Mahindra Thar 2010-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mahindra Thar 2010-Present

Przejdź do galerii zdjęćMahindra Thar 2010-Present

Indyjski producent Mahindra zaprojektował model Mahindra Thar z myślą o mieszkańcach wsi, starając się jak najlepiej dopasować do ich potrzeb, oferując imponujące możliwości terenowe oraz przystępną cenę, co czyni ten model jednym z najtańszych SUV-ów.

Thar zadebiutował w 2010 roku jako następca modelu MM540, a nowy design sprawił, że przypominał starsze modele Jeepa.

Klasyczna rama skrzynkowa, na której zbudowano auto, została zoptymalizowana dla lepszej obsługi.

Thar wyposażono w silnik o pojemności 2.5 litra, który generował moc 106 koni mechanicznych.

Design zewnętrzny Thara był prostokątny i minimalistyczny, zgodnie z opisem Mahindry: „mniej znaczy więcej”.

Duże opony dopełniały wygląd, ale to nie wygląd był najważniejszy. Opony, w połączeniu z prześwitem wynoszącym 200 mm oraz niezależnym zawieszeniem, zapewniały Tharowi niesamowite możliwości terenowe.

Wnętrze było bardzo podstawowe, obejmujące jedynie ogrzewanie, wskaźniki w kokpicie, zamek drzwi, gałkę zmiany biegów oraz dźwignię do przełączania na napęd 4×4. Fotele nie były zbyt wygodne.

SUV mógł osiągnąć prędkość 150 km/h, ale mało prawdopodobne, aby samochód zaprojektowany z myślą o jeździe w terenie dobrze czuł się przy takich prędkościach.

Co zaskakujące, Thar nie miał dachu. Choć jazda po pustyni mogłaby brzmieć kusząco, wyobraź sobie cały ten kurz w oczach. Bez obaw, możesz założyć okulary, jeśli chcesz widzieć, dokąd jedziesz.

Bangalore: Mahindra & Mahindra, lider rynku pojazdów użytkowych w Indiach, zaprezentował dziś swój legendarny terenowy samochód 4X4, Thar CRDe, w Indiach. Długo oczekiwany off-roader 4×4 trafia na rynek, kierowany do entuzjastów jazdy terenowej, miłośników retro oraz osób, które chcą wyróżniać się swoim stylem. 

Thar ma na celu odegranie istotnej roli w kształtowaniu segmentu pojazdów lifestyle’owych zarówno w miastach, jak i na wsiach w Indiach.  Współczesni konsumenci poszukują odmiennych stylów życia, szukając przygód i radości, które ma do zaoferowania Thar. Z powrotem mody na retro, Thar jest gotowy na wprowadzenie nowego kierunku w indyjskim przemyśle motoryzacyjnym.

Podczas prezentacji, pan Vivek Nayer, wiceprezydent ds. marketingu w dziale motoryzacji Mahindra & Mahindra Ltd., powiedział: “Zauważywszy potencjał tego nowego segmentu entuzjastów off-roadu i poszukiwaczy stylu, wprowadziliśmy Thar do Indii. Thar jest kontynuacją naszej tradycji i tego, co reprezentuje Mahindra. Popularny wśród pokoleń entuzjastów jazdy w terenie, poszukiwaczy stylu, a nawet weteranów wojennych, niewiele pojazdów ma taką legendarną przeszłość i ikoniczny status, jak Mahindra Thar.”

Thar to ręczny pojazd 4×4 połączony z potężnym silnikiem CRDe o mocy 77 kW (105 KM) oraz technologią drive-by-wire, która zapewnia mu zmienne prędkości i przyspieszenie. Aby poradzić sobie z tym nadmiarem mocy, sztywna rama nośna THAR CRDe została zoptymalizowana dla lepszej manewrowości. Nowoczesne zawieszenie IFS oraz odporne na uszkodzenia tylne sprężyny liściowe gwarantują doskonałą równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem, jakiej wcześniej nie było w tym segmencie. Lekki i responsywny układ kierowniczy Integral zapewnia Tharowi znakomitą zwrotność.       

Początkowo zajmująca się produkcją pojazdów użytkowych, historia Mahindra & Mahindra rozpoczęła się od montażu legendarnego Mahindra CJ 340 w Indiach. Firma później rozszerzyła działalność na produkcję pojazdów użytkowych i lekkich pojazdów użytkowych. Szybko przekształciła się z producenta pojazdów wojskowych i ciągników w dużego gracza na rynku motoryzacyjnym z rosnącym globalnym apetytem. Dziś, w obliczu zmieniających się stylów życia i rozwijających się potrzeb konsumentów, M&M jest gotowa na redefinicję indyjskiej kategorii off-roadowej dzięki unikalnemu retro wzornictwu, które oferuje Thar CRDe.

Thar CRDe to prawdziwy, stylowy pojazd terenowy, będący rozwinięciem modelu Mahindra CJ340, MM 540, Classic i Legend.  Typowa rasa Mahindra, Thar CRDe, jest teraz szybsza, mocniejsza i bardziej wydajna, co odzwierciedla legendarną wytrzymałość i solidność firmy. W cenie 6,01 lakh (ex showroom Bangalore, wersja BS IV), Thar CRDe ma na celu przywołanie nostalgii za czasami, gdy jazda w terenie była po prostu czystym adrenalinem.

Potężny silnik CRDe zapewnia moc oraz oszczędność paliwa. Kabina może pomieścić siedem osób, a dwa tylne siedzenia mogą zostać złożone, aby stworzyć ogromną przestrzeń bagażową. Dostępna jest wersja BS IV z układem kierowniczym wspomaganym jako standardowe wyposażenie, co zapewnia komfort jazdy. Opcje personalizacji i pojazdy z dodatkowym wyposażeniem są również dostępne do zamówienia.

Thar będzie dostępny w Mumbai, Delhi, Chandigarh, Jaipur, Bangalore, Cochin, Mangalore i Kolkata w grudniu, a w całych Indiach ma być wprowadzony do stycznia 2011 roku.

Thar będzie również dostępny z silnikiem DI w wersji podstawowej. Thar DI będzie pozycjonowany jako pojazd lifestyle’owy dla rynku wiejskiego z opcjami napędu na 2 i 4 koła. Wersja BS III będzie kosztować 4,47 lakh, ex showroom Jaipur.

O Grupie Mahindra

Mahindra rozpoczęła swoją podróż w 1945 roku, montując Jeepa Willys w Indiach, a dziś jest indyjskim przedsiębiorstwem międzynarodowym o przychodach 7,1 miliarda dolarów. Zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie i zajmuje wiodącą pozycję w segmencie pojazdów użytkowych, ciągników oraz technologii informacyjnej, z istotną i rosnącą obecnością w usługach finansowych, lotnictwie, rynku wtórnym, nieruchomościach, hotelarstwie oraz logistyce. Grupa Mahindra to dzisiaj ucieleśnienie globalnej doskonałości i cieszy się silnym wizerunkiem marki korporacyjnej.

Mahindra jest jedyną indyjską firmą wśród najlepszych marek ciągników na świecie. Dziś jest wszechstronny graczem z obecnością w prawie każdym segmencie przemysłu motoryzacyjnego, od motocykli po pojazdy użytkowe, SUV-y i pojazdy komercyjne. Mahindra zdobyła większościowy udział w REVA Electric Car Co Ltd. (obecnie nazywane Mahindra REVA), co wzmacnia jej pozycję w segmencie pojazdów elektrycznych.

Grupa Mahindra rozszerzyła swoje portfolio IT, gdy Tech Mahindra nabyła Satyam Computer Services, obecnie znaną jako Mahindra Satyam.

2.5D 2WD (63 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2523 Cm3
Moc47 Kw @ 3400 Rpm
63.9 Hp @ 3400 Rpm
63 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy135 Lb-Ft @ 1500-1800 Rpm
182 Nm @ 1500-1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony235/70 R16
Długość148 In (3759 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość75 In (1905 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)51.7/51 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)

2.5D 4WD (63 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2523 Cm3
Moc47 Kw @ 3400 Rpm
63.9 Hp @ 3400 Rpm
63 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy135 Lb-Ft @ 1500-1800 Rpm
183 Nm @ 1500-1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony235/70 R16
Długość148 In (3759 Mm)
Szerokość64.6 In (1641 Mm)
Wysokość75 In (1905 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)51.7/51 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Prześwit7.4 In (188 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)

2.5L CRDe 5MT AWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2498 Cm3
Moc78.3 Kw @ 3800 Rpm
106.5 Hp @ 3800 Rpm
105 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy182 Lb-Ft @ 1800-2000 Rpm
247 Nm @ 1800-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony235/70 R16
Długość154.3 In (3919 Mm)
Szerokość67.3 In (1709 Mm)
Wysokość76 In (1930 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.9/53 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika13.6 Cuft (385 L)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.