Lotus wsłuchał się w opinie swoich klientów, którzy doceniali lekkość modelu Exige i moc oferowaną przez Evora, mimo że był cięższy. Dlatego połączył te dwa pojazdy.
Na pierwszy rzut oka, Lotus stworzył po prostu nową wersję coupe Elise, nazywając ją Exige. Jednak to było coś więcej, a klienci szybko to zauważyli i zaczęli składać zamówienia na ten wspaniały, gotowy na tor lekki samochód sportowy.
Na przodzie znalazła się nowa para świateł, która jednocześnie oznaczała zniknięcie wewnętrznych lamp. Dodatkowo, uważne oko mogło zauważyć inny grill oraz bardziej agresywne wloty powietrza i przedni zderzak. Z profilu samochód ujawniał dłuższy rozstaw osi, niezbędny do zamontowania nowego silnika za kokpitem. Co więcej, jako że był to samochód sportowy gotowy na tor, nie mógł obejść się bez skrzydła na tylnej klapie.
Wnętrze otrzymało ładniejsze sportowe fotele z wycięciami na pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo, dłuższy rozstaw osi pozwolił na nieco większy zakres regulacji foteli, co było korzystne zarówno dla niższych, jak i wyższych pasażerów. Deska rozdzielcza pozostała natomiast tak samo prosta jak wcześniej, z zaledwie trzema pokrętłami do systemu HVAC, systemem audio z rynku wtórnego oraz pierścieniem do zawieszenia butelki pod panelem deski rozdzielczej, ale nie było centralnego panelu dla Exige S.