Nazwa nie była nowa, ale to był pierwszy Ghibli oferowany jako czterodrzwiowe auto, które Włosi określili jako czterodrzwiowe coupe. Model z 2017 roku był odświeżoną wersją modelu z 2013 roku.
W związku z rosnącym rynkiem sportowych sedanów, Maserati postanowiło po raz kolejny użyć nazwy Ghibli i założyło ją na zupełnie nowym pojeździe. Wykorzystano tę samą platformę co w modelach Quattroporte i SUV-ie Levante. Odświeżona wersja zyskała większą moc i oczywiście certyfikat homologacji Euro 6.
Zewnętrzny design pozostał taki sam jak wcześniej, ale producent aut wprowadził dwie wersje wyposażenia: Luxury i Sport. Z sportowym, przypominającym coupe wyglądem, Ghibli był krótszą wersją flagowego modelu marki, Quattroporte. Reflektory zbiegały się w kierunku Tridentu, a każdy kąt został zaprojektowany, aby przyciągać uwagę do legendarnego symbolu Maserati.
We wnętrzu Ghibli zyskał nową deskę rozdzielczą oraz zupełnie nowy system infotainment 8.4”, który był kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Zespół wskaźników posiadał duże analogowe tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, a także 7-calowy wyświetlacz TFT. Na tym ostatnim kluczowe funkcje dynamiczne były wbudowane w przyciski obok dźwigni zmiany biegów, podczas gdy inne ustawienia pokładowe mogły być regulowane za pomocą pokrętła Maserati Touch Control Plus umieszczonego na środku deski rozdzielczej. Wyświetlacz 7” TFT był obsługiwany za pomocą przycisków na kierownicy.
Pod maską Ghibli zyskał nową aktualizację swoich silników. Jednostki benzynowe były produkowane przez Ferrari, jego macierzystą firmę, natomiast wersja diesel była oferowana przez Fiat Power Train (FPT). Standardowa skrzynia biegów to 8-biegowa automatyczna. Najwyższy model, nazwany SQ4, był oferowany z napędem na wszystkie koła.
Maserati Ghibli MY17 wprowadza nowoczesne rozwiązania w zakresie komfortu oraz wsparcia dla kierowcy, oferując jednocześnie jeszcze większe możliwości personalizacji dzięki nowym pakietom Luxury i Sport.
W ramach aktualizacji MY17 gama Maserati Ghibli pozostaje wierna swojemu DNA, oferując niezrównaną klasę, najwyższą jakość osiągów oraz emocjonujące, a jednocześnie komfortowe doznania z jazdy w luksusowym sedanie, który stał się bardziej pożądany niż kiedykolwiek wcześniej.
Zewnętrzny design wyróżnia się filozofią przypominającą coupé oraz wieloma unikalnymi cechami w segmencie E High-End, takimi jak charakterystyczny słupek C z ikonicznym logo „Saetta”, drzwi bezramowe, wyraźna krata przypominająca kultowe samochody Maserati z lat 50-tych oraz cztery chromowane rury wydechowe we wszystkich wersjach.
W momencie wprowadzenia na rynek, Ghibli zapewniał najwyższy stopień personalizacji w swoim segmencie. W modelu MY17 dokonano kolejnego kroku w kierunku zaspokojenia indywidualnych gustów, wprowadzając dwa nowe pakiety, Luxury i Sport, które wzbogacają standardowe cechy każdego Maserati. Pakiety te są zaprojektowane z myślą o klientach o różnych upodobaniach.
Pakiety Luxury i Sport podkreślają zewnętrzne wykończenie i tworzą skoncentrowane środowisko dla kierowcy i pasażerów. Dwa pakiety Carbon, jeden z elementami zewnętrznymi, a drugi z wewnętrznymi, są teraz dostępne jako dodatkowa opcja personalizacji i ulepszenia Pakietu Sport.
Model MY17 Ghibli zyskuje także na ulepszeniach we wnętrzu. Centralny kokpit został na nowo zaprojektowany, aby pomieścić ekran o wysokiej rozdzielczości 8,4” z funkcją wielodotykową. Nowy system infotainment jest kompatybilny zarówno z Apple CarPlay, jak i z Android Auto. Centralna, dolna konsola również została przeprojektowana i teraz zawiera pokrętło do regulacji głośności i funkcji, nową przykrywkę oraz nową przegródkę na telefon.
Wszystkie wersje Ghibli są teraz wyposażone w czujnik jakości powietrza, funkcję, która znacznie poprawia komfort pasażerów na pokładzie. System ten łączy inteligentny czujnik z systemem analizy sygnałów, który oblicza poziomy zanieczyszczenia zewnętrznego i zapobiega wnikaniu zanieczyszczonego powietrza oraz toksycznych gazów do kabiny.
Nowy pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy jest dostępny jako opcja. Obejmuje adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, alert martwego pola, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, ostrzeżenie o kolizji z zaawansowanym wspomaganiem hamowania oraz automatyczne hamowanie awaryjne. Dodatkowa kamera 360° jest dostępna opcjonalnie w połączeniu z pakietem ADAS.
Jeśli chodzi o silniki, obie wersje benzynowe, Ghibli i Ghibli S, są wyposażone w znany, wyprodukowany przez Ferrari, homologowany według norm Euro 6 silnik V6 3.0 Twin Turbo z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF, która teraz oferuje funkcję Start&Stop.
Ghibli dostarcza teraz 350 KM, o 20 KM więcej niż w poprzednim roku modelowym, zwiększoną maksymalną prędkość 267 km/h, a przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy.
Ghibli S, z mocą 410 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 285 km/h. Ghibli S jest również dostępny z systemem napędu na cztery koła Q4. Ghibli SQ4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 284 km/h. Ghibli Diesel, z silnikiem V6 3.0 Euro 6, który został opracowany wyłącznie przez Maserati we współpracy z VM Motori, generuje moc 275 KM, co jest jednym z najlepszych wyników w swojej klasie.
Ghibli dzieli część swojej podstawowej architektury – podwozie, układ zawieszenia, silniki V6 i 8-biegową automatyczną skrzynię ZF – z Quattroporte. Jednak jest o 293 mm krótszy i o 50 kg lżejszy od flagowego włoskiego sedana.
Dynamiczne i precyzyjne prowadzenie jest gwarantowane dzięki idealnie zbilansowanemu rozkładowi masy 50:50, podczas gdy zaawansowany układ zawieszenia i standardowy ogranicznik poślizgu sprawiają, że każda przejażdżka staje się jeszcze przyjemniejsza. Ghibli zdobył pięć gwiazdek Euro NCAP w testach zderzeniowych, dając kierowcy i pasażerom pełen spokój umysłu.
Maserati Ghibli MY17
- Nowe pakiety Luxury i Sport z indywidualnymi treściami
- Silnik V6 o mocy 350 KM (+20 KM w porównaniu do MY16)
- Zwiększona maksymalna prędkość 267 km/h dla Ghibli 350 KM
- Nowy system infotainment z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości 8,4”
- Przeprojektowana centralna konsola z pokrętłem
- Czujnik jakości powietrza standardowo we wszystkich wersjach
- Opcjonalny pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy
- Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go
- Ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa
- Ostrzeżenie o kolizji z zaawansowanym wspomaganiem hamowania
- Automatyczne hamowanie awaryjne
- Kamera 360° z dynamicznymi liniami przednimi i tylnymi
Ponadczasowy design, większa personalizacja
Podczas gdy zewnętrzny styl Maserati Ghibli pozostaje niezmieniony w modelu MY17, wprowadzenie pakietów Luxury i Sport zapewnia jeszcze wyższy stopień personalizacji, dedykowany klientom o wyrazistych stylach.
Dzięki najdłuższemu rozstawowi osi w kategorii, całkowitej długości 4,97 m oraz szerokim torom, Ghibli udowadnia idealną kombinację sportowości i elegancji, która nie ma sobie równych w swojej klasie. W porównaniu do Quattroporte, Ghibli jest o 293 mm krótszy i o 50 kg lżejszy. Rozstaw osi wynosi 2,998 mm, co jest o 173 mm krótsze niż w przypadku flagowego sedana.
Sylwetka nadwozia odzwierciedla filozofię przypominającą coupé, podczas gdy wokół kratki i reflektorów zauważalne są kocie akcenty. Wyraźna krata przypomina ikoniczny model A6 GCS z lat 50. Reflektory zbiegają się w kierunku Tridentu, przy każdym kącie zaprojektowanym tak, aby zwrócić uwagę na legendarny symbol Maserati.
Charakterystyczny słupek C odpowiada za większość coupé-owego odczucia Ghibli i nosi klasyczne logo „Saetta” Maserati, kontynuując tradycję sięgającą 1963 roku. Profil boczny zdominowany jest przez wygładzone linie na karoserii, które nadają jej muskularny wygląd; biegną one od wyraźnych wlotów powietrza Maserati za przednimi kołami przez tylne nadkola i tylne światła, nie krzyżując się.
Nadwozie Ghibli i jego konstrukcja podwozia spełniają sportową obietnicę jego wyglądu dzięki niskiemu współczynnikowi oporu powietrza 0.31, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i poprawy stabilności przy wysokich prędkościach.
Ghibli można wyposażyć w różnorodne aluminiowe felgi o średnicach od 18 do 21 cali, które poprawiają wizualny wygląd samochodu oraz są zaprojektowane w celu zmniejszenia masy nieresorowanej dla lepszej przyczepności i prowadzenia. Felgi 18” i 19”, oraz większość felg 20” są wykonane z wykorzystaniem technologii flow-forming, która redukuje grubość rdzenia felg i priorytetuje lekkość bez poświęcania sztywności i wytrzymałości, natomiast felgi 21” oraz nowe felgi 20” są wykonane z aluminium kutej dla jeszcze niższej wagi i cieńszych szprych.
Personalizacje ukierunkowane na luksus i sportowość
Luksus i sportowość, kluczowe elementy, które tworzą DNA każdego Maserati, są teraz reprezentowane w dwóch nowych pakietach wprowadzonych w Ghibli MY17. Oba pakiety są zaprojektowane w celu zaspokojenia indywidualnych stylów klientów.
Pakiet Luxury nadaje Ghibli zewnętrzny wygląd o dodatkowej elegancji i obejmuje 19-calowe koła „Poseidone”, czarne zaciski hamulcowe, ekskluzywne wnętrza Zegna Edition Silk lub pełnej skóry premium oraz 12-stopniowe elektrycznie regulowane fotele komfortowe z funkcją pamięci.
Pakiet Sport nadaje Ghibli jeszcze bardziej sportowy wygląd i obejmuje 20-calowe felgi Urano z polerowanym wykończeniem, czerwone zaciski hamulcowe, adaptacyjne zawieszenie Skyhook, 12-stopniowe elektrycznie regulowane fotele sportowe oraz sportową kierownicę.
Zewnętrzny pakiet Carbon, który podkreśla wyścigowe DNA Ghibli, jest dostępny jako dodatkowa opcja personalizacji. Obejmuje klamki drzwi, lusterka zewnętrzne, pokrywy słupków B i C oraz spojler tylny wykonany z włókna węglowego.
Adaptacyjny system przedniego oświetlenia
Wyjątkowe reflektory Ghibli są wyposażone w bi-xenonowe światła i LED-owe światła do jazdy dziennej.
System adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS), który jest standardowy w modelach Ghibli S i SQ4, aktywnie dostosowuje głębokość reflektorów, łącząc doskonałą widoczność drogi z bardzo niskim oślepieniem dla nadjeżdżających pojazdów. Każdy reflektor zawiera LED-owe światła do jazdy dziennej o kształcie, który zapewnia natychmiastową rozpoznawalność zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy. Każde światło zawiera również kierunkowskazy, LED-owe światła pozycyjne oraz reflektor boczny.
Dzięki zintegrowanej kamerze w lusterku wstecznym system oświetleniowy oferuje kontrolę wiązki specjalnie dla jazdy autostradowej, co zwiększa głębokość wiązki świetlnej bez potrzeby ręcznego włączania świateł drogowych.
Czujniki monitorują styl jazdy i prędkość, a jeśli droga jest wolna, głębokość wiązki oferuje największą głębokość i szerokość, w połączeniu z kierunkowym obrotem samych reflektorów.
Dodatkowo istnieją cztery różne automatyczne ustawienia oświetlenia: do jazdy po mieście, do warunków autostradowych, do niskiej widoczności oraz do jazdy po przeciwnej stronie drogi w odpowiednich krajach. Każdy z tych trybów automatycznie aktywuje strategię, aby jak najlepiej oświetlić nawierzchnię drogi. Tryb Town Beam włącza się poniżej 45 km/h i ustawia wiązkę szerzej i płycej, co zapewnia lepszy widok na skręty i strefy zagrożenia peryferyjnego, przy minimalnym zakłóceniu dla innych uczestników ruchu.
LED-owe światła tylne zostały zaprojektowane w celu zapewnienia maksymalnej widoczności, zachowując rozpoznawalny styl. Integrują funkcję światła pozycyjnego w podświetlonym pierścieniu biegnącym wokół samego światła tylnego. Wewnątrz tego pierścienia znajdują się światła hamowania, kierunkowskazy, światła cofania oraz światła przeciwmgielne. Zewnętrzny reflektor i LED-owe światła pozycyjne dopełniają jednostkę.
Jeszcze bardziej wyrafinowane, jeszcze bardziej indywidualne
Eleganckie wnętrze Ghibli jest dodatkowo ulepszane dzięki nowym technologiom, a wprowadzenie pakietów Luxury i Sport maksymalizuje możliwości personalizacji.
Ghibli wszedł do segmentu E High-End w 2013 roku z wyraźną przewagą w rzemiośle kabinowym i detalach. Wyróżniał się również unikalnym, inspirowanym kokpitem wzornictwem kokpitu, które doskonale odpowiadało jego sportowemu, zorientowanemu na kierowcę charakterowi, nie rezygnując z wyrafinowania i elegancji, które są typowe dla każdego Maserati.
Wnętrze Ghibli jest zbudowane wokół interfejsu kierowcy, który jest intuicyjny, nieskomplikowany i prosty w użyciu. Zestaw wskaźników zawiera duże analogowe wskazówki dla obrotomierza i prędkościomierza oraz wyświetlacz TFT o przekątnej 7”. Główne funkcje dynamiczne są zintegrowane z przyciskami obok dźwigni zmiany biegów, podczas gdy inne ustawienia pokładowe można ustawić za pomocą ulepszonego – na rok 2017 – Maserati Touch Control Plus na środku deski rozdzielczej lub za pomocą przycisków na kierownicy do 7” wyświetlacza TFT.
Centralna, dolna konsola została przeprojektowana i teraz zawiera pokrętło – jak wprowadzono po raz pierwszy w Levante – które oferuje niezwykle intuicyjną kontrolę głośności audio i innych funkcji systemu infotainment. Pokrywa i przegródka na smartfony również zostały przeprojektowane i są jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika.
Nowy system infotainment modelu MY17 Ghibli oparty jest na wysokiej rozdzielczości 8,4” ekranie pojemnościowym dotykowym i oferuje kompatybilność zarówno z funkcjami lustrzanymi Apple CarPlay, jak i Android Auto.
Ghibli zapewnia klasowe miejsce na nogi z przodu, a pomimo swojej sylwetki przypominającej coupé, komfortową przestrzeń na głowę i nogi dla wszystkich pasażerów.
Sprytne ułożenie wnętrza obejmuje również tylne siedzenia składane w układzie 60/40 oraz pojemność bagażnika wynoszącą 500 litrów, obok praktycznej, klimatyzowanej przegródki w centralnej konsoli, dużych kieszeni w drzwiach oraz dużej klimatyzowanej schowka na rękawiczki znajdującej się naprzeciwko pasażera. Duży centralny tunel oddziela przednie siedzenia i zawiera dwa uchwyty na napoje oraz gniazdo zasilania 12 V; konsola ma również przegródkę na telefony komórkowe oraz gniazda USB i Aux-In.
Fotel kierowcy w Ghibli oferuje sześć sposobów elektrycznej regulacji*, podczas gdy w Ghibli S i SQ4 oba fotele pasażerskie z przodu są regulowane elektrycznie na 12 sposobów (8+4 lędźwiowe). *Na rynki UE; wersje amerykańskie są wyposażone w standardowe fotele przednie z elektryczną regulacją 12 sposobów.
Tylne siedzenia mogą pomieścić trzy osoby. Oferują one zoptymalizowane wsparcie boczne i gwarantują komfort nawet podczas długich podróży. Składany centralny podłokietnik zawiera dwa uchwyty na napoje oraz schowek. Tył jest wyposażony w mocowania ISOFIX do bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych.
Personalizacja z pakietami Luxury lub Sport
Kluczowe elementy, które tworzą DNA każdego Maserati, to luksus i sportowość. Te dwa elementy odzwierciedlają się w nowych pakietach wprowadzonych w gamie Ghibli z 2017 roku.
Dzięki zastosowaniu pakietu Luxury, wnętrze Ghibli staje się jeszcze bardziej wyrafinowane dzięki tapicerce ze jedwabiu Zegna i skóry premium, która jest dostępna wyłącznie w tym pakiecie w połączeniu ze skórą premium, podsufitką Alcantara®, ulepszonym wykończeniem drewnianym oraz skórzaną kierownicą z drewnianymi wstawkami. Kierownica występuje w trzech kolorach (czarnym, beżowym i brązowym) i jest również dostępna z opcją podgrzewania. Pakiet Luxury zawiera również system audio Harman Kardon Premium o mocy 900 W, elektrycznie regulowane pedały oraz tylny podłokietnik z podświetlanym uchwytem na napoje*. *Zawartość pakietu Luxury może się różnić w zależności od rynku.
Pakiet Sport odzwierciedla legendarną wyścigową spuściznę Maserati. Sportowe wnętrze emanuje pasją i jest od razu rozpoznawalne dzięki nowym sportowym fotelom i sportowej kierownicy, wyposażonej w aluminiowe łopatki do zmiany biegów.
W pakiecie Sport zawarta jest gama ekskluzywnych treści: nowa sportowa kierownica z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów, sportowe pedały inox i nowe sportowe fotele, które są dostępne wyłącznie jako część pakietu Sport.
Sportowe fotele z zintegrowanymi zagłówkami przeciwdziałającymi odrzutom zapewniają lepsze trzymanie ciała w każdej sytuacji podczas jazdy, zachowując te same standardy bezpieczeństwa co wcześniej. Są dostępne w trzech kolorach – czarnym, czerwonym i brązowym – oraz w dwóch różnych fakturach skóry.
Nowa sportowa kierownica ma sportowymi kształt i jest pokryta pełną perforowaną skórą. Jest dostępna w kolorze czarnym i zapewnia lepszy chwyt, szczególnie podczas jazdy sportowej. Jest również dostępna w wykończeniu z włókna węglowego (w połączeniu z wewnętrznym pakietem Carbon) oraz z opcją podgrzewania.
Pakiet wewnętrzny Carbon (również dostępny w połączeniu z pakietem Sport) podkreśla sportowy charakter wnętrza Ghibli, sprawiając, że wydaje się, jakby było ekskluzywną i lekką kabiną wyścigową. Opcjonalny pakiet z włókna węglowego obejmuje sportową kierownicę z wstawkami z włókna węglowego oraz łopatki do zmiany biegów, a także wykończenia z włókna węglowego i progi.
Wnętrze Ermenegildo Zegna
Wnętrze Ermenegildo Zegna wyłącznie dla Maserati łączy skórę wysokiej jakości z naturalnymi włóknami jedwabiu Zegna z morwy, które znajdują się na siedzeniach, panelach drzwiowych, podsufitce, osłonach przeciwsłonecznych oraz oprawie oświetleniowej. Jest dostępne wyłącznie z pakietem Luxury. Jedwab Zegna, zawsze w kolorze antracytowym, można połączyć z trzema różnymi odcieniami luksusowej skóry o wysokiej jakości, tworząc trzy unikalne wyglądy:
Skóra o wysokiej jakości w kolorze czarnym
Skóra o wysokiej jakości w kolorze brązowym
Skóra o wysokiej jakości w kolorze czerwonym
Jedwab, będący z natury materiałem wyrafinowanym, jest dodatkowo ozdobiony ręcznie szytymi makro-wzorem; na panelu drzwiowym, dopasowany jedwab w kolorze soli i pieprzu jest wzbogacony o naprzemienne hafty.
Jeśli chodzi o siedzenia, dodatkowa skóra o wysokiej jakości z kontrastującym jasnoszarym przeszyciem jest uzupełniona centralnym wkładem jedwabnym z mikro-wzorem w pionowych pasach na centralnym siedzisku i oparciu, w którym centralny pas, z skórzanymi taśmami po bokach, ma specjalny makro-wzór, co nadaje mu trójwymiarowy wygląd i techniczny wygląd.
Na panelach drzwiowych środkowe części są pokryte jedwabiem Zegna i zdobione wzorem rolkowym, z haftem ozdobnym w kolorze ton w ton i naprzemiennymi haftami. Ten sam materiał służy do pokrycia podsufitki oraz osłon przeciwsłonecznych, z etykietą marki grosgrain „Ermenegildo Zegna Exclusively for Maserati” po wewnętrznej stronie. Wyrafinowane, luksusowe wykończenie wnętrza samochodu można również znaleźć na zagłówkach, które mają haftowane emblematy Trident i kontrastowe przeszycia.
Ten unikalny i ekskluzywny jedwab jest produkowany w Trivero przez zakład przędzy Zegna, korzystając z opatentowanego procesu.
Nowy system infotainment
Ghibli MY17 wprowadza zupełnie nowy system infotainment, który obejmuje ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości 8,4” oraz łatwe w obsłudze pokrętło w centralnej konsoli.
Struktura jednostki jest nowa, a centralny kokpit został przeprojektowany, aby pomieścić ekran o wysokiej rozdzielczości 8,4” z funkcją wielodotykową. Na obramowaniu jednostki widoczny jest nowy logo Ghibli. Nowy system infotainment jest bardziej stylowy i oferuje ulepszoną interakcję. Jest również kompatybilny zarówno z funkcjami lustrzanymi Apple CarPlay, jak i Android Auto.
Wykorzystując 8,4-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, użytkownik może kontrolować prawie wszystkie urządzenia pokładowe Ghibli w sposób prosty i intuicyjny.
System obejmuje funkcje takie jak radio i opcjonalny nawigator. Posiada także standardowe połączenie Bluetooth dla zewnętrznych źródeł, takich jak telefony komórkowe i urządzenia Apple.
Odtwarzacz DVD został zastąpiony przez przegródkę na telefony z czytnikiem kart SD, gniazdem USB i portem Aux-in. Dzięki nim użytkownik może odtwarzać muzykę, oglądać filmy lub nawet przeglądać zdjęcia. Jego menu ma opcje konfigurowania głównych ustawień samochodu, a różne menu systemu są zawsze dostępne z ikon wyświetlanych na dole ekranu.
MTC Plus kontroluje również ogrzewanie i wentylację przednich siedzeń, jeśli są dostępne, ogrzewanie kierownicy oraz opcjonalną osłonę tylnej szyby, a także zapewnia ekran dla kamery cofania.
Łatwe w obsłudze pokrętło
Centralna, dolna konsola również została przeprojektowana i teraz zawiera pokrętło, które umożliwia niezwykle intuicyjną kontrolę głośności audio i innych funkcji systemu infotainment. Pokrywa i przegródka na smartfony również zostały przeprojektowane, aby były bardziej przyjazne dla użytkownika.
Gdy górne pokrętło znajduje się w trybie „Radio” lub „Media”, użytkownik może regulować głośność lub utwory, które są odtwarzane. Kontrola pozwala również użytkownikowi na regulację dźwięku sygnalizacji systemu asystenta parkowania.
Dolne pokrętło w trybie „Radio” lub „Media” umożliwia użytkownikowi przewijanie dostępnych stacji radiowych lub zapisanych w dowolnym podłączonym zewnętrznym urządzeniu i naciśnięcie „Enter”, aby dokonać wyboru. W każdym innym trybie MTC Plus dolne pokrętło jest używane do przeglądania listy dostępnych opcji, a następnie naciśnięcie „Enter”.
Siri – inteligentny asystent osobisty
Dzięki chipowi Apple zawartemu w MTC Plus wprowadzono funkcję inteligentnego asystenta osobistego, wykorzystującą funkcjonalność iOS. Oparta na technologii Bluetooth, Siri pozwala użytkownikom na wykonywanie zadań związanych z urządzeniami podłączonymi do iOS i składanie zapytań za pomocą poleceń głosowych. W tej aplikacji samochodowej i z powodów bezpieczeństwa, podczas jazdy, odpowiedzi, które zawierają informacje wizualne lub wymagają interakcji użytkownika, będą zablokowane, a Siri odpowie jedynie odpowiednim dźwiękiem i poleceniami głosowymi. Zaletą jest to, że Siri używa naturalnego języka, aby rozumieć polecenia.
Nowoczesne systemy audio
Standardowy system audio z 8 głośnikami o mocy 280 W można zaktualizować do systemu audio Harman Kardon Premium z 10 głośnikami oraz wzmacniaczem o mocy 900 watów. Dodatkowe 300 watów w porównaniu do poprzedniego systemu, estetyczne różnice z czarnym wykończeniem siatki na wooferze drzwi z logo Harman Kardon oraz nowy wzmacniacz 12-kanałowy, w połączeniu z wydajnym subwooferem, stanowią najlepszy kompromis między czystością dźwięku a wydajnością.
Bowers & Wilkins Surround System
Maserati oferuje również tym, którzy cenią sobie najwyższej jakości sprzęt hi-fi, opcję systemu Bowers & Wilkins Premium Surround Sound, z 15 głośnikami, wzmacniaczem 1,280 W oraz doskonale skonfigurowanym systemem QuantumLogic™ Surround.
System Bowers & Wilkins Premium Surround Sound ma centralny głośnik Kevlar o średnicy 100 mm do dźwięku średniotonowego oraz trzy głośniki wysokotonowe o średnicy 25 mm umieszczone w centrum i po bokach deski rozdzielczej. W przednich drzwiach znajduje się woofer o średnicy 165 mm oraz głośnik średniotonowy z Kevlaru o średnicy 100 mm, podczas gdy tylne drzwi mają każdy z wooferem Kevlarowym o średnicy 165 mm i głośnikiem wysokotonowym o średnicy 25 mm. Na tylnej półce znajdują się dwa głośniki średniotonowe Kevlarowe o średnicy 100 mm oraz subwoofer o wymiarach 315×200 mm.
Funkcja Clari-Fi, wprowadzona w Ghibli MY16, jest zaawansowanym rozwiązaniem dla muzyki cyfrowej, które jest w stanie przywrócić artystyczne szczegóły utracone w cyfrowo skompresowanych utworach. Clari-Fi skanuje wszystkie rodzaje skompresowanych plików audio w poszukiwaniu utraconych szczegółów muzycznych, wspierając MP3, AAC, Radio Satelitarne, Odtwarzanie i Usługi Muzyczne Streamingowe, i inteligentnie koryguje wady falowe na podstawie istniejących informacji muzycznych i jakości źródła audio. Przywracając brakujące wysokie i niskie tony, przywracając wokale do ich naturalnego tonu, powracając do prawdziwego dźwięku stereo oraz eliminując niepożądane zniekształcenia i artefakty, te cechy ekskluzywne dla systemu audio Bowers & Wilkins Premium wyznaczają nowy standard w audio motoryzacyjnym.
System doskonale reprodukuje każdy niuans dźwięku z najwyższą dynamiczną czystością.
Gdy system QuantumLogic™ Surround Sound przetwarza każdy utwór, identyfikuje, separuje i przetwarza indywidualne elementy, takie jak instrumenty muzyczne i głosy oraz pogłos wnętrza, tworząc pole dźwięku przestrzennego, które jest wyjątkowo realistyczne i precyzyjne, a także tworzy doskonale zdefiniowany obraz dźwiękowy.
Hotspot Wi-Fi
Ghibli może być wyposażony w opcjonalną technologię WLAN, która skutecznie przekształca samochód w hotspot Wi-Fi. Właściciele mogą włożyć kartę SIM do routera WLAN, aby odbierać sygnały internetowe, które mogą być przesyłane po samochodzie jako bezprzewodowy sygnał internetowy. Można jednocześnie podłączyć do trzech urządzeń.
Klimatyzacja z czujnikiem jakości powietrza
Ghibli jest teraz wyposażony w czujnik jakości powietrza, funkcję, która znacznie poprawia komfort pasażerów na pokładzie. System łączy inteligentny czujnik z systemem analizy sygnałów, który oblicza poziomy zanieczyszczenia zewnętrznego i zapobiega wnikaniu zanieczyszczonego powietrza oraz toksycznych gazów do kabiny.
Bezkluczowy dostęp
W świecie Maserati małe detale mają ogromne znaczenie – aż po projekt aluminiowego klucza, który odzwierciedla styl Ghibli i zawiera technologię „Keyless Go”. Po wejściu do samochodu kierowca musi jedynie wcisnąć przycisk zapłonu, aby uruchomić silnik. Funkcja „Keyless Entry” umożliwia kierowcy otwarcie drzwi lub bagażnika bez dotykania klucza.
Automatyczna pokrywa bagażnika z funkcją bezdotykowego otwierania
Dzięki wprowadzeniu automatycznej pokrywy bagażnika, lekka aluminiowa pokrywa bagażnika staje się teraz autonomiczna w fazie zamykania. Dzięki elektrycznym siłownikom i motorowemu zamek, system umożliwia automatyczne otwieranie lub zamykanie bagażnika, zapewniając, że pokrywa jest zablokowana po zamknięciu.
Co więcej, możliwe jest otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika poprzez po prostu przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem. W tym przypadku, z powodów bezpieczeństwa, pokrywa otworzy się lub zamknie tylko wtedy, gdy system „Passive Entry” rozpozna obecność klucza.
Zakres silników V6 o wysokiej wydajności 3,0 litra
- Benzynowy silnik Twin Turbo V6 wyprodukowany przez Ferrari w Maranello
- Silnik benzynowy V6 twin-turbo GDI o mocy 410 KM i 350 KM
- 9 litrów/100 km dla wersji diesla o mocy 275 KM
- Homologacja Euro 6 dla wszystkich silników
Zastosowanie najnowocześniejszego silnika V6 Twin Turbo
Dwa silniki Maserati Twin Turbo V6, które wykorzystują najnowszą technologię GDI (Gasoline Direct Injection), tworzą bijące serce Ghibli.
Silniki V6 benzynowe zostały zaprojektowane przez Maserati Powertrain i są produkowane przez Ferrari w Maranello na wyłączny użytek Maserati. Te silniki nowej generacji są mocne, emocjonujące w prowadzeniu i bardziej ekologiczne dzięki technologii Start&Stop oraz homologacji Euro 6.
Silnik V6 o pojemności 2,979 cc dzieli część swojej technologii z silnikiem V6 3.0, dostępnym w Quattroporte. Wykorzystuje tę samą technologię bezpośredniego wtrysku benzyny, architekturę cylindrów i technologię spalania, a także dwa niskoinercyjne turbosprężarki równoległe i cztery ciągłe fazery wałka rozrządu.
Charakterystyczną cechą tej rodziny silników Maserati jest system bezpośredniego wtrysku paliwa o ciśnieniu 200 bar. To bardzo wysokie ciśnienie pomaga atomizować paliwo, co poprawia mieszankę paliwowo-powietrzną i optymalizuje spalanie przy wyższych prędkościach silnika.
Ghibli posiada dwa intercoolery – jeden do zasilania każdej z turbosprężarek – umieszczone nisko po obu stronach głównego chłodnicy, aby zapewnić stały dopływ świeżego, zimnego powietrza.
Maserati Powertrain wprowadziło zasobniki na żądanie, z pompą olejową o zmiennej wydajności, która działa pod kontrolą elektryczną w celu poprawy efektywności i wydajności. Ghibli wyposażono również w tryb prowadzenia I.C.E. (Increased Control & Efficiency), którego celem jest redukcja zużycia, emisji i hałasu. Zapewnia on łagodniejszą reakcję pedału, dążąc do płynnej jazdy, eliminuje funkcję nadciśnienia turbosprężarki i utrzymuje „sportowe” klapy wydechowe zamknięte do 5,000 obr./min. Dostosowuje również zmiany biegów, aby były łagodniejsze i wolniejsze oraz redukuje moment obrotowy w punkcie przejmowania każdego biegu.
Ścieżka dźwiękowa Maserati
Z godnie z najlepszą tradycją Maserati, dźwięk i wydajność systemu wydechowego Ghibli są kontrolowane przez pneumatyczne zawory w rurach wychodzących z każdego banku, aby zachować bogatą tradycję dźwiękową marki.
W trybie „normalnym” zawory bypass są zamknięte do 3,000 obr./min, co daje komfortowy i dyskretny dźwięk silnika, który wydobywa się przez cztery sportowe końcówki wydechowe. Tryb „sport” nie tylko dostosowuje różnorodne parametry prowadzenia, ale także otwiera zawory wydechowe, zapewniając jak najkrótszą, energetyczną drogę dla gazów wydechowych, gwarantując maksymalną wydajność silnika Ghibli oraz unikalny dźwięk silnika Maserati.
Ghibli – 350 KM V6 Twin Turbo
Turboładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3.0 litra, dostępny w Ghibli, generuje teraz 350 KM przy 5,000 obr./min – 20 KM więcej niż w poprzedniej wersji – oraz 500 Nm momentu obrotowego od 1,750 do 4,500 obr./min w trybie nadciśnienia. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,9 litra/100 km, a emisja CO2 to 207 gramów/km. Ghibli o mocy 350 KM jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 267 km/h.
Ghibli S i SQ4 – 410 KM V6 Twin Turbo
Ghibli S i SQ4 dysponują najpotężniejszą wersją silnika V6 o pojemności 2,979 cc, który dzieli część swojej technologii z silnikiem
3.0-litra V6, dostępnym w Quattroporte S i SQ4. Wykorzystuje tę samą technologię bezpośredniego wtrysku benzyny, architekturę cylindrów i technologię spalania, a także dwie niskoinercyjne równoległe turbosprężarki oraz cztery ciągłe fazery wałka rozrządu.
Z mocą 410 KM przy 5,500 obr./min, V6 dostępny w Ghibli S i SQ4 zapewnia mocny napęd z momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm w przedziale od 1,750 do 5,000 obr./min. Maksymalna prędkość obrotowa silnika wynosi 6,500 obr./min, ale generuje 90 procent swojego momentu obrotowego 550 Nm już od 1,600 obr./min. Posiada również funkcję nadciśnienia, która jest w stanie zapewnić maksymalne doładowanie silnika w przedziale od 1,750 obr./min do 5,000 obr./min.
Ghibli Diesel
Ghibli Diesel to pierwszy diesel w historii Maserati. Silnik V6 3.0 Turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem Common-Rail został opracowany wyłącznie przez Maserati. Jednostka homologowana zgodnie z normą Euro 6 obejmuje technologię Ad Blue, system Start&Stop, który daje ogólne oszczędności paliwa i emisji CO2 do 6%, oraz system aktywnego dźwięku, który zapewnia ekscytujący ryk wydechu.
Ten silnik generuje moc 275 KM, co jest jednym z najlepszych wyników w swojej klasie, osiągając jednocześnie emisję CO2 wynoszącą 158 g/km. Zużycie paliwa wynosi 5,9 l/100 km w cyklu mieszanym, a 70-litrowy zbiornik gwarantuje długi zasięg powyżej 1,000 kilometrów, co sprawia, że Ghibli Diesel to samochód, który naprawdę spełnia potrzeby klientów, którzy używają swoich pojazdów do podróży na długich dystansach w celach służbowych lub rekreacyjnych.
Ghibli Diesel oferuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 600 Nm w przedziale 2,000-2,600 obr./min (z nadciśnieniem turbosprężarki). Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h.
Nowoczesny silnik zawiera technologię Ad Blue oraz homologację Euro 6, a także bezpośredni wtrysk Common-Rail pod ciśnieniem do 2,000 bar. Wielokrotne wtryski zmniejszają zużycie paliwa i poziom hałasu, a także poprawiają reakcję i zwinność. Dodatkowo zmienna geometria turbosprężarki z turbiną ze zmiennym dyszą pozwala silnikowi dostarczać zarówno wysoką moc, jak i wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach.
System Start&Stop generuje oszczędności paliwa i emisji CO2 do 6%. Funkcja ta jest automatycznie dezaktywowana w trybie „sport” oraz gdy kierowca wyłącza kontrolę stabilności. Może być również dezaktywowana za pomocą przycisków wyświetlaczy na desce rozdzielczej za pomocą przycisków na kierownicy.
Aktywny system dźwiękowy
Dzięki technologii aktywnego dźwięku Maserati, Ghibli Diesel brzmi tak samo dobrze jak słynne silniki benzynowe Maserati, z naprawdę ekscytującym rykiem wydechowym. Dwa aktywatory dźwięku, zamontowane w pobliżu końcówek wydechowych, podkreślają najbardziej charakterystyczne tony silnika i modulują je w zależności od sposobu jazdy. Aktywator przekształca dźwięki wydechu w niepowtarzalny dźwięk, pełny, ale stonowany w trybie „normalnym” oraz znacznie sportowy i agresywny w trybie „sport”.
8-biegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd Q4 AWD