Gdy Lamborghini zaprezentowało model Miura, a Ferrari oferowało 365 GTB, Maserati odpowiedziało modelem Ghibli w 1967 roku.
W przeciwieństwie do Miury, Maserati nie miało na celu stworzenia najszybszego samochodu, lecz szybkiego pojazdu, w którym można podróżować w luksusie. Ghibli był bardziej wyrafinowanym GT niż czystym samochodem sportowym.
Ghibli był najdroższy z trzech, jednak udało mu się sprzedać więcej niż Ferrari i Lamborghini.
Jeden z najpiękniejszych GT, jakie kiedykolwiek stworzono, Ghibli został zaprojektowany przez Giugiaro, tego samego twórcę, który stworzył De Tomaso Mangusta i BMW M1. Giugiaro był najlepszym projektantem XX wieku.
Jedno słowo najlepiej oddawało wnętrze Ghibli, a było to „skóra”. Wszystko było pokryte wysokiej jakości miękką skórą, aby zachować luksus.
Deska rozdzielcza była niezwykle prosta, a jednocześnie zachwycająca. Jednym z największych atutów Ghibli była przestrzeń bagażowa. Ten piękny pojazd oferował ogromny bagażnik, co czyniło go świetnym samochodem na co dzień, a także idealnym towarzyszem na długie podróże.
Ten szybki samochód był napędzany silnikiem V8 o pojemności 4,7 litra, wyposażonym w 4 gaźniki Weber. Jednostka rozwijała moc 330 KM, a maksymalne obroty osiągano przy 5500 rpm. Silnik był raczej odchudzoną wersją jednostki stosowanej w wyścigowych samochodach.