Mahindra wprowadziła model Scorpio w 2002 roku, co stanowiło nowy rozdział w historii indyjskiego producenta samochodów.
Aby móc poruszać się po bocznych drogach, szutrowych i nieutwardzonych trasach Indii, klienci potrzebowali pojazdu terenowego, który zapewni im bezproblemową jazdę. Scorpio było idealną odpowiedzią i oferowało znacznie więcej.
Ze swoim surowym wyglądem, prostokątną konstrukcją na ramie oraz płaskim przodem, Scorpio stało się pojazdem wybieranym przez armię, policję, polityków oraz zamożnych obywateli Indii. Nie był to tani samochód na tamten rynek, ale z pewnością był godny zaufania. Chromowana krata, duże reflektory i płaskie powierzchnie sprawiały, że łatwo było go rozpoznać zarówno z tyłu, jak i w lusterku wstecznym. Mahindra Scorpio sprzedawano w Europie pod nazwą Goa, ponieważ nazwa Scorpio była już zarejestrowanym znakiem towarowym należącym do Forda.
W środku Scorpio oferowało do ośmiu miejsc siedzących. Posiadało tempomat, automatyczną klimatyzację, tapicerkę z materiału skóro-podobnego, system multimedialny z nawigacją satelitarną oraz ekran dotykowy na centralnym panelu.