Po podpisaniu umowy z rządem Indii na początku lat 90-tych, Suzuki rozpoczęło produkcję samochodów w Indiach w spółce joint venture z lokalnym producentem pojazdów Maruti.
Zaprojketowany z myślą o wąskich japońskich uliczkach i zatłoczonych miastach, model Wagon R idealnie wpasował się w indyjski rynek. Jednak przejście do indyjskiej wersji nie było tak proste, jak producent samochodów się spodziewał. Ostatecznie udało mu się wprowadzić go na rynek lokalny w 2005 roku. Na początku nie odniósł większego sukcesu, ale później sprzedaż zaczęła rosnąć.
Projektując Wagon R, Suzuki dostosowało go do przepisów o kei-car w Japonii. Aby zapewnić wystarczającą przestrzeń wewnętrzną, producent stworzył płaską przednią część i krótki przedział silnika. Stroma przednia szyba rozpoczęła kształt kabiny, który kontynuowano płaskim dachem i pionowym opadaniem z tyłu dla klapy bagażnika.
Wnętrze było minimalistyczne, z deską rozdzielczą na dwóch poziomach, która miała dolną półkę dla obu pasażerów z przodu. Aby pomóc dealerom, większość jednostek stereo była montowana przez dealerów z zewnętrznych źródeł. W podstawowej wersji wyposażenia znajdowały się cztery okna korbkowe oraz brak klimatyzacji. Te dwie funkcje były dostępne tylko w najwyższej wersji wyposażenia.