MASERATI GranSport 2004-2007

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MASERATI GranSport 2004-2007

Przejdź do galerii zdjęćMASERATI GranSport 2004-2007

Maserati wyciągnęło wnioski z błędów popełnionych przy modelu Coupe, który zaprezentowano w 2002 roku, i wprowadziło wiele ulepszeń, dzięki czemu pojazd stał się grand tourerem, jakim miał być od początku.

Włoska marka miała sportowe DNA i tradycję sięgającą wielu dekad. Jednak pomimo tego doświadczenia, nie wszystko było idealne. Coupe, które zadebiutowało w 2002 roku, sprzedawało się w niezadowalających ilościach. Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu tego modelu na rynek, pojawił się Gransport, aby rozwiązać wszystkie problemy.

W 2002 roku włoski producent zaprezentował nowy przedni zderzak w Gransport. Posiadał większy dolny grill z metalową siatką, na którym znajdowało się logo firmy oraz włoska flaga. Jego reflektory były zespolone z nadwoziem i osadzone w tylnej części przednich błotników, obok niskiej, zakrzywionej maski. Linia dachu zaczynała się od mocno pochylonej szyby czołowej, a następnie przechodziła w krótki dach i nachyloną tylną szybę. W profilu, dwudrzwiowy pojazd miał słupek B oraz dodatkowe okno dla pasażera z tyłu, co również poprawiało widoczność kierowcy.

Wnętrze, wykończone skórzanymi siedzeniami i tapicerką drzwi, oferowało luksusową atmosferę. Ponadto, deska rozdzielcza została zaprojektowana z dwoma łukowymi liniami, które wyraźnie dzieliły przednich pasażerów na strefę kierowcy i strefę relaksu. Pomiędzy nimi producent zamontował konsolę centralną i stos. Z tyłu Maserati zainstalowało ławkę dla dwóch osób, chociaż przestrzeń na nogi nie była zbyt obszerna.

Pod maską, silnik o pojemności 4,2 litra oferował o dziesięć koni mechanicznych więcej niż standardowe Coupe i był sparowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

 Najnowszym modelem w ofercie Maserati jest Maserati GranSport, nowy samochód, który celebruje sportowy charakter, będący sednem wszystkich Grand Tourerów Tridentu. Premiera auta odbędzie się po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Nowy model, który dołącza do Coupé i Spydera w gamie Maserati, trafi do sprzedaży latem przyszłego roku. Już sama nazwa GranSport sugeruje jego pełną energii, długodystansową osobowość, która zapewnia mnóstwo przyjemności kierowcy. Nazwa GranSport ma także szczególne znaczenie symboliczne dla Tridentu, ponieważ po raz pierwszy użyto jej w latach 50. dla eleganckiego dwulitrowego coupé zaprojektowanego przez Carozzeria Frua, opartego na słynnym modelu A6 G.
Nowy GranSport został jednak zaprojektowany jako ekscytująca alternatywa dla obecnego Coupé, dlatego zyskał szereg nowych ulepszeń, które nadają mu naprawdę potężny temperament.

AERODYNAMIKA I MOC

Harmonijne proporcje Maserati GranSport łączą się z bardziej muskularnymi, aerodynamicznymi kształtami, będącymi efektem intensywnych testów w tunelu aerodynamicznym, mających na celu poprawę wartości Cx oraz osiągnięcie zrównoważonego podziału obciążeń pionowych (Cz) pomiędzy przednią a tylną osią. Dzięki temu Maserati GranSport osiąga Cx na poziomie 0,33, co jest jednym z najlepszych wyników w swojej kategorii. Prawie całkowity brak nadsterowności oraz poprawiona prowadzenie przednich kół sprawiają, że samochód jest bardzo łatwy do opanowania, zapewniając kierowcom bezpieczeństwo podczas jazdy na pełnych obrotach.

Prace nad aerodynamiką nowego modelu zaowocowały wprowadzeniem nowych zderzaków. Z przodu znajduje się wyraźny dolny spojler z elegancko zintegrowanymi bocznymi belkami, a klapa bagażnika otrzymała dyskretny, ale równie efektywny spojler. Nowe cechy aerodynamiczne, w połączeniu z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, umożliwiły poprawę wartości Cx o dwa punkty, co przynosi wyraźne korzyści dla kierowcy. Maserati GranSport oferuje niesamowite osiągi, dzięki bezpośredniemu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu oraz doskonałej stabilności przy dużych prędkościach.

Klasyczna elegancja Tridentu jest obecna w tradycyjnym chromowanym grillu, przypominającym model Quattroporte. Chromowane kratki nad wlotami powietrza w tylnym zderzaku również są obecne. Sportowy wygląd Maserati GranSport dopełniają nowe 19-calowe felgi inspirowane tymi, które występują w samochodach w Mistrzostwach Maserati Trofeo, z szprychami tworzącymi bardzo atrakcyjny kształt Tridentu.

SILNIK V8 O MOCY 400 KM

Przeciętna jednostka napędowa V8 o pojemności 4 244 cm3 w Maserati GranSport ma wszystkie cechy najbardziej zaawansowanych silników wyścigowych, z suchą miską olejową oraz podwójnymi wałkami rozrządu w każdej głowicy z czterema zaworami na cylinder i hydraulicznymi popychaczami. Wałki ssące mają również zmienny czas otwarcia.

Maksymalna moc wzrosła z początkowych 390 KM do 400 KM dzięki specjalnym pracom rozwojowym, mającym na celu zmniejszenie tarcia wewnętrznego oraz starannej pracy nad kolektorami ssącymi i gniazdami zaworów. Silnik połączono ze sportowym układem wydechowym, który od razu da się rozpoznać dzięki nietypowemu projektowi podwójnych chromowanych rur wydechowych, zaprojektowanego w celu zapewnienia entuzjastom głębokiego, pełnego dźwięku. Dzięki elektronicznie sterowanemu systemowi zaworów pneumatycznych, jeszcze więcej można wycisnąć z wydechu naciskając przycisk „Sport” na centralnej konsoli.

SKRZYNIA BIEGÓW CAMBIOCORSA

Maserati GranSport dostępne jest tylko z sześciobiegową skrzynią elektrohydrauliczną, w której biegi zmienia się za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą, co dodatkowo podkreśla sportowy charakter pojazdu. System Cambiocorsa pozwala kierowcom wybierać pomiędzy różnymi trybami zmiany biegów (Normal, Sport, Automatyczny i Niski Utrzymanie), a w przypadku Maserati GranSport jest sterowany przez specjalne oprogramowanie. Nawet w porównaniu z już bardzo rozwiniętym systemem Coupé Cambiocorsa, tryb Sport w GranSport oferuje średnio o 35% szybszą zmianę biegów, a także dysponuje automatycznym blokowaniem i redukcją, co sprawia, że zmiana biegu na niższy jest jeszcze szybsza. Dzięki nowemu oprogramowaniu Cambiocorsa, Maserati GranSport może przyspieszyć przez cały kilometr z zerowej prędkości w zdumiewające 23 sekundy.

Przełożenia biegów są również specyficzne, z przyjęciem szóstego biegu, który jest o 5% dłuższy, co w połączeniu z mocniejszym silnikiem i poprawioną aerodynamiką pozwala Maserati GranSport osiągać jeszcze szybsze prędkości niż Coupé, z zawrotną maksymalną prędkością wynoszącą 290 km/h.

Podobnie jak w innych modelach Maserati, kierowca ma do wyboru dwa poziomy zmiany biegów. Tryb Normal jest bardziej komfortowy i typowy dla jazdy Grand Tourer, podczas gdy naciśnięcie przycisku Sport na centralnej konsoli pozwala poczuć prawdziwą moc pojazdu. Tryb Sport oferuje znacznie szybszą zmianę biegów, głębszy dźwięk wydechu oraz mniej inwazyjne użycie systemu stabilizacji i kontroli trakcji MSP. Opcjonalny system zawieszenia Skyhook, który oferuje ciągłą kontrolę tłumienia, również podlega wyborowi kierowcy pomiędzy trybami Normal i Sport. Dla bardziej komfortowej jazdy dostępny jest nawet przycisk Auto, który przełącza skrzynię w tryb automatyczny, dzięki czemu kierowca może jedynie usiąść i cieszyć się ekscytującym doświadczeniem jazdy Maserati. Jednak funkcję Sport można w tym trybie wciąż aktywować.

TECHNOLOGIA SKIEROWANA NA KIEROWCĘ

Oczywiście Maserati GranSport posiada wiele doskonałych rozwiązań technologicznych i bezpieczeństwa oferowanych przez Maserati Grand Tourers, ale z pewnymi ważnymi udoskonaleniami. Pojazd ma tę samą zaawansowaną konfigurację co Coupé Cambiocorsa: rozmieszczenie Transaxle z skrzynią biegów umieszczoną z tyłu w jedności z dyferencjałem, kontrolę stabilności i trakcji (MSP) integrującą funkcje ABS, ASR, MSR i EBD, które kierowca może dezaktywować jeśli chce, niezależne zawieszenie przednie i tylne z geometrią podwójnego wahacza, które można zintegrować z systemem Skyhook na życzenie, adaptacyjny system tłumienia Skyhook, który natychmiast dostosowuje ustawienia tłumika do warunków jazdy i drogi, a także pozwala kierowcy wybierać pomiędzy dwoma różnymi ustawieniami (Normal oraz Sport).

Fakt, że zawieszenie zostało obniżone o 10 mm, a zastosowanie 19-calowych kół i opon o specyficznym profilu (przód 235/35 19″, tył 265/30 19″), charakteryzujących się mniejszym kątem poślizgu, obniżyło środek ciężkości i utwardziło ustawienie Maserati GranSport, czyniąc go jeszcze bardziej zwrotnym i responsywnym na kierownicę.

Hamulce Brembo z aluminiowymi zaciskami w kolorze tytanu z różnymi średnicami i dużymi wentylowanymi tarczami (przód 330 mm; tył 310 mm) również dodatkowo poprawiają charakterystykę dynamiczną pojazdu.

WNĘTRZE: ELEGANCJA I FUNKCJONALNOŚĆ

Wnętrze GranSportu odzwierciedla jego znakomitą osobowość zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności, a jednocześnie emanuje eleganckim dobrym smakiem i luksusowym komfortem Trident Grand Tourera. Deska rozdzielcza, fotele dopasowane do ciała, tunel, gruba kierownica, imponujące materiały (skóra, włókno węglowe, stop, wysokiej technologii tkanina) tworzą przyciągającą uwagę sportową atmosferę.

Deska rozdzielcza Maserati GranSport oferuje doskonałe opcje wykończenia oraz centralnej konsoli. Górna część deski jest pokryta skórą, natomiast centralny obszar, obramowany pasem w kolorze nadwozia, wykończony jest specjalną tkaniną wysokotecnologiczną, pierwotnie opracowaną do użytku na morzu, dostępną w kolorach Nero (Czarny), Grigio Nickel (Szary Nikiel) lub Blu Metal (Niebieski Metal). Jest to materiał dwuwarstwowy, który nie tylko zachwyca estetyką, ale także jest antypoślizgowy i niezwykle trwały, co czyni go idealnym do wykańczania centralnych sekcji sportowych foteli oraz dolnej krawędzi kierownicy.

Fotele przednie zostały zaprojektowane z myślą o wysokiej bocznej stabilności i gwarantują maksymalny kontakt kierowcy z samochodem dla doskonałej kontroli. Opracowane przy współpracy z kierowcami testowymi Maserati, zgodnie z najściślejszymi zasadami ergonomicznymi, mają na celu połączenie sportowych cech i doskonałego komfortu siedzenia, co pozwala na perfekcyjną jazdę na długich trasach. Dlatego fotele są całkowicie elektrycznie regulowane i mogą, na życzenie, być wyposażone w opcję ogrzewania oraz zapamiętanych ustawień po stronie kierowcy.

Tunel wykończony włóknem węglowym i skórą oddziela dwa przednie fotele. Zawiera selektor sterowania Cambiocorsa oraz dodatkowe polecenia, z których każde umieszczone jest w eleganckiej chromowanej ramce.

Główne przyciski sterujące, w tym niebieski przycisk Start, są zgrupowane na centralnej konsoli w pobliżu kierowcy. Przycisk do klimatyzacji i odtwarzacza CD również umieszczone są w węglowym elemencie na centralnej konsoli.

Każdy kierowca, który będzie miał możliwość ująć w dłonie trójramienną kierownicę Maserati GranSport, doceni starania, które włożono w formowanie obręczy (pokrytej perforowaną skórą, włóknem węglowym i tkaniną techniczną) w celu zaoferowania lepszego uchwytu ergonomicznego. Wszystkie funkcje samochodu są rozmieszczone na zestawie wskaźników, który szczyci się sportowymi białymi grafikami na granatowym tle Maserati.

PROGRAM PERSONALIZACJI

4.2L V8 6AT (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4244 Cm3
Moc298 Kw @ 7000 Rpm
400 Hp @ 7000 Rpm
400 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy333 Lb-Ft @ 4500 Rpm
452 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/35 Zr19 (Front) - 265/30 Zr19 (Rear)
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)
Pojemność bagażnika7.7 Cuft (218 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3594 Lbs (1630 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4541.5 Lbs (2060 Kg)
Spalanie miasto8.3 Mpg Us (28.3 L/100Km)
Spalanie trasa18.1 Mpg Us (13 L/100Km)
Średnie spalanie12.6 Mpg Us (18.7 L/100Km)
Emisja CO2430 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.