Ze względu na specyficzne przepisy, producenci samochodów, którzy chcieli sprzedawać pojazdy w Indiach, musieli produkować je na terenie kraju, aby uniknąć wysokich ceł importowych.
Na początku lat 80. Suzuki znalazło lokalnego partnera, firmę Maruti, do składania pojazdów. Pierwsza generacja Maruti Suzuki 800 pojawiła się w 1983 roku, a druga generacja w 1986 roku. Maruti zauważyło, że przy odpowiednim wysiłku mogłoby eksportować ten pojazd na inne rynki. W związku z tym w 2000 roku rozpoczęto produkcję udoskonalonej wersji drugiej generacji modelu 800.
Design samochodu był najmniejszym zmartwieniem indyjskiego producenta, więc pojazd wyglądał jak stos cegieł, z prostokątnymi reflektorami z przodu i kierunkowskazami zamontowanymi w narożnikach. Dodatkowo Maruti dodało zestaw powtórników sygnału na przednich błotnikach. Płaskie powierzchnie były łatwe i tanie w produkcji, a blachy metalowe produkowano w Indiach i były bardzo cienkie, co pozwalało utrzymać ogólną wagę na minimalnym poziomie. Pomimo krótkiej długości pojazdu, miał on cztery drzwi, a po bokach 800 posiadał także trzecie okno za tylnymi drzwiami. Na koniec, z tyłu samochód miał płaską, pionową klapę bagażnika.
W środku Maruti zamontowało cienkie, nisko osadzone fotele dla pasażerów z przodu oraz składaną ławkę dla pasażerów z tyłu. Technicznie był homologowany dla pięciu osób, ale ledwo mieścił cztery. Co do bagażnika, wystarczył na teczkę i kanapkę. Deska rozdzielcza miała prostokątny kształt, a zestaw wskaźników, znajdujący się przed kierowcą, miał zaledwie kilka wskaźników do prędkościomierza, poziomu paliwa i temperatury wody.