Zen Estilo został zaprojektowany i stworzony specjalnie na rynek indyjski. Był to wspólny projekt rozwojowy mający na celu zastąpienie modelu Suzuki Wagon R.
W zatłoczonych miastach mały samochód jest bardziej zwrotny i łatwiejszy do zaparkowania. Z tego założenia wyszedł największy producent samochodów w Indiach, firma Maruti, która połączyła siły z Suzuki, aby opracować małego MPV Zen Estilo.
Z zewnątrz trudno było zrozumieć, czy to mały Suzuki Alto, który zwiększył wysokość, czy Suzuki Wagon R z opadającym przodem zamiast klasycznej, poziomej maski. Jego design inspirowany był Maruti Innovą, z krótką, ukośną maską i nieco pochylonymi reflektorami skierowanymi w stronę słupków A. Z boku można było zauważyć pewne inspiracje modelem Honda Fit/Jazz.
Wewnątrz, Zen Estilo miał prosty design deski rozdzielczej z dużym stworzonym bez środkowej konsoli, co pozwalało na swobodne przechodzenie z lewej do prawej. W centralnej części znajdowały się elementy sterujące klimatyzacją, sprzęt stereo, ogrzewanie tylnej szyby oraz nieco większy przycisk świateł awaryjnych. Ładnie uformowana, trójramienna kierownica była najlepiej wyglądającą częścią wnętrza pojazdu. Zestaw wskaźników składał się z obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnika poziomu paliwa. Dodatkowo zamontowano wyświetlacz LCD dla komputera pokładowego. Jako małe MPV, Zen Estilo miał ograniczoną przestrzeń na nogi na tylnych siedzeniach, ale dzięki wysokiemu dachowi nie było problemów z przestrzenią na głowę, według pomiarów wnętrza.