Współpraca indyjskiej firmy Maruti z japońskim producentem samochodów Suzuki zaowocowała zwiększoną produkcją pojazdów w Indiach, w tym drugą generacją modelu Swift.
W przeciwieństwie do innych modeli licencjonowanych przez indyjską firmę, Maruti z 2006 roku był tożsamy z Suzuki Swift produkowanym dla Japonii, Europy czy Australii. Był to najnowocześniejszy samochód w dwudziestoletniej historii indyjskiego producenta.
Zaokrąglony kształt małego pojazdu nie przypominał typowego „bąbelka”. Ostre reflektory i prostokątne linie grilla kontrastowały z ogólnymi kształtami samochodu. Dzięki klamkom i lusterkom w kolorze nadwozia, auto wyglądało znacznie lepiej niż jego poprzednik produkowany przez Maruti w Indiach – model 800. Na dachu znajdował się nawet niewielki spojler.
Wewnątrz Swift miał nowoczesny design deski rozdzielczej, chociaż użyte materiały nie były najlepsze w swoim segmencie. Pełny zestaw wskaźników z obrotomierzem, prędkościomierzem, wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego i paliwa, a także mały wyświetlacz LCD dostarczały wystarczających informacji dla kierowcy. W środku było wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów, chociaż tylne siedzenia oferowały nieco mało miejsca na nogi. Mały bagażnik mógł być powiększony dzięki składanym oparciom tylnej kanapy.