Indyjski producent samochodów Maruti połączył siły z Suzuki, aby opracować i sprzedawać mały samochód na swoim lokalnym rynku. Auto oparte było na kei-carze stworzonym przez Suzuki dla japońskiego rynku.
Z reguły mały samochód oznacza mniejsze zużycie materiałów do jego budowy. Ponadto, siła robocza w Indiach była znacznie tańsza niż w innych krajach. Nie bez znaczenia była również technologia używana do produkcji małego auta, które nie miało zbyt wielu funkcji, a jej koszty były niskie. Maruti Suzuki Alto miał wszystkie te zalety i stał się bardzo przystępnym cenowo autem. Aby uzyskać jeszcze większy zysk, indyjno-japońskie joint venture z powodzeniem eksportowało Alto do Europy.
Model z 2000 roku to mały samochód z pięcioma drzwiami i pięcioma miejscami. Zbudowany został na bazie starej platformy Suzuki. Prosta linia, niemal płaskie panele nadwozia i podstawowe elementy zewnętrzne zostały zaprezentowane w Europie w 2002 roku.
Wewnątrz dominowały proste linie, kolory i funkcje. Nie było elektrycznych szyb ani elektrycznych foteli. Wspomaganie kierownicy dostępne było tylko na rynek europejski. Samochód był bardzo przestronny jak na swoje rozmiary, dzięki wysokiej kabinie, która pozwalała na wyżej położoną pozycję siedzącą dla wszystkich pasażerów.