Był to jedyny Maserati Quattroporte z napędem na przednie koła, a francuski producent Citroen zmusił włoskiego wytwórcę do jego stworzenia, co okazało się finansową katastrofą.
Kiedy Citroen stał się właścicielem włoskiej marki, uznał, że powinien na nowo wprowadzić Quattroporte do swojej oferty. Maserati przestało produkować pierwszą generację luksusowego samochodu z czterema drzwiami od 1969 roku, a klienci nie mogli się doczekać nowego modelu, który został ostatecznie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 1974 roku. To był długi, niemalże ciężki, czterodrzwiowy sedan zbudowany na przedłużonej platformie Citroena SM. Były silnik V-8 został zastąpiony silnikiem V-6, który nie był wystarczająco mocny dla włoskiej marki. Co gorsza, samochód miał napęd na przednie koła! Dodatkowo, pojazd nie uzyskał europejskiej homologacji.
Ze stylem zaprojektowanym przez Marcello Gandiniego z Carozzeria Bertone, Quattroporte z 1974 roku charakteryzował się kształtem przypominającym klin z płaskimi panelami i kwadratowymi reflektorami. Jego sylwetka z przesuniętą kabiną do tyłu sugerowała, że jest to pojazd z napędem na tylną oś.
Wnętrze pojazdu nie zawiodło, a producent zainstalował luksusową kabinę. Citroen miał na celu rynek samochodów luksusowych, dlatego zainstalował przestronną kabinę z dwoma szerokimi fotelami z przodu i kanapą dla trzech osób z tyłu, z składanym podłokietnikiem pośrodku.