W 2002 roku Maserati wprowadziło nowy model o nazwie Coupe, zastępując starszy model 3200 GT. Choć nazwa była nowa, wygląd pozostał niemal identyczny z poprzednikiem. Można by powiedzieć, że była to poważna modernizacja.
2002 Maserati Coupe zadebiutowało na Targach Motoryzacyjnych w Detroit. Było to zamknięta wersja Maserati Spyder, która została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2001 roku, ale oferowało sztywność i wszechstronność prawdziwego pojazdu Gran Turismo, z czterema miejscami siedzącymi i wystarczająco dużym bagażnikiem na podróż po kontynencie.
Coupe charakteryzowało się klasycznym wyglądem samochodu GT z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła. Długi kaptur krył silnik V8 umieszczony z tyłu, co pomagało w równomiernym rozłożeniu masy. Reflektory były chronione szkłem, a kratka z trójzębem była otoczona chromowaną ramką. Stylizację zaprojektował Giorgetto Giugiaro z instytutu ItalDesign.
Wewnątrz Coupe oferowało cztery miejsca, choć z ograniczoną przestrzenią dla pasażerów z tyłu. Deska rozdzielcza i konsola centralna pokryte skórą różniły się od starszego modelu 3200 GT. Mimo że był to samochód sportowy, wyposażono go w komfortowe fotele z przodu zamiast sportowych kubełków. Jednostka infotainment była wspierana przez wysokiej klasy system audio.