LOTUS Evora GT410 Sport 2018
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

SpeedyMarek89 - ocena: 4/5

"LOTUS Evora GT410 Sport to naprawdę świetny samochód. Ma fenomenalne osiągi i prowadzenie, ale ceny części mogą przyprawić o ból głowy. Ogólnie warto, jeśli ktoś szuka czegoś wyjątkowego!"

LOTUS Evora GT410 Sport 2018

Przejdź do galerii zdjęćLOTUS Evora GT410 Sport 2018

Brytyjska firma Lotus rozpoczęła swoją działalność już w latach 50. XX wieku i od tamtej pory produkuje tylko samochody wyścigowe oraz sportowe. Wszystkie ich modele mają nazwy zaczynające się na literę „E”, a nazwa Evora jest obecna na rynku od ponad dekady.

W porównaniu do starszych wersji, nowa Evora była szybsza, bardziej precyzyjna i atrakcyjna jak nigdy dotąd, z jej badassowym wyglądem wyścigowym.

Czy można nią jeździć na co dzień? Oczywiście, pod warunkiem, że zużycie paliwa nie stanowi problemu. Samochód nadal miał układ 2+2, a Brytyjczycy zrobili wszystko, aby zapewnić wygodną jazdę, na ile to możliwe dla pojazdu, który na torze zachowywał się jak piękny ptak w powietrzu.

Wnętrze Evory było przytulne, wykończone Alcantarą i elementami z włókna węglowego. Posiadało podgrzewane fotele typu bucket od Sparco, a tym, co wyróżniało go na tle innych samochodów produkowanych w UE, były nietypowe przyciski umieszczone wysoko na desce rozdzielczej.

Samochód sportowy miał ograniczone poślizgowe dyferencjały, wybieralny tryb jazdy i zawieszenie Bilstein. Był jednym z tych pojazdów, które wymagały 100% zaangażowania kierowcy dzięki niesamowitym hamulcom i precyzyjnemu układowi kierowniczemu.

Z wielką mocą idzie w parze głośny dźwięk, prawda? Cóż, nie zawsze, ale w tym przypadku to prawda. Silnik V6 o pojemności 3,5 litra ryczał głośno, a dźwięk docierał do wnętrza kabiny, więc muzyka nie miała racji bytu.

Piękny silnik V6 generował 410 KM i był sparowany z automatyczną lub manualną skrzynią biegów, przyspieszając do 100 km/h w 3,9 sekundy z automatyczną skrzynią biegów oraz w 4,0 sekundy z manualną.

Niezłomny w rozwoju samochodów sportowych klasy światowej, Lotus zaprezentował nowy model Lotus Evora GT410 Sport, który dopełnia zaktualizowaną gamę najszybszego modelu Hethel.

Wprowadzony w 70. roku istnienia Lotusa, przed obchodami jubileuszu, nowy Lotus Evora GT410 Sport rozwija jedną z flagowych historii sukcesu Lotusa poprzez zastosowanie nowoczesnego designu. Dostępny w wariantach 2-osobowym oraz 2+2, z manualną i automatyczną skrzynią biegów, Evora GT410 Sport czerpie z fenomenalnego modelu Evora GT430, oferując zaawansowaną aerodynamikę w już uznanym samochodzie sportowym.

Łącząc najnowszą filozofię projektowania z pojazdem docenianym zarówno przez krytyków, jak i klientów, zapewnia surową moc z najnowszymi osiągnięciami Lotusa w dziedzinie aerodynamiki, stanowiąc doskonałą alternatywę dla modelu Evora Sport 410.

Przy zastosowaniu kluczowych elementów rzeźbionej stylistyki nadwozia GT430, w tym specjalnie zaprojektowanych nowych kompozytowych paneli nadwozia z przodu i z tyłu, ale bez niektórych elementów wysokiego docisku, nowy model Evora GT410 Sport charakteryzuje się znacznie subtelniejszą i smuklejszą sylwetką. Jednak, jak w przypadku wszystkich samochodów sportowych Lotusa, docisk aerodynamiczny jest kluczowy, a ten nowy coupe klasy GT generuje do 96 kg docisku (o 50% więcej niż Evora Sport 410), co czyni go nowym punktem odniesienia w porównaniu do podobnie wycenionych rywali.

Lotus Evora GT410 Sport napędzany jest specjalnie skalibrowaną i strojona wersją silnika o mocy 3,5 litra, 6-cylindrowego silnika z doładowaniem, z wbudowanym chłodnicą wody do powietrza, osiągającą 410 hp przy 7000 rpm i 420 Nm momentu obrotowego od 3500 rpm. Przyspiesza GT410 Sport od 0 do 60 mph w zaledwie 3,9 sekundy (automatyczna) i w wersji manualnej w 4,0 sekundy.

Rozwój nowego modelu Evora GT410 Sport pozwolił Lotusowi na optymalizację masy, co skutkuje wagą bez obciążenia wynoszącą 1297 kg oraz możliwie najniższą wagą na sucho wynoszącą 1256 kg (w tym wszystkie opcjonalne tytanowe wydechy, oszczędzając 10 kg, oraz dostrojone przez Lotusa amortyzatory aluminiowe Öhlins TTX z regulacją w dwóch kierunkach, oszczędzając 13 kg) – łącznie zyskano 98 kg w porównaniu do modelu Evora 400, i do 28 kg mniej niż już ultralekkie Evora Sport 410.

Prezentując nowy model Lotus Evora GT410 Sport, Jean-Marc Gales, CEO Group Lotus plc, powiedział: „Nieustannie poszukujemy nowych pomysłów, innowujemy i rozwijamy nasze samochody w dążeniu do perfekcji. Nowy model Evora GT410 Sport wykorzystuje lekcje wyciągnięte z rozwoju modelu GT430, aby dostarczyć coś wyjątkowego i niezwykle wydajnego.”

Lotus Evora GT410 Sport w szczegółach

Nowo zdefiniowany samochód sportowy klasy GT Lotusa oddaje esencję modelu flagowego firmy. Zastosowanie ewolucji odgórnej wprowadza nową estetykę przodu i tyłu, po raz pierwszy zaprezentowaną w modelu GT430. W rezultacie projekt samochodu łączy znaczną obecność fizyczną z naturalnymi zdolnościami aerodynamicznymi.

Zaktualizowana przednia płyta zawiera dwa powiększone kanały z włókna węglowego z wbudowanymi ostrzami powietrza, które efektywnie przemieszczają powietrze wokół przednich kół, redukując turbulencje i zmniejszając opory. Dodatkowy docisk generowany jest przez połączenie głębokiego przedniego splittera oraz nowego dyfuzora związanego ze sportami motorowymi, zamontowanego pod nowego stylu metalową siatką grilla, co nadaje czystszy wygląd. Rzeźbione kanały z włókna węglowego za każdym tylnym kołem wentylują powietrze pod wysokim ciśnieniem tak szybko, jak to możliwe, z tylnych archiwów kół, balansując docisk.

W sumie wszystko to działa na zwiększenie docisku do 96 kg przy prędkości 190 mph, co stanowi znaczny skok o 50% w porównaniu do wychodzącego modelu Evora Sport 410, a także potrójnie większy niż Evora 400 z poprawionym współczynnikiem oporu. To wynosi model Evora GT410 Sport do najwyższych rang Lotusa w kategorii najefektywniejszych samochodów drogowych pod względem aerodynamiki.

Jak w przypadku wszystkich wysokowydajnych modeli Evora, włókno węglowe odgrywa istotną rolę w konstrukcji samochodu. Standardowe elementy kompozytowe z włókna węglowego to przedni dostęp do panelu, dach oraz jednoczęściowe drzwi tylne z wbudowanym spojlerem, a także elementy w systemie ostrzy powietrznych z przodu i porty wyjściowe z tylnych kół.

Ten nacisk na krytyczną masę samochodu zapewnia jego kluczowy stosunek mocy do wagi wynoszący 326 hp/tonę oraz maksymalną prędkość 190 mph (305 km/h).

Pomimo niskiej masy samochodu, dostępnych jest wiele lekkich opcji dla modelu Evora GT410 Sport. W tym tytanowy wydech, który obniża wagę o 10 kg z tyłu pojazdu.

Maksymalizując przyczepność, Lotus Evora GT410 Sport korzysta z opon Michelin Pilot Sport Cup 2 (235/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu) z pakietem sportowego zawieszenia Eibach ultra-lekkich, o niskim obciążeniu bocznym sprężyn oraz amortyzatorów Bilstein – wszystko w standardzie.

Pakiet zawieszenia turystycznego jest dostępny jako opcja bez dodatkowych kosztów, z nie-regulowanymi amortyzatorami Bilstein® w specyfikacji turystycznej oraz oponami Michelin Pilot Sport 4S.

Dla pełnej regulacji amortyzatorów dostępny jest pakiet wyścigowy z lekkimi, dostrojonymi przez Lotusa amortyzatorami aluminiowymi Öhlins TTX z regulacją w dwóch kierunkach (dwadzieścia kliknięć regulacji kompresji i odbicia), które oszczędzają 13 kg, aby dostosować Evora GT410 Sport do konkretnych warunków drogowych lub torowych.

W celu zmniejszenia masy niezawieszonej, dostępne są ultralekkie felgi aluminiowe, w pełni obrabiane, stalowe (19″ 8J z przodu i 20″ 9.5J z tyłu, 10-ramienne) w kolorze srebrnym lub matowym czarnym. Możliwe jest także zamówienie szerszych tylnych felg (10.5J), jak w modelu Evora GT430. Moc hamowania zapewniają czterotłokowe zaciski AP Racing z przodu i z tyłu z lekkimi tarczami hamulcowymi z otworami i wentylowanymi (przód 370 mm x 32 mm, tył 350 mm x 32 mm).

Oprócz płynnej, sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów Lotusa z ograniczonym poślizgiem typu Torsen (LSD), model Evora GT410 Sport jest także dostępny z automatyczną skrzynią biegów. Nieco szybsza w zmianie biegów, z czasem 0-60 mph wynoszącym 3,9 sekundy, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje zoptymalizowaną jednostkę sterującą skrzyni biegów do ultra-szybkich zmian. Wybór biegów odbywa się za pomocą lekkich aluminiowych łopatek zamontowanych na kierownicy.

Nowy model Evora GT410 Sport ma cztery tryby ESP wybierane przez kierowcę – wybierane za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. 'Drive’, 'Sport’, 'Race’ i 'Off’. Ustawienia Sport i Race zwiększają reakcję na gaz, odpowiednio zwiększając poślizg przyczepności – pozwalając kierowcy na bardziej precyzyjne kontrolowanie przed interwencją.

Jak w przypadku towarzyszy Evora, wnętrze Lotusa Evora GT410 Sport zawiera pięknie szczegółowe wyścigowe fotele z włókna węglowego (tylko w konfiguracji 2+0) oraz wstawki na progach z włókna węglowego. Kierownica, deska rozdzielcza, panele drzwiowe, tunel transmisyjny, konsola centralna i tablica przyrządów wykończone są czarnym Alcantarą®, uzupełnionym o kontrastujące, podwójne szwy. Opcjonalne fotele wyścigowe Sparco są dostępne zarówno w konfiguracji 2+0, jak i 2+2, z tym, że ta druga wymaga albo opcjonalnych szerszych tylnych felg 10.5J, jak w modelu Evora GT430, albo lekkich felg kutej z modelu Evora 400, które korzystają z rozmiaru tylnej felgi 9.5J. Można także zamówić zintegrowany system infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 7” z Apple CarPlay i Android Auto, funkcjonalnością Bluetooth®, nawigacją satelitarną i kamerą cofania.

Jean-Marc Gales podsumował: „Rok 2018 zaczynamy w wielkim stylu, Evora GT410 Sport to dopiero początek niesamowicie silnego roku dla Lotusa. Kluczowe zasady Lotusa oraz naszego założyciela Colina Chapmana pozostają najważniejsze, gdy pracujemy nad następną generacją pojazdów, budując jednocześnie nasze najlepsze samochody sportowe do tej pory.”

Każdy nowy Lotus Evora GT410 Sport może być spersonalizowany poprzez coraz bardziej popularny program Lotus Exclusive. Opracowany przez zespół projektowy Lotusa, aby inspirować klientów, łączy tradycyjne brytyjskie rzemiosło z najnowszymi trendami w designie i pozwala właścicielom dostosować pojazdy do ich osobistych gustów. Od momentu wprowadzenia go w ubiegłym roku, około jedna trzecia wszystkich nowych samochodów Lotusa przechodzi jakąś formę personalizacji.

3.5L V6 6AT (416 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc306 Kw @ - Rpm
416 Hp @ - Rpm
410 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ - Rpm
420 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 R19 || 285/30 R20
Długość173 In (4394 Mm)
Szerokość77.6 In (1971 Mm)
Wysokość48.1 In (1222 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2934 Lbs (1331 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Średnie spalanie21.4 Mpg Us (11 L/100Km)
Emisja CO2248 G/Km

3.5L V6 6MT (416 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc306 Kw @ - Rpm
416 Hp @ - Rpm
410 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ - Rpm
420 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna190 Mph (306 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 R19 || 285/30 R20
Długość173 In (4394 Mm)
Szerokość77.6 In (1971 Mm)
Wysokość48.1 In (1222 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2910 Lbs (1320 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2239 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.