MASERATI Ghibli 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MASERATI Ghibli 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMASERATI Ghibli 2020-Present

Elektromobilność Maserati Ghibli oznacza nowy początek dla włoskiej marki, oferując potężną, a jednocześnie ekologiczną wersję swojego najmniejszego sedan z czterema drzwiami.

Czterodrzwiowe Maserati Ghibli zostało zaprezentowane na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju w 2013 roku i było nieustannie udoskonalane pod względem estetyki i osiągów. W dążeniu do redukcji emisji, Maserati odważyło się zaoferować ten model również z silnikiem turbodiesel. W 2020 roku rozpoczęto sprzedaż Ghibli z napędem mild-hybrid, który obiecywał poprawę efektywności paliwowej.

Wersja hybrydowa Ghibli różniła się wizualnie od swoich „braci”. Głównym elementem było jasnoniebieskie wykończenie, które podkreślało boczne wloty powietrza na przednich błotnikach, zaciski hamulcowe oraz owal, który otaczał Trident na słupku C. Grille miało zmieniony design z dziesięcioma żebrami, ale zakrzywionymi jak widelec trójdrożny (narzędzie do strojenia instrumentów akustycznych).

Wewnątrz Ghibli Hybrid wyposażono w najlepsze dostępne udogodnienia w ofercie Maserati. Zestaw wskaźników miał kolorowy wyświetlacz TFT pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. System multimedialny zawierał duży ekran dotykowy na centralnej konsoli. Panele drzwi wewnętrznych zdobiły niebieskie przeszycia, ale sportowy charakter pojazdu nie został pominięty, a na konsoli centralnej zainstalowano elementy z włókna węglowego.

Układ napędowy składał się z silnika twin-turbo o pojemności 2.0 litra oraz silnika elektrycznego. Był połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

 Iskra elektryfikacji zapala przyszłość Maserati: nowy Maserati Ghibli Hybrid wprowadza markę Trident w świat elektryfikacji.

Nowy Maserati Ghibli Hybrid to jeden z najbardziej ambitnych projektów w historii Maserati, które po ogłoszeniu nowego silnika do supersamochodu MC20 stawia kolejny krok w kierunku nowej ery marki.

Decyzja o wprowadzeniu technologii hybrydowej w modelu Ghibli nie jest przypadkowa: ten model, z ponad 100 000 egzemplarzami wyprodukowanymi od premiery w 2013 roku, idealnie odzwierciedla DNA producenta z Modeny.

Wyzwaniem, przed którym stanęło Maserati, było wejście w świat elektryfikacji bez zmiany core’owej filozofii i wartości marki. Efekt? Stworzenie najlepszego możliwego hybrydy. Co więcej, Maserati Ghibli Hybrid zachowa niepowtarzalny dźwięk, który zawsze wyróżniał Maserati.

Wprowadzenie nowego Ghibli Hybrid rozszerza ofertę Maserati, która jest teraz jeszcze bardziej konkurencyjna i lepiej odpowiada na potrzeby rynku.

Design

Maserati Ghibli Hybrid jest od razu rozpoznawalny, częściowo dzięki nowemu wzornictwu zarówno zewnętrznemu, jak i wewnętrznemu. Wspólnym mianownikiem restylingu, opracowanego przez Centro Stile Maserati, jest niebieski kolor, wybrany w celu identyfikacji wszystkich samochodów z technologią hybrydową i nowym światem, który reprezentują.

Na zewnątrz niebieski kolor wyróżnia trzy ikoniczne boczne wloty powietrza, zaciski hamulcowe oraz piorun w owalnej ramce, który otacza Trident na tylnym słupku. Ten sam niebieski kolor pojawia się wewnątrz auta, szczególnie na haftowanych szwach siedzeń. Nowy Ghibli Hybrid wprowadza również nowe elementy stylistyczne, zaczynając od nowego grilla, którego żebra zostały zaprojektowane tak, aby przypominały widlicę, muzyczne urządzenie emitujące dźwięk o niezwykłej czystości, a także nawiązujące do samego symbolu Tridentu. Znaczące zmiany można dostrzec z tyłu pojazdu, gdzie zestawy świateł zostały całkowicie odświeżone, z profilem przypominającym bumerang, inspirowanym modelem 3200 GT oraz koncepcyjnym Alfieri.

Mild Hybrid

W doskonałej harmonii ze swoim DNA, Maserati wybrało rozwiązanie hybrydowe skupiające się przede wszystkim na poprawie osiągów, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisję spalin.

Technologia hybrydowa wykorzystuje energię kinetyczną, którą samochód gromadzi podczas ruchu, odzyskując ją i przekształcając w elektryczność podczas zwalniania i hamowania, a następnie przechowując w akumulatorze.

Innowacyjny napęd, będący efektem wnikliwej pracy inżynieryjnej techników i inżynierów Maserati Innovation Lab w Modenie, łączy silnik spalinowy (4 cylindry, turbo, pojemność 2,0 l) z alternatorem 48 volt oraz dodatkowym elektrycznym doładowaniem (e-Booster), wspieranym przez akumulator. To rozwiązanie jest unikalne w swoim segmencie i stanowi pierwszą wersję nowej generacji napędów, zapewniając doskonały balans między osiągami, efektywnością i przyjemnością z jazdy.

Akumulator zamontowany jest z tyłu samochodu, co przyczynia się do lepszego rozkładu masy.

Ta wersja waży około 80 kg mniej niż Diesel.

Dzięki maksymalnej mocy wynoszącej 330 KM i momencie obrotowym 450 Nm, dostępnym już od 1 500 obr./min, osiągi nowego Maserati Ghibli Hybrid są imponujące: prędkość maksymalna wynosi 255 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy.

Pasażerowie Maserati Ghibli Hybrid wciąż będą cieszyć się niepowtarzalnym dźwiękiem, który charakteryzuje wszystkie modele Maserati, dzięki zoptymalizowanemu układowi wydechowemu, który obejmuje specjalnie zaprojektowane rezonatory.

Łączność

Maserati Ghibli Hybrid to także debiut nowego programu Maserati Connect, który umożliwia stałe połączenie z samochodem: wymiana informacji odbywa się także w ruchu, aby poprawić usługi oferowane kierowcy. System aktualizuje pakiety oprogramowania, przeprowadza kontrole stanu pojazdu i monitoruje usługi bezpieczeństwa w nagłych sytuacjach.

Multimedia system Maserati Intelligent Assistant jest systemem najnowszej generacji, opartym na cyfrowych wejściach z Android Automotive, oprogramowaniu zapewniającym innowacyjne doświadczenie użytkownika, w pełni dostosowane do osobistych preferencji kierowcy. Ekran HD systemu multimedialnego, z nową grafiką, bardziej przyjazny dla użytkownika i bez ramki, został zwiększony z 8″4 do 10″1. Wprowadzono również nową tablicę rozdzielczą z cyfrowymi urządzeniami i nową grafiką.

Elektryfikacja po myśli Maserati

2.0L eBooster 48V 8AT (330 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc242.7 Kw @ 5750 Rpm
330 Hp @ 5750 Rpm
325 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 4000 Rpm
450 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna158 Mph (254 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/50 R18
Długość195.7 In (4971 Mm)
Szerokość76.6 In (1946 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/65.1 In (1
Rozstaw osi118 In (2997 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Masa własna4140 Lbs (1878 Kg)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)192 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.