Maserati Ghibli został zaktualizowany w sierpniu 2020 roku, otrzymując podwójnie doładowany silnik Ferrari, co dodało mocy do mniejszego włoskiego sedana.
Maserati nieustannie się rozwijało w 2020 roku, mimo trudnych czasów spowodowanych pandemią. Wprowadziło nowe modele, takie jak supercar MC20 oraz mocniejszą wersję dla swoich czterodrzwiowych modeli. Ghibli był modelem podstawowym w ofercie czterodrzwiowej. Stworzono go z myślą o klientach poszukujących superauta w formie zwykłego, czterodrzwiowego sedana.
Z zewnątrz, wersja Trofeo wyglądała podobnie do standardowego Ghibli, ale miała kilka różnic w szczegółach. Z przodu samochód miał inny zderzak i dolny spoiler, szerszą kratkę centralną oraz zmodyfikowane wloty powietrza, które chłodziły hamulce. Zmieniono także pokrywę silnika, która posiadała dwa wloty powietrza, pomagające w chłodzeniu silnika. Z boku, przednie błotniki miały trzy wloty z czerwonymi akcentami oraz logo Trofeo. Na słupkach C, pod oznaczeniem marki, umieszczono czerwoną linię.
Wnętrze Trofeo zostało wyposażone w najlepsze dostępne udogodnienia oferowane przez Maserati. Zestaw wskaźników miał kolorowy wyświetlacz TFT między prędkościomierzem a obrotomierzem. System infotainment był wyposażony w duży ekran dotykowy na centralnym panelu. Aby podkreślić sportowy charakter pojazdu, na desce rozdzielczej oraz konsoli centralnej zainstalowano elementy wykończenia z włókna węglowego.
To był pierwszy raz, kiedy silnik V8 trafił do gamy Ghibli. Pod maską znalazł się silnik o pojemności 3.8 litra, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Moc trafiała tylko na tylne koła, za pośrednictwem standardowego dyferencjału z ograniczonym poślizgiem. Aby lepiej kontrolować 580 KM, Ghibli Trofeo został wyposażony w system Zintegrowanej Kontroli Pojazdu (IVC), dostosowany do poprawy dynamiki pojazdu i lepszej aktywnej ochrony bezpieczeństwa.
Maserati otwiera nowy rozdział w swojej historii, poszerzając swoją kolekcję Trofeo. Po wprowadzeniu na rynek modelu Levante Trofeo w 2018 roku, będącego najbardziej ekstremalną i najpotężniejszą wersją SUV-a, teraz dostępne są nowe modele Maserati Quattroporte i Ghibli Trofeo, które osiągają szczyt wydajności, sportowego charakteru i luksusu.
Aby po raz kolejny podkreślić włoską tożsamość Maserati, kolory wybrane na premierę kolekcji Trofeo to barwy flagi kraju: zielony dla Quattroporte, biały dla Levante i czerwony dla Ghibli. Kolory te łączą się z wypolerowanymi chromowanymi detalami oraz błyszczącymi czerwonymi wykończeniami, co nadaje im szczególnie agresywny i elegancki wygląd.
Maserati reinterpretuję swoje sedany, wprowadzając silnik V8.
Sercem Maserati Ghibli i Quattroporte Trofeo jest silnik V8 Twin Turbo o pojemności 3.8 l, który rozwija moc 580 KM przy 6,250 obr/min oraz moment obrotowy 730 Nm.
Silnik, który już ujawnił swoją moc w modelu Levante Trofeo, jest produkowany w zakładzie Ferrari w Maranello zgodnie z wymaganiami Maserati. Został zmodyfikowany i opracowany, aby dostarczać równie imponujące osiągi w sedanach z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Choć całkowicie nowy dla Ghibli, silnik V8 był już używany w przeszłości w modelu Quattroporte GTS w wersji 530 KM. Dziś silnik V8 o mocy 580 KM jest dostępny w nowych modelach Ghibli, Quattroporte i Levante Trofeo, w pełni dostosowany do norm efektywności paliwowej i emisji.
Ghibli i Quattroporte Trofeo mogą z dumą twierdzić, że są najszybszymi sedanami Maserati w historii, osiągając prędkość maksymalną 326 km/h. Z kolei maksymalna prędkość modelu Levante Trofeo wynosi 302 km/h.
Podobnie jak Levante Trofeo, nowe Ghibli i Quattroporte Trofeo również wyposażone są w system Integrated Vehicle Control (IVC), z dedykowanym ustawieniem, które zapewnia lepszą dynamikę jazdy, większe bezpieczeństwo aktywne oraz jeszcze bardziej ekscytujące osiągi. Sedany mają przycisk Corsa, który dostosowuje samochód do jeszcze bardziej sportowego stylu jazdy. W wyposażeniu znajduje się również Launch Control, funkcja, która po raz pierwszy pojawiła się w modelu Levante Trofeo, aby uwolnić całą moc silnika i zapewnić oszałamiające osiągi oraz autentyczne doświadczenie jazdy Maserati.
Podczas gdy unikalnym znakiem rozpoznawczym każdego Maserati jest dźwięk jego silnika, teraz kolekcja Trofeo będzie jeszcze bardziej rozpoznawalna wizualnie dzięki specjalnym akcentom stylistycznym, które charakteryzują te modele o wysokich osiągach. Należą do nich przedni grill z podwójnymi pionowymi belkami w wykończeniu Black Piano oraz wprowadzenie włókna węglowego na wykończeniach przednich wlotów powietrza i tylnym dyfuzorze, co potęguje agresywny efekt.
Cała kolekcja Trofeo wyróżnia się czerwonymi detalami, które charakteryzują dolne profile bocznych wlotów powietrza oraz błyskawicą na emblemacie Trident na słupkach C.
Zmiany zaszły także z tyłu samochodu, gdzie reflektory zostały całkowicie przeprojektowane, z profilem przypominającym boomerang, inspirowanym modelem 3200 GT i koncepcyjnym autem Alfieri.
W przypadku Maserati Ghibli Trofeo, pokrywa silnika także została przeprojektowana, z dwoma agresywnymi wlotami powietrza dla lepszego chłodzenia, podobnie jak w modelu Levante Trofeo.
Ghibli i Quattroporte Trofeo są wyposażone w 21-calowe aluminiowe felgi Orione. Na modelu Levante Trofeo dostępne są 22-calowe felgi Orione.
Charakterystyka Trofeo kontynuuje się we wnętrzu, z nowym panelem sterującym, który wyświetla ekskluzywny interfejs przy włączaniu, podczas gdy zagłówki ozdobione są emblematem Trofeo z nazwą w trójwymiarowym reliefie. Ekstrawagancja obejmuje również tapicerkę wnętrza w skórze naturalnej Pieno Fiore.
System ADAS przeszedł ewolucję, obejmując nowe funkcje, a dzięki Active Driving Assist funkcja wspomagania jazdy może być teraz aktywowana na drogach miejskich i zwykłych autostradach.
Nowe technologie pojawiają się również w MIA (Maserati Intelligent Assistant), multimedialnym ekranie o zwiększonej rozdzielczości i większym rozmiarze – 10.1″ w modelach Ghibli Trofeo i Quattroporte Trofeo, podczas gdy Levante zachowuje wyświetlacz 8.4″, ale z ulepszoną rozdzielczością i grafiką. Co więcej, dzięki programowi Maserati Connect, kolekcja Trofeo jest zawsze połączona, oferując pełen zestaw usług, które ułatwiają jej wykorzystanie.