Aby samochód mógł być uznany za wyścigowy w danej kategorii, musi być wyprodukowany w określonej liczbie egzemplarzy. Dlatego Maserati stworzyło wersję seryjną wyścigowego modelu Maserati MC12.
Podczas gdy niektórzy producenci samochodów najpierw budują modele seryjne, a następnie je modyfikują, aby spełniały przepisy FIA, Maserati postąpiło odwrotnie. Wykorzystując główne elementy z legendarnego modelu Ferrari Enzo, zbudowano auto wyścigowe, które następnie przekształcono na wersję drogową. Wszystkie 25 egzemplarzy sprzedano w 2004 roku, jeszcze przed tym, jak pierwszy opuścił linię produkcyjną. W następnym roku zbudowano kolejne 25 jednostek.
Maserati MC12 to dwuosobowe, długie coupe-spider. Posiadało typowe wyścigowe ustawienie z demontowanym sztywnym dachem w wersji drogowej. Napędzane było silnikiem V12 z Ferrari Enzo. Cała karoseria wykonana była z włókna węglowego i dostępna tylko w jednej wersji kolorystycznej: białej z niebieskimi paskami. Unikalne, długie coupe zostało zaprojektowane i wykończone w tunelu aerodynamicznym Giugiaro, z maską umieszczoną za kabiną, ponieważ samochód miał silnik umiejscowiony centralnie z tyłu. Napęd odbywał się za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach.