenia w kształcie litery L Lexusa. Pojawiają się one jak brwi nad standardowymi podwójnymi reflektorami LED z jednym projektorem lub opcjonalnymi ultra-małymi jednostkami z trzema projektorami LED.

Przy bliższej inspekcji UX 300e ujawnia ekskluzywne koła 17″ lub 18″, charakterystyczny emblemat 'Electric’ oraz dyskretne osłony wlotów ładowania DC i AC zlokalizowane z lewej i prawej strony tylnych ćwiartek.

EKSKLUZYWNE KOŁA 17″ LUB 18″

Stworzone specjalnie dla pierwszego całkowicie elektrycznego Lexusa, na UX 300e oferowane są ekskluzywne koła 17″ lub 18″, oba w średnim szarym kolorze. Tak jak w modelu UX, koła 17″ mają 'aero wentylację’ i posiadają klapy po obu stronach szprych. Są one podobne kształtem do 'Gurney flap’, który jest zamontowany na tylnym skrzydle samochodów wyścigowych Formuły 1, aby regulować przepływ powietrza i tworzyć wiry, które zwiększają docisk. Ten innowacyjny projekt felg zapewnia pewniejszą jazdę, oferując stabilne osiągi hamowania, zwiększając efektywność chłodzenia oraz redukując turbulencje wzdłuż boków samochodu.

ZAAWANSOWANA AERODYNAMIKA

Oprócz aerodynamicznego tylnego światła zespolonego UX, które redukuje zmiany ciśnienia powietrza o około 16 procent i przyczynia się do doskonałej stabilności tyłu podczas zakrętów oraz w bocznych wiatrach, UX 300e jest wyposażony w aerodynamiczne przesłony w dolnej kratce przedniej. W zależności od stanu naładowania akumulatora, przesłony są automatycznie otwierane i zamykane w celu zmniejszenia współczynnika oporu powietrza Lexusa UX 300e do 0,31. W sytuacjach, w których przepływ powietrza generowany podczas jazdy przewyższa to, co jest wymagane do chłodzenia, przesłony są zamykane, aby zoptymalizować przepływ powietrza wchodzącego przez kratkę. Unikalne dla UX 300e, pokrywy podpodłogowe pojazdu zostały powiększone, a dolna powierzchnia akumulatora została wygładzona i spłaszczona, tworząc aerodynamiczną strukturę podwozia.

SPECJALNE CECHY DESIGNERSKIE

Jak po raz pierwszy zaprezentowane w modelu UX, nowy UX 300e charakteryzuje się kabiną inspirowaną uznanym japońskim koncepcją architektoniczną, w której wnętrze i zewnętrze są płynnie połączone. To unikalne podejście daje kierowcy lepsze poczucie ekstremów samochodu, ułatwiając manewrowanie w ciasnych przestrzeniach miejskich.

Jak w przypadku wszystkich modeli UX, wszystko, co ważne, znajduje się wokół kierowcy, a wszystkie sterowania są naturalne w dostępie (nawet inteligentny środkowy panel z podparciem na dłoń ma wbudowane sterowanie audio). Dla pierwszego całkowicie elektrycznego Lexusa, instrumenty do jazdy zostały specjalnie zaprojektowane z cyfrowym prędkościomierzem, co nadaje sportowy wygląd, wskaźnikiem zasięgu oraz wskaźnikiem czterostopniowego hamowania.

Kolejnym centralnym punktem interakcji dla kierowcy UX 300e jest starannie wykonany selektor jazdy. Zastępując konwencjonalną dźwignię zmiany biegów, idealnie pasuje do dłoni kierowcy i stosuje najnowszą technologię 'shift-by-wire’, aby stworzyć premium odczucie przy kontroli ruchu wstecz/neutralnym/jeździe. Dodatkowo, skok operacyjny został skrócony, aby umożliwić szybką zmianę biegów.

Z tyłu ekskluzywne tylne siedzenia Lexus UX 300e są podgrzewane i specjalnie zaprojektowane, aby płynnie pomieścić zarówno pasażerów, jak i akumulator poniżej.

INTELIGENTNE PAKOWANIE AKUMULATORÓW

Nowa konstrukcja crossovera UX 300e jest idealna do elektrycznej jazdy w mieście. Chociaż rozstaw osi wynoszący 2 640 mm przyczynia się do płynnej i stabilnej jazdy oraz przestronności kabiny, długość 4 495 mm i najlepszy w segmencie średnica skrętu wynosząca 10,4 m sprawiają, że ten całkowicie elektryczny Lexus jest łatwy do manewrowania i wygodny do parkowania. Jako część rodziny UX, ogólna widoczność w UX 300e jest poprawiona dzięki niskiej masce, co zostało umożliwione przez nową platformę (GA-C) oraz nisko zamontowany napęd.

Z kompaktowym akumulatorem litowo-jonowym zainstalowanym poniżej tylnych siedzeń i pod podłogą kabiny, tylna przestrzeń prawie nie jest kompromitowana w porównaniu do innych modeli UX (16,4 mm mniej przestrzeni na głowę z tyłu), podczas gdy przestrzeń bagażowa właściwie zwiększyła się o 47 litrów (od pokrywy bagażnika) do 367 litrów (załadowane do pokrywy bagażnika) w porównaniu do hybrydy UX 250h. Wreszcie, bezdotykowa tylna klapa z elektronicznym otwieraniem ułatwia załadunek UX.

ELEKTRYCZNA WYDAJNOŚĆ

UX 300e to w pełni rozwinięty Lexus z własnym specjalnie opracowanym napędem BEV. Opracowany w celu dostarczenia klasy wiodącej w zakresie wyrafinowania i wydajności, i czerpiąc z unikalnego doświadczenia Lexusa w budowie ponad 1,8 miliona elektryfikowanych hybryd od 2005 roku, pierwszy całkowicie elektryczny Lexus jest wyposażony w nowo opracowany system BEV napędu na przednie koła z dużym akumulatorem litowo-jonowym o dużej pojemności oraz silnikiem elektrycznym o dużym wyjściu mocy.

„Siedząc w nowym UX 300e, kierowcy szybko docenią jego ludzkocentryczny design i niesamowitą dbałość o szczegóły. W miarę postępu podróży odczują, jak przenieśliśmy legendarne wartości Lexusa, takie jak cichość, niezawodność oraz trzy C (komfort, kontrola i pewność siebie) na nowe poziomy,” powiedział główny inżynier UX 300e Takashi Watanabe.

Nowy Lexus UX 300e prezentuje najnowszą technologię akumulatorów litowo-jonowych, w tym elektrodę o wysokiej gęstości i zaawansowaną strukturę stosu elektrod. Starannie zaprojektowany z myślą o realnych potrzebach klientów miejskich w Europie, akumulator UX 300e ma na celu zapewnienie dobrego balansu między optymalnym zasięgiem (do 315 km WLTP) a dynamiczną wydajnością jazdy. Ten zasięg spełnia wymagania klientów na pojazd kompaktowy do jazdy w mieście. Pozwala to również na bardziej kompaktowy i lekki akumulator, co przyczynia się do ogólnej efektywności UX. Oczywiście poprawia to także pakowanie, zapewniając przestrzeń i funkcjonalność, której oczekuje się od miejskiego crossovera.

GŁÓWNE KOMPONENTY UX 300e

Ładowarka AC: To urządzenie pobiera prąd AC dostarczany przez port ładowania i przekształca go w energię DC do ładowania głównego akumulatora.
Porty ładowania AC/DC: Umożliwiają BEV podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania w celu ładowania akumulatora.
Silnik elektryczny: Kompaktowy nowy silnik elektryczny/generator o mocy 150 kW w UX 300e napędza przednie koła i generuje energię podczas hamowania lub zwalniania.
Inwerter: Przekształca energię DC na AC, aby napędzać silniki elektryczne.
Zespół akumulatorów litowo-jonowych: Nowo opracowany akumulator Lexus UX 300e ma 288 ogniw i 54,3 kWh mocy, umieszczony pod podłogą kabiny i tylnych siedzeń, zapewniając niski środek ciężkości.
Jednostka sterująca zasilaniem (PCU): Wykorzystując wiedzę z zakresu hybryd Lexus Self-Charging, nowa jednostka PCU zarządza przepływem energii elektrycznej wewnątrz samochodu.
Regeneracyjne hamowanie: Podobnie jak w hybrydach Lexus Self-Charging, UX 300e BEV jest wyposażony w system regeneracyjnego hamowania.
Transaxle: Silnik/generator, mechanizm redukcyjny i dyferencjał są zintegrowane w ultra-kompaktowym, nowo opracowanym transaxle BEV.
CZYSTE I LINEARNE PRZYSPIESZENIE, WCIĄGAJĄCE HAMOWANIE NA 4 POZIOMY

System BEV UX 300e został zaprojektowany w celu maksymalizacji potężnego momentu obrotowego silnika elektrycznego przy niskich prędkościach, co zapewnia natychmiastową liniową reakcję. Charakterystyka przyspieszenia została również zoptymalizowana pod kątem miejskich sytuacji jazdy: przy niskim nacisku na pedał (jazda w korku itp.) priorytetem jest kontrolowalność prędkości pojazdu, podczas gdy przy średnim lub wysokim nacisku na pedał (wjeżdżanie na autostrady itp.) skupiono się na ciągłym mocnym przyspieszeniu.

Aby zrealizować wyrafinowaną jazdę, całkowicie nowa PCU UX 300e umożliwia bezwysiłkową jazdę przy minimalnym nacisku na pedał przyspieszenia. W rzeczywistości inżynierowie Lexusa poszli tak daleko, aby zapewnić płynne przyspieszenie nawet wtedy, gdy operacje pedału przyspieszenia kierowcy są nieco chaotyczne. Co więcej, dla większego komfortu, nieregularne wahania prędkości pojazdu są zredukowane, nawet przy zmieniających się nachyleniach nawierzchni.

Aby osiągnąć wciągające osiągi w sytuacjach, takich jak częste zatrzymywanie się i ruszanie w mieście oraz pokonywanie krętych dróg, hamowanie w Lexusie UX 300e można kontrolować na czterech poziomach przy użyciu łopatek umieszczonych za kierownicą.

PRECYZYJNIE ZAPROJEKTOWANY TRANSMISYJNY ZESPÓŁ

Dla UX 300e inżynierowie Lexusa opracowali kompaktowy nowy transaxle BEV w celu zapewnienia wydajności napędu w klasie wiodącej oraz wyjątkowo niskiego poziomu hałasu. Z trzema wałami i mechanizmem redukcyjnym umożliwiającym wysokie prędkości silnika, zespół projektowy UX 300e nie pozostawił żadnego szczegółu bez uwagi w tworzeniu tej jednostopniowej skrzyni biegów: obszary do poprawy obejmowały polerowanie powierzchni zębów kół zębatych, dodanie dźwiękoszczelnej osłony i optymalizację systemu smarowania transaxle.

WYSOKOWYDAJNY SILNIK / GENERATOR

Kompaktowy i lekki, nowo opracowany silnik/generator UX 300e został zaprojektowany w celu dostarczenia niezwykle wyrafinowanej mocy wymaganej dla pierwszego Lexusa BEV. Osiągając zarówno dużą moc, jak i wydajność, kształt rdzenia wirnika został zoptymalizowany, aby pomieścić wysokie prędkości obrotowe, podczas gdy magnesy trwałe wirnika zostały podzielone, aby zmniejszyć straty prądu, tym samym redukując zużycie energii.

NOWA JEDNOSTKA STERUJĄCA ZASILANIEM (PCU)

Dla większej mocy i zasięgu opracowano nową, kompaktową jednostkę PCU. Z wszystkimi komponentami przeprojektowanymi w celu obsługi dużych prądów związanych z BEV, PCU jest zainstalowana na głównym poprzecznym elemencie komory silnika, co redukuje hałas i wibracje. Inżynierowie Lexusa opracowali również nową kartę zasilania, która jest o 36 procent bardziej kompaktowa niż ta w UX 250h, co pozwala na zmniejszenie masy jednostki, jednocześnie wydłużając zasięg pojazdu. PCU ma również przetwornik DC-DC, który stale dostarcza energię z systemu wysokiego napięcia BEV do systemu 12 V.

CAŁKOWICIE NOWY ZESPÓŁ AKUMULATORÓW LITOWO-JONOWYCH

Zainstalowany pod podłogą kabiny i tylnymi siedzeniami, UX 300e zasilany jest nowo opracowanym zespołem akumulatorów o pojemności 54,3 kWh, składającym się z 288 ogniw litowo-jonowych o dużej pojemności. Starannie zaprojektowany, aby zapewnić optymalny balans między zasięgiem a wydajnością jazdy, sprytne umiejscowienie akumulatora pozwala na dużą pojemność, a także przyczynia się do obniżenia środka ciężkości pojazdu oraz stworzenia dodatkowych 47 litrów przestrzeni bagażowej w porównaniu do UX 250h.

Dla maksymalnej kontroli zastosowano czujniki napięcia akumulatorów, aby monitorować napięcie każdego ogniwa akumulatora i bloku, a także temperaturę ogniwa akumulatora. Ten zwiększony poziom detekcji napięcia akumulatora, w połączeniu z zaawansowanym systemem zarządzania akumulatorami, skutkuje maksymalną użyteczną pojemnością ogniw akumulatorów, co prowadzi do wydłużonego zasięgu jazdy.

Zespół akumulatorów Lexus UX 300e został również sprytnie zintegrowany z ramą nadwozia BEV, a poprzeczne wzmocnienia zabezpieczające zespół przyczyniają się do jego wytrzymałości. Aby zapewnić długą i bezproblemową żywotność, zespół akumulatorów jest wyposażony w gumowe uszczelki, aby chronić go przed wszelkimi formami wody i pyłu. Dla dłuższej żywotności UX 300e oferuje także zaawansowane systemy chłodzenia i ogrzewania.

SYSTEM CHŁODZENIA/OGRZEWANIA AKUMULATORA

Ekstremalne gorąco skraca zarówno żywotność akumulatora, jak i wydajność BEV. Z tego powodu inżynierowie Lexusa pracujący nad nowym UX 300e opracowali zaawansowany system chłodzenia powietrzem dla ogniw akumulatorów, który jest łatwiejszy i lżejszy niż systemy chłodzenia wodnego, a dodatkowo zapewnia klimatyzację kabiny. Czerpiąc z ponad 15-letniego doświadczenia w zakresie akumulatorów hybrydowych, chłodzone powietrze zapewnia stabilne wyjście akumulatora nawet w ekstremalnych warunkach obciążenia akumulatora, takich jak podczas wysokiej prędkości i wielokrotnego szybkiego ładowania. Bez niebezpieczeństwa wycieków, czasami związanych z chłodzeniem cieczy, system działa poprzez cyrkulację schłodzonego powietrza wewnątrz zamkniętego zespołu akumulatorów. System został zoptymalizowany w celu poprawy wydajności UX 300e, żywotności akumulatora i wydajności ładowania oraz komfortu wewnętrznego.

SYSTEM OGRZEWANIA AKUMULATORA

Ponieważ wydajność akumulatora maleje w zimnej pogodzie, Lexus opracował system grzałek pod każdym z modułów akumulatorów. To minimalizuje wpływ zimnej pogody na zasięg UX 300e, zapewniając pełną moc od samego początku. Dzięki temu systemowi grzewczemu maksymalne wyjście akumulatora można osiągnąć nawet w ekstremalnych warunkach (-30°C), a czas ładowania skraca się z 25 godzin bez systemu grzewczego do tylko 8 godzin i 15 minut. Gdy grzejniki akumulatora są włączone, przetwornik DC/DC zmniejsza wysokonapięciowe wyjście akumulatora, aby zapewnić maksymalną moc dla 12V zasilania pomocniczego i grzejników.

WYTRZYMAŁOŚĆ AKUMULATORA I RECYKLING

Zaprojektowany, aby przetrwać przez cały okres użytkowania Lexusa UX 300e i wyposażony w zaawansowany system zarządzania akumulatorami, zespół akumulatorów litowo-jonowych dostarcza zasięg powyżej 300 km i został opracowany z myślą o minimalnym zużyciu.

Ważne dla planety, kiedy UX 300e osiągnie koniec swojego okresu użytkowania, Lexus ma program zwrotu, aby zapewnić bezpieczny i odpowiedzialny recykling. Aktualnie Lexus odzyskuje ponad 90 procent swoich akumulatorów w Europie, ale celem jest osiągnięcie 100-procentowego wskaźnika zwrotu we wszystkich operacjach.

10-LETNIA ROZSZERZONA OPIEKA NAD AKUMULATOREM BEV

Dzięki wszystkim powyższym środkom Lexus z pełnym zaufaniem oferuje 10-letnią (lub do 1 000 000 km) rozszerzoną opiekę nad wszystkimi wadami funkcjonalnymi głównego akumulatora BEV oraz spadkiem pojemności poniżej 70%, pod warunkiem, że regularne kontrole zdrowia przewidziane w programie konserwacji są wykonywane w sieci Lexus. Z automatu obowiązuje gwarancja producenta wynosząca 8 lat (lub 160 000 km) tylko w przypadku spadku pojemności akumulatora BEV poniżej 70%, oraz 5 lat (lub 100 000 km) na wszystkie wady funkcjonalne głównego akumulatora BEV.

Oprócz rozszerzonej opieki nad akumulatorem, właściciel UX 300e będzie korzystał z 3-letniej gwarancji na pojazd oraz 5-letniej ochrony (lub 100 000 km) na wady napędu.

TECHNOLOGIA BEZPOBLEDNEGO ŁADOWANIA

Opracowano system ładowania o wysokiej wydajności, który oferuje doskonałą użyteczność dla nowego UX 300e. Aby zredukować koszty eksploatacji, wyposażony jest w ładowarkę z systemem chłodzenia wodnego, zwiększając maksymalną moc do 6,6 kW.

Port ładowarki AC do normalnego ładowania jest bezproblemowo umiejscowiony na prawym tylnym błotniku UX 300e, natomiast port ładowarki DC do szybkiego ładowania jest umieszczony po lewej stronie. Dla maksymalnej wygody porty ładowania AC i DC mają pokrywę otwieraną na przycisk, co czyni je łatwymi do otwarcia. Zainstalowano lampę do portu ładowania, aby pomóc kierowcom ładować w nocy, a system blokady pokrywy ładowania zapobiega otwieraniu i manipulacji przez osoby trzecie. Dla większej wygody tryb 'My Room’ (po raz pierwszy w Lexusie) umożliwia korzystanie z urządzeń elektrycznych, takich jak klimatyzacja i audio, podczas ładowania Lexusa UX 300e.

ŁADOWANIE AC W DOMU LUB NA PUBLICZNYCH ŁADOWARKACH

Ta metoda ładowania wykorzystuje gniazdko AC i kabel ładowarki, który jest dostarczany razem z UX 300e lub kabel z normalnej ładowarki 6,6 kW na ulicy. Ładowarki domowe (wallbox) wykorzystują ten sam kabel co ładowarka publiczna. Ciekawym szczegółem jest inteligentne ustawienie maksymalnego poziomu ładowania, które umożliwia osobie mieszkającej na szczycie wzgórza, na przykład, wybranie niższego maksymalnego poziomu ładowania, aby upewnić się, że po naładowaniu pozostanie wystarczająca pojemność akumulatora do możliwości ładowania regeneracyjnego podczas zjazdu z wzgórza.

System ładowania UX 300e umożliwia również właścicielowi planowanie czasów ładowania. Na przykład, ładowanie można rozpocząć o żądanym czasie lub zakończyć przed ustalonym czasem wyjazdu, czy rozpocząć o tej samej porze każdego dnia itp.

SZYBKIE ŁADOWANIE DC W DRODZE

Korzystając z wlotu do ładowania DC z lewej strony UX 300e, właściciel może korzystać z szybkich ładowarek wyświetlanych w aplikacji Lexus Link w centrach handlowych, na stacjach benzynowych, w centrach miast lub w większości autoryzowanych salonów Lexusa. Szybkie ładowanie DC umożliwia znacznie krótsze czasy ładowania (0% do 80% w 50 minut przy 50kW lub więcej) w porównaniu do normalnego ładowania.

ELEKTRYCZNE DOŚWIADCZENIE JAZDY

Nowy UX 300e zapewnia zwinne prowadzenie i czyste, bezpośrednie przyspieszenie, dając kierowcy wielkie poczucie pewności i precyzyjnej kontroli. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości oraz większym komponentom skoncentrowanym w centrum pojazdu, przyjemność z pokonywania zakrętów jest wzmocniona, podczas gdy wzmocniona konstrukcja i dodatkowa sztywność jednostki akumulatorowej przyczyniają się do precyzyjnego kierowania. Dzięki charakterystycznemu charakterowi Lexusa – rezultacie mistrzowskiego strojenia przez dwóch wysoko wykwalifikowanych kierowców Takumi – właściciele Lexusa UX 300e cieszą się czystym liniowym przyspieszeniem, a także czterema rytmicznymi i naturalnymi trybami hamowania.

ZWIĘKSZONA SZTYWNOŚĆ PODWOZIA

Dla zapewnienia precyzyjnej jazdy i ogromnego wyrafinowania, wysoka wydajność platformy GA-C UX została dodatkowo wzmocniona przez zwiększoną sztywność akumulatora podłogowego UX 300e, który jest zabezpieczony przez poprzeczki. Kątowa konstrukcja ramy z tyłu pojazdu oraz wzmocniony montaż BEV transaxle dopełniają ekstremalnie sztywną konstrukcję UX 300e.

ZAawansowana KONTROLA POSTURY

Nowo opracowane amortyzatory dla UX 300e pomagają stworzyć liniowe odczucie kierowania i kontrolować postawę pojazdu. W modelach z 18″ kołami, cechy tarcia uszczelek olejowych, prowadnic, oleju oraz pierścienia tłoka zostały zoptymalizowane, aby tłumić niepotrzebne ruchy masy sprężystej. Wspólnie z kierowcami Takumi, zawieszenie UX 300e zostało dostrojone, aby zapewnić odpowiednie stawki kół i tłumienie, aby zredukować jakiekolwiek dyskomforty podczas jazdy.

Dla bardziej bezpośredniego i precyzyjnego odczucia kierowania, wzmocnienie zostało dodane do skrzyni biegów układu kierowniczego na przednim elemencie zawieszenia. To dodatkowe wzmocnienie zapewnia dodatkową responsywność w momencie, gdy kierowca zaczyna skręcać, realizując głębokie i wyraźne odczucie kierowania, które jest znakiem rozpoznawczym Lexusa.

ULEPSZONE HAMULCE I OPONY

W Lexusie UX 300e zamontowano wentylowane tarcze z przodu i z tyłu, co poprawia wydajność hamowania pierwszego całkowicie elektrycznego Lexusa. Kształt osłony pyłu hamulcowego został również zoptymalizowany, aby zapewnić doskonałą wydajność chłodzenia.

Opony letnie, zaprojektowane z myślą o uzyskaniu doskonałej jakości jazdy, są dostępne w modelu UX 300e. Opony 18″ podkreślają jakość i ciszę BEV, a jednocześnie akcentują wyjątkową stabilność prowadzenia. Opony 17″ oferują najniższy współczynnik oporu toczenia (RRC) wśród podobnych opon i zapewniają wysoką reakcję oraz doskonałe osiągi dotyczącą hałasu, a także przyczyniają się do wydłużenia zasięgu jazdy.

KLASOWE POZIOMY NVH

Podczas gdy wszystkie BEV są naturalnie ciche, UX 300e idzie o krok dalej, tłumiąc niemal wszystkie zakłócenia zewnętrzne, takie jak hałas wiatru i żwir, które w przeciwnym razie byłyby zauważalne w konwencjonalnym samochodzie. Legendarny nacisk Lexusa na minimalizowanie NVH (hałasu, wibracji, szorstkości) pozwala kierowcy zrelaksować się w spokoju kabiny UX 300e. Grubość i waga pakietu akumulatorów pod podłogą kabiny działają jak bariera akustyczna, a dodatkowo dodane osłony podpodłogowe oraz osłony nadkoli pomagają zredukować ilość hałasu spowodowanego kontaktem z małymi kamieniami, brudem, wodą i jezdnią. Na koniec, zastosowanie akustycznego szkła zmniejsza hałas wiatru o wysokiej częstotliwości.

AKTYWNA KONTROLA DŹWIĘKU (ASC)

Każdy element doświadczenia jazdy UX 300e został elektryfikowany – od gładkości napędu po wyrafinowany dźwięk kabiny dostarczany przez Aktywną Kontrolę Dźwięku (ASC). Stworzone we współpracy z profesjonalnym kompozytorem, ASC generuje dźwięk BEV wrażliwy na przyspieszenie poprzez centralny głośnik. Jeśli kierowca pragnie podróżować w całkowitym spokoju, ASC można dezaktywować jednym przyciskiem.

ELEKTRYCZNE DOŚWIADCZENIE POSIADANIA

Charakterystyczne dla wszystkich samochodów Lexusa, UX 300e wykorzystuje innowacyjną technologię, aby umilić życie swojego właściciela. Należą do nich zaawansowane funkcje, takie jak podgrzewane fotele dla wszystkich pasażerów i podgrzewana kierownica na zimne poranki. A także sterowany dotykowo 10,3-calowy system nawigacji Lexus Premium z aktualizacjami map przez sieć oraz bezproblemową łącznością ze smartfonami zapewnianą przez Apple CarPlay® i Android Auto®.

Oprócz tworzenia technologii 'Lexus Electrified’ dla samego samochodu, zespół projektowy Lexusa UX 300e był zdeterminowany, aby zapewnić klientom światowej klasy doświadczenia w zakresie łączności i ładowania – w domu, w drodze i w mieście. Aby to osiągnąć, w prawdziwym japońskim stylu Genchi Genbutsu (’idź i zobacz’) przeprowadzili szerokie badania nad zachowaniem i oczekiwaniami właścicieli BEV.

'SIEĆ ŁADOWANIA LEXUSA’ DOSTĘPNA ZA POMOCĄ APLIKACJI LEXUS LINK

Umieszczając innowacyjną technologię w sercu doświadczenia posiadania UX 300e, aby osiągnąć przyjemną i bezproblemową jazdę w swoim pierwszym całkowicie elektrycznym samochodzie, japoński producent luksusowych samochodów uruchomił kompleksowe rozwiązanie o nazwie 'Lexus Charging Network’. Opracowane wspólnie z Digital Charging Solutions GmbH, liderem w dziedzinie płynnych i wygodnych cyfrowych rozwiązań ładowania, z dostępem do największej sieci ładowania w Europie. Nowa usługa jest dostępna poprzez aplikację 'Lexus Link’, która została stworzona w celu uzupełnienia słynnej filozofii obsługi klienta 'Omotenashi’.

Po pełnym uruchomieniu nowa sieć ładowania Lexusa umożliwi dostęp do największej sieci w Europie, obejmującej około 160 000 publicznych stacji ładowania, umożliwiając kierowcom UX 300e sprawdzenie dostępności, szybkości ładowania i ceny za kWh. Wyszukiwarka stacji ładowania Lexus Link szybko lokalizuje stacje ładowania, gdziekolwiek właściciele prowadzą w Europie, a po przybyciu do stacji ładowania wystarczy, że zidentyfikują się za pomocą aplikacji Lexus Link lub karty RFID, zanim rozpoczną ładowanie.

Korzystając z sieci ładowania Lexusa, właściciele UX 300e będą korzystać z jednego kontraktu i jednej karty ładowania na wszystkie uczestniczące stacje ładowania, co oznacza, że mogą ładować w różnych krajach bez potrzeby posiadania wielu kart lub kontraktów z innymi dostawcami. Płatność odbywa się za pomocą jednego miesięcznego rachunku.

Aplikacja Lexus Link UX 300e oferuje zaawansowane funkcje łączności:

ZDALNE ŁADOWANIE

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.