MASERATI Levante Trofeo 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MASERATI Levante Trofeo 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMASERATI Levante Trofeo 2020-Present

Wprowadzenie modelu Levante Trofeo sprawiło, że Maserati zyskało przewagę nad niemieckimi SUV-ami oznaczonymi literami M, AMG czy SQ.

Rok 2020 był trudny dla całego świata z powodu pandemii, ale Maserati zdecydowało się na wprowadzenie do sprzedaży online swoich głównych czterodrzwiowych modeli: Ghibli, Quattroporte oraz Levante z podwójnym doładowaniem V8 od Ferrari. W przeciwieństwie do pozostałych modeli, Levante był jedynym, który oferował napęd na wszystkie koła.

Z zewnątrz Levante nie posiadał charakterystycznych czerwonych akcentów, jak Ghibli czy Quattroporte. Był bardziej stonowany, ale kilka detali pozwalało dostrzec różnice. Zmieniono nieco przedni zderzak i tylny dyfuzor. Szersze wloty powietrza oraz grill były charakterystyczne dla modelu Levante Trofeo.

Wewnątrz Levante oferował wykończenie z włókna węglowego, a opcjonalnie mógł być wyposażony w łopatki do zmiany biegów również z włókna węglowego, umieszczone za kierownicą. Na konsoli środkowej znajdował się wybierak biegów oraz przyciski do ustawień trybów jazdy. Zestaw wskaźników i wyświetlacz multimedialny były takie same jak w Maserati Levante GTS. Elementy z włókna węglowego były widoczne na konsoli centralnej, w centralnej sekcji oraz na desce rozdzielczej. Dla przednich pasażerów zamontowano parę kubełkowych foteli.

Jednak prawdziwa rewolucja miała miejsce w kwestii technologii. Pod maską znalazł się silnik V8 o pojemności 3.8 litra, połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Moc przekazywana była na wszystkie cztery koła. Aby lepiej kontrolować 580 koni mechanicznych, model Quattroporte Trofeo został wyposażony w system Zintegrowanej Kontroli Pojazdu (IVC), dostosowany do poprawy dynamiki pojazdu oraz zwiększenia bezpieczeństwa aktywnego.

 Maserati pisze nowy rozdział w swojej historii, rozszerzając kolekcję Trofeo. Po premierze Levante Trofeo w 2018 roku, najpotężniejszej wersji tego SUV-a, teraz dostępne są nowe modele Maserati Quattroporte i Ghibli Trofeo, które osiągają szczyt wydajności, sportowości i luksusu.

Aby ponownie podkreślić włoską tożsamość Maserati, kolory wybrane na premierę kolekcji Trofeo to barwy flagi kraju: zieleń dla Quattroporte, biel dla Levante i czerwień dla Ghibli, które harmonizują z wypolerowanym chromem i błyszczącymi czerwonymi akcentami, tworząc szczególnie agresywny i elegancki wygląd.

Maserati reinterpretuję swoje sedany, wprowadzając silnik V8.

Serce Maserati Ghibli i Quattroporte Trofeo to 3,8-litrowy silnik V8 Twin Turbo o mocy 580 KM przy 6250 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 730 Nm.

Silnik, który już ujawnił swoją moc na Levante Trofeo, został wyprodukowany w zakładzie Ferrari w Maranello zgodnie ze specyfikacjami Maserati i został zmodyfikowany oraz opracowany, aby dostarczać równie imponujące osiągi w sedanie z silnikiem umieszczonym z tyłu.

Choć dla Ghibli jest to zupełna nowość, silnik V8 był już wcześniej stosowany w Quattroporte GTS w wersji 530 KM. Dziś silnik V8 o mocy 580 KM jest dostępny w nowym Ghibli, Quattroporte i Levante Trofeo, w pełnej zgodności z normami efektywności paliwowej i emisji spalin.

Ghibli i Quattroporte Trofeo mogą z dumą twierdzić, że są najszybszymi sedanami Maserati w historii, z maksymalną prędkością 326 km/h. Maksymalna prędkość Levante Trofeo wynosi 302 km/h.

Podobnie jak Levante Trofeo, nowe Ghibli i Quattroporte Trofeo również zawierają system Zintegrowanej Kontroli Pojazdu (IVC), z dedykowanym ustawieniem, które zapewnia poprawę dynamiki jazdy, większe bezpieczeństwo czynne oraz jeszcze bardziej ekscytujące osiągi. Sedany posiadają przycisk Corsa, który dostosowuje ustawienia pojazdu do jeszcze bardziej sportowego stylu jazdy. W standardzie znajduje się również Launch Control, funkcja, która po raz pierwszy pojawiła się w Levante Trofeo, umożliwiająca uwolnienie całej mocy silnika oraz zapewniająca oszałamiające osiągi i autentyczne doświadczenie jazdy Maserati.

Chociaż unikalnym znakiem każdego Maserati jest dźwięk jego silnika, teraz kolekcja Trofeo będzie jeszcze bardziej nie do pomylenia pod względem wyglądu, dzięki specjalnym detalom stylistycznym, które charakteryzują te modele o wysokich osiągach. Należą do nich przedni grill z podwójnymi pionowymi szczelinami w wykończeniu Black Piano oraz wprowadzenie włókna węglowego na przednich elementach wlotu powietrza i tylnym dyfuzorze, co nadaje jeszcze bardziej agresywny efekt.

Cała kolekcja Trofeo wyróżnia się czerwonymi detalami, które charakteryzują dolne profile bocznych wlotów powietrza oraz błyskawicą na znaku Trident na słupkach C.

W tylnej części samochodu zaszły istotne zmiany, gdzie zespoły świateł zostały całkowicie przekształcone, z profilem przypominającym boomerang, zainspirowanym modelem 3200 GT i koncepcją Alfieri.

W przypadku Maserati Ghibli Trofeo, maska silnika również została przekształcona, z dwoma agresywnymi wlotami powietrza dla lepszego chłodzenia, podobnie jak w Levante Trofeo.

Ghibli i Quattroporte Trofeo są wyposażone w 21-calowe aluminiowe felgi Orione. Felgi 22-calowe Orione są dostępne w Levante Trofeo.

Charakteryzacja Trofeo kontynuuje się we wnętrzu, z nowym panelem, który wyświetla ekskluzywny interfejs po włączeniu, podczas gdy zagłówki noszą emblemat Trofeo z nazwą w trójwymiarowym reliefie. Ekskluzywność obejmuje również tapicerkę wnętrza, wykonaną z naturalnej skóry Pieno Fiore w pełnym ziarnie.

System ADAS przeszedł ewolucję, obejmując nowe funkcje, a dzięki Active Driving Assist funkcja asystowanej jazdy może być teraz aktywowana na drogach miejskich i zwykłych autostradach.

Nowe technologie pojawiają się również w MIA (Maserati Intelligent Assistant), multimediach z ulepszoną rozdzielczością i większym rozmiarem – 10,1″ zarówno w Ghibli Trofeo, jak i Quattroporte Trofeo, podczas gdy Levante zachowuje wyświetlacz 8,4″, ale z poprawioną rozdzielczością i grafiką. Ponadto, dzięki programowi Maserati Connect, kolekcja Trofeo jest zawsze połączona, oferując pełen zestaw usług, które upraszczają korzystanie z pojazdu.

3.8L V8 8AT AWD (580 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc426.6 Kw @ 6250 Rpm
580 Hp @ 6250 Rpm
572 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy538 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
730 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna188 Mph (303 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość197 In (5004 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw osi118.3 In (3005 Mm)
Masa własna4784 Lbs (2170 Kg)

3.8L V8 8AT AWD (590 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3799 Cm3
Moc433.9 Kw @ 6250 Rpm
590 Hp @ 6250 Rpm
582 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy538 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
730 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna188 Mph (303 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość197 In (5004 Mm)
Szerokość77.5 In (1969 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw osi118.3 In (3005 Mm)
Masa własna4784 Lbs (2170 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.