Maruti Udyog zbudował model Maruti 1000 na licencji Suzuki w 1990 roku, ale w 1995 roku zaprezentował mocno odświeżoną wersję, która zmieniła także nazwę z 1000 na Esteem.
Z powodu wysokich stawek podatków importowych na samochody na indyjskim rynku, Suzuki podpisało umowę z lokalnym producentem Maruti Udyog i utworzyło firmę Maruti Suzuki. W ten sposób nowo powstała firma mogła produkować i sprzedawać więcej pojazdów na indyjskim rynku. Maruti 1000 był wersją sedana w stylu trzech boksów modelu Suzuki Swift/Cultus/Holden Barina, a nawet radio było na liście opcji.
W 1995 roku Maruti wprowadziło nazwę Esteem. Mimo że oparty był na tej samej platformie i niektóre panele nadwozia pochodziły z modelu 1000, miał nowe reflektory z przezroczystymi kierunkowskazami. Szeroka krata chłodnicy miała chromowane wykończenie, a przedni zderzak zyskał parę świateł przeciwmgłowych i szeroką dolną kratkę. Z tyłu producent zatrzymał jedynie lampy tylne umieszczone w narożnikach, usuwając lampy z pokrywy bagażnika.
Wnętrze zostało odświeżone i otrzymało nową tapicerkę. Oprócz tego, wyposażono je w elektryczne szyby i zamki oraz radio CD. Klimatyzacja była na liście opcji. Maruti zainstalowało cienkie fotele przednie i nisko osadzone, aby zapewnić wystarczającą wysokość nad głową, ponieważ przestrzeń pasażerska nie była wysoka. Z tyłu producent oferował miejsce dla trzech osób, z składanym podłokietnikiem pośrodku.