Mahindra wprowadziło model Bolero na rynek w 2001 roku, a jego solidna konstrukcja pozwoliła mu zdobyć ważny udział w rynku. Po dekadzie indyjskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne ulepszyło ten samochód.
Mahindra & Mahindra to duży producent samochodów, szczególnie znany z pojazdów terenowych. Bolero było jednym z pojazdów, które wybierała indyjska policja oraz siły zbrojne. Prosta konstrukcja nadwozia oparta na ramie i nieskomplikowane rozwiązania inżynieryjne sprawiały, że idealnie sprawdzał się w trudnych warunkach.
Z zewnątrz Bolero charakteryzowało się kanciastym wyglądem, z płaskimi panelami drzwiowymi i błotnikami. Cały pojazd przypominał konstrukcję wykonaną z płaskich arkuszy sklejki. Model z 2011 roku miał nowe reflektory, które wyglądały bardziej agresywnie i szeroko. Na zderzaku projektant zamontował dwa światła przeciwmgielne, dostępne w wyższych wersjach wyposażeniowych. Z boku, wystające zawiasy drzwi wyglądały dość surowo.
Wnętrze było zaskakująco przestronne jak na pojazd o długości 4,1 metra. Mógł pomieścić do siedmiu pasażerów, w tym dwa dodatkowe miejsca w bagażniku. Prosta deska rozdzielcza z uchwytem dla pasażera z przodu oraz cyfrowy panel w zestawie wskaźników dostarczały wystarczających informacji dla kierowcy. W centralnej konsoli projektanci umieścili kratki wentylacyjne oraz radioodtwarzacz CD o wyglądzie typowym dla aftermarketu.