Aby uniknąć wysokich ceł importowych w Indiach, Suzuki podpisało umowę z lokalnym producentem samochodów Maruti i wprowadziło model Gipsy w 1985 roku.
W 1981 roku rząd indyjski założył Maruti Udyog Ltd. W następnym roku podpisano umowę z Suzuki na produkcję samochodów w Indiach. Istniało duże zapotrzebowanie na tanie, solidne i niezawodne pojazdy, a właśnie takie modele wprowadził japoński producent na linie montażowe w 1985 roku: Maruti Suzuki Gipsy. Była to sytuacja korzystna dla obu stron, gdzie kraj zaczął produkować konkretne pojazdy, a japoński producent zaczął na tym zarabiać.
Gipsy oparty był w całości na modelu Suzuki SJ-410, jednak z jedną niewielką różnicą: z przodu miał logo Maruti. Okrągłe reflektory i czarna kratka pozostały bez zmian. Samochód musiał być tani, a jego konstrukcja to już był typowy szkielet na ramie. Pojazd zbudowano na wersji z długim rozstawem osi, miał dwoje drzwi oraz dach z płótna.
Wewnątrz, oprócz znaku Maruti na kierownicy, producent przeniósł wszystko inne z lekkiego modelu Suzuki SJ. Oprócz dwóch przednich siedzeń, w tylnej części samochodu znajdowały się ławki, na których mogły usiąść cztery inne osoby.