LOTUS Europa S 2006-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

LOTUS Europa S 2006-2010

Przejdź do galerii zdjęćLOTUS Europa S 2006-2010

Model 2006 Europa był interpretacją samochodu GT przez markę Lotus. Niestety, ta interpretacja nie do końca odpowiadała oczekiwaniom właścicieli samochodów GT, którzy szukują komfortu na długie podróże.

Lotus Europa był znanym nazwiskiem w branży motoryzacyjnej. Pierwszy model produkowano w latach 1966-1975. Był to zwinny samochód z małym silnikiem umieszczonym pośrodku. W swojej najwyższej wersji ważył zaledwie 710 kg. To był prawdziwy samochód sportowy, a jego produkcja wyniosła 9230 sztuk. Jednak nie był to model GT i nie doczekał się kontynuacji aż do 2006 roku. Następcą oryginalnego Europy był model Esprit, który był bliższy samochodowi GT.

Model 2006 Europa oparty był na lekkiej platformie, dzielonej z modelem Elise. Był to zamknięty coupe, które reklamowano jako GT. Producent oznajmił, że obniżył progi boczne i zainstalował wyższy dach, aby zapewnić lepszy dostęp do wnętrza kabiny. Nietypowy kształt reflektorów i tylnych świateł różnił się od tych w modelu Elise. Boczne wloty powietrza do komory silnikowej były podobne do tych znanych z modelu Elise.

Wnętrze wyposażono w materiały wygłuszające, skórzane fotele oraz klimatyzację. Tego rodzaju udogodnienia nie były dostępne w modelu Elise, który został zaprojektowany z myślą o mniejszej wadze. Mimo to, wnętrze wyglądało niemal jak odchudzony model premium coupe. W przeciwieństwie do Elise, model ten posiadał większy bagażnik, co ułatwiało długie podróże.

Silnik pochodził z oferty Opla. Była to jednostka turbo o pojemności 2.0 litra, generująca moc 200 KM. Miał standardową 6-biegową skrzynię manualną i nie było opcji automatycznej skrzyni biegów.

 Nowy Lotus Europa S, inspirowany Grand Tourer (GT) dwumiejscowy samochód, dostarczy klientom Lotusa spektakularnego sportowego auta z wyraźnie podniesionymi możliwościami turystycznymi i komfortowymi. Zapewni kierowcom wyższy poziom praktyczności i wyrafinowania, uzupełniając prostotę modeli Lotus Elise i Exige.

Lotus Europa S podąża za podstawową filozofią Lotusa, która opiera się na osiągach poprzez niską wagę, dzięki czemu ten wyrafinowany i bardzo wydajny samochód GT waży zaledwie 995 kg. Tak niska waga została osiągnięta dzięki sprytnemu wykorzystaniu zaawansowanych materiałów, w tym wyciskanego i związanego ze sobą aluminium, kompozytowych paneli nadwozia oraz bardzo zaawansowanej kompozytowej struktury pochłaniającej energię przy uderzeniu z przodu.

W porównaniu do nagradzanej Lotusa Elise, Europa S ma większy bagażnik oraz łatwiejszy dostęp do wnętrza, co jest wynikiem niższych boków podwozia i wyższej linii dachu. W połączeniu z luksusami, takimi jak pełne skórzane wnętrze, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz dywaniki, wszystko w standardzie, Lotus stworzył doświadczenie jazdy w „Klasse Biznesowej”.

Jednak Europa S nie jest pochodną Elise ani Exige i otrzymała osobny numer typu Lotusa, jako Typ 121 – zarówno Elise, jak i Exige to Typ 111. Nowe coupe z silnikiem umieszczonym z tyłu dostarczy wysokich osiągów dzięki silnikowi turbo o dużym momencie obrotowym (263 Nm przy 4200 obr./min) o pojemności 2.0 litra, produkującemu 149 kW (200 hp lub 203 PS) przy 5400 obr./min.
Lotus Europa S osiąga około 90% maksymalnego momentu obrotowego już przy 2000 obr./min, co zapewnia poziom przyspieszenia „superauta” z niskich prędkości obrotowych silnika, przyspieszając samochód od 0 do 96 km/h (60 mph) w około 5,5 sekundy, a do 160 km/h (100 mph) w około 14 sekund. Maksymalna prędkość wynosi około 225 km/h (140 mph). Jako Lotus, Europa S ma fenomenalny stosunek mocy do masy wynoszący 201 hp / tonę (204 PS / tonę lub 6,68 kg / kW).

Tony Shute, szef produktu w Lotus Cars, wyjaśnia koncepcję nowego produktu: „Lotus Europa S pozwolił Lotusa wykorzystać swoje szerokie możliwości w tworzeniu zaawansowanego samochodu GT, który skutecznie uzupełnia ofertę istniejących modeli. Koncepcja 'Grand Tourer’ leżąca u podstaw Europa S zapewnia kierowcy wyrafinowane środowisko, włączając innowacyjne cechy stylistyczne, które nie kompromitują doskonałych osiągów i prowadzenia, z którymi identyfikuje się marka Lotus.”

Opisując Lotusa Europa S, Russell Carr, szef działu designu w Lotus, mówi: „Forma projektu powinna odzwierciedlać ducha samochodu, a Lotus Europa S nie jest wyjątkiem. Gdzie buntownicza, wyścigowa osobowość Exige charakteryzuje się zwartymi, atletycznymi kształtami komunikującymi zwinność i moc, Europa S ma bardziej płynny, stonowany język, odzwierciedlający jego bardziej wyrafinowaną osobowość.”

Wprowadzenie samochodu GT stanowi zarówno ważny, jak i unikalny dodatek do oferty produktów Lotusa, jak wyjaśnia Clive Dopson, dyrektor zarządzający Lotus Cars: „Premiera Europa S potwierdza naszą pozycję jako innowacyjnego gracza na wysoce konkurencyjnym rynku samochodów sportowych. Pozwala Lotusa poszerzyć swoją atrakcyjność produktową poza naszą tradycyjną bazę klientów i stanowi kolejną demonstrację kluczowych atrybutów marki Lotus oraz wysokich standardów jakości, z których jesteśmy szczególnie dumni.”
Produkcja Lotusa Europa S ma rozpocząć się w lipcu 2006 roku w nagradzanym i wiodącym na świecie zakładzie produkcyjnym Lotusa w siedzibie głównej w Hethel, Norfolk, Wielka Brytania.

Europa S będzie sprzedawana na wszystkich rynkach, na których obecna jest marka Lotus, z wyjątkiem USA i Kanady.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.