Piąta generacja Maserati Quattroporte została zaprezentowana w 2003 roku na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pięć lat później, na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku, wprowadzono wersję po liftingu.
Quattroporte S zaprezentowało więcej luksusu oraz zmienione cechy zewnętrzne. To prawdziwy pojazd Grand Turismo, ale z czterema drzwiami. Dla Maserati było to normalny krok, a auto było wystarczająco komfortowe dla czterech pasażerów, w przeciwieństwie do większości pojazdów GT na rynku, które nadają się tylko dla dwóch osób.
Smukła, aerodynamiczna sylwetka Quattroporte została zaprojektowana przez Kena Okuyamę w studiu Pininfarina. Duża i niska osłona chłodnicy, nowe reflektory Xenon oraz LED-owe światła dzienne podkreślały przednią część auta. Pochylone słupki A przypominały sportowy samochód. Trzy wloty powietrza na przednich błotnikach oraz zakrzywiona linia dachu potwierdzały sportowe aspiracje samochodu. Małe, trójkątne światła tylne zaprojektowano z myślą o rynku amerykańskim, gdzie światła hamowania musiały być zamontowane na stałej panelu nadwozia. Nie było światła na klapie bagażnika.
Wnętrze Quattroporte wyróżniało się luksusowym wykończeniem, z ulepszonymi skórzanymi siedzeniami, nowymi drewnianymi wykończeniami na desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Jednostka multimedialna nie była zbyt duża w porównaniu do systemów używanych przez inne luksusowe marki samochodowe z tamtego okresu. Kierownica miała kilka przycisków do różnych funkcji. Wygodne przednie siedzenia oraz profilowana tylna ławka zaprojektowane były z myślą o komforcie, a nie sportowej jeździe.